Dacia Sandero 0.9 Tce 90 cp

"Un Logan hatchback, pentru cei care nu transporta mult"
PUNCTAJ
4TUNING
87
PRIZA LA PUBLIC
84
NOTA CITITORULUI
81
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7600
  • Km. efectuati: 340
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: ploaie / ninsoare
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Noua generatie de Logan si Sandero a facut ca totul sa fie mult mai simplu la Dacia. Daca inainte, primele generatii de Sandero si Logan erau masini independente, cu propriul design si personalitate, acum putem discuta de aceeasi masina, in doua variante de caroserie: sedan si hatchback.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    898 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    135 Nm
  • 0 - 100 km/h
    -
  • Viteza maxima
    169 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1037 kg
  • Consum mixt
    6,5 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    320 l
  • Euro NCAP
    4*
  • Pret de pornire
    6990 Euro
  • Pret model testat
    11.450 Euro
  • Impozit anual
    36 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Dacia SanderoO fata pe care am mai vazut-o... la Logan!

Voi fi mai scurt de aceasta data, ca am mai discutat despre noul Sandero 2013 si cand l-a testat colegul meu, Andrei, dar si cand am prezentat testul meu cu Logan, nu demult. Ca si design, cel putin toata partea din fata, este identica cu Loganul. Despre care, asa cum spuneam si atunci, am o parere buna: este atragator, este reusit. Sandero in aceasta versiune noua este doar un Logan hatchback, sau "fara fund" mai pe romaneste. In laterale este la fel ca un Logan, aceleasi linii, aceleasi portiere si geamuri. Diferentele apar in spate, acolo unde portbagajul masiv si ridicat de Logan a disparut si a aparut un spate curat si clasic de masina hatchback. Stopurile individualizeaza masina, sunt mari si vizibile, prelungindu-se mult spre aripi, in timp ce luneta are o forma curbata in partea de jos. Spre deosebire de Logan, varianta hatchback numita Sandero are sub haion un spatiu de unde poti ridica portiera portbagajului. Ceea ce este bine.

Test Drive Dacia SanderoSa fie Logan sau Sandero?Test Drive Dacia SanderoNumai din spate iti dai seama ca e vorba de Sandero

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Si la interior, lucrurile se repeta. Si asta pentru ca avem in fata ochilor acelasi design ca la Logan. Adica simplist, ergonomic, scurt si la obiect. Bordul dominat de prizele rotunde de aer cu ornamente cromate, ceasurile de bord cu aceleasi ornamente cromate si ecranul mare al sistemului Media-Nav, ce sa vezi... tot incercuit cu imitatie metalica. Volanul si schimbatorul la aceasta varianta de echipare, Laureate, sunt imbracate in piele, iar sigla companiei romanesti de pe volan se bucura si ea de putin crom. Interiorul este unul placut, confortabil, fara prea mari pretentii, asa cum de altfel se si defineste marca Dacia. Despre materiale, sunt mult mai bune decat cele pe care ni le prezenta vechea generatie, insa nu exceleaza la capitolul lux si maiestrie intr-ale finisarilor.

Test Drive Dacia SanderoSi interiorul este comun cu Dacia Logan. Dar este la fel de ergonomic si util.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la Logan ma uimea spatiul global al masinii, inclusiv portbagajul colosal, la Sandero ma impresioneaza acelasi lucru. Si asta pentru ca trebuie sa compar cu alte masini din aceeasi gama, nu cu un sedan. In continuare, spatiul pentru 5 persoane este suficient, chiar generos, atat la picioare cat si la cap. Portbagajul nu mai are acel litraj de la Logan, cum este si normal, dar totusi are o capacitate mare, de 320 de litri. Podeaua portbagajului este dreapta, asa ca pot fi organizate in multe feluri bagajele, astfel incat sa fie loc pentru orice. Si, daca cumva avem nevoie de mai mult spatiu, ajunge doar sa rabatam bancheta spate, fie partial, fie total. Un lucru care mi-a placut foarte mult este ca inginerii de la Dacia s-au gandit sa profite de fiecare loc pentru a obtine diverse spatii, asa cum este si capacul de la portbagaj, compartimentat in 2 parti in care poti depozita o sumedenie de lucruri utile, de la umbrele, pana la jucariile copilului sau haine.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Si pe Sandero am avut parte de acelasi propulsor nou de 0.9 litri Tce, pe benzina. Este un motor turbo ce produce 90 de cp, destul de multi pentru o masina atat de usoara. Motorul este pozitionat undeva la mijloc, ca si pret, intre cel aspirat de 1.2 litri si cel diesel de 1.5 litri dCi. Poate si pentru ca are performante acceptabile si un consum mic, special pentru cei care detesta dieselul. Insa fiind un motor mic, semnalez exact aceleasi probleme ca la Logan: se simte lipsa de cuplu si putere cand dai drumul la consumatori, adica faruri si AC, ca turatia scade si alternatorul e pus la grea incercare. In plus, motorul este destul de zgomotos la turatie mare, avand numai 3 cilindri. Per total, daca tragi linie la capacitate si la costurile de achizitie si impozit anual, vs. consum, iti dai seama ca Tce este un motor avantajos.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Modelul testat de noi avea aceeasi cutie de viteze in 5 trepte pe care am testat-o pe mai multe modele de-a lungul vremii, modele din gama grupului Dacia-Renault. O cutie cuminte, precisa, special realizata pentru oras, care la drum intins in treapta a 5-a va tine motorul destul de turat la 130 km/h. De unde si concluzia mea ca este o transmisie mai mult pentru plimbarile scurte si urbane.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Accelerare: noul Sandero are nevoie de putin peste 11 secunde ca sa atinga 100 km/h, conform fisei tehnice. Iar viteza maxima este undeva pe la 170 km/h cu acest motor.

Franare: sistemul de franare este cel clasic, cu discuri pe fata si tamburi pe spate, pentru un cost final mai redus, insa acum franarea este asistata de ABS, ESP si AFU.

Suspensii: pentru ce este facuta, Sandero are suspensii ideale, confortabile in orice situatie, dar la mersul in oras si la viteze mici. Pare o masina facuta special pentru drumurile autohtone, pline de gropi, denivelari, limitatoare de viteza si borduri. Pe toate insa, suspensia le accepta cu brio, oferindu-i soferului mult confort.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La drum intins, masina sufera de aceeasi tendinta de ruliu in viraje, poate si datorita aerodinamicii, garzii la sol ridicate si a anvelopelor cu talon inalt. La fel ca si Logan si Duster, micul Sandero este facut pentru un mers mai cuminte, in care soferul nu trage brusc de volan pentru a face depasiri. Singura masina din gama Dacia testata de mine si care nu are astfel de probleme la viteza mare este Lodgy.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la Logan criticam portbagajul ridicat, special creat astfel pentru a oferi mai mult spatiu de transport, dar compromitand vizibilitatea prin luneta, la Sandero nu sunt astfel de probleme. Atat in fata, cat si in laterale si in spate, soferul are parte de vizibilitate buna. Oglinzile laterale sunt destul de mari, iar daca cumva sunt emotii in cazul unei parcari cu spatele, exista si optiunea de a monta senzori de parcare. Destul de utili, insa trebuie sa te bazezi numai pe semnalul sonor pe care acestia il emit la apropierea de un obstacol, nu si vizual.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cei de la Euro NCAP nu au testat inca noua Dacia Sandero. Vechea generatie obtinuse doar 3 stele, insa acum am convingere ca Dacia va obtine mai mult. Si asta pentru ca masina vine standard cu ABS, ESP si AFU, 4 airbaguri si sistem Isofix, iar optional mai poti avea limitator de viteza si senzori de parcare. Nu trebuie sa uitam ca niciodata siguranta absoluta, cea oferita de masinile premium sau din gama mijlocie, nu a fost vreodata targetul marcii Dacia. Era usor de realizat acest lucru, insa masina nu ar mai fi costat atat de putin. Insa in 2013, poate vom avea surprize placute de la Euro NCAP, mai ales ca o Dacie care sa vina din fabrica cu 4 airbaguri si 3 sisteme de asistenta in varianta standard... este o premiera.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In afara de sistemul Media-Nav despre care am tot vorbit, noul Sandero in varianta Laureate, cel testat de noi, mai avea limitator de viteza si pilot automat, aer conditionat, conexiune Bluetooth si mufa USB pentru muzica, oglinzi electrice si geamuri electrice, comenzi pe volan, senzori de parcare in spate, volan si schimbator imbracate in piele, ornamente interioare cromate si mod de condus ECO.

La fel ca la Logan si restul masinilor vandute de Dacia, nici Sandero nu face exceptie de la politica companiei. Si anume sa fabrice masini accesibile care sa ofere strictul necesar. De unde si pretul final al masinii care este unul cu mult sub orice concurenta.

Test Drive Dacia SanderoTest Drive Dacia Sandero

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Unitatea de 900cmc de sub capota nu e deloc insetata. Cei 3 cilindri "sugand" din rezervor doar 5,5 litri in mediul extraurban si 7,2 litri in oras. Asta daca este activat modul ECO. Chiar si fara modul ECO, toate aceste cifre cresc cam cu 1 litru, ceea ce este foarte putin daca ne gandim la conditiile de mers din Romania si la traficul de care ne lovim zilnic.

Test Drive Dacia Sandero

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noul Sandero incepe de la 6990 Euro cu tot cu TVA. La acesti bani primesti un Sandero cu echipare Acces, adica fara optiuni de niciun fel, doar cele de siguranta enumerate mai sus. Varianta Ambiance cu motorul Tce incepe de la 9000 de Euro, iar cea testata de noi, echiparea de top numita Laureate, incepe de la 10.100 Euro cu TVA pentru aceeasi motorizare. Modelul testat de noi are un pret final de 11.450 de Euro cu TVA, fiind cea mai dotata. Insa pretul poate chiar depasi acest prag daca alegem motorul diesel de 1.5 dCi, caz in care cel mai scump Sandero va ajunge sa coste 11.500 de Euro, pret la care se mai aduna cateva optionale, precum sistemul Media-Nav, pachetul de siguranta, jantele de aliaj, interior piele, caz in care un Sandero poate costa 13.650 de Euro.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modul ECO. Daca noul Logan a fost testat de noi in totalitate cu butonul ECO activat, la Sandero a fost invers. Intr-adevar, este vorba de o diferenta notabila in comportamentul masinii, in ceea ce priveste acceleratia. Daca vrei sa conduci ECO, motorul pare lipsit de vlaga, ca si cum din cei 90 cp ar avea numai 75, lucru reflectat in depasiri si plecari de la semafor. Cu modul ECO oprit, asa cum am condus acest model, masina este chiar vanjoasa si dinamica. Si, pentru ca este vorba de o masina usoara, raportul putere/greutate este chiar bun. Insa totul vine cu un pret: 1 litru in plus daca mergem non-ECO. Daca merita, voi stiti.

Test Drive Dacia Sandero

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
87 / 100

Intr-o Europa orientata in continuare spre economie, marca Dacia nu poate avea decat o singura directie: succesul. Si asta pentru ca tot mai multi europeni, chiar si din UK, vor sa aiba masini fiabile, ieftine si care nu consuma mult. A apus epoca snobismului, atat in Europa intreaga, cat si in Romania. Si marca Dacia nu poate decat castiga de pe urma acestei situatii economice nu tocmai favorabile la nivel global. Pana acum marca Dacia pierdea puncte in randul strainilor cu capul pe umeri la capitolul siguranta, asa ca a lucrat masiv pe partea asta. Cam asta era singura problema a masinilor Dacia. Pentru ca pretul mic a fost mereu apreciat, la fel si dotarile de bun-simt si spatiul mare. Iar acum, ca Dacia a reusit sa bifeze absolut toate doleantele clientilor din Europa, cat si din Romania, se poate bucura in continuare de un succes crescator.

 
  • design comun cu Dacia Logan
  • performante
  • consum
  • design interior
  • calitate sunet audio
  • spatiu
  • pret
  • confort

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
81 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook