BMW M5 model E60 507+ cp, 7 trepte SMG

"Cea mai puternica, cea mai infricosatoare si cea mai echilibrata masina testata"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
93
NOTA CITITORULUI
91
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 113.000
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Asta e frumos la universul auto: niciodata nu stii peste ce o sa dai, si mereu te poate impresiona ceva. Dupa ce am condus M3, 1M, M550d, adica niste autoturisme puternice din gama bavareza, credeam ca un vechi M5 imi va parea destul de lent. Insa acum stau si ma gandesc: ce masina condusa de mine va putea oare sa fie mai presus ca aceasta?

Specificatii tehnice

AFACERISTI Cel mai probabil sa o conduca:
AFACERISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    4999 cmc
  • Putere
    507 cp
  • Cuplu
    519 Nm
  • 0 - 100 km/h
    4.4 s
  • Viteza maxima
    345+ km/h
  • Tractiune
    spate
  • Greutate
    -
  • Consum mixt
    22 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    500l
  • Euro NCAP
    4*
  • Pret de pornire
    -
  • Pret model testat
    29.000 Euro
  • Impozit anual
    7248 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu cred ca are rost sa detaliez foarte tare aspectul exterior al unui model care in curand implineste 10 ani de cand circula pe strazile Romaniei. Si, chiar daca este o masina cu facelift, chiar daca este un M5, acest model este cunoscut de oricine. Insa voi sublinia micile amanunte care te fac sa iti dai seama imediat ca ai de-a face cu o masina ceva mai speciala. In primul rand, elementele originale, cum ar fi kitul aerodinamic, cu spoilere ceva mai agresive, fara proiectoare in bara fata (trasatura specifica lui M5), prize subtile pe aripile laterale, micul eleron de pe portbagaj si evacuarea dubla din spate. Insa acum nu vorbim de un M5 care este 100% original, asa cum a iesit pe usa fabricii. Pentru ca acest model are un set de imbunatatiri care o fac sa iasa si mai mult in evidenta. Pe partea estetica, BMW-ul a primit un set de jante pe 19 inch marca Oxigin de culoare neagra, incaltate cu pneuri performante marca Nokian. Prin aceste jante se vad foarte bine discurile si etrierele Brembo, sistemul de franare fiind acum aftermarket. In plus, evacuarea originala a fost inlocuita cu una de performanta marca Eisenmann, care nu doar arata elegant si subtil, fara sa iasa in evidenta asa cum o fac multe evacuari sport, dar contribuie si la un plus de putere. Cam asta este acest M5: o limuzina de familie eleganta, cu mici trasaturi sportive, nimic extravagant, dar destul incat sa-i tradeze aptitudinile de sportiva absoluta.

Test Drive BMW M5

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Proprietarul a ales sa modifice si interiorul acestui M5. Adica a modificat tapiteria originala, care era intr-o singura culoare, si a facut-o bi-colora. Acum exista multe ornamente imbracate in piele alba, combinata cu negru, iar aceasta alaturare se potriveste destul de bine cu ornamentele originale de aluminiu. De altfel, un ochi neavizat ar putea baga mana in foc ca interiorul este cel original. Se pare ca posesorul acestui M5 a ales sa faca aceasta transformare la interior din cauza ca acea culoare originala era destul de anosta, fiind monocroma. Astfel, la un atelier specializat, au fost re-aduse la o viata noua fetele de usi, scaunele, bancheta si consola centrala.

