Chevrolet Spark 1.2 82 cp 5MT

"Micul Gigant a devenit o masina adevarata"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
74
NOTA CITITORULUI
70
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7300
  • Km. efectuati: 400
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / zapada
  • Traseu: Bucuresti - Babele - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Cea mai mica si cea mai usoara masina testata de noi. Fostul Matiz, celebru pentru fiabilitate si spatiu, a devenit nu demult Spark. Dar si un membru al unui brand de renume. Asa s-a nascut Chevrolet Spark, aflat acum la o noua generatie, un automobil pe cat de mic, pe atat de surprinzator. Si vechea imagine a masinii coreene de autoturism urban si nimic mai mult este numai istorie acum...

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1206 cmc
  • Putere 82 cp
  • Cuplu 111 Nm
  • 0 - 100 km/h 12,1 s
  • Viteza maxima 164 Km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 868 kg
  • Consum mixt 6,5l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 170 l
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 8505 Euro
  • Pret model testat 11420 Euro
  • Impozit anual 48 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Inca nu m-am decis de ce imi place acest Spark. Dar are un "jenesaisquoi" ce ma atrage. Nu prin spatiu, siguranta, aspect incredibil sau performante. Ci pentru ca stiu ce a fost odinioara. Un banal Matiz de care am avut probabil multi dintre noi. Iar maturitatea la care a ajuns acum micuta masina din segmentul A ma uimeste. Iar aspectul nu face exceptie. Pentru ca la exterior, Spark este o prezenta atragatoare. Chiar daca este mica, stie sa se faca remarcata prin diversele elemente agresive, precum grila frontala, prelungirea spoilerelor si a pragurilor, ornamentul esapamentului si chiar eleronul spate. Ai putea jura chiar ca ai in fata ochilor o versiune sport, din pricina tuturor accesorilor cu care este impodobita masina. Dar nu, asa este noul Spark. Cu jante din aliaj, faruri extrem de mari care arata bine, ornamente cromate in jurul proiectoarelor si a grilei, bare gri pe plafon si oglinzi vopsite in culoarea caroseriei, micul gigant al prezentului emana maximum de sportivitate din putinul... care este. Asadar, la exterior, Spark arata bine, chiar mai sportiv decat te-ai astepta de la o urbana desavarsita.

Test Drive Chevrolet Spark

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Inca o surpriza mare, de la o masina atat de mica, este interiorul. Scaune cu piele partiala, volan si schimbator de piele, comenzi pe volan si multe alte noutati despre care vom discuta la capitolul dotari. Insa un lucru e cert: interiorul este unul placut si bine dotat, cu finisari calitative. Despre ergonomie si functionalitate, noul Spark a pastrat displayul cu ceasurile de bord parca scos de pe o naveta spatiala, la fel ca la Aveo, o trasatura care depinde de gustul fiecaruia. Este de altfel si singura pata de nebunie a masinii la interior, restul fiind destul de conventional. Scaunele sunt placute si confortabile, bordul este practic si ascunde multe locuri de depozitare, iar pe timp de noapte o lumina albastruie suprasatureaza habitaclul de romantism. Spark este fara indoiala o masina realizata cu gandul la cei tineri.

Test Drive Chevrolet Spark

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Portbagajul are o capacitate de 170 de litri. Aceasta se poate mari culcand spatarul banchetei, in caz ca e nevoie sa transporti ceva mai voluminos. Nu trebuie sa uitam insa ca e o masina destinata orasului. Dar cu care se pot deplasa si 4 persoane linistite pana la mare, dar cu putine bagaje. De altfel, doua persoane, cu tot cu bagaje, au loc berechet in micul gigant americano-corean. Noi ne-am plimbat 4 persoane, deloc mici, si nu ne-am plans deloc de spatiu, nici la genunchi si nici la cap. Din pacate, exista doar un singur buzunar pentru reviste in spatele scaunului pasagerului, nu si la sofer. Insa restul locurilor de depozitare sunt numeroase.

Test Drive Chevrolet Spark

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Asa cum se obisnuieste momentan la mai toate modelele din segmentul A, masinile urbane, si Spark este dotat cu un motor aspirat. Poate ca in viitor vom vedea si ceva supraalimentat, insa momentan trebuie sa ne multumim cu un propulsor in 4 cilindri de 1.2 litri care produce 82 de cai putere. Acestia sunt prezenti la numaratoare in formatie completa la o turatie foarte mare, o trasatura tipica motoarelor de capacitate redusa. Motorul este destul de zgomotos daca vrei sa treci de 4000 rpm, dar la un mers zilnic in oras nu il vei simti. Cat despre puterea sa, aceasta se simte destul de bine, in special pentru ca este o masina usoara, care nu trece de 900 kg. Asadar are un raport putere/greutate bun, la fel ca orice sedan din clasa compacta.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

O transmisie manuala in 5 trepte, cinstita, corecta si echilibrata. Nimic spectaculos, dar nimic de criticat aici. Etajata corespunzator unui mers predominant urban, nu agata, nu sunt probleme cu timoneria si este silentioasa. Spark este disponibil si cu transmisie automata, insa nu in Romania. Dar cine ar avea nevoie de asa ceva?

Test Drive Chevrolet Spark

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Accelerare: Spark atinge 100 km/h in 12.1 secunde si prinde 164 km/h, conform datelor oficiale

Franare: cu disc pe fata si tamburi pe spate, dar asistate de ABS. Masina franeaza bine, iar in conditii normale de drum nu are nimeni probleme, chiar si la viteza crescuta.

