Citroen C3 Aircross 1.6 HDi 99 cp 5MT

"Un SUV subcompact care se conduce ca o masina de oras"
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
56
NOTA CITITORULUI
78
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8600
  • Km. efectuati: 290
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Slanic Prahova - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: Sportiv
Cine mai intelege ce inseamna SUV in ziua de azi? Citroen isi denumeste SUV si acest micut C3 Aircross, o masina sub-compacta de oras care are cateva imbunatatiri ca sa o faca ceva mai speciala si capabila sa intre pe soft-road. Crossover, SUV, nu conteaza ce este, dar micul Aircross se anunta o masina urbana de succes. Pentru ca are niste calitati.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1560 cmc
  • Putere
    99 cp
  • Cuplu
    254 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11.5 s
  • Viteza maxima
    178 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1202 kg
  • Consum mixt
    4 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    410
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    10.490 Euro
  • Pret model testat
    19.180 Euro
  • Impozit anual
    62 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca exista ceva la care se pricep cei de la Citroen, pe langa motoarele diesel, este aspectul absolut nebunesc pe care il dau in ultima perioada masinilor la exterior. Cactus a fost prima "nebunie" dusa la extrem, dar indragita si cumparata de multi europeni, iar acum a venit acest C3 Aircross, o masina care urla din toate puterile sa fie admirata.

Pare o jucarie, cu formele sale compacte, cu farurile minuscule in partea de sus si cu blocurile optice uriase in partea de jos. Practic, masina are patru faruri care impart toate functiile. Designul partii frontale este cu adevarat reusit, farurile superioare unindu-se cu grila radiatorului, in timp ce jos este un difuzor specific SUV-urilor.

In spate avem niste stopuri mari si un difuzor supradimensionat care contribuie la aspectul robust al micutei masini. Toate elementele par a fi supradimensionate, cu exceptia farurilor mici de langa capota, tocmai, pentru a transmite o imagine de "mic gigant", in pofida dimensiunii sale extrem de reduse.

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La interior, nebunia Citroen continua. Nu avem niste grile de aerisire normale, ci unele atipice, pozitionate si vertical, dar si orizontal. Dar cam aici se opreste. In rest, interiorul este unul monoton, la propriu, adica are doar nuante de negru, fara alte insertii sau culori. Materialele de pe scaune si volan sunt de calitate, pentru ca vorbim de piele la aceasta echipare numita Feel, dar pe bord si portiere inca intalnim mult plastic tare.

De apreciat este stilul minimalist ales de Citroen, adica fara butoane. Avem un ecran cu functie tactila pe consola centrala, sub care sunt patru butoane obligatorii: avarii, dezaburire fata-spate, inchidere centralizata. Strictul necesar si nimic mai mult, iar acest lucru ii face mai usoara viata soferului la bord.

Citroen C3 Aircross

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu trebuie sa comparam acest mini-SUV cu altele care fac parte din alt segment, cum ar fi Duster sau Kadjar. Ci cu Sandero Stepway sau Captur, daca vrem sa fim corecti. Iar cei 410 litri ai portbagajului nu sunt cei mai numerosi, dar nici cei mai putini. Prin comparatie, un Captur are 455 de litri capacitate. Insa Aircross are un as in maneca: bancheta spate gliseaza in fata si asa portbagajul devine un spatiu de 520 litri, in timp ce poti transporta tot 5 pasageri. Adica devine cea mai spatioasa din segmentul sau.

Daca lasi portbagajul in varianta originala de 410 litri, pasagerii din spate sunt chiar rasfatati cu un spatiu neasteptat pentru picioare. Dar daca vrei mai mult loc de bagaje, bancheta venind mai in fata, locul pentru genunchi va deveni inghesuit. In plus, portbagajul are si un capac in podea care se dovedeste a fi util, daca vrei un plus de loc.

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Renault Captur sau Opel Crossland X sunt printre competitorii lui Aircross, avand motoare similare cu putere de 90-100 cp. Motorul de 99 cp 1.6 HDi de pe masina testata se simtea excelent in oras, pe demaraje scurte pana in 3500 rpm. Adica este, fara indoiala, o motorizare exceptionala de oras. La turatie mai mare, acceleratia lasa de dorit, din cauza turbo-compresorului cat pumnul de sub capota. Chiar si asa, cand accelerezi pe distante scurte in treptele 2 si 3, cei 99 de cai par a fi mai numerosi. Poate si datorita faptului ca masina este usoara iar cuplul de 254 Nm incepe de la 1750 rpm. Exista si o versiune de 120 cp care, cu siguranta, ar fi mult mai indicata pentru cei care vor iesiri in afara orasului.

Citroen C3 Aircross

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fiind o masina conceputa in principal pentru oras, transmisia este si ea in acest scop. Cutia manuala cu 5 rapoarte este destul de lunga, adica poti folosi in Bucuresti doar treptele 1, 2 si 3 fara probleme. Este o cutie obisnuita a unei masini mici din aceasta gama de pret, adica fara pretentii de curse scurte si rapide, dar e silentioasa si usor de utilizat.

Citroen C3 Aircross

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: de 11.5 secunde are nevoie C3 Aircross sa atinga 100 km/h si accelereaza pana la 178 km/h, viteza maxima;

Franare: daca Renault Captur are tamburi pe puntea spate, Aircross are frane cu disc pe toate rotile asistate de ABS, ESP, AFU si asistenta la urcarea in rampa;

Suspensii: sunt cam rigide la impactul cu obstacole precum borduri, gropi sau limitatoare de viteza, dar sunt confortabile la drum intins.

