Peugeot 3008 1.6 BLUEHDi 120 cp 6AT Allure

"O masina care nu degeaba a iesit Masina Anului 2017"
PUNCTAJ
4TUNING
91
PRIZA LA PUBLIC
95
NOTA CITITORULUI
81
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 23.000
  • Km. efectuati: 628
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
A trecut deja un an de cand cel mai nou SUV Peugeot s-a lansat si in Romania. E vorba de 3008, o masina care, intre timp, a primit o sumedenie de premii. Cel mai ravnit de producatori fiind cel de Masina Anului 2017 in Europa, adjudecat de catre acest model in luna martie. Abia acum a venit si randul nostru sa conducem "cea mai buna masina a lui 2017" si sa vedem daca merita aceasta distinctie.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1560 cmc
  • Putere 120 cp
  • Cuplu 300 Nm
  • 0 - 100 km/h 11.6 s
  • Viteza maxima 185 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1315 kg
  • Consum mixt 4.2 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 591 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 20.229 Euro
  • Pret model testat 31.861 Euro
  • Impozit anual 63 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Explozia de SUV-uri din ultimii ani a facut ca aceste autoturisme sa fie cele mai populare si cele mai vandute in Europa. Cu toate astea, Peugeot a reusit cumva sa scoata pe piata o masina cu design unic, plina de elemente personale. De remarcat este ca aceasta marca franceza si-a depasit putin conditia si a reusit sa realizeze un design pentru 3008 ce poate parea japonez. Adica daca ai schimba sigla cu una asiatica, totul ar capata sens. Pentru ca acum acest SUV este unul agresiv, cu o privire incruntata, faruri stilizate si o parte frontala care parca mai degraba este de Lexus, decat a unei marci europeene.

Peugeot 3008

In laterale iti sar in ochi aceleasi forme ciudate, cu care nu ne-a mai surprins pana acum niciodata Peugeot: linia laterala a capotei mai sus decat aripile, portiere cu ornamente cromate care dau impresia de robustete si o linie dinamica a plafonului care se termina cu un eleron. Si mai ciudat ni se pare spatele, cu stopurile sale continue, dintr-o parte in alta, asemanatoare cu cele ale Alfei SZ despre care va povesteam zilele trecute.

Peugeot 3008 este o masina plina de detalii la exterior. De exemplu, in spate este simulata o evacuare dubla, dar de fapt sunt doar niste ornamente. Montantii din spate sunt practic ascunsi de niste geamuri mici triunghiulare, proiectoarele de ceata sunt incastrate in bara imediat sub faruri si grila fata este putin concava spre exterior cu mici ornamente cromate care se micsoreaza de sus in jos. Daca ai timp, o sa descoperi multe chestii interesante si absolut noi la un 3008. Nu degeaba este considerat un autoturism de succes.

Peugeot 3008Peugeot 3008

Peugeot 3008

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ce simti cand ajungi acasa dupa o zi grea de munca si te imbraci in cele mai comode haine din lume? Asa te simti cand intri in 3008. Parca te imbraca, parca totul se strange in jurul tau si iti vine manusa. Din capul locului, trebuie spus ca interiorul lui 3008 este realizat pentru sofer. Panoul central este indreptat spre sofer, ca sa aiba acces usor la orice buton, pana si ornamentul polisat din aluminiu de pe consola centrala delimiteaza spatiul soferului de cel al pasagerului. La volan te simti ca intr-un cockpit de elicopter, deoarece tu esti cel care conteaza, totul este langa tine, spre tine, pasagerii nu sunt importanti.

Pe langa ergonomia de care are parte soferul, trebuie spus ca interiorul lui 3008 nu a castigat degeaba niste premii internationale. Volanul cu doua spite este mic si iti da impresia de sportivitate, ceasurile de bord complet digitale sunt vizibile si pot fi personalizate, scaunele sunt confortabile si orice material pe care pui mana iti transmite calitate. Ai nevoie de ceva timp sa te obisnuiesti cu cele 7 butoane principale de pe consola, fiecare avand alta functie, de la multimedia, la climatizare, navigatie, telefon, pana la setarile masinii.

Peugeot 3008

Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008Peugeot 3008

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Portbagajul lui 3008 are o capacitate de 591 de litri si se poate mari daca rabatezi bancheta spate. Spatii pentru depozitare sunt multe in habitaclu, in portiere, in consola centrala, iar sub cotiere este un loc generos, un fel de torpedou mult mai spatios. In spatele manetei schimbatorului este si un spatiu in care poti pune orice device electronic care se incarca prin inductie, iar un martor luminos iti va arata ca se incarca. Foarte practic! Cat despre pasageri, acestia nu vor avea probleme pe bancheta din spate, nici la cap, nici la genunchi, deoarece spatiul este generos.

Peugeot 3008

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat noul 3008 cu o motorizare foarte economica de 1.6 litri BLUEHDi cu 120 cp si 300 Nm cuplu. Puterea poate nu pare mare, insa automobilul nu este greu si cei 120 de cai putere sunt suficienti pentru orice situatie. Izolatia fonica de exceptie nici nu te lasa sa-ti dai seama ca esti la volanul unei masini pe motorina, iar la viteze mai mari o sa auzi mai degraba zgomotul anvelopelor Continental decat zgomotul de diesel.

Peugeot 3008

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Peugeot a ales sa continue cu transmisiile automate conventionale cu 6 trepte. Fara nimic complicat cu dublu ambreiaj, ci doar o cutie hidramata imbunatatita, care isi face treaba ca la carte. Ai la dispozitie si padele la volan pentru schimbarea celor 6 trepte de viteza, insa nu vorbim de o cutie sportiva sau extrem de rapida, asa ca, probabil, nu le vei atinge vreodata. Ci este o cutie pe care sa o folosesti mereu in Drive ca sa te duca de colo-colo in maxim confort. Ce-i drept, daca bagi piciorul zdravan in acceleratie, va retrograda rapid astfel incat sa-ti ofere puterea necesara efectuarii unei depasiri in viteza.

Peugeot 3008

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Peugeot 3008 face 0-100 km/h in 11.6 secunde si atinge o viteza maxima de 185 km/h;

Franare: masina are frane cu disc pe toate rotile asistate de ABS, ESP si EBD;

Suspensii: desi sunt suspensii conventionale nereglabile, acestea ofera un confort sporit indiferent de suprafata abordata.

Peugeot 3008

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Centrul de greutate la 3008 este unul destul de jos. De fapt, ideea de SUV de odinioara a apus, acum nu mai au nici tractiune 4x4 si nici garda la sol uriasa, totul facut pentru ca proprietarii sa circule cu ele mai mult in oras. Dar acest lucru inseamna ca masinile au inceput sa aiba o tinuta de drum mult mai apropiata ca cea pe care o are un autoturism hatchback, de exemplu. Adica Peugeot 3008 nu mai are nicio tendinta de ruliu in viraje, directia este mai precisa si raza de bracaj este mai redusa. Brusc, SUV-urile de altadata s-au transformat in autoturisme cu manevrabilitate imbunatatita.

Peugeot 3008Peugeot 3008

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un mare avantaj pe care il ofera SUV-urile este pozitia inalta la volan. Poti vedea altfel traficul si tot ce se intampla in fata ta, te poti asigura usor la trecerile de pietoni. 3008 are oglinzi laterale mari, in care vezi orice la drum, insa are un singur minus: luneta destul de mica. Am vazut si SUV-uri mai proaste la acest capitol, dar este clar ca la asigurarea in retrovizoare nu exceleaza. Insa pentru asta avem sistemul Visiopark cu camere video 180 de grade si senzori fata-spate la parcare, nu?

Peugeot 3008

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EuroNCAP i-a oferit in 2016 lui Peugeot 3008 punctaj maxim de 5 stele. Asadar, orice alte explicatii sunt de prisos, aceasta masina fiind printre cele mai sigure SUV-uri pe care le poti cumpara acum. Iar pentru aste lucreaza simultan mai multe sisteme si dotari. Cum ar fi 6 airbag-uri, sistemul ISOFIX, sistemele electronice ESP si ABS, dar si cateva sisteme moderne precum franare automata in caz de urgenta, alerta la apropierea de masina din fata, avertizare la schimbarea involuntara a benzii, monitorizarea unghiului mort si cruise control adaptiv.

Peugeot 3008

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Versiunea Allure testata de noi vine destul de echipata. Printre dotari enumeram geamuri electrice, computer de bord, avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact, bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, bare si capace oglinzi retrovizoare in culoarea caroseriei, cotiera centrala fata, cotiera centrala spate + trapa ski, informare limita viteza, indicator schimbare trepte viteza, inchidere centralizata cu telecomanda, kit reparatie pana, lampi semnalizare laterale, luneta cu stergator si degivrare, oglinzi retrovizoare exterioare reglabile electric si incalzite, plafoniera cu temporizare, podea portbagaj reglabila pe doua pozitii (se anuleaza daca e roata de rezerva dimensiune normala), reglaj electric inaltime faruri, regulator + limitator viteza, scaun sofer reglabil pe inaltime, servodirectie electrica, servofrana + asistenta la franarea de urgenta, sistem recirculare aer, volan reglabil pe inaltime si adancime, 3 Prize 12V, aer conditionat automat BI-ZONA, asistenta la parcare spate, ecran tactil 8 " + 6 Boxe + USB + Bluetooth + Comenzi audio pe volan, faruri cu aprindere automata + Stergatoare parbriz automate, oglinda interioara electrocromica, proiectoare ceata, asistenta la parcare fata, oglinzi rabatabile electric + Iluminare zona access, Mirror Link, scaun pasager rabatabil, jante pe 18 si volan imbracat in piele.

