Opel Grandland X 1.6d 120 cp 6MT Innovation

"Un SUV care se vinde foarte bine si fara tractiune 4x4"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
64
NOTA CITITORULUI
73
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5400
  • Km. efectuati: 278
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Giurgiu - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: Sportiv
Mai tii minte ce insemna SUV in anii '90? Un Jeep Grand Cherokee cu punti rigide, motor V8, transmisie 4x4 cu reductor si o garda la sol numai buna de dansat Limbo. Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Pentru ca SUV-ul nu mai inseamna un vehicul de teren, ci o masina buna la toate la care proprietarul pune accent pe spatiul interior. Asa au disparut motoarele mari, reductoarele si chiar tractiunea 4x4. Cam asa arata SUV-ul viitorului.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1560 cmc
  • Putere
    120 cp
  • Cuplu
    300 Nm
  • 0 - 100 km/h
    11.8 s
  • Viteza maxima
    189 km/h
  • Tractiune
    FWD
  • Greutate
    1392 kg
  • Consum mixt
    4.3 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    514 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    18.700 Euro
  • Pret model testat
    29.225 Euro
  • Impozit anual
    62 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca nu ti-as spune ca Opel Grandland X este un SUV realizat pe aceeasi platforma cu Peugeot 3008 cu care imparte si aceleasi motorizari, nu ai avea de unde sa stii. Dar asa este. Iar exteriorul celor doua automobile este cat se poate de diferit. In timp ce masina frantuzeasca este la exterior indrazneata, futurista si plina de personalitate, masina germana a ales alta cale pentru afirmare. Si anume, un aspect mai cuminte, mai conventional.

Grandland X este cel mai mare SUV din oferta Opel, dar chiar si asa, nu este ca vechiul Antara, cu al patrulea montant si inca o pereche de geamuri laterale in dreptul portbagajului. Acum, pana si cel mai mare SUV este mai compact, mai orientat spre mersul urban si mult mai temperat.

Opel Grandland XOpel Grandland X

La exterior remarcam jantele pe 18 inch care fac parte din dotarile optionale, farurile cu LED, stopurile subdimensionate, difuzorul de sub bara spate cu cele doua orificii care ascund evacuarea si cele 4 grile frontale, doua mari centrale si doua mici laterale. Insa, in rest, SUV-ul denota un design temperat, asemanator cu celelalte SUV-uri compacte Opel, special gandit sa fie pe placul tuturor, indiferent de varsta.

Opel Grandland X

Opel Grandland X

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Materialele interioare sunt de calitate superioara, iar imbinarile denota finisaje premium La interior, cel mai mare SUV Opel se prezinta excelent. Dar si aici intalnim o sobrietate marcata numai de nuante inchise, fara forme ciudate si fara culori tipatoare. Ca si cum masina ar vrea sa fie pe placul unei clientele ceva mai in varsta si nu sa placa tinerilor care viseaza sa conduca nave spatiale.

Bordul este si el foarte clasic, avand 4 ceasuri de tip analog, turometru, vitezometru, indicator nivel carburant si indicator al temperaturii motorului. Mai clasic de atat nu exista! Numai un display mic pozitionat intre ceasurile mari ne arata informatii despre traseu si despre navigatie.

Consola centrala este si ea, in sfarsit, simplificata. Nu mai avem acele numeroase butoane cu care ne-a obisnuit Opel, ci avem un ecran mare LCD cu functie tactila, controlul sistemului de climatizare si cateva butoane. In schimb, volanul este unul incarcat de butoane, pentru pilotul automat, pentru sistemul audio si inca un buton foarte important care activeaza incalzirea volanului.

Referitor la materiale, acestea sunt de calitate superioara, oriunde te-ai uita: fetele de usi, bord, volan, consola, scaune, imbinari si asa mai departe. Se vede clar ca Opel a rezolvat acest capitol cu succes.

Versiunea testata de noi avea si cateva extraoptiuni, printre care si scaunele imbracate in piele neagra, cu reglaj electric. Sunt scaune foarte confortabile, dar care i-ar permite soferului o mai buna pozitionare la volan, daca ar fi cu reglaj manual. Varianta cu reglaj electric pare sa aiba niste limitari care i-ar incurca pe soferii de talie mai mica.

