Peugeot 301 1.6 HDi 92cp

"301 vine sa rivalizeze cu masina autohtona. La bani inclusiv!"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
60
NOTA CITITORULUI
84
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 15550
  • Km. efectuati: 179
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
Am facut de curand primul test comparativ intre 2 masini. Si am ales doua autoturisme din aceeasi clasa, care se adreseaza aceluiasi public si care sunt ca doua picaturi de apa. Acum insa, va prezint in detaliu masina care "risca" sa devina un adevarat succes de piata la nivel european. E vorba de Peugeot 301, masina care are cum si are cu ce sa se impuna chiar si in randul romanilor dornici de a cumpara o masina de zi cu zi, buna la toate.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1560 cmc
  • Putere 92 cp
  • Cuplu 230 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,2 s
  • Viteza maxima 180 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1090 kg
  • Consum mixt 5l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj 506l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 9867 Euro
  • Pret model testat 13.708 Euro
  • Impozit anual 63 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

301 urmeaza reteta clasica: parte frontala atractiva, laterale si spate anoste. Peugeot 301 este, probabil spre surprinderea voastra, una dintre masinile pe care eu personal le asteptam cu drag. Mai degraba, cu nerabdare. Pentru ca simteam inca de la primele poze si de la anuntarea oficiala a preturilor ca acest model poate fi un rival de temut pentru masina noastra romaneasca. Eram curios cum poate un producator strain sa vina cu un model care vine cu tot ce trebuie si se prezinta ca un vehicul accesibil oricui. Insa de acest lucru nu m-am lamurit dupa vizualizarea exteriorului. Pentru ca de afara, Peugeot 301 pare o masina eleganta, care nu-si tradeaza pretul mic, cu linii bine gandite si multe trasaturi indraznete.

Francezii au urmat reteta romaneasca si si-au concetrat atentia asupra partii frontale. Din fata, 301 este o masina cu adevarat reusita. O grila uriasa, bine conturata, flancata de niste blocuri optice reduse ca si dimensiuni, care "incrunta" toata masina, dar si buza inferioara care subliniaza subtil sportiviatea, formeaza impreuna una dintre cele mai reusite fete din segmentul mediu.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

In lateral si in spate insa, lucrurile devin monotone. Linii drepte, fara nimic spectaculos, un spate inalt si voluminos, gata sa tradeze spatiul colosal din portbagaj. Tot in spate mai regasim niste stopuri mari, in contrast cu farurile masinii, mult prelungite in lateral, care dau spatelui un aspect echilibrat si OK. Dar atat.

Per total, Peugeot 301 arata incredibil de bine din fata, si destul de bine din lateral si spate. Este reteta clasica a unei masini de familie care se doreste accesibila si de volum. Iar in ceea ce priveste designul, francezii de la Peugeot au reusit sa creeze o masina peste asteptari.

Test Drive Peugeot 301

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Voi descrie interiorul cu doua mentiuni: aranjament, design si functionalitate bune. Materiale si finisaje, slabe. Primul lucru remarcat este volanul, care face toti banii. Este un volan sportiv, atat ca forma cat si priza, imbracat cu o piele calitativa. Al doilea element vazut de mine a fost usa torpedoului. Este gigantica si patrata, la fel ca cea a unui cuptor. Consola centrala este simpla, avand numai butoanele de la unitatea de sunet si climatizarea. Aranjamentul interior insa pierde puncte in clipa in care iti dai seama unde sunt butoanele de la geamuri: consola centrala, langa schimbator. La fel cum aveau masinile bavareze vechi, din anii '80. Iar acest lucru nu prea l-am apreciat...

Test Drive Peugeot 301

Dar lipsa butoanelor de pe usi are o justificare: scaderea costurilor. Francezii au dus la exterm acest control al costurilor, incat nu au pus nicio boxa in portiere. Asa ca usa in sine nu are nimic electric, in afara de firele de la macara si cel de la inchiderea centralizata. Scaderea costurilor se vede si la materialele folosite la bord si fete de usi: plastic rigid destul de abraziv.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

Insa exista si elemente interesante in habitaclul lui 301, in afara de volan. Prizele de aer au forme elegante, ceasurile sunt vizibile, iar minimalizarea numarului de butoane este excelenta. Pentru un plus de estetic, masina are si ceva ornamente vopsite in negru lucios, tipice autoturismelor de fabricatie recenta, amestecate cu diferite elemente gri.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

La Peugeot 301 nu portbagajul de 506 litri te surprinde. Nici spatiul pentru cei doi pasageri de pe locurile din fata. Ci uriasul loc de care se bucura pasagerii de pe bancheta. Nu am mai vazut la o masina medie atata loc pentru genunchi, cand scaunul soferului este tras in spate intr-o pozitie normala de condus. Pentru cap este loc suficient, dar masina nu prea sta bine la capitolul spatii de depozitare din habitaclu. Cert este ca 5 oameni vor circula lejer, cu destul loc pentru ei, cat si pentru bagaje, datorita volumului generos din spate. Podeaua portbagajului este dreapta, iar bancheta se poate rabata la nevoie.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Iar o sa primesc critici ca de ce o masina ieftina cu 92 cp primeste punctaj maxim pentru motor. E simplu: pentru ca in segmentul ei, in aceeasi zona de putere, acest Peugeot 301 sta impecabil. Motorul de 1.6 litri HDi, chiar daca este zgomotos inca de la turatie mica, se simte foarte puternic si vanjos. Este genul acela de motor care nu-si tradeaza puterea reala, ci te minte ca are mai multi caluti ascunsi sub capota. Aici contribuie si cuplul motor care iti da incredere deplina in demarajele acestei masinute de familie.

Test Drive Peugeot 301

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Chiar daca motorul 1.6 HDi este o adevarata reusita, o reala placere la condus, cutia de viteze este tocmai invers. In primul rand, este o cutie cu timonerie pretentioasa. Adica in loc sa misti la schimbarea treptelor cativa centimetri, veci schimba mult mai mult. Iti vei aduce aminte de masinile vechi, in care faceai cu mana miscari de "amestecare". Dincolo de timoneria si treptele destul de imprecise, vitezele sunt etajate corect, cu o mica orientare spre mersul urban, adica avand ceva mai scurte primele trepte de viteza, iar a 5-a este mai lunga, pentru mersul pe autostrada.

Test Drive Peugeot 301

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: masina atinge 100 km/h in 11,2 secunde, o cifra onorabila, putand atinge chiar si 180 de km/h viteza maxima, conform datelor oficiale.

Franare: masina are frane cu discuri ventilate pe fata si cu tamburi in spate. Frana este asistata de ABS, ESP decuplabil si AFU (asistenta la franarea de urgenta).

Suspensii: Peugeot 301 are instalate suspensii special realizate pentru un mers predominant urban. Adica moi si confortabile in orice situatie.

Test Drive Peugeot 301

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Asa cum este de asteptat, 301 are o directie moale si o miscare pronuntata a caroseriei in virajele luate cu viteza mare. Chiar daca este o placere sa te deplasezi cu ea in oras, chiar si peste borduri sau sine de tramvai, piatra cubica sau gropi tipic romanesti, fara sa simti cum ti se macina pietrele de la rinichi, la drum intins, la viteza mare, avem de-a face cu ceva ruliu. Suspensiile moi si bune in oras, la viteza mica, isi dau arama pe fata daca vrei sa faci o depasire cu trageri de volan bruste la 130 km/h si vei avea ceva palpitatii de suferit. Insa la un mers normal, dupa ce te obisnuiesti cu aceasta usoara tendinta de ruliu in virajele agresive, Peugeot 301 este o masina ca oricare alta: se comporta in functie de cum te comporti tu cu ea.

Test Drive Peugeot 301

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sedanul mediu al celor de la Peugeot are o suprafata vitrata destul de mare, lucru care il ajuta pe sofer sa se asigure de tot ce se afla in jurul sau. Oglinzile laterale sunt insa destul de mici pentru lungimea totala a masinii, iar cea retrovizoare este suficienta. Mai ales ca luneta, spre deosebire de modelul autohton este mai mare, permitandu-i soferului sa vada mai mult si mai bine masinile din spatele sau. Masina nu are senzori de parcare, asa ca unui proaspat cumparator ii va lua ceva timp sa se obisnuiasca cu parcarea. Sau poate bifa optiunea din lista.

Test Drive Peugeot 301

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Euro NCAP nu a testat momenta acest model. Si pentru ca masina este una accesibila, e normal sa-i lipseasca diferite sisteme de siguranta pe care le gasim asupra altor modele Peugeot. De exemplu, faptul ca scaunul pasagerului din dreapta nu are senzor luminos / acustic pentru centura de siguranta este un "no-no" din partea Euro NCAP la dobandirea punctajului maxim de 5 stele. Fara indoiala ca acest 301 ar putea obtine 4 stele, dar nu mai mult. La fel ca si in alte cazuri intalnire la masini ieftine, e vorba de lipsa sistemelor electronice, nicidecum de felul in care se comporta masina la impact, elementul care depuncteaza modelul in testele de siguranta.

Test Drive Peugeot 301

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Geamuri electrice, aer conditionat digital, 4 airbaguri, ESP, ABS, AFU, Isofix, CD player cu MP3 si Bluetooth, oglinzi electrice, inchidere centralizata, servo-directie, proiectoare, faruri reglabile electric, computer de bord, volan imbracat in piele, jante de aliaj pe 15 inch, deschidere portbagaj la buton si din telecomanda, cotiera fata. Atat are acest Peugeot 301 in echiparea Allure, care este varianta de top.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

Ar fi fost placut sa gasim intr-o varianta de varf a lui 301 macar senzori de parcare spate, schimbator imbracat in piele, pilot automat si centurile de siguranta reglabile pe inaltime. Probabil ca acestea sunt optionale, si pentru a pastra un pret accesibil, Peugeot a decis ca nu sunt strict necesare clientului care cauta o masina ieftina.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

In schimb, nu pricep de ce Peugeot a vrut sa faca un aer conditionat digital. Este aer conditionat, nu este clima. Pentru ca nu poti selecta gradele si nu ai nici mod AUTO. Sunt aceleasi chestii ca la o clima manuala cu 3 rotite: intentistate ventilator, directia aerului si caldura aerului. Puteau sa mai scada nitel din costuri oferind clientului aerul conditionat traditional.

Test Drive Peugeot 301Test Drive Peugeot 301

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Recunosc, nu am menajat deloc masina aceasta. Am mers cu ea destul de sportiv, destul de tare, pentru a vedea ce consum scoate intr-un astfel de regim. Si nu va mint cand spun ca 301 nu a vrut sa treaca peste pragul de 5,7 litri in oras. Ce-i drept, la sfarsit de saptamana, cand este ceva mai gol. Daca insa esti taximetrist si te plimbi toata ziua, crede-ma cand iti spun ca nu vei depasi 6 litri, cu aerul pornit, la 100 de kilometri parcursi in Bucuresti. Orice ai face. Nu stiu cum, dar francezii au reusit sa faca o masina incredibil de eficienta si economica. Peugeot 301 consuma la drum intins chiar si 4 litri, ceea ce o pozitioneaza in varful sedanurilor medii economice.

Test Drive Peugeot 301

Cu rezervorul de 50 de litri plin, vei avea placuta surpriza sa faci cam 1000 de kilometri in oras si chiar 1300 in afara. Fara niciun fel de gluma. Motiv pentru care punctajul maxim oferit acestei masini este prea putin.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Peugeot 301 are un pret de pornire de 9867 Euro cu TVA. Varianta diesel de 1.6 litri HDi costa insa de la 12.008 Euro. Iar modelul Allure testat de noi are un pret final de 13.708 Euro cu TVA inclus. Un pret excelent, foarte bun si accesibil oricarui client care isi doreste un diesel la pret decent. Si eu cred ca sunt destui care pana acum nu aveau decat o varianta pe piata.

Test Drive Peugeot 301

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

CONSUM. Revin cu acest consum, pentru a mai oferi un punct acestui capitol. Pe mine personal m-a lasat cu gura cascata. Peugeot 301 este masina ideala pentru cei care merg mult, atat in oras cat si in afara lui, pentru ca pot merge lejer peste 1000 de kilometri cu un singur plin de carburant. Nu exista masina mai economica pe piata din Romania in segmentul mediu. Punct.

Test Drive Peugeot 301

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

O masina accesibila nu poate fi perfecta. Este imposibil. Insa Peugeot 301 stie exact unde sa fie perfect: la motor, spatiu si consum. Este de apreciat ceea ce au reusit sa faca francezii cu acest model special gandit pentru pietele europene care sunt tot mai mult in cautarea de masini ieftine. Sa faci o masina care se vinde la un pret redus, destul de dotata, cu motor diesel performant, cu un consum infim si cu un design exterior elegant, este mare lucru.

Fara indoiala ca Peugeot 301 a devenit una dintre masinile mele preferate. Tocmai pentru ca a reusit sa ma surprinda si sa ma faca sa ii mentionez numele in orice discutie despre spatiu si consum. Daca in cazul unei masini scumpe, de 50.000 de Euro ai niste asteptari care iti sunt satisfacute, sau mai grav, iti sunt inselate, la o masina ieftina stii precis pe ce dai banii. Dar Peugeot 301 este masina care surprinde placut si te face sa realizezi ca ai facut o afacere buna si ca ai primit mult mai mult pentru banii pe care i-ai dat.

 
  • sistem audio
  • ruliu la viteza mare
  • dotari
  • confort
  • design interior
  • spatiu pasageri spate
  • performante
  • consum
  • design exterior fata

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
84 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (25) Poze Test Drive Peugeot 301
[+] mai multe