Test Drive BMW M5

Despre interiorul lui M5 pot spune ca este unul elegant si confortabil, demn de o limuzina, deloc de o masina sport. Totul este specific marcii BMW, cu putine controale pe consola principala, un schimbator minuscul al transmisiei SMG, un volan sport care se simte excelent in maini si cu scaune destul de profilate, dar departe de a fi de tip scoica. Interiorul este un loc placut in care te poti afla, este chiar primitor, si doar valoarea maxima a kilometrajului iti spune ca de fapt te-ai urcat intr-o sportiva adevarata, chiar daca are 4 usi, chiar daca este extrem de confortabila.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Seria 5 este o gama de autoturisme foarte spatioase, inca de cand a luat nastere. Este gandita sa gazduiasca 5 persoane, cu tot cu bagaje. Si sa le gazduiasca in deplin confort. Iar E60 nu face exceptie. Loc suficient pentru picioare si cap pentru toti cei 3 pasageri care ocupa bancheta spate, iar cei din fata sunt chiar rasfatati. Sunt destule locuri pentru depozitarea diverselor maruntisuri, in fetele de usi, in cotiera, torpedou si in portbagaj, iar in spate, bagajele se vor bucura de o capacitate de 500 de litri. Adica destul de mult.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Actualul M5 este primul care se bucura de supra-alimentarea motorului de sub capota. Asadar, acest E60 este practic ultimul M5 aspirat veritabil vandut de BMW. Un V10 cu o capacitate de 5.000 cmc care produce 507 cp in varianta de fabrica. Masina testata de noi avea insa ceva mai mult, un estimat realist cam de 560 cp. Avea soft original BMW, evacuare inlocuita integral cu una mai performanta, marca Eisenmann, admisie directa cu filtre conice K&N. Asadar, la un motor de 5.000 cmc, o crestere de minimum 10% este mai mult decat realista.

Test Drive BMW M5

Cei 507+ cp se simt inca de la prima apasare a acceleratiei. Mai ales in modul 500, in care motorul are toti caii putere la dispozitie. Pentru ca, de cand pornesti masina, aceasta are un mod default de 400 cp, putere care creste odata ce apesi slectorul Power de langa schimbatorul de viteze. Insa in modul cel mai agresiv, numit 500 Sport, masina intra doar dupa ce configurezi butonul M de pe volan. Odata cu apasarea acestui buton, poti seta instant suspensia mai rigida, puterea maxima, transmisia mai rapida, acceleratia mai precisa si opreste sistemele electronice de stabilitate.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Cu modul M activat, aceasta limuzina se transforma intr-un adevarat bolid SuperSport. Daca pleci foarte agresiv de pe loc, rotile spate se vor invarti pe loc si vor scoate ceva fum, drept dovada a puterii motorului V10. Acceleratia este agresiva, violenta, continua. Daca ai calcat pedala de acceleratie si o lasi apasata la podea, masina va accelera pana la 200 km/h in doar 12 secunde. De fapt, fie vorba intre noi, modelul testat de noi nu avea limitare. Si pragul celor 250 km/h care este setat din fabrica poate fi lejer depasit. Ba chiar cu 100 km/h peste...

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutia in 7 trepte este de tip SMG, adica Sequential Manual Gearbox. Nu este o transmisie automata, pentru ca are ambreiaj uscat. Dar cuplarea si decuplarea ambreiajului se face automat. Treptele pot fi schimbate atat automat, cat si manual, fie de la schimbator, fie de la padelele de langa volan. Si pentru ca e vorba de o transmisie realizata de catre diviza Motorsport, la fel ca si motorul, suspensia si tractiunea, si felul in care sunt schmbate vitezele poate fi modificat. Exista 5 trepte de setare a modului de schimbare a treptelor in modul Drive si 6 trepte in modul Sport, cu DSC-ul dezactivat. Aceste moduri il lasa pe sofer sa aleaga cat de sus si cat de agresiv sa fie schimbate treptele. De exemplu, pentru un mers in oras, e bine ca treptele sa fie schimbate la turatie mica, fara brutalitate. In schimb, pe circuit, odata ce apesi modul M si ai selectata treapta 6 de agresivitate a cutiei, vei avea performante net superioare.

Test Drive BMW M5

Am observat, conducand masina asta, doua lucruri. In Drive, treptele se schimba repede, dar nu foarte repede. Exista un moment de pauza, in care ambreiajul se decupleaza si se face schimbarea vitezei, inainte ca masina sa accelereze din nou. Insa in modul manual, cu schimbarea treptelor de la volan, trecerea dintr-o viteza in alta pare ca se face ceva mai repede. Concluzia? Setezi modul M pe cea mai agresiva setare a cutiei si vei avea parte de schimbari foarte rapide, manual.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Accelerare: doar 4.4 secunde dureaza atingerea celor 100 km/h, in timp ce viteza maxima este undeva in jurul valorii de 330+ km/h;

Franare: modelul testat de noi avea montat un set de frane Brembo Gran Turismo, cu etriere cu 6 pistonase si discuri de 380mm pe fata, plus un kit Brembo si pe puntea spate, o investitie care insumeaza 37.000 de lei. Prin urmare, franarea limuzinei se facea excelent in orice conditii, iar acest kit de franare ii permitea masinii chiar sa alerge pe circuit fara sa se incalzeasca;

Suspensii: prin intermediul unui buton selector de langa schimbator, rigiditatea suspensiei poate fi modificata in 3 moduri: Comfort, Normal, Sport. Evident, cand apesi butonul M de pe volan, suspensia devine rigida si intra in modul Sport.

