Dacia Logan 1.5 dCi vs. Peugeot 301 1.6 HDi

"Lupta extrem de stransa intre cele mai accesibile masini diesel de pe piata"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
85
NOTA CITITORULUI
75
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Exterior
    9 / 10
  • Interior
    9 / 10
  • Spatiu
    10 / 10
  • Motor
    9 / 10
  • Transmisie
    8 / 10
  • Performante
    9 / 10
  • Tinuta de drum
    8 / 10
  • Vizibilitate
    9 / 10
  • Siguranta
    7 / 10
  • Dotari
    8 / 10
  • Consum
    10 / 10
  • Pret
    10 / 10
Este primul "versus" oficial pe care il facem, in urma testarii ambelor masini. Ar fi fost interesant de vazut si o comparatie cu Skoda Rapid, insa nu am reusit sa o testam pana acum. Si de cand am testat noul Logan si am devenit un fan inrait al acestei masini, mereu mi-am spus ca nu poate exista o alta masina care sa rivalizeze cu "romaneasca" noastra. Si dupa ce am condus noul Peugeot 301 si i-am aflat toate secretele, se pare ca aceasta exista. Da, oficial, in cele din urma, Peugeot a venit cu singurul adversar real pentru Dacia Logan. Singurul!

Rezumat test

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Cand am mers cu Dacia Logan, nu credeam ca exista masini mai economice decat dCi-ul celor de la Renault. M-am inselat. Nu as fi crezut niciodata ca voi da peste doua masini atat de apropiate, din absolut toate punctele de vedere. Si aici ma refer la toate categoriile pe care de obicei eu le scot in evidenta, de la design exterior, interior sau spatiu, pana la siguranta, dotari sau consum. Ei bine, Dacia Logan si-a gasit in cele din urma "nasul", in persoana lui Peugeot 301. Ba chiar as baga mana in foc ca la mijloc, intre aceste doua masini, este o oglinda.

Despre designul exterior nu stiu ce sa zic, aici e vorba de gusturi. Nu cred ca exista cineva care sa zica ca noul Logan arata urat. Mai degraba, cineva poate spune doar ca 301 arata ceva mai bine, cu farurile mici si grila agresiva. Dar atat. Proportiile si dimensiunile sunt asemanatoare. La fel si despre vizibilitate, dar care in final am pus-o in favoarea masinii din Franta, pentru ca luneta iti ofera ceva mai mult spatiu pentru a te asigura in oglinda retrovizoare.

La spatiu portbagaj, ai putea jura ca ai in fata ochilor aceeasi masina, avand o diferenta de doar 4 litri in favoarea Loganului. Locurile in care poti depozita diverse accesorii in habitaclu sunt net mai multe in Logan. Dar in final, votul meu se duce la Peugeot, pentru ca locul pentru picioarele pasagerilor din spate este pur si simplu urias, demn de o limuzina de lux. De fapt, sunt sigur ca absolut toata diferenta de aproxmativ 10 cm dintre cele doua masini, 301 fiind mai mare, se regaseste aici, in favoarea genunchiilor care vor sta in Peugeot.

La capitolul interior, usurinta cu care te obisnuiesti si pozitionarea butoanelor il declara castigator pe Logan. Nu exista deloc diferente in ceea ce priveste calitatea plasticelor din interior, ba chiar masina romaneasca sta mai bine pe alocuri, insa finisajele sunt mai bune la Peugeot. Si aici ma refer la felul in care se misca prizele de aer, la imbinarile dintre materiale, etc.

Despre motor, am comparat 2 propulsoare testate de mine, pe motorina, de puteri si capacitati apropiate. Motorul dCi de 1.5 litri de la Dacia, de 90 cp, este insa inferior celui de 1.6 litri HDi de 92 cp de la Peugeot. Chiar daca diferenta de putere nu este mare, diferenta de cuplu se simte insa. Noul 301 trage de jos, accelereaza bine si are niste reprize surprinzatoare. Si daca cineva m-ar fi pacalit ca are 110 cp in loc de 92, l-as fi crezut imediat.

Versus Dacia Logan - Peugeot 301Versus Dacia Logan - Peugeot 301

La transmisie insa, Dacia Logan castiga detasat. Masina romaneasca are o cutie buna, precisa, destul de economica, in ciuda problemelor de timonerie. Insa la 301, cand schimbi vitezele te duci automat cu gandul la un ceaun cu bors de peste in care invarti cu vasla. Atat de lungi sunt cursele intre trepte.

Performantele, asa cum e de asteptat, sunt in favoarea masinii mai puternice. Poate si pentru ca este, ciudat, mai usoara. Da, Peugeot 301 este mai usor decat Loganul, chiar daca are motor de capacitate mai mare. Asadar, cine doreste performante mai sporite, trebuie sa aleaga 301.

La 301, cand schimbi vitezele te duci automat cu gandul la un ceaun cu bors de peste in care invarti cu vasla. Atat de lungi sunt cursele intre trepte. Tinuta de drum am impartit-o in 2: mers in oras, cu viteza mica, si mers la drum intins, cu viteza mai mare. La capitolul confort castiga Peugeot, pentru ca are suspensii moi, ideale pentru plimbarile urbane. Insa acest lucru se resimte la drum intins, cand masina are un plus de ruliu fata de Logan. Asadar, la viteze mici aleg pentru confort Peugeot, iar la drum intins, pentru un plus de stabilitate, as alege Dacia Logan.

In ceea ce priveste siguranta, surprinzator, as spune ca este identica. Desi dotarile ar spune ca Dacia Logan iese castigatoare. De exemplu, Peugeot nu ofera o tetiera pentru locul din centru al banchetei spate si nici centuri reglabile pe inaltime pentru pasagerii din fata. In rest, totul este ca la Logan. Si daca masina romaneasca nu a fost testata de Euro NCAP, iata ca nici cea frantuzeasca. Ba mai mult, am absolut toata convingerea ca nu ar obtine punctajul maxim de 5 stele la testele de impact Euro NCAP. Si va spun si de ce: pentru ca nu respecta o cerinta de baza, adica martor auditiv si vizual cel putin pentru pasagerii din fata. Mai exact, tipa alarma numai daca soferul nu poarta centura de siguranta, in rest, ceilalti pasageri pot face ce vor. Ca la Logan.

Am testat variantele cele mai dotate de la ambele modele, respectiv Laureate pentru Dacia si Allure pentru Peugeot. Castigator il declar pe domnul Logan, care vine mai dotat, dar are si preturi mai bune la diferitele dotari optionale, care sunt si mai variate. Adica tapiterie piele si sistem de navigatie, sunt doua exemple pe care nu le gasim in oferta lui 301. In schimb, Loganul vine cu pilot automat si sistem Media NAV la un pret extrem de competitiv.

Poate cel mai important element al unei masini, dupa pretul de achizitie, este consumul. Cand am mers cu Dacia Logan, nu credeam ca exista masini mai economice decat dCi-ul celor de la Renault. M-am inselat. De departe, Peugeot 301 castiga aceasta etapa despre consum, avand numai 5,6 litri la fiecare 100 km parcursi in oras. Da, in oras. Eu am alergat destul de zdravan masina in Bucuresti si niciodata nu vroia sa urce consumul peste aceasta valoare, dar mai scadea undeva pe la 5,5 sau chiar mai jos. La drum intins se pare ca masina reuseste chiar sa consume sub 4 litri. Astea da performante!

Si am ajuns si la pret. Asa cum era de asteptat, Peugeot 301 costa ceva mai mult decat masina romaneasca. E normal, este fabricata in alta tara, s-a investit mai mult in design si tehnologie, este o masina 100% noua, etc. Motive sunt destule pentru un pret mai mare, dar chiar si asa, varianta testata de noi costa sub 13.800 de Euro, in timp ce Dacia Logan testata de noi avea un pret de 12.250 de Euro. Sunt preturi destul de apropiate, insa daca te uiti pe hartie vei vedea ca la Dacia primesti mai mult la bani mai putini.

Versus Dacia Logan - Peugeot 301

Insa la final, nu am reusit sa declaram un castigator precis. Pentru ca nu este. Dacia este mai ieftina, Peugeot are performante mai bune. Dacia este mai dotata, Peugeot este mai spatios, Dacia se comporta mai bine la drum intins, Peugeot este mai confortabil. Insa un lucru stim: ambele masini sunt acolo, la egalitate. Ba chiar punctajul final al acestui test mai special este... egal. Fara sa ne dorim acest lucru, sincer!

Asa ca alegerea va apartine. Numai voi puteti spune, cu argumente, care masina este mai buna. Dar chiar si asa, sa vii cu un concurent real pentru o masina atat de accesibila cum este Dacia Logan, cu o strategie bine pusa la punct pentru a oferi clientilor strictul necesar fara sa ridici pretul, este o uriasa realizare din partea francezilor de la Peugeot.

Versus Dacia Logan - Peugeot 301

 

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
75 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook