Lansata in cursul acestei saptamani si pe piata auto din Romania, cea mai noua generatie a modelului Isuzu D-Max ne-a dezvaluit recent toate secretele sale in timpul unei aventuri desfasurate pe parcursul a circa 500 de kilometri. 500 de kilometri de asfalt, drum de tara, traseu off-road, traseu motocross si aproape orice alta suprafata a mai ramas de precizat.
Oarecum surprinzator, primele impresii sunt dintre cele mai pozitive: pe asfalt, pick-up-ul japonez este extrem de silentios si nu transmite nici un fel zgomot exterior in cabina (nici macar vantul care "iti bate" in geamuri atunci cand se ruleaza cu viteze de 130 kilometri pe ora). Pentru a ajunge la acest impresionant rezultat, inginerii niponi au testat si dezvoltat ultima generatie a modelului Isuzu D-Max in tunelul de vant. Efortul a meritat insa pe deplin: pick-up-ul japonez se poate lauda cu cel mai bun coeficient aerodinamic din segmentul din care face parte.
Vestile bune nu se opresc insa aici. Noul Isuzu D-Max se comporta peste asteptari si atunci cand vine vorba de rularea in off-road, unghiul de atac de 30 de grade, unghiul de degajare de 22 grade, unghiul de rampa de 22 de grade si garda la sol de 235 milimetri permitandu-i acestuia sa depaseasca mai toate obstacolele care ii ies in cale. Intr-o alta ordine de idei, nu exista nici un fel de element surpriza pentru cel care se va afla la "carma" automobilului nascut in Tara Soarelui Rasare.
Si daca tot veni vorba de cel aflat in spatele volanului, atunci trebuie precizat ca acesta are la dispozitie un propulsor diesel de 2.5 litri care, cu ajutorul a doua turbine, produce undeva in jurul a 163 cai putere si 400 Newton-Metri. Livrarea valorilor maxime catre roti se face prin intermediul unei transmisii cu sase rapoarte perfect etajate, cu trei trepte scurte si trei trepte lungi. Multumita acestei cutii, pick-up-ul japonez ruleaza cu 100 km/h in viteza a sasea, la o turatie de numai 1.500 rpm - un detaliu ce contribuie semnificativ la consumul de carburant. Un consum de carburant de doar 7.4 litri la suta de kilometri, care transforma noul Isuzu D-Max in cel mai eficient automobil din clasa din care face parte.
Asta pe hartie. Lucrurile nu difera insa cu mult atunci cand vine vorba de realitate, consumul de carburant reusit de noi variind intre 8.2 si 9.4 litri la 100 kilometri - valori obtinute in conditiile in care automobilul fie a circulat cu patru persoane la bord, plus bagaje acestora si instalatia de aer conditionat pornita, fie a fost vorba de o rulare combinata, de tip urban / extraurban / off-road.
Ca singure dezavantaje, am putea mentiona ca puntea spate topaie usor la denivelarile de pe carosabil in situatia in care bena nu este incarcata. Completare: Puntea spate topaie usor la denivelarile de pe carosabil in situatia in care bena, care este cea mai lunga din categoria la care concureaza Isuzu D-Max, nu este incarcata. In rest, confortul este asigurat in mare parte de interiorul fara cusur, ce poate fi inzestrat cu numeroase tehnologii moderne, printre care scaune electrice, tapiterie din piele, sistem automat de control al climatizarii, intrare fara cheie sau sistem audio cu sase difuzoare si conectivitate iPod, respectiv Bluetooth.
In plus, important de precizat, chiar si cea mai ieftina varianta se bucura de prezenta unui interior prietenos, echipat cu plastice de buna calitate care se pot curata foarte usor.
In ceea ce priveste concluzia finala, aceasta este urmatoarea: cea mai noua generatie a modelului Isuzu D-Max este la fel de puternica si impunatoare precum arata (un mare plus pentru designul exterior!). Mai exact, pick-up-ul japonez este capabil de tot ce promite. Are, de asemenea, cea mai lunga bena, cel mai bun coeficient aerodinamic si cel mai scazut consum de carburant, respectiv cele mai reduse emisii de dioxid de carbon (194 grame per kilometru). In plus, beneficiaza de tractiune integrala (nepermanenta) si reductor, cu sistem electronic de schimbare a modului de tractiune din mers - tractiunea spate este suficienta pentru un drum de tara accidentat, insa la nevoie se poate cupla modul 4X4 sau chiar cel 4X4L (Low Gear), care iti da senzatia ca poti sa tragi si un munte dupa tine.
Drept urmare, cu astfel de calitati, noul Isuzu D-Max nu poate fi trecut cu vederea atunci cand vine vorba de achitizionarea unui pick-up. Mai ales la un pret de pornire de 22.285 euro.