Test Drive BMW M5

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cand apesi butonul de pornire a lui M5, nimic nu este dramatic. Nici accelerarea, nici suspensiile si nici directia. Totul este setat pentru un mers obisnuit, adica masina are doar 400 cp, suspensiile sunt confortabile, cutia schimba lent si directia este normala. Mai exact, daca vrei sa mergi cu M5 la fel ca si cum ai merge cu un Ford Focus, o poti face. Nu ti se scutura rinichii la gropi sau la sinele de tramvai, este doar ceva mai rigida ca o masina de familie. Adica este ideala pentru oras, autostrada si orice drum intins.

Daca vrei insa sa te bucuri de precizie si sensibilitate, pe un drum virajat sau pe circuit, apesi butonul M si lucrurile o iau razna. Suspensia este tare, directia mai precisa si masina isi schimba comportamentul. Dintr-un sedan de mers la cumparaturi se transforma intr-o bestie care iti ia mintile. Cu toate setarile puse pe moduri agresive, M5-ul devine o masina performanta de circuit, precisa si care raspunde la comenzi imediat. Singura problema ramane insa dimensiunea destul de mare a caroseriei, care te face sa muncesti ceva mai mult cu volanul in acele de par. Dar dimensiunea... nu prea o putem seta de la buton, nu?

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Este in regula, nimic de zis. Dar cine isi ia un M5 pentru vizibilitate? Este de fapt ca la un BMW Seria 5 obisnuit, cu suprafete vitrate mari, luneta mare si stalpi ai plafonului de dimensiuni obisnuite. Ai senzori de parcare fata si spate (PDC), pentru momentele in care vrei sa parchezi, dar cam atat. Nu exista camere de marsarier, dar nici nu prea ai nevoie sincer sa fiu. Pozitia la volan este reglabila pe multe pozitii, scaunele fiind electrice, asa ca orice sofer isi poate regla scaunul incat sa vada bine in oglinzi si in laterale.

Test Drive BMW M5

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

BMW Seria 5 modelul E60 a fost testat chiar in primul an de la lansare, in 2004, de catre cei de la Euro NCAP. Dar nu a primit punctaj maxim la acea vreme. Ci a primit 4 stele din 5, la fel ca Dacia Sandero testata anul acesta. Se pare ca Seria 5 la acea vreme era depunctata pentru ca nu oferea deloc protectie pietonilor. Intre timp insa, BMW a lucrat si la acest aspect. Chiar si asa, acest model se bucura de 8 airbaguri, sistem DSC (Dynamic Stability Control), ABS, sistem Isofix, senzor de presiune in anvelope, faruri cu Xenon si alte dotari care contribuie la un plus de siguranta.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Putine sunt dotarile disponibile in 2007, anul fabricatiei acestui model, care nu se regasesc pe aceasta masina. Dincolo de "banalele" dotari care oricum vin din fabrica, precum clima automata cu 2 zone, geamuri electrice, oglinzi electrice si sistem de navigatie, acest M5 mai avea keyless-go, inchiderea portierelor soft-close, trapa electrica, senzor de lumina, senzor de ploaie, spalator de faruri, faruri adaptive, head-up display, sistem audio profesional cu magazie de 6 CD-uri, mufa USB, interior Motorsport, scaune sport cu reglaje electrice si cu memorii, volan imbracat in piele, comenzi pe volan, padele la volan, sistem de alarma original, scaune incalzite si pilot automat.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

Nu prea este corect ca trebuie sa depunctez aceasta masina prin prisma consumului, dar asta e, nu avem ce face. Chiar daca nu si-o cumpara cineva care sa bage benzina de 50 de lei saptamanl, ci un sofer care sa o tina permanent cu plinul facut, consumul este si el destul de important, mai ales daca iti cauti o masina la mana a doua. In mediul urban, acest M5 cu toti cei 10 cilindri "la masa", va consuma in jur de 22-25 litri pentru fiecare 100 km parcursi. La drum intins, consumul scade, dar nu foarte mult. Poti sa reusesti, daca esti temperat si mergi constant cu o viteza decenta de 120 km/h sa obtii un consum de 15 litri. Insa aceste valori sunt absolut neimportante, deoarece nu te poti astepta de la o masina performanta sa consume cat o sub-compacta de oras, nu?

