Nissan X-Trail 2.0 dCi 150 cp

"O masina capabila sa mearga pe orice teren. Dar prefera asfaltul."
PUNCTAJ
4TUNING
85
PRIZA LA PUBLIC
93
NOTA CITITORULUI
70
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 25000
  • Km. efectuati: 620
  • Tipul drumului: asfalt / nisip
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: ploaie / ninsoare
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
De la Nissan am testat numai masini 4x4. Oricum, in afara de modelele Micra, Note si 370Z, vanzarile de masini cu tractiune integrala sunt cele mai importante. Masinile Nissan au fost si sunt realizate bine, sunt fiabile si sunt mereu asociate cu mersul pe teren accidentat. Ne-am jucat in trecut cu Juke si Pathfinder. Iar acum i-a venit randul fratelui mijlociu, X-Trail, sa cada pe mana noastra. Si, chiar daca sunt posesor de Nissan, voi fi echidistant cu aceasta masina.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE TEREN ACCIDENTAT Conceputa sa fie condusa:
PE TEREN ACCIDENTAT
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1995 cmc
  • Putere
    150 cp
  • Cuplu
    320 Nm
  • 0 - 100 km/h
    12,5 s
  • Viteza maxima
    183 km/h
  • Tractiune
    AWD
  • Greutate
    1645 kg
  • Consum mixt
    8,2l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    603 l
  • Euro NCAP
    4*
  • Pret de pornire
    29.790 Euro
  • Pret model testat
    37.433 Euro
  • Impozit anual
    180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca privesti partea inferioara ai impresia ca este o masina de strada, iar daca te uiti dincolo de linia geamurilor laterale, poti jura ca ai in fata o masina serioasa de off-road. Noul X-Trail nu este tocmai... nou. A aparut acum cativa ani, ca o improspatare majora a vechiei generatii. Nu putem spune ca este un facelift, pentru ca modificarile sunt prea radicale. Asa ca-i vom spune simplu, noul X-Trail. Pentru ca, fiind ultimul, este cel mai nou. Masina este undeva la granita dintre Crossover si SUV, pentru ca are cate ceva din ambele. Dar, la cat e de spatioasa, imi permit sa spun ca este un SUV. In gama de Crossover intra "neamurile" mai timide, Juke si Qashqai.

Nissan X-Trail este o masina interesanta, dar asa cum sunt SUV-urile in general, vrea sa impace si capra si varza. Vine dotata cu jante si anvelope de strada, cu o garda la sol destul de mica, dar cu un aspect exterior agresiv: parte frontala mare, la fel ca la Pathfinder, suport pe plafon pentru diverse accesorii si chiar o pereche de proiectoare montate sus. Mai exact, daca privesti partea inferioara ai impresia ca este o masina de strada, iar daca te uiti dincolo de linia geamurilor laterale, poti jura ca ai in fata o masina serioasa de off-road.

Pe partea de exterior, X-Trail nu vine cu cine stie ce modificari sau inovatii radicale. Are forma clasica a unui SUV, dar spatele cu ale sale stopuri verticale aduce chiar cu un monovolum. Per total, masina are un exterior placut, ce nu iese in evidenta, dar fara indoiala este pe "sufletul" pasionatilor de mers dincolo de limitele asfaltului.

Test Drive Nissan X-TrailPrin ninsoare si ger, X-Trail a mers fara probleme pe plaja goala din Navodari.

Test Drive Nissan X-TrailTest Drive Nissan X-Trail

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi este cel care il ofera Nissan cu echipare de varf. Se cheama echipare Elegance, iar acest lucru e lesne de inteles de unde vine. Tapiterie din piele crem de cea mai buna calitate, volan imbracat in piele, ornamente in 2 culori si o sumedenie de dotari legate de confort. Insa aici va voi povesti numai despre interior, nu si despre dotari.

Test Drive Nissan X-TrailUn interior de limuzina scumpa si pretentioasa? Nicidecum, este un X-Trail.

Odata ce te asezi pe scaunul soferului, totul devine simplu si clar. Pozitia la volan este excelenta, iar confortul este total. Totul este acolo unde trebuie, inclusiv butoanele de pe consola centrala, comenzile de pe volan, cotiera si schimbatorul de viteze. Imi place simplitatea bordului, cu prizele de aer de 2 feluri, in plac ceasurile de bord care sunt clasice, mari si vizibile, imi place consola centrala dotata cu putine comenzi.

Cei de la Nissan au facut o treaba buna la interior. Totul se potriveste, chiar si combinatia de culori: negru, crem si ornamente gri. Iar scopul acestui interior este de a lasa o impresie de lux si eleganta. Si reuseste din plin.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Din nou, repet, aici nu avem de-a face cu un Crossover, ci cu un SUV. Si asta pentru ca masina are un portbagaj imens de 603 litri si spatiu din plin pentru cei 5 pasageri. In plus, daca cumva ai ceva masiv de carat, capacitatea se poate mari pana la 1773 litri odata ce ai rabatat bancheta. Povestea se repeta si cu locurile din interior. Nu conteaza ca sunt 2 sau 5 oameni care se plimba cu X-Trail, e loc pentru toata lumea.

Un lucru la care acest model exceleaza este multimea de spatii pentru depozitare. Poti pune diverse lucruri in bord, pe mijloc sau laterale, in usi, in cotiera, in torpedou si in consola centrala, in buzunarele de pe spatele scaunelor, dar mai ales in portbagaj. Portbagajul este modular si are doua spatii foarte practice, dintre care unul cu sertar.

Test Drive Nissan X-TrailUn portbagaj foarte bine gandit si extrem de practic.

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

X-Trail e disponibil numai cu o motorizare. Cea de 2.0 dCi si 150 cp. Motorul este destul de puternic, mai ales ca are un cuplu zdravan de 320 Nm. Puterea oferita este destul de mare in marea majoritate din situatii, dar motorul are de miscat o masina ce cantareste peste 1600 kg. Adica nu ar fi stricat, pentru cei mai pretentiosi, poate si o motorizare de pe Pathfinder, de 2.5 litri, tot pe motorina. Oricum, propulsorul dCi este extrem de silentios si echilibrat, iar consumul este unul foarte mic.

Test Drive Nissan X-Trail

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Sunt 2 feluri in care merge masina: cu tractiune fata sau cu tractiune integrala. Modul 4x4 Auto face singur selectia, in functie de conditii. Aici ma voi opri putin si asupra sistemului 4x4. In ceea ce priveste cutia de viteze, noi am testat un X-Trail cu o cutie automata in 6 trepte. Nu este o cutie sportiva, ci una mai degraba facuta pentru a merge la un consum redus, cu ultima treapta de viteza extrem de lunga, si prima foarte scurta. Oricum, in caz de nevoie sau de impotmolire, exista si posibilitatea de a schimba vitezele manual. Cutia de viteze per total nu e una spectaculoasa sau foarte performanta, mai ales ca nu poate fi pacalita sa schimbe sub turatia setata, prin ridicarea usoara a piciorului de pe acceleratie.

Sistemul de tractiune integrala este cel pe care l-am intalnit si pe Duster. O rotita de langa schimbatorul de viteze ii permite soferului sa selecteze unul dintre cele 3 moduri de tractiune: 2WD (fata), 4x4 Auto si 4x4 Lock. In oras sau la mers obisnuit, soferul va alege tractiunea fata. Sau, daca doreste, poate alege 4x4 Auto, care este practic acelasi lucru. Adica masina merge numai cu tractiune fata, iar daca simte ca nu face fata, cupleaza printr-un diferential electronic si rotile spate. Acest lucru se intampla de obicei cand e polei sau zapada, sau cand masina urca pe o panta abrupta sau alunecoasa. Dar ce inseamna modul 4x4 Lock?

Test Drive Nissan X-TrailSelectorul tipului de tractiune: 2WD, AUTO si 4X4 Lock

Nimic special. Ci doar ca masina are cuplata si puntea spate, exact ca in momentul in care simte ca nu are aderenta, in modul 4x4 Auto. Practic, sunt doar 2 feluri in care merge masina: cu tractiune fata sau cu tractiune integrala. Modul 4x4 Auto face singur selectia, in functie de conditii, atata tot.

X-Trail nu are diferential blocant pe nicio punte, doar unul central care este electronic. Chiar si asa, in conditii ceva mai vitrege, numai una dintre cele 2 roti de pe fiecare punte se va invarti si va trage. Nu este un sistem eficient in cazul unor situatii de off-road extrem, dar pentru soft-road e ideal.

Test Drive Nissan X-TrailCutia automata in 6 trepte are si modul manual.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: masina face 0-100 km/h in 12,5 secunde, atingand o viteza maxima de 183 km/h. Niste cifre respectabile, daca ne gandim la scopul si greutatea masinii.

Franare: X-Trail are frane cu disc pe toate rotile, iar franarea se face asistata de ESP, ABS, EBD si AFU, plus Hill Holder. Franarea este buna si se face fara probleme.

Suspensii: spuneam la inceput ca X-Trail e undeva la mijloc. Ei bine, pe partea de confort si suspensii ma duc cu gandul la Crossover. Masina are suspensii cam rigide, parca facute pentru un mers pe asfalt. Sunt ceva mai sportive decat ma asteptam de la o masina cu care vroiam sa merg in off-road. Poate ca sunt de vina si anvelopele cu profil mic, dar e clar ca acest X-Trail nu se bucura de confortul fratelui mai mare, Pathfinder.

Test Drive Nissan X-Trail

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Partea buna la aceasta masina, chiar partea foarte buna, este ca se conduce exact ca o masina de familie, ba chiar una cu veleitati sportive. X-Trail se simte perfect pe asfalt, la viteze mari, sau chiar in oras, strecurandu-se printre masini. Suspensia rigida si directia ferma te fac sa uiti ca esti intr-o masina masiva, inalta, care poate urca si pe drumuri forestiere. Spre deosebire de Pathfinder care se simtea greoi si mare la drum intins, dar incredibil de echilibrat si confortabil in off-road, aici lucrurile sunt tocmai invers. Fara indoiala ca X-Trail este destinat unui public care merge preponderent pe asfalt, dar care doreste din cand in cand sa iasa pe un drum laturalnic.

Test Drive Nissan X-TrailTest Drive Nissan X-Trail

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Suprafata vitrata de la X-Trail este mare si ii ofera soferului o vizibilitate buna. Luneta si parbrizul sunt intinse, la fel si geamurile. Iar daca cumva trebuie sa ai vedere si la cer, exista acolo o trapa panoramica uriasa. Cam ca orice Nissan, si X-Trail are o camera video pentru marsarier, care te va ajuta la parcare. Insa as fi vrut sa vad si senzori de parcare fata-spate de la o masina atat de luxoasa si plina de dotari.

Test Drive Nissan X-Trail

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Cei de la Euro NCAP nu au pus mana pe ultimul model de X-Trail. Ultima oara aceasta masina a vazut zidul de beton si stalpul de otel in 2007, cand a luat 4 stele, adica deloc grozav. Insa acum, sunt sigur ca cei de la Nissan au imbunatati partea de siguranta. Masina vine dotata cu 6 airbaguri, dintre care 2 cortina, sistem Isofix, controlul tractiunii, dar si sistemele amintite mai sus: ESP, EBS, ABS si Hill Holder.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Nissan X-TrailNavigatia nu avea din pacate si portiunea noua din A2.Test Drive Nissan X-TrailTapiteria are piele de cea mai buna calitate.

Test Drive Nissan X-TrailDotari pe cm3: comenzi volan, pilot automat, navigatie, volan piele, clima automata, etc.

Varianta testata de noi este cea full, model Elegance. Aceasta varianta vine cu 4 geamuri electrice, clima automata, sistem de navigatie, sistem audio cu 9 difuzoare si redare MP3 si cu mufa USB, tapiterie piele, volan si schimbator imbracate in piele, pilot automat, comenzi pe volan, cotiera fata, scaune si bancheta incalzite, senzor de lumina si de ploaie, plafon panoramic electric in 2 pozitii, asistenta la coborarea in panta, jante de aliaj, proiectoare de ceata si de vizibilitate in teren, stergator de faruri, oglinzi electrice rabatabil electric, dar si alte cateva maruntisuri. Mi-a placut foarte mult ecranul tactil care iti face viata mai usoara si nu mai trebuie sa manevrezi butoanele.

Nissan X-Trail sta foarte bine pe partea de dotari, fara indoiala. Iar acest lucru se reflecta si in pretul final. Dar chiar si asa, nu este exagerat de mare.

Test Drive Nissan X-TrailTest Drive Nissan X-TrailTest Drive Nissan X-Trail

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Am reusit un consum mediu de 8,2 litri la suta de kilometri. Si asta pentru ca la drum intins, masina consuma in jur de 7,4 litri, iar in oras creste undeva pe la 9 litri. Este un consum foarte bun daca ne gandim la dimensiunile masinii, dar si la faptul ca avem o cutie automata care nu vrea sa schimbe niciodata sub 2300 rpm. Evident, daca mergi cu modul 4x4 Lock activat, lucrurile se vor schimba, iar consumul creste probabil cam cu 2 litri.

Test Drive Nissan X-TrailUn consum scos la drum intins. Dar sigur se poate si mai bine.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Nissan X-Trail are un pret de pornire de 29.790 Euro cu TVA. Modelul testat de noi, cel mai full si cu dotari optionale bifate (vopsea Scratch Shield), costa 37.433 Euro. Exista pe piata si SUV-uri de dimensiuni reduse care sunt atat mai scumpe, cat si mai ieftine decat X-Trail. Dar majoritatea vin cu o tractiune integrala permanenta, care nu ii lasa soferului posibilitatea sa selecteze daca merge doar 2WD sau AWD. Acest lucru se traduce printr-un consum mai mare, dar poate si o siguranta sporita.

Test Drive Nissan X-Trail

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

OFF-ROAD. Se pare ca si capacitatile unui vehicul de merge in teren accidentat sunt pe diverse catalogari. Daca vechiul Nissan Patrol putea merge in off-road extrem, iar Pathfinder si Navara in off-road, se pare ca X-Trail poate face fata numai unui soft-road. Oricum, un soft-road mai serios decat cel pe care va merge Juke si Qashqai. Asadar, este undeva intre off-road si soft-road.

Noi am mers cu X-Trail pe drumuri de nisip, presarate cu gropi inundate. Dar nimic mai mult. Aceasta masina se preteaza la un mers fara obstacole, pentru ca protectia caroseriei pe dedesubt nu este una extrema. X-Trail este bun pentru orice fel de carare sau drum neamenajat, atata timp cat nu are o panta extrema, pentru ca atat lipsa de putere cat si lipsa unui diferential blocant isi vor spune cuvantul, iar rotile nu vor avea destula tractiune.

Test Drive Nissan X-TrailUn loc ce a facut diferenta dintre off-road si soft-road.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
85 / 100

Cand spuneam in titlu ca Nissan X-Trail este un tot-teren, nu glumeam. Merge pe asfalt fara probleme, la fel de bine ca o masina sportiva. Merge pe teren accidentat, unul fara pretentii ce-i drept, te duce cu cortul in mijlocul unei paduri pe un drum forestier, sau la peste pe drumuri noroioase si diguri inundate. Dar atat. Cine isi cauta o masina cu care sa mute muntii din loc, cu siguranta va gasi una, dar nu este X-Trail. Daca petreci mai mult timp in salbaticie, decat pe asfalt, nu este asta masina pe care o cauti. Daca insa la sfarsit de saptamana vrei sa evadezi, departe de lume si civilizatie, dupa o saptamana de munca si mers prin aglomeratia urbana, X-Trail este pentru tine.

 
  • sistem 4x4
  • garda la sol mica
  • design interior
  • confort
  • dotari
  • motor
  • tinuta de drum
  • sistem audio
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
70 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (25) Poze Test Drive Nissan X-Trail
[+] mai multe
DATA PUBLICĂRII: 29 Ianuarie 2013
Nissan