Opel Grandland X

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cei 514 litri ai portbagajului sunt mai numerosi decat ceea ce ofera concurenta formata din Ford Kuga sau Hyundai Tucson, de exemplu. Avem spatii pentru depozitare suficiente, dar suporturile de pahare se cam lasa asteptate. Cotiera si torpedoul sunt destul de mari, dar, ce este cel mai important, este spatiul disponibil cu bancheta culcata. Obtii o podea dreapta care iti permite sa transporti si obiecte voluminoase. Noi am pus in spate doua biciclete cu roti de 29 de inch si au intrat fara probleme.

Opel Grandland X

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Motorul de 1.6 litri cu 120 cp este unul cunoscut si de la modelul Peugeot 3008 testat in trecut. Ofera un cuplu de 300 Nm, ceea ce iti permite sa accelerezi puternic inca de la prima apasare a pedalei. Dar, cel mai important, este un motor extrem de silentios. Poate ca si Grandland X este o masina bine izolata fonic, dar daca nu te uiti in spate, unde este inscriptia Turbo D, nu iti dai seama ca este diesel. Nu se aude si nu se simte ca un diesel. Cat despre putere, aceasta este suficienta pentru un condus normal, motorul comportandu-se exemplar si cand vrei sa faci o depasire demarand mai puternic. Pur si simplu nu ai nevoie de ceva mai mult.

Opel Grandland X

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi a venit cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte. O cutie obisnuita, fara pretentii de sportivitate sau rapoarte scurte, usor de folosit in orice conditii. In ultima treapta de viteza, vei avea la 2000 rpm in jur de 120 km/h, ceea ce nu e deloc rau pentru consum. Ambreiajul este moale si usor de utilizat chiar si de femei sau varstnici.

Pedalele de ambreiaj si de frana sunt, in schimb, foarte mici. Daca te urci la volan dupa ce ai mers prin ploaie sau daca esti o doamna care poarta pantofi cu toc, s-ar putea sa ai probleme cu aderenta pe cele doua pedale minuscule ale pachetului sport, pachet pe care mai bine il ratezi de pe lista de extra-optiuni.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: SUV-ul are nevoie de 11.8 secunde ca sa atinga 100 km/h si cu motorizarea diesel de 120 cp atinge o viteza maxima de 189 km/h;

Franare: sistem de franare cu 4 discuri asistat de ESP, ABS, controlul tractiunii, asistenta la plecarea in rampa, frana de mana electrica cu blocare;

Suspensii: confortabile in mersul prin oras, uneori zgomotoase la trecerea peste gropi sau linie de tramvai.

Opel Grandland X

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

SUV-ul viitorului consuma cat un hatchback si se conduce ca un sedan. S-au dus vremurile in care masinile mai inalte aveau ruliu in viraje stranse, acum pur si simplu nu iti dai seama daca te afli la volanul unei masini mari sau la al uneia de oras. Iar Grandland X nu face exceptie, deoarece se conduce excelent indiferent de felul soselei pe care ne aflam. Nu am scos-o pe macadam sau soft-road, ci am ramas doar pe asfalt cu ea, insa, cu siguranta, a fost realizata cu gandul la mersul pe sosea.

Opel Grandland X

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Masina ofera o vizibilitate multumitoare in fata, laterale si in oglinda retrovizoare. Daca insa ridici scaunul soferului ceva mai sus, vei observa ca vizibilitatea scade in fata, pentru ca oglinda ocupa mult spatiu din parbriz. Daca ai sub 1.70m inaltime, trebuie sa ridici scaunul cu reglaj electric ca sa atingi pedalele, iar daca ridici scaunul, nu prea vezi in fata... Din fericire, masina vine cu senzori de parcare fata-spate si camera de marsarier, asadar parcarile vor fi o placere. In plus, pachetul Park & Go optional vine si cu camere 360 de grade, soferul putand vedea la ce distanta de bordura parcheaza.

Opel Grandland X

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Opel Grandland X a fost testata de Euro NCAP si a obtinut punctaj maxim la testele de impact. Asadar este un SUV foarte sigur. Pentru acest rezultat sunt raspunzatoare si sistemele electrice de siguranta pasive si active. Cum ar fi cele 6 airbaguri, sistemele ESP sau ABS, dar si pachetul optional Safety de 500 de Euro care cuprinde sistemul de avertizare oboseala sofer, Pachet Lumini si vizibilitate, sistem evitare coliziune frontala, sistem de evitare si reducere a impactului coliziunii cu senzori, sau senzorul indicator 'lane keep assist'.