Citroen C3 AircrossFoto: Dan Dumitrescu

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Asa cum era de asteptat, C3 Aircross se conduce si se simte exact ca fratele C3, o sub-compacta cunoscuta dedicata orasului. In ciuda micilor artificii care incearca sa o transforme intr-un SUV, masina este una de oras cu haine de soft-road care nu influenteaza tinuta de drum. Nu exista tentativa de ruliu nici la viteze mari, raza de bracaj este mica si poti intoarce usor pe strazile inguste ale orasului, iar directia asistata iti face condusul o placere in aglomeratie.

Citroen C3 Aircross

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Numai daca ridici scaunul soferului iti dai seama ca te afli intr-o masina... oarecum mai inalta. Altfel, esti la acelasi nivel cu orice alt participant la trafic ce conduce o sub-compacta. Stalpii parbrizului sunt subtiri si iti vor permite sa te asiguri la trecerile de pietoni, oglinzile laterale sunt mari pentru o masina atat de mica, iar in spate te asista senzorii la parcare. Insa luneta este foarte mica si nu o sa vezi mare lucru in oglinda retrovizoare, mai ales daca ai pasageri pe bancheta.

Citroen C3 Aircross

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat Citroen C3 Aircross si i-a acordat punctaj maxim de siguranta. Subiect inchis. Insa trebuie sa mentionam ca masina are sistem AFIL - alerta depasire involuntara banda de rulare, ABS + AFU + ESP + REF + Hill assist, airbag frontal sofer si pasager fata cu posibilitatea decuplarii airbag pasager, airbaguri laterale fata si airbaguri cortina fata si spate, coffee Break Alert – Alerta atentie sofer si un sistem care alerteaza vizual si acustic in caz de risc la impact.

Citroen C3 Aircross

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Varianta de Aircross testata de noi era cu echipare Feel, adica o varianta medie, pozitionata intre Live si Shine. Chiar si asa, vehiculul avea jante din aliaj pe 16 inch, tapiterie mixta piele-textil, volan si schimbator imbracate in piele, clima automata, sistem de incarcare telefon prin inductie, pilot automat, limitator de viteza, comenzi pe volan, sistem audio cu MP3, slot USB si Bluetooth, proiectoare de ceata, 4 geamuri electrice, senzor de lumina, senzor de ploaie, bare plafon longitudinale, cotiera sofer, cotiera bancheta spate si bancheta culisanta si rabatabila. Nu am intalnit nici keyless-go sau sistemul Start/Stop.

Citroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Oficial, masina cu motorizarea testata consuma un 4.0 litri in regim mixt. Dar, asa cum se intampla la oricare alta masina de pe piata, cifrele reale sunt altele. In aglomeratie demna de o capitala europeana cum este Bucurestiul, micul C3 Aircross consuma 7 litri/100 km parcursi. Aceste cifre ar putea fi imbunatatite daca ar exista un sistem Start/Stop, dar chiar si asa, este o cifra foarte buna pentru traficul infernal "courtesy of miss Firea". La drum intins, atata timp cat circuli cu sub 100 km/h, o sa ai un consum de 4 litri iar pe autostrada cam 5.5 litri. Asadar, o medie de aproximativ 5 litri nu este deloc rea, daca ne gandim ca, cel putin cu numele, este un SUV.

Citroen C3 Aircross

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Poti cumpara acum de la o reprezentanta Citroen un C3 Aircross incepand cu 10.490 de Euro cu TVA si prima de casare incluse. Dar la acesti bani o sa primesti o versiune pe benzina de numai 82 cp. Varianta diesel incepe de la 15.100 de Euro pret normal, dar o poti lua acasa cam cu 2000 de Euro reducere. Modelul testat de noi Feel ajunge la 16.900, suma la care s-au mai adaugat cateva dotari optionale pe modelul de test-drive.

Citroen C3 Aircross

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

FARA 4X4. Moda noilor SUV-uri incepe sa explodeze si mai toti producatorii le au la oferta. Si rar vei mai intalni acum asemenea automobile destinate mersului in oras cu tractiune integrala. Daca ne uitam la Opel, Peugeot sau Citroen, niciun SUV din oferta nu exista in varianta 4x4 ci doar cu tractiune fata, cu exceptia lui Mokka X. De fapt, nici Renault, Hyundai, Honda sau Ford nu ofera tractiune integrala pe SUV-urile sau crossoverele mici. Pentru ca nu sunt vehicule de teren accidentat si pentru ca in conditii reale de drum nu este nevoie. Din pacate, Romania nu este tara normala si tare am avea nevoie de tractiune 4x4 la orice masina, cel putin iarna cand autoritatile sunt luate prin surprindere si nu deszapezeste nimeni strazile. Nu mai zicem de intreaga dinamica a masinii, cand conduci pe drumuri serpuite de munte pe ploaie sau ninsoare...

Citroen C3 Aircross

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Pentru doamne, domnisoare sau cupluri, Aircross este o masina perfecta. Mai ales de oras, pentru ca in acest scop a fost gandita. Este mai spatioasa decat credeam la interior, consumul este foarte mic la motorizarea diesel si se conduce excelent in oras. Poate ca Citroen o numeste SUV doar din motive de marketing, pentru ca se vinde bine aceasta gama de vehicule, dar in realitate este o sub-compacta stilizata. Dar care este ieftina si mult mai versatila ca o masina obisnuita, motiv pentru care lumea se inghesuie sa o cumpere.

Citroen C3 Aircross

 
  • sistem audio
  • vizibilitate luneta
  • pret de achizitie
  • tinuta de drum
  • spatiu interior
  • consum
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
78 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (24) Poze Citroen C3 Aircross
[+] mai multe