Surorile Daciei Logan nu au facut nici ele rabat de la calitate. Sandero este o masina identica cu Loganul in partea din fata, mai exact de la stalpul usii in fata. Spatele este diferit, si daca ma intrebati pe mine mult mai interesant. Stopurile sunt atragatoare, la fel si haionul de pe care nu lipseste folositorul stergator. Insa oricum am da-o, noile generatii de Logan si Sandero sunt de fapt cam aceleasi masini. Nu stim daca putem spune despre Logan ca este un Sandero sedan, sau despre Sandero ca este un Logan hatchback. Insa asemanarile exista, atat la interior, cat si la exterior.
La prima vedere, masinile erau impecabile, culori vii si atragatoare, cel mai mult in evidenta iesind Sandero Stepway, care era mai mare si mai atragatoare, ajutata de elementele caroseriei si "artificiile" atasate pe bara din fata. Dar cel mai interesant lucru era culoarea, nuanta care parca a fost inventata pentru aceasta masina. Si dupa ce m-am apropiat de masini, acestea au continuat sa ma impresioneze - lipseau spatiile dintre bara fata si faruri, lipseau plasticele de la exterior urate si albicioase, lipseau toate lucrurile incomode cu care cei de la Dacia ne obisnuisera si a caror justificare era ca asa arata o masina low-cost.
Trecand de la partea estetica la cea practica, Sandero are in avantajul sau un portbagaj incapator, dar cel mai important o fereastra de incarcare generoasa, iar daca este nevoie banchetele se pot rabata fractionar 60/40.
Motorizarile disponibile pentru Sandero sunt 1.2 16v 75 de cai, 900TCe 90 de cai si 1.5 dCi in doua variante de 75 de cai, respectiv 90. Noi am condus toate variantele, dar preferatul ramane tot dCi-ul, indiferent de putere. Dacia este o masina real echilibrata atunci cand sub capota este un motor diesel.
Cutia de viteze este in continuare una manuala in 5 trepte. O cutie clasica, deja cunoscuta, fiabila si eficienta. Cursa treptelor este destul de lunga, dar asta nu incomodeaza deloc targetul acestei masini, adica familiile tinere.
Performantele dinamice sunt identice cu cele de pe Logan, singura diferenta fiind forma caroseriei care este aleasa in functie de necesitatea sau dorinta cumparatorului. Nu degeaba sunt si diferente de pret intre cele doua caroserii, pentru ca exista public diferit.
Sandero este o masina de oras, in primul rand. Asa ca nu putem avea pretentii sportive. Pana la viteze de 130 km/h, adica o viteza legala, masina sta bine pe sosea. Insa la viraje bruste, se simte lipsa unor suspensii mai performante si tendinta unui ruliu pronuntat. Dar nu trebuie sa uitam ca trebuie sa mergem legal si linistit, iar pentru acest lucru nu avem nevoie de mai mult.
Sandero si Sandero Stepway sunt masini destul de spatioase, cu o suprafata vitrata mare. Si asta duce la o vizibilitate buna din orice colt al masinii. Luneta si parbrizul sunt mari, si nu vor exista probleme la parcare sau la asigurarea in cazul unei treceri de pietoni.
La acest capitol stiam inca din capul locului ca Dacia nu exceleaza. Ca nu are cum. Chiar si asa, masina are sistem ABS si ESP, airbaguri, centuri pretensionate si senzori de parcare.
Asa cum spun cei de la Dacia, noile modele nu fac exceptie si reprezinta rezultatul unei retete de succes: sa pui strictul necesar pe o masina, pentru a o putea vinde la un pret accesibil. Masinile vin cu ESP, 2 airbaguri, radio-cd, iar optional poti avea aer conditionat, geamuri electrice, scaune incalzite, limitator de viteza, sistem multimedia cu navigatie, volan imbracat in piele, etc.
Confirm ca ambele motoare fac casa buna cu aceasta coroserie, dar mai comod este cel de 1.5 dCi, care se simte mai bine pe reprize si accelereaza foarte bine si in treapta 5 inca de la 2000rpm, impingand acul vitezometrului spre dreapta pana peste valoarea de 170km/h. Pana la 150km/h masina urca uimitor de repede cu aceasta motorizare, dar nici motorizarea de 900 Turbo nu dezamageste, ba chiar are performante dinamice mai bune, tot ce ramane este sa fiti un bun sofer. Despre consum, nu mai are rost sa spunem ca dCi-ul de 90 cp reuseste un consum mixt de numai 6,5 litri la 100 km.
Noul Sandero vine cu un pret mai mic decat cel al predecesorului sau, si anume 6990 pret de baza cu TVA, dar pentru cei care vor mai mult confort si putere pot apela la unul din motoarele de 90 de cai, sau optionale cum ar fi Media Nav si multe alte lucruri care iti fac viata mai frumoasa.
Sandero Stepway este mai mare, mai speciala si mai frumoasa, dar nu va ganditi ca toate acestea nu costa. Pretul de pornire pleaca de la 10800 E cu TVA, dar primesti mai mult spatiu, cele mai bune motoare si te poti bucura de exclusivitatea acestui model.
STEPWAY. Noul Sandero Stapway vine la exterior cu un pachet CrossOver, care face toti banii, daca ii ai. Spoilerele fata si spate au ornamente cromate sau argintii, care fac ca masina sa para din alt segment. As mai mentiona pe partea de design barile de pe plafon, haionul care are un eleron mic dar care reuseste sa defineasca mai bine partea posterioara a caroseriei, ornamentele de pe barile de protectie specifice masinilor tot-teren si stopurile fumurii.
Cu totii stim ca rotile fac 50% din aspectul unei masini. Cei de la Dacia nu au dezamagit si au pus pe acest model roti pe 16 din tabla cu capace, dar care ai putea sa juri ca sunt din aliaj. Ele sunt incaltate cu anvelope mai late decat celelalte masini, pe 205. Sandero Stepway vine si cu o garda la sol generoasa, care e alaturi de tine la urcarea bordurilor, drum de tara sau in conditii de iarna grele. Si pentru ca masina este mai voluminoasa si mai grea cu 50 de kg, cei de la Dacia pun la dispozitie doar motoarele de 90 de cai, 900TCe si 1.5 dCi.
Pe final, mentionam ca Dacia nu se dezminte nici cu modelele din gama hatchback. Fie ca e vorba de Sandero normal sau Sandero Stepway, ambele modele au urmat intocmia reteta de succes a marcii Dacia. Masini care sa ofere soferilor strictul necesar, masini sigure, cu dotari de bun-simt, totul la un pret accesibil. Bravo Dacia!