Test Drive BMW M5

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La fel ca si actualul M5, cand era nou, si acest model se invartea in jurul sumei de 100.000 de Euro. Acum insa, lucrurile stau putin diferit. Daca peste 5 ani de acum vom cumpara noul BMW M5 model 2013 cu 30.000 de Euro, iata ca acum putem face acelasi lucru cu un E60. Ba chiar, va putem da un exemplu concret: masina aceasta. Este de vanzare pentru 29.000 de Euro. Un autoturism din 2007, extrem de performant si dotat, cu modificari subtile, de bun-simt, dar de calitate superioara (frane, admisie, evacuare, soft) care insumeaza in jur de 15.000 de Euro, este chiar o afacere buna. Noua ni se pare un pret foarte mic pentru tot ce iti ofera aceasta masina. Noua, cel putin, cat ne-am plimbat cu ea, ne-a cam amestecat gandurile si ne-a facut sa vedem performanta cu alti ochi. O performanta care este tot mai accesibila multora dintre noi.

Test Drive BMW M5

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

MODUL M. Pe volan zace subtil, cuminte, ascuns, un buton-minune. E vorba de un buton care, la fel ca si la generatia anterioara de E39, transforma total masina. Butonul M poarta denumirea de la Motorsport. Adica o data ce l-ai apasat, masina intra sub incidenta diviziei Motorsport. Acest mod se poate configura in voie din sistemul central al masinii, cu ajutorul joystick-ului. Modul MDrive este compus din reglajele transmisiei, suspensiei, DSC-ului (care include si comportamentul diferentialului central spate) si puterii motorului. Toti acesti parametri pot fi setati in voie, chiar si la cele mai agresive valori, acestia devenind activi la doar o apasare de buton.

Test Drive BMW M5

DSC-ul are 3 moduri: pornit, oprit sau MDM, adica M Dynamic Mode. Fiecare, e lesne de inteles ce face. Unul te apara, altul te lasa sa-ti faci de cap si altul te lasa, dar nu prea. Transmisia poate fi si ea modificata astfel incat sa schimbe repede si la turatie mare, iar la motor si suspensie totul e simplu: putere maxima in modul 500 Sport, cu raspuns prompt al pedalei, si rigiditate maxima a suspensiei.

Daca insa alegi sa setezi toate aceste puncte pe valoarea maxima, trebuie sa ai incredere in capacitatea ta de a conduce. Deoarece nu mai ai sisteme electronice care sa te limiteze in caz de derapaj, iar virajele vor deveni, ce-i drept, extrem de placute, dar mul mai periculoase.

Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5Test Drive BMW M5

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Ti-o permiti? Nu sta nicio secunda sa te gandesti, cumpar-o. Nu am mai dat peste o masina atat de distractiva, prin senzatiile extreme pe care ti le ofera. Putere colosala in orice moment, acceleratie continua si viteze maxime de peste 300 km/h, toate la dispozitia ta cu un pret sub 30.000 de Euro. Ai la dispozitie o limuzina mare, confortabila, cu care poti circula si incet, calm, daca doresti, dar cu care te poti incumeta si pe circuit.

Acest M5 este exemplul perfect de super-masina extrem de scumpa, devenita peste noapte accesibila majoritatii. Asa cum se intampla cu toate masinile, chiar si cele performante sunt supuse devalorizarii in timp. Si daca acum 5 ani trebuia sa platesti pentru ea un pret de 3 sau 4 ori mai mare, acum o poti avea la doar o fractiune din pretul original. Dar stiti care e partea cea mai buna? Spre deosebire de pret, performantele, cifrele, senzatiile, zgomotul si pasiunea nu se vor diminua niciodata. Iar acest M5 este suprasaturat de toate acestea.

Test Drive BMW M5

 
  • consum
  • design exterior
  • spatiu
  • siguranta
  • confort
  • dotari
  • motor
  • performanta
  • sunet

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
91 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (63) Poze Test Drive BMW M5
[+] mai multe