Peugeot 3008

Peugeot 3008Peugeot 3008

Modelul condus de noi mai avea si cateva dotari optionale in valoare de 6600 de Euro. Acestea erau vopseaua metalizata, tapiteria din piele Claudia cu scaune incalzite, plafon exterior negru Diamond, grip control cu asistenta la coborarea in panta, jante 18" Los Angeles, sistem navigatie 3D, Visiopark 180, camera de marsarier, keyless go, faruri FULL LED, faza lunga automata, detector unghi mort, sistem audio Focal, incarcator Wireless.

Peugeot 3008

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Producatorul se lauda ca masina asta consuma 3.9 l afara, 4.7 in oras, avand un mixt de 4.2 litri. Insa la traficul din Romania, la aglomeratia din Bucuresti, realitatea este putin diferita. In oras, Peugeot 3008 cu motorizarea 1.6 HDi de 120 cp consuma in jur de 7 litri/100 km in timp ce pe autostrada, mergand cu 135 km/h, o sa consume 7.3 litri. Daca circuli pe drumuri nationale constant cu 90 km/h, o sa poti ajunge si la valori mai mici, chiar si de 5 litri, dar, la fel de bine, daca o sa vrei sa alergi cu 150 km/h, masina va consuma si 9,5 litri. Oricum, consumul este un mare avantaj al acestui model, deoarece nu este de colo sa circuli prin oras cu un consum de 7 litri. Dar putin cam departe de ceea ce scrie in fisa tehnica a masinii.

Peugeot 3008

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

La aspect, dotari, consum si spatiu, Peugeot 3008 se bate cu oricare alt concurent de pe piata fara probleme, inclusiv la pret. Insa are o singura problema: nu este disponibil cu tractiune 4x4. Si in timp ce concurenta ofera la aceiasi bani automobile similare ca dotari, dar cu putere mai mare si tractiune integrala, ai spune ca 3008 este in dezavantaj. Masina incepe de la 20.229 Euro cu TVA, dar la acesti bani primesti motor 1.2 Turbo pe benzina. Versiunea Allure cu motor diesel si cutie automata incepe de la 26.622 Euro, iar dupa toate dotarile bifate, modelul condus de noi a ajuns la un pret final de 31.861 Euro.

Peugeot 3008

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

GRIP CONTROL. La fel ca si Renault care si-a echipat un alt SUV, Captur, cu un sistem similar, Peugeot a ales sa inlocuiasca sistemul 4x4 cu un dispozitiv numit Grip Control. Acesta se foloseste practic de ESP-ul automobilului pentru a oferi tractiune optima in situatii diferite. Poti selecta de la comutatorul de langa schimbator 5 moduri de rulare: automat, pe nisip, pe zapada, pe teren denivelat si cu ESP-ul dezactivat. In general vei merge pe modul Auto, cel mai indicat pentru asfalt. Dar cand vine iarna, poti muta pe modul de zapada, iar controlul tractiunii va stii ce sa faca astfel incat sa nu derapezi si sa iesi daca esti impotmolit. Poate ca nu avem 4x4 pe 3008, dar avem Grip Control care isi face treaba bine.

Peugeot 3008

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
91 / 100

Ne-am lamurit de ce a iesit masina asta cea mai buna a anului 2017 in Europa. In primul rand pentru aspectul exterior si cel interior. Nu are termen de comparatie in segment pe partea asta, iar cine va vrea cea mai interesanta masina la exterior combinata cu cel mai ergonomic si bine realizat interior, va cumpara un 3008. Poate ca la alte capitole, precum puterea, performanta sau tractiunea 4x4 ar mai fi spatiu de imbunatatiri, insa Peugeot parca si-a depasit putin situatia si a inceput sa muste din segmentul premium. Iar pretul este pe masura. Chiar daca exista niste minusuri, acestea sunt nesemnificative fata de calitatile pe care le are acest SUV "docilizat" si transformat in masina ideala pentru familie.

 
  • tractiune exclusiv 4x2
  • butoanele de sub ecranul multimedia
  • design exterior
  • sistemul Grip Control
  • confortul
  • design interior
  • sistemul audio
  • izolatia fonica
  • tinuta de drum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
81 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (36) Poze Peugeot 3008
[+] mai multe