Dacia Logan 1.5 dCi 90 cp

"Loganul diesel este identitatea suprema a romanilor."
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
100
NOTA CITITORULUI
84
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 13800
  • Km. efectuati: 530
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Slatina - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Este al doilea test la volanul noului Logan 2013. Prima oara am testat varianta cu motorul pe benzina de 0.9 litri TCe, dar am asteptat cu nerabdare sa vad cum se comporta varianta diesel. Pentru ca orice ai face, oricum ai intoarce pe toate partile foile cu detalii tehnice, masina diesel va iesi mereu in avantaj. Cel putin asta e parerea mea. Si in cazul Daciei noastre romanesti, avantajele sunt mult mai vizibile si evidente. Iata de ce eu cred ca noul Logan, mai ales cel cu motorizare dCi, "risca" sa devina una dintre cele mai de succes masini din istorie.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1461 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    220 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,4 s
  • Viteza maxima
    167 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1134 kg
  • Consum mixt
    5,5l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    4
  • Volum portbagaj
    510 l
  • Euro NCAP
    -
  • Pret de pornire
    6690 Euro
  • Pret model testat
    12.250 Euro
  • Impozit anual
    58 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Despre exterior am mai discutat detaliat in primul test, in care am avut placerea sa ma plimb cu un Logan TCe de 90 cp. Nici acum nu mi-am schimbat parerea ca Dacia Logan 2 arata foarte bine. Nu trebuie sa uitam ca e vorba despre o masina ieftina, accesibila, care nu are sanse mari de a se bucura de un aspect elegant si modern. Cate masini ieftine care sa fie atragatoare cunoasteti? Nu prea multe. Cu toate astea, inginerii de la Dacia si-au facut treaba excelent si a iesit un rezultat care incanta majoritatea. Mie imi place foarte mult partea din fata, care este noua, moderna si chiar sportiva, dar nu sunt un mare fan al spatelui, care dezechilibreaza parca toata tinuta masinii prin portbagajul masiv.

Test Drive Dacia Logan dCiUna din problemele noului Logan: nu exista maner de ridicat usa portbagajului.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Dacia Logan dCiManeta cu de toate.Test Drive Dacia Logan dCiPe diagonala ar fi exact 18 cm.Test Drive Dacia Logan dCiAmbele parasolare sunt dotate cu oglinzi.

Versiunea Laureate testata de noi a venit destul de dotata. Nu degeaba are si un pret total de peste 12.000 de Euro. Dar nu este deloc un pret mare pentru ceea ce primesti. Insa in ceea ce priveste interiorul, vreau sa mentionez numai ca Logan 2 este o masina confortabila si in care iti face placere sa stai. Nu pot sa ma leg de plasticul din interior care nu este cel mai calitativ, pentru ca este ceva normal la o masina de acest buget. E firesc sa aiba cateva defecte, daca privesti prin prisma altora modele auto de pe piata. Daca insa compari cu pretul pe care il platesti, acele defecte nu mai pot fi consderate neajunsuri. Despre interior insa voi vorbi mai mult la capitolul spatiu, pe care il detaliez in acest test.

Test Drive Dacia Logan dCi

Test Drive Dacia Logan dCiVolan imbracat in piele si cu comenzi.Test Drive Dacia Logan dCiSistemul Media Nav costa numai 300 de Euro. Merita.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Test Drive Dacia Logan dCi106 cm: adancimea portbagajuluiTest Drive Dacia Logan dCi102 cm: latimea portbagajului

Test Drive Dacia Logan dCi56 cm: inaltimea utila a portbagajuluiTest Drive Dacia Logan dCi48 cm: inaltimea spatiului de incarcare in portbagaj

Dincolo de portbagajul urias de 510 litri, noul Logan ascunde mai multe secrete. Secrete pe care le arat acum tuturor. De exemplu, masina are o sumedenie de spatii de depozitare: in portiere, in consola, pe capacul portbagajului, etc. Iar aceste lucruri sunt importante pentru "cetateanul" care isi doreste o masina, pentru ca vrea sa puna tot felul de chestii utile in interior, la care sa aiba acces usor.

Test Drive Dacia Logan dCi92 cm: inaltimea de la bancheta la plafon

Test Drive Dacia Logan dCiSpatiul in spate pentru picioare este destul.Test Drive Dacia Logan dCi25 cm de spatiu, cu scaunul soferului reglat normal.

Iata absolut toate spatiile de depozitare din interiorul unui Logan.

Test Drive Dacia Logan dCi30 cm: profunzimea utila a torpedouluiTest Drive Dacia Logan dCiSpatiu pentru roata de rezerva si alte accesorii.

Test Drive Dacia Logan dCiSpatiu din portiera fataTest Drive Dacia Logan dCiSpatiu din portiera spate

Test Drive Dacia Logan dCiLoc pentru umbrele, palarii, etc. pe capacul portbagajuluiTest Drive Dacia Logan dCiLoc pe mijlocul bordului, nu foarte practic din cauza soarelui

Test Drive Dacia Logan dCiBuzunare in spatele ambelor scaune fata, pentru revisteTest Drive Dacia Logan dCiSuport pahare, consola fata, + spatiu depozitare

Test Drive Dacia Logan dCiLoc util pe consola centrala pentru telefon, chei, portofel

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul dCi il stie toata lumea. Este prezent pe multe masini din grupul Dacia-Renault-Nissan, si este omniprezent in toata gama Dacia, pe toate modelele. Are diverse puteri, cea mai mare de 110 cp fiind disponibila doar pe Lodgy si Duster.

Noul Logan trebuie sa se multumeasca cu dCi-ul de 90 cp ca motorizare de top, care este si cea mai scumpa din oferta Dacia. Cuplul este de 220 Nm si se simte de la 1750 rpm, destul incat sa nu ai probleme cu nicio panta sau atunci daca vrei sa tractezi ceva cu masina. Este un cuplu destul de mare pentru greutatea caroseriei de Logan. Puterea de 90 cp este aceeasi ca si cea pe care o dezvolta motorul TCe testat anterior, dar, evident, este ceva diferit. Te bucuri de cuplu si putere de la turatie mica, iar daca vrei chiar sa fii sportiv in depasiri sau sa accelerezi zdravan, trebuie doar sa bagi piciorul mai adanc in acceleratie.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Spre deosebire de Duster sau Lodgy, Logan vine numai cu transmisii manuala in 5 trepte. Cutia este cinstita, etajata corect, ultima treapta permitand o croaziera la drum intins cu o turatie mica. Nu mi-a placut insa timoneria, care iti dadea batai de cap cand vroiai sa bagi in marsarier: 1 din 2 incercari esua, fiind nevoit sa fortez maneta sau sa debreiez si sa reiau procesul. O mica scapare din partea celor de la Dacia, nimic mai mult.

Test Drive Dacia Logan dCiPiele si plastic: destul de efemere, pentru ca se uzeaza rapid

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: conform datelor oficiale, Loganul diesel de 90 cp ajunge de la 0 la 100 km/h in 12,4 secunde si atinge aproape 170 km/h.

Franare: franele de pe Logan 2 sunt ca la oricare alt model: cu discuri pe fata si tamburi pe spate. Insa sunt asistate de ABS, ESP si AFU.

Suspensii: confortul este unul dintre atuurile Loganistice, asa ca suspensiile sunt destul de moi si permisive in orice conditii. Insa nu este sacrificata tinuta de drum, nici macar la viteze mari.

Test Drive Dacia Logan dCiDacia Logan vine dotata cu pneuri GoodYearTest Drive Dacia Logan dCiDiscurile de frana sunt ventilate

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La fel ca si in cazul celuilalt model de Logan testat de noi, varianta diesel nu dezamageste. In oras, masina se comporta exemplar si are o tinuta de drum chiar eleganta, fara vreo veleitate acuta de sportivitate, directie precisa sau o asezare pe sosea demna de raliuri. Insa pentru cineva care doreste sa se plimbe in confort si spatiu, masina este ideala.

Nici la drum intins nu putem spune ca masina are vreo problema. E clar ca exista o oarecare tendinta de ruliu daca soferul este destul de curajos incat sa traga de volan la viteze mari, insa in conditii normale, destinate unei clientele cu familie care doreste sa se bucure de o viteza legala, nu pot aparea probleme.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Ca si in testul trecut cu Logan 2, si acum imi pastrez parerea: vizibilitate excelenta in fata si laterale, dar destul de slaba in spate, din cauza portbagajului ridicat. Spatiul urias de 510 litri pe care il are portbagajul compromite vizibilitatea spate, Loganul avand o luneta destul de mica. Insa aici intervin senzorii de parcare, care te ajuta sa parchezi masina fara emotii.

Test Drive Dacia Logan dCiSenzorii de parcare pot fi activati automat cand bagi in marsarier sau manual de la buton

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Test Drive Dacia Logan dCiSistemul Isofix este pe orice echipare de LoganTest Drive Dacia Logan dCiCenturile fata sunt reglabile pe inaltime

Test Drive Dacia Logan dCiAirbag soferTest Drive Dacia Logan dCiAirbag pasagerTest Drive Dacia Logan dCiAirbag lateral in scaunele fata

Desi cei de la Euro NCAP nu au testat inca noul Logan, putem spune ca este o masina... destul de sigura. Daca ne luam dupa conditiile impuse de acestia, fara indoiala ca masina noastra romaneasca nu are cum sa ia punctaj maxim, mai ales ca ii lipsesc o sumedenie de sisteme electrice de prevenire a accidentelor. Mai mult, noul Logan va fi depunctat si pentru ca nu are senzor acustic / vizual de centura pentru pasagerul din dreapta macar, lucru esential si de neiertat de catre Euro NCAP. Si pe buna dreptate: ce-i costa sa lege un cablu electric, ca in cazul centurii de la sofer, care sa declanseze un bipait daca nu e blocata centura pasagerului?

Test Drive Dacia Logan dCiCenturile spate au un un loc specialTest Drive Dacia Logan dCiCa sa nu blocheze rabatarea banchetei.

Test Drive Dacia Logan dCiCe ascunde acest capac?Test Drive Dacia Logan dCiUn carlig spartan de ancorare a scaunului de copil

Test Drive Dacia Logan dCiPasagerul din mijloc de pe bancheta are o centura de siguranta in 3 puncte

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Echiparea Laureate are destul de multe dotari, dar daca mai si bifam cate una-alta de pe lista de optionale, avem deja un Logan bine dotat. Modelul condus de noi avea 4 geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzire, volan reglabil, volan si schimbator imbracate in piele, functia ECO, proiectoare de ceata, senzori de parcare spate, pilot automat cu comenzi pe volan, limitator de viteza, inchidere centralizata, aer conditionat manual, sistem MediaNav, comenzi sub volan, 4 airbaguri, sistem Isofix, jante de aliaj pe 15 inch, computer de bord si asistenta la schimbarea treptelor de viteza.

Test Drive Dacia Logan dCiComenzile pilotului automatTest Drive Dacia Logan dCiComenzile sistemului audio

Test Drive Dacia Logan dCiTest Drive Dacia Logan dCiTest Drive Dacia Logan dCi

Test Drive Dacia Logan dCiButoanele geamurilor fata au pozitia clasica DaciaTest Drive Dacia Logan dCiAerul conditionat este numai in varianta manuala

Test Drive Dacia Logan dCiOglinzi electrice, senzori parcare si functia ECOTest Drive Dacia Logan dCiClaxonul ne intoarce in timp: tot acolo il avea si Dacia 1300

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca varianta dotata cu motorul TCe pe benzina, cu functia ECO activata, avea un consum mediu mic, de numai 7,2 litri la 100 de kilometri, varianta dCi eclipseaza orice alt motor, orice alta masina la acest capitol. Eu am mers peste 500 km si mai aveam peste jumatate din rezervor la predarea masinii. Si cu rezervorul plin, dupa cativa kilometri de mers in stilul propriu, computerul de bord imi arata o autonomie de 1300 km. E ceva, nu?

Mai precis, Dacia Logan dCi consuma in oras in jur de 6,5 litri, iar in afara orasului consuma 4 litri.

Pe scurt, Dacia Logan diesel este poate cea mai economica masina din segmentul mediu. Daca pui la socoteala si pretul de achizitie, cu mult sub orice alt competitor, vei vedea ca iti este imposibil sa gasesti pe piata o masina noua mai "zgarcita" ca Loganul cu buzunarele tale. Si daca nici acest lucru nu este important in ziua de azi cand ne uitam la fiecare ban, atunci ce mai este?

Test Drive Dacia Logan dCiCu toti martorii de bord aprinsi. Si un consum de oras, cu AC-ul pornit.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Toata lumea stie ca Dacia Logan 2 incepe de la 6.690 Euro cu TVA inclus. Dar la acesti bani primesti motorizare de 1.2 litri benzina, fara AC, fara nicio dotare suplimentara, in afara de cele de siguranta, nici macar vreun geam electric. Un Logan diesel incepe de la 9.500 de Euro, dar la acesti bani primesti echiparea Ambiance si un motor diesel de 75 cp. Pentru a avea propulsorul dCi de 90 cp trebuie sa bifezi echiparea Laureate care incepe de la 11.200 de Euro. Este si varianta testata de noi aici, care, cu dotarile optionale suplimentare a ajuns sa aiba un pret total de 12.250 de Euro cu tot cu TVA. Un pret foarte bun pentru o masina care are absolut tot ce iti trebuie. Si, la fel ca si la consum, pretul este o alta piata dominata de Dacia.

Test Drive Dacia Logan dCiIn stanga portbagajului: criculTest Drive Dacia Logan dCiIn dreapta portbagajului: coarba si carlig de remorcare

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Functia ECO. In cazul Loganului TCe, cel pe benzina, imi puteam da usor seama care este diferenta dintre ECO sau non-ECO. Si faceam aceasta testare in mers, la diferite viteze. Cand activam butonul ECO, masina parca se infrana, se simtea ca nu mai are putere si tragea mult mai greu. Insa la acest model diesel, nu am reusit nici macar o data sa-mi dau seama de vreo diferenta. Nici in mers, nici pe accelerare, nici la viteza constanta, in nicio situatie. Si am crezut ca aceasta functie ECO este pusa degeaba pe motorizarea dCi.

Insa un singur lucru se schimba odata cu apasarea butonului ECO la acest Logan: consumul. Scadea cam cu 1,5 litri la fiecare 100 de kilometri parcursi. Si daca tot nu am simtit nicio modificare in comportament, dar am avut parte de un consum redus, am testat Loganul numai cu functia ECO pornita. Pesemne ca la diesel, care are un cuplu mult mai mare, diferentele sunt foarte mici in schimbarile de putere si nu se simt, insa se cunosc la economia de motorina. Si asta este un lucru foarte bun.

Test Drive Dacia Logan dCiIntrat in istorie precum un avion romanesc IAR 93 "Vultur"

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Majoritatea dicteaza. Este un lucru cert si dovedit de atatea ori in istorie. Si cum majoritatea romanilor este formata din oameni care sunt atenti la bani, la economie si dornici de a obtine maximum pentru banii dati, nu am nicio urma de indoiala ca Loganul incepe sa aiba succes. Asa cum ne dovedesc strainii din toata Europa, din cele mai evoluate si bogate tari, care stiu, spre deosebire de noi, romanii, sa fie cu picioarele pe pamant si cu capul pe umeri.

In Germania, Franta, Elvetia, Austria, Suedia, Anglia, Spania, Italia sau Portugalia, marca noastra romaneasca se bucura de un mare succes. Cum spunea si un cititor 4Tuning: Stati linistiti, ca daca noi nu stim sa ne laudam propria marca auto, ne-o lauda altii.

La noi insa, exista o perceptie gresita, cum ca Dacia a ramas la nivelul anilor '90 si ca este o masina proasta. Nimic mai eronat. Aceste impresii gresite sunt promovate de posesori de masini vechi, de provenienta straina, in special germana, si care au gresita impresia ca o masina straina, chiar daca este la mana a doua, veche de multi ani si rulata sute de mii de kilometri, este mai buna ca o Dacie noua. Aceste afirmatii insa nu au nicio justificare.

Eu cred ca marca Dacia face cele mai bune masini din lume pentru noi, romanii. Le face pe cele mai ieftine, pe cele mai spatioase, pe cele mai economice si pe cele mai dotate la banii pe care ii avem. Strainii si-au dat si ei seama de asta, asa ca s-au abonat la Dacia ca le ofera strictul necesar. Romanul, snob de fel, este mai presus de francez sau englez si vrea o masina germana, chiar daca sta in garsoniera cu chirie.

Pana cand ne vom da seama ca masinile Dacia sunt singura solutie care ne poate tine in siguranta si cu banii in buzunar, va mai trece ceva vreme. Si daca nu am fost in stare sa invatam de la straini timp de atatea decenii, de ce am face-o acum? Pana atunci, sa-i lasam pe straini sa ne laude marca auto, care este vazuta dincolo de hotare ca un ajutor la iesirea din criza, un necesar fara echivoc. Un necesar absolut.

 
  • vizibilitate spate
  • sistem audio
  • tinuta de drum
  • confort
  • performante
  • dotari
  • spatiu
  • consum
  • pret

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
84 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (53) Poze Test Drive Dacia Logan dCi
[+] mai multe