Suspensii: masina este confortabila, iar obstacolele abordate se simt slab, chiar daca jantele sunt mici, de dimensiunea 14 inch. Suspensia este bine echilibrata atat in oras, cat si la viteza mare, masina avand o tinuta de drum foarte buna.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu trebuie sa uitam ca discutam despre o masina urbana. Care, asa cum e de asteptat, la viteze mici, se comporta perfect. Insa, fiind scurta, virajele, curbele si manevrele de parcare sunt o placere. Directia este surprinzator de rigida, facand legatura dintre sofer si roti cu precizie. Dar surpriza mare este la viteze mari. Micul gigant este stabil, se comporta bine in depasiri, nu da urme de ruliu nici cand tragi mai tare de volan si nici cand treci pe langa vreun TIR, asa cum se intampla in trecut. Se pare ca atat aspectul aerodinamic a fost lucrat, cat si tot ce inseamna de mecanica pe sub masina. Iar suspensiile contribuie cel mai mult la tinuta impecabila de drum. Evident, fara sa uitam ca nu trebuie sa fortam limita si sa ne credem pe scaunul unei masini sportive prin definitie.

Test Drive Chevrolet Spark

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Geamuri laterale mari, luneta spatioasa si o suprafata vitrata totala destul de generoasa. Adaugam oglinzile laterale mari si senzorii de parcare pentru spate si avem tabloul complet. Chevrolet Spark sta bine la acest capitol, iar faptul ca scaunul soferului se poate regla pe inaltime, contribuie mult la vizibilitatea in trafic.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noul Spark este dotat cu airbag pasager dezactivabil, manual, 6 airbag-uri: airbag sofer, pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri cortin, centuri de siguranta scaune fata pretensionate, centuri de siguranta spate cu prindere in trei puncte, faruri de ceata fata, sistem ISOFIX bancheta spate, 3 tetiere spate, ABS, ESC (Sistem de control al stabilitatii) si stop frana central cu LED. Cei de la Euro NCAP i-au dat 4 stele din 5 lui Spark. Poate si pentru ca sistemul ESC este oferit numai optional, nu standard. Chiar si asa, este o realizare mare sa oferi o masina urbana din segmentul A cu airbaguri cortina, nu? Mai ales daca ne gandim la primul Matiz care propunea ca unic mijloc de siguranta, centura.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

I-am dat punctaj maxim lui Spark pentru ca are mai multe dotari decat multe modele din segmente superioare. Si este doar un biet mijloc de deplasare cat o bicicleta de scurt. Noi am testat varianta de top, numita LTZ, care are aer conditionat manual, volan si schimbator de piele, 4 geamuri electrice, oglinzi electrice, sistem ESC (240 de Euro suplimentar), sistem audio cu 6 difuzoare, radio CD cu MP3 si mufa USB, comenzi pe volan, computer de bord, tapiterie mixta textil + PVC (imitatie de piele), inchidere centralizata pe cheie, jante de aliaj de 14 inch, cotiera sofer, bancheta rabatabila 60/40, proiectoare de ceata, 6 airbaguri, ABS si Isofix.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi oficial, Chevrolet anunta un consum de 5.1 litri la 100 km in regim mixt, micul gigant este ceva mai insetat de atat. Si asta pentru ca media reala este undeva pe la 6,5 litri. Deoarece masina ia 7,8 litri in orasul aglomerat si nu vrea sa scada sub 5,5 la mers intins, constant, cu 90 km/h. Chiar si asa, este un consum destul de mic, dar care ar putea fi imbunatatit, tinand cont ca vorbim despre o masina usoara.

Test Drive Chevrolet Spark

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Chevrolet Spark costa de la 8505 Euro cu TVA pentru versiunea LS motorizata cu propulsorul de 1 litru. Noi am testat versiunea de top numita LTZ care porneste de la 11.400 de Euro. Nu este un pret foarte mic, daca ne gandim in ce segment auto se incadreaza Spark, dar nu este nici unul exagerat.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Dotari de confort. Serios acum, sunt cateva lucruri la care nu ma asteptam sa le gasesc pe un mic Spark. Nu ma asteptam la 4 geamuri electrice. Si nici la tapiterie de piele. Ma rog, imitatie... Si nici la airbaguri cortina, comenzi pe volan, volan de piele, ESC decuplabil, 6 difuzoare si asa mai departe. Eu stiam ca Spark, la fel ca si predecesorul sau, Matiz, erau modele de buget, accesibile oricui. Spark insa, cel putin in varianta de echipare LTZ, este o masina in toata regula. Si daca pui pe cineva legat la ochi in interior, nu iti va spune niciodata ca este intr-un Spark. Dar aici apar si problemele: pretul, care la peste 11.000 de Euro, nu mai e deloc unul modest...

Test Drive Chevrolet SparkTest Drive Chevrolet SparkTest Drive Chevrolet Spark

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Trecand peste problema pretului la LTZ, un pret la care deja te poti gandi la autoturisme compacte de productie nationala, cu motorizare diesel, micul Spark este o reala supriza. Una foarte placuta. Atat prin comportament, cat si prin spatiu, dotari si siguranta. Este o masina de oras minunata, foarte placuta la privit, sportiva, cu un interior bine realizat si cu tot ce ai nevoie, exact ca un autoturism din clase superioare. Si, chiar daca, oficial, este inca un model din segmentul cel mai mic, Chevrolet Spark este o urbana plurivalenta. Merge bine in orice conditii, iar la drum intins se descurca de minune. Asadar, daca vrei o masina mica, ce iti ofera mult mai mult fata de ce te astepti, care face lucruri mari, cand ea este de fapt extrem de mica, nu mai sta pe ganduri si ia un Spark.

 
  • pret
  • lipsa unui motor diesel
  • design exterior
  • spatiu
  • confort
  • motor
  • consum
  • dotari
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
70 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (19) Poze Test Drive Chevrolet Spark
[+] mai multe