Honda Civic 5D 1.0 129 cp 6MT

"Downsize reusit cu de toate, pentru o masina de zi cu zi"
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
67
NOTA CITITORULUI
82
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2250
  • Km. efectuati: 850
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Sovata - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Dupa ce am condus noul Civic in varianta sedan cu motorizarea 1.5 Turbo de 182 cp, a venit randul hatchback-ului sa intre pe mana noastra. De aceasta data, cu mezinul propulsoarelor propuse de Honda, adica micul 1.0 Turbo cu 3 cilindri si 129 cp.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 988 cmc
  • Putere 129 cp
  • Cuplu 200 Nm
  • 0 - 100 km/h 10.9 s
  • Viteza maxima 203 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1209 kg
  • Consum mixt 5,9 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 478 l
  • Euro NCAP 4*
  • Pret de pornire 18.500 Euro
  • Pret model testat 20.000 Euro
  • Impozit anual 40 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu sunt multe masinile din segmentul compact care atrag privirile trecatorilor mai bine decat o face noul Civic. Cu ale sale forme curajoase, nonconformiste, reuseste sa fie vedeta soselei, oriunde s-ar duce. Iar culoarea rosie parca imprumutata de la un Ferrari o face si mai spectaculoasa.

Honda Civic 2017 hatchback

Asa cum va spuneam si la varianta sedan, noul Civic are o parte frontala extrem de proeminenta, cu o capota ridicata pe flancuri, faruri ascutite si o grila iesita in exterior, pentru un reusit rezultat plin de agresivitate. Si in laterale lucrurile sunt la fel ca la varianta sedan, cu linii proeminente in partea inferioara, dar similaritatile se opresc aici.

Spatele variantei hatchback te duce cu gandul la vechiul model CRX, care avea luneta impartita in doua de un eleron. Numai ca acest Civic are doua eleroane, unul sus la haion si altul pe la mijloc, ce se continua cu stopurile. Mai jos regasim doua mari deflectoare de aer in laterale si un difuzor care ascunde evacuarea. In ciuda motorului de 1 litru de sub capota, aspectul exterior spune altceva: agresivitate si performante, de unde si motivul miilor de priviri indreptate asupra sa.

Honda Civic 2017 hatchback

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul este identic cu cel al versiunii sedan, masina pe care am testat-o acum cateva luni. Trebuie repetat un singur lucru: interiorul este opus exteriorului. Adica este clasic, in culori sumbre, cald si primitor, total diferit fata de nebunia exteriorului. Este genul acela de interior care se asorteaza cu orice sofer, nici prea extravagant, nici foarte plictisitor, ergonomic si parca dezvoltat in jurul celui de la volan, ca si cum restul pasagerilor ar fi pe plan secundar. Ceea ce este si normal!

Honda Civic 2017 hatchback

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Daca sedanul se bucura de 519 litri capacitate a potbagajului, hatchbackul are 478. O cifra destul de mare pentru segmentul compact, unde Civic obtine premiul de cel mai incapator portbagaj. Pasagerii au acelasi spatiu ca in versiunea sedan, unul generos, atat pentru picioare, cat si pentru cap. Spatiile pentru depozitare nu sunt putine, dar cel mai interesant loc este cel ascuns in spatele consolei, unde poti pune cateva maruntisuri, dar unde gasesti si mufele USB sau priza de 12V.

Honda Civic 2017 hatchback

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Honda a uitat de vremea in care construia numai motoare pe benzina aspirate si a trecut la supra-alimentare. Acum poti cumpara exclusiv motoare turbo pe benzina pentru noul Civic, de 1.5 sau 1.0 litri. Motoarele de odinioara de 1.6 litri si 160 cp de turatie mare au devenit istorie, acum fiind epoca turbo-compresorului.

Motorul cu 3 cilindri turbo de pe Civic produce 129 cp si un cuplu maxim de 200 Nm. Este o motorizare asa cum am vazut si la alti producatori, menita sa respecte niste reglementari de poluare. Micul motor nu este zgomotos si are o acceleratie liniara, simtindu-se mai degraba ca un 2.0 aspirat, nicidecum ca un motor turbo.

Acceleratia nu este una fulminanta, dar trebuie sa ne reamintim mereu ca Civic cu motorizarea de 1.0 litru este gandit pentru oras mai mult. Nici la drum intins nu se descurca rau, insa atunci cand e vorba de o depasire rapida, ai face bine sa pui schimbatorul de viteze intr-o treapta care sa-ti ofere turatie mare si, eventual, sa nu fii in modul ECON care iti mai taie din avant.

Honda Civic 2017 hatchback

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Masina testata de noi a venit cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte. O cutie de viteze orientata catre mersul in mediul urban, care iti permite sa circuli in primele 4 viteze in majoritatea timpului. Iar la drum intins o sa fii placut surprins ca turatia este joasa in ultima treapta, facand masina sa consume putin chiar si la 130 km/h.

Honda Civic 2017 hatchback

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Acceleratie: aproape 11 secunde face masina pana la 100 km/h si accelereaza pana la putin peste 200 km/h, viteza maxima;

Franare: frane cu disc pe toate rotile asistata de ESP, ABS, EBD si asistenta la plecarea in rampa;

Suspensii: parca orientate spre confort, suspensiile de pe Civic sunt foarte silentioase si absorb usor orice soc peste care trece masina.

Honda Civic 2017 hatchback

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Este o placere sa conduci masina asta. Pe langa faptul ca privirile celor din jur iti dau incredere, felul in care se simte masina te face sa strangi volanul si sa cauti virajele. Desi suspensia este una confortabila, nicidecum rigida, masina sta bine pe curbe. Directia nu este nici ea de Civic Type-R, insa reuseste sa-ti transmita bine informatiile de la roti. Per total, este o masina placut de condus care iti transmite siguranta si care raspunde bine la frane si directie, venite din parte soferului.

Honda Civic 2017 hatchback

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Luneta impartita in doua este foarte eficienta la vizibilitate cand privesti prin oglinda retrovizoare. Stalpii laterali din fata, montantii, sunt destul de subtiri incat sa-ti ofere o vizibilitate buna cand vrei sa te asiguri la pietoni. Si la parcari, varianta testata de noi numita Elegance, vine in standard cu senzori fata-spate si camera de marsarier ca sa nu ai probleme cu tamponarea vreunui copac.

Honda Civic 2017 hatchback

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Euro NCAP a testat noua generatie de Civic in varianta hatchback si i-a acordat punctaj de 4 stele la testele de impact. Asadar, Civicul este o masina sigura dar a fost depunctata la testele de protectie a pasagerilor copii. Se bucura de 6 airbaguri, ABS (Anti-Lock Braking System), sistem de distributie a fortei de franare (EBD), asistenta la franarea de urgenta (BA), sistem de control al stabilitatii si tractiunii (VSA), sistem de asistare la pornirea din rampa (HSA), centuri de siguranţă fata cu sistem de pretensionare in 2 stadii, centuri de siguranta spate cu sistem de pretensionare, sistem ISO Fix, sistem automat de franare cu functie de detectie pentru pietoni (CMBS), sistem de monitorizare presiune anvelope (DWS), sistem de avertizare a coliziunilor frontale (FCW), sistem mentinere banda de circulatie (LKAS), sistem de avertizare parasire banda de circulatie, sistem de asistare a mentinerii benzii de circulatie cu interventie activa asupra traiectoriei.

Honda Civic 2017 hatchback

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Honda Civic vine echipata cu un sistem de pilot automat adaptiv, care pastreaza distanta fata de masina din fata si accelereaza in functie de aceasta. Acelasi sistem include si optiunea de pastrare a benzii de rulare LKAS, adica poti lua mainile de pe volan, ca masina stie sa isi pastreze traiectoria. Lista de dotari a variantei Elegance este una numeroasa si include: limitator de viteza inteligent, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, sistem de alarma, inchidere centralizata cu 2 chei tip briceag, tapiterie din material textil, mod ECON, indicator schimbare treapta de viteza, servodirectie asistata electric (EPS), frana de parcare electrica cu functie Brake Hold, senzor de lumina, geamuri electrice (fata+ spate), geamuri electrice One Touch (fata+spate).

Honda Civic 2017 hatchback

Mai avem geamuri electrice actionate din cheie, volan reglabil pe inaltime si adancime, oglinzi reglabile electric si incalzite, oglinda parasolar cu iluminare, priza accesorii fata, scaun sofer reglabil manual pe inaltime, cotiera fata reglabila, cotiera spate cu suport pentru pahare, scaune fata incalzite, bancheta rabatabila fractionat 60/40, computer de bord extins cu afisaj color, sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen 7" si Navigatie Garmin integrata (compatibilitate Apple Car Play si Android Auto), 2 x Port USB / HDMI, 8 incinte acustice, comenzi audio pe volan, Hands free cu Bluetooth, faruri cu halogen, sistem de asistare pentru faza lunga (HSS), spalatoare faruri, lumini de zi cu LED, kit reparatie pana, covorase (fata +spate) cauciuc originale Honda, volan si schimbator viteze imbracate in piele, pedale aluminiu, sistem de climatizare automat cu doua zone, senzor de ploaie, senzori de parcare (fata+spate), oglinzi rabatabile electric, oglinzi rabatabile electric din cheie, scaun sofer cu suport lombar reglabil electric, samera video pentru mers in marsarier, proiectoare de ceata, jante aliaj 17" cu anvelope 235/45 R17.

Honda Civic 2017 hatchback

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am mers cu noul Civic destul de mult in oras, dar si mai mult la drum intins. Si, dupa 650 de kilometri efectuati, am avut un consum mediu de circa 5.9 litri. In oras, cum ar fi un Bucuresti foarte aglomerat, masina consuma in jur de 8,5 litri cu modul ECON activat, ceva mai bine ca masinile concurente, iar in mediul extern poti obtine chiar si 5 litri daca mergi doar pe drumuri nationale limitate la 100 de km/h.

Honda Civic 2017 hatchback

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La prima vedere, noul Civic nu este cea mai ieftina masina din segment. Dar japonezii au facut munca grea in locul tau si au pus pe masina din fabrica o sumedenie de dotari in varianta standard, asa ca daca ar fi sa configurezi masinile concurente precum Golf, Focus sau Astra intr-o varianta similara, o sa vezi ca masina japoneza este cea mai accesibila. Noul Civic 5D incepe de la 18.500 de Euro cu motorizarea de 1.0 litru si cutie manuala, avand dotarile enumerate mai sus.

Honda Civic 2017 hatchback

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Sistemul LKAS. Precurtarea vine de la Lane Keeping Assist System si este un sistem care te ajuta sa pastrezi banda de rulare. Acest sistem este gandit pentru autostrazi, nicidecum pentru oras, si functioneaza simplu. Adica odata ce il activezi, volanul stie sa se pozitioneze astfel incat sa pastreze banda de rulare, luandu-se, cel mai probabil, dupa marcajele rutiere. De exemplu, pe autostrada poti doar sa tii mainile usor pe volan, fara sa ai grija curbelor. Daca insa sistemul simte ca soferul isi ia mainile de pe volan mai mult de 5 secund, o sa auzi o alarma si o sa vezi pe ceasurile de bord un martor aprins car clipeste, semn ca trebuie sa preiei controlul volanului. Este un sistem bun care poate evita iesirea de pe banda in cazul oboselii, dar, din pacate, preia mult din concentrarea soferului si poate duce mai usor la aceasta oboseala.

Honda Civic 2017 hatchback

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Daca vrei cea mai atragatoare masina din segment, ia-ti un Civic. Ai parte de spatiu, tehnologie si ergonomie cum nu mai intalnesti. Iar micul motor de 1 litru cu numai 3 pistoane avem convingerea ca este la fel de fiabil ca si celelalte propulsoare ale marcii. In prezent, datorita pachetului de dotari in varianta standard, masina asta pare a fi regele segmentului. Iar de cand Honda a anuntat si introducerea unei motorizari diesel, cu siguranta ca modelul a inceput sa devina si mai dorit. Cel putin de noi, cu siguranta este!

Honda Civic 2017 hatchback

 
  • meniul computerului de bord
  • punctaj EuroNCAP
  • spatiu interior
  • consum
  • vizibilitate
  • design exterior
  • dotari
  • performante

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
82 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (19) Poze Honda Civic 2017 hatchback
[+] mai multe