Opel Grandland X

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea Innovation de Opel Grandland X condusa de noi este cea mai dotata versiune disponibila. Vine cu aer conditionat automat pe doua zone, sistem Audio cu RDS cu radio AM/FM ecran tactil color, comenzi audio pe volan, conexiuni pentru USB, Bluetooth pentru telefon cu streaming audio, 6 difuzoare, Cruise control, computer de bord, sistem Start/Stop, lumini de zi, oglinzi laterale rabatabile, incalzite, 4 geamuri electrice, senzor de ploaie, senzor de lumina, volan imbracat in piele, senzor de presiune roti, cotiere fata-spate, bancheta incalzita, sistem Isofix, jante 18 inch din aliaj usor.

Opel Grandland X

Pe langa aceste dotari standard pentru versiunea Innovation, masina condusa de noi mai avea si urmatoarele dotari optionale: vopsea metalizata, faruri LED AFL cu asistenta la faza lunga, incarcator wireless, jaluzele geamuri spate, Navi 5.0 IntelliLink, sistem audio Denon, deschidere electronica portbagaj, sistem IntelliGrip, avertizare parasire banda, scaune fata incalzite, volan incalzit, camere 360 de grade, avertizare punct mort, parbriz incalzit, pedale sport din aliaj, priza 230V, proiectoare ceata, senzor indicator lane keep assist si tapiterie piele. In total, dotarile extra erau in valoare de 6690 de Euro cu TVA.

Opel Grandland X

Opel Grandland XOpel Grandland X

Opel Grandland X

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Oficial, masina consuma 4.6 l/100 km in regim mixt. Ca si in cazul altor modele, cifrele sunt putin diferite in realitate. Si anume, dupa mers in Bucuresti, dar si la drum intins, am obtinut o medie de 6.9 litri de motorina. Deloc rau daca ne gandim ca vorbim, totusi, de un SUV destul de mare. Indiferent de cifrele oficiale anuntate de producator, realitatea traficului din Romania este alta si niciodata nu se vor putea obtine cifrele din cartea producatorului.

Opel Grandland X

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Grandland X este printre cele mai accesibile SUV-uri din Romania. Versiunea Innovation diesel testata de noi costa 24.400 Euro fara dotarile extra. Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson sau Volkswagen Tiguan, toate sunt mai scumpe, dar au la dispozitie si tractiune 4x4. Mai ieftine sunt Kia Sportage sau Renault Kadjar, ambele diesel, ambele cu tractiune 4x4. Din pacate, sau din fericire, piata SUV-urilor este atat de competitiva, incat cu greu un producator poate sa vina cu ceva aparte ca sa aiba succes. Acel "ceva" se pare ca a fost gasit de Opel, deoarece Grandland X a fost deja comandat de peste 70.000 de oameni numai in Europa.

Opel Grandland X

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

IntelliGrip. Poate ca Opel nu ofera tractiune 4x4 pe Grandland X, dar ofera altceva asa cum fac si alti producatori. Un sistem electronic ce controleaza felul in care tractiunea functioneaza, in functie de suprafata drumului. Se cheama IntelliGrip si iti permite sa selectezi din 5 moduri: asfalt, zapada, drum accidentat, nisip sau ESP-off. Selectand suprafata, rotile fata stiu sa ofera aderenta maxima, astfel incat sa nu ramai impotmolit. Este doar un raspuns mai ieftin la tractiunea 4x4 care te poate ajuta sa iesi din bucluc. Costa numai 290 de Euro pe lista de extraoptiuni, practic o zecime din costul unei tractiuni 4x4.

Opel Grandland X

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Grandland X este una din masinile pe care Opel le-a propus in ultima perioada pentru regasirea succesului de piata. Si se pare ca Opel o duce excelent azi, vanzarile au explodat iar numarul clientilor satisfacuti este din nou ca pe vremuri. Si toate astea fara sa vanda SUV-uri extravagante 4x4, fara motoare uriase si fara modele de performanta extrema. Deoarece Opel a inteles ca oamenii din 2018 sunt mai chibzuiti, vor siguranta, vor sa aiba consum redus, vor spatiu si vor confort mai presus de acceleratie. Practic, asa arata masina viitorului. Iar Opel a fost printre primii care a inceput sa ofere exact reteta dorita de clienti si nimic mai mult.

 
  • inchiderea zgomotoasa a haionului
  • reglajul electric al scaunului de la sofer
  • pedalele
  • sistemul audio
  • cutia de viteze
  • motorul silentios
  • tinuta de drum
  • spatiu interior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
73 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook