Peugeot 208 VTi 120 cp

"O masina proaspata in clasa subcompacta"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
59
NOTA CITITORULUI
67
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 8435
  • Km. efectuati: 700
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Transalpina - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Asa as descrie noul Peugeot 208, pe care am avut ocazia sa-l testez saptamana trecuta. O masina noua, cu un aspect placut, elegant si sportiv in acelasi timp, practica si spatioasa. Iata cum sta treaba cu cel mai nou hatchback din familia Peugeot.

Specificatii tehnice

FEMEI Cel mai probabil sa o conduca:
FEMEI
IN ORAS Conceputa sa fie condusa:
IN ORAS
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    benzina
  • Cilindree
    1598 cmc
  • Putere
    120 cp
  • Cuplu
    160 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9,9 s
  • Viteza maxima
    190 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1090 kg
  • Consum mixt
    8l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    285 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    10.437 Euro
  • Pret model testat
    16.772 Euro
  • Impozit anual
    64 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Peugeot 208 vine cu un suflu nou si proaspat in randul masinilor hatchback ale marcii. Cu totii stim ca cei de la Peugeot sunt experti in segmentul masinilor hatchback de dimensiuni mici si medii, dovada stand si modelul 206 ce inca este pe piata. Dar cu 208, francezii au adus ceva complet nou: indrazneala, eleganta si un design sportiv ce iese din tipare. Forme rotunde in laterale si la geamuri, faruri mari, dar ascutite, ca de felina, stopuri tip bumerang si o parte frontala sport, cu o grila mare si un spoiler proeminent. Designul este interesant, dovada stand si privirile indreptate catre masina ale celor din jur. Insa totodata este si un design indraznet pentru Peugeot, dar cuminte fata de alte modele din segment care sar mai mult in evidenta si sunt mai tipatoare.

Test Drive Peugeot 208

Test Drive Peugeot 208Test Drive Peugeot 208

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Daca la exterior mai regasim cateva elemente clasice, la interior ne bucura un peisaj complet nou. Pe bord regasim 3 elemente mari si late: ceasurile de bord, ecranul LCD cu touchscreen si controlul climatizarii. Atat. Principala atractie este insa ecranul ce are functie de control asupra sistemului audio si multimedia. Tot la interior ne-am bucurat de un volan sport, foarte mic, cu o priza excelenta (drept sa spun, trasatura mea preferata a interiorului), scaune sport cu un suport lateral excelent si finisaje lucioase si accesorii de aluminiu. Un interior bine organizat si placut ochiului.

Test Drive Peugeot 208

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In Peugeot 208 se simte ca esti intr-o masina care are dimensiuni mai reduse. Pasagerii din fata stau destul de apropiati, iar cei din spate, chiar daca se bucura de loc suficient pentru picioare, daca sunt 3 la numar, vor sta destul de inghesuiti. Insa masina este clar facuta pentru a merge 4 persoane confortabil, dovada fiind si litrajul portbagajului, care adaposteste 285 de litri. Adica suficient cat sa incapa bagajele a 4 pasageri. Daca insa e nevoie de mai mult spatiu de transport, volumul creste la 1076 litri, dar cu bancheta spate complet rabatata. La interior ne-am bucurat de spatii destul de depozitare, dar nu foarte multe, asa cum am intalnit la alte modele.

Test Drive Peugeot 208

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Noi am testat varianta de Peugeot 208 cu motorizare 1.6 VTi de 120 cp. Motorul are puterea maxima la 6000 rpm si un cuplu de 160 Nm la 4250 rpm. Din pacate insa, motorul nu se simte puternic decat atunci cand il pui la treaba serioasa, adica la turatie mare. Asta nu ar fi o problema, dar odata cu turatia, creste si consumul. Daca insa mergi normal cu masina, si schimbi treptele cutiei pana in 2500 rpm, ca un sofer normal in traficul de zi cu zi, nu ai spune ca masina are 120 de cai putere. Dar acesta este pacatul motorului aspirat pe benzina, motor ce va disparea in viitorul apropiat, facandu-le loc celor diesel sau turbo pe benzina.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi avea o cutie de viteze in 5 trepte. O cutie cinstita si precisa, dar care insa parca mai avea nevoie de inca o treapta. Si asta pentru ca la o viteza de croaziera de 120 km/h, motorul statea foarte turat. Ce-i drept, la 3000 rpm, consumul era destul de scazut, asa ca doar zgomotul deranja.

Test Drive Peugeot 208

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare - conform datelor oficiale, Peugeot 208 cu acest motor are nevoie de 9.9 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Un timp decent pentru o masina cu motor aspirat si fara pretentii de sportiva prin excelenta. Si asta pentru ca are si o greutate mica, de doar 1090 kg. Viteza maxima este de 190 km/h.

Franare - franele de pe 208 sunt foarte bune, bine dimensionate pentru greutatea masinii. Totodata, frana cu discuri pe toate cele 4 roti este asistata de ABS, sistem ESP si asistenta la franarea de urgenta.

Suspensii - masina are suspensiile foarte confortabile si silentioase. Si asta e cel mai important la o masina care nu pune accentul pe performanta, ci pe confort si siguranta.

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Peugeot 208 nu este o masina sportiva prin comportament. Este sportiva atunci cand vezi anumite elemente de la exterior si de la interior, dar nu prin felul in care se conduce. Este o masina de zi cu zi, asa ca este necesar sa fie confortabila, agila si usor de parcat. La mersul zilnic, in orice conditii, este o masina excelenta, cu o directie precisa si usor de manevrat. Neasteptat, dar 208 se comporta bine si la viteze mari, si nu da semnale ca ar fi nesigura, chiar si la viraje stranse. Si asta este bine, de la o masina destinata in principal unui condus docil.

Test Drive Peugeot 208

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In ultimii ani, designerii au vrut sa faca masini tot mai agresive, si asta necesita o linie oblica a masinii, incruntata in partea din fata si ridicata in spate. Ceea ce ducea la o luneta foarte mica, prin care nu vedeai mare lucru. Peugeot insa a decis sa nu urmeze linia laterala cu luneta, ceea ce este formidabil. Pentru ca soferul are o vizibilitate mare in toate partile, dar mai ales in spate, acolo unde sunt de obicei probleme. Mai ales ca nu am avut la dispozitie nici senzori de parcare sau camera de marsarier. Masina are oglinzi laterale mari, si asta mai aduce un punct in plus la capitolul vizibilitate.

Test Drive Peugeot 208

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ca de obicei, ii consultam inainte pe expertii de la Euro NCAP in privinta sigurantei. Si daca acestia au spus ca 208 este o masina sigura si i-au acordat punctaj maxim, atunci 208 este o masina sigura. Ea vine cu 6 airbaguri, inclusiv cortina, sistem ABS si ESP, 3 tetiere spate, centuri pretensionate, sistem Isofix si limitator de viteza.

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Varianta testata de noi, numita Allure, vine cu sistem de clima automata cu 2 zone, oglinzi electrice incalzite si rabatabile, ecran tactil, sistem audio cu 6 boxe, Bluetooth, MP3 si mufa USB, senzor lumina si ploaie, 4 geamuri electrice, torpedou refrigerat, faruri de zi cu LED, volan si schimbator imbracate in piele, jante de aliaj pe 16 toli, ornamente cromate, scaune fata incalzite, cotiera centrala, CD player in torpedou, proiectoare ceata cu functia cornering, plafon panoramic transparent. Acesta din urma are o trasatura interesanta, aceea ca este flancat de lumini albastre care se vad excelent noaptea. Un punct in plus pe partea de inovatie si design.

Test Drive Peugeot 208

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Am facut cam 600 de km la bordul lui Peugeot 208 cu motorizarea de 1.6 litri. Cand am luat masina, computerul de bord arata un consum de 14 litri. Mi s-a parut enorm. Insa dupa o vreme, am reusit sa reduc consumul afisat la 10,5 litri in mediul urban, de mers bara la bara prin aglomeratie, si un consum de 6,4 litri la mers intins, cu o viteza de croaziera de 115 km/h. Este un consum absolut normal pentru o motorizare de aceasta capacitate, pe benzina, dar as fi preferat sa vad un consum sub normalitate. Speram sa-l regasim pe varianta diesel.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Noul Peugeot 208 incepe de la 10.437 Euro, cu TVA inclus. Dar pentru acesti bani vei primi o masina cu motor de 1.0 litri si 68 de cp. Varianta testata de noi, numita Allure, cu nivel de echipare de varf, costa 16.772 Euro cu TVA. Cea mai ieftina varianta pe motorina costa de la 12.562 Euro si poate ajunge pana la 17.298 Euro. Pretul propus de Peugeot nu este unul mic, existand pe piata mai multi competitori cu preturi sub 208, dar nu trebuie sa uitam ca discutam despre o masina noua, cu un design special, care atrage destule priviri.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

FACTORUL FEMININ. Peugeot ofera multe modele soferilor de sex feminin. Si 208 nu face exceptie. Printre clientii targetati de 208 se numara si femeile, care cauta o masina mica, sexy si practica. Pana si felul in care se marcheteaza 208, cu sloganul "Let your body drive", dar si dupa felul in care au branduit masina, e clar ca pun accentul pe un public feminin. Si asta este bine, pentru ca femeile vor fi, fara doar si poate, cliente indarjite ale lui 208. Si de ce nu ar face-o? Masina este buna, interesanta, cu un aspect sic si indraznet.

Test Drive Peugeot 208

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Acesta a fost primul Peugeot pe care l-am testat. Speram ca nu si ultimul. Ne-a placut ca am vazut un pas inainte din partea francezilor cu leu in frunte. Ca si modelele din trecut, care inca se mai vand bine in Romania, nici curajosul hatchback 208 nu va face exceptie. Va fi un model de succes, la al carui volan vom vedea atat femei ce cauta eleganta, cat si tineri ce vor aprecia latura sportiva a masinii. Noi le-am apreciat pe toate, asa ca 208 ne-a lasat o impresie buna.

 
  • consum
  • motor
  • design interior
  • confort
  • tinuta de drum
  • vizibilitate
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
67 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook