Peugeot 308 1.6 e-HDI

"Un hatchback cu adevarat spatios. Si simplu."
PUNCTAJ
4TUNING
84
PRIZA LA PUBLIC
68
NOTA CITITORULUI
72
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 20560
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 1
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Dupa ce am condus doua modele de 208, unul pe benzina si altul pe motorina, iata ca cei de la Peugeot ne-au lasat pe mana si o masina dintr-un segment ceva mai mare. E vorba de noul Peugeot 308 facelift, un hatchback spatios si plin de personalitate.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1560 cmc
  • Putere 112 cp
  • Cuplu 270 Nm
  • 0 - 100 km/h 11,4 s
  • Viteza maxima 190 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1318
  • Consum mixt 4 l/100 km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 348 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 16.956 Euro
  • Pret model testat 18.991 Euro
  • Impozit anual 62 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Peugeot 308 e-HDIAsa arata un hatchback echilibrat

Cu sau fara facelift, Peugeot 308 nu a excelat niciodata la capitolul design exterior. Dar nu numai el, ci cam toate rivalele din aceasta clasa. Nu e usor sa faci un hatchback de familie sa intoarca priviri. Nu pot spune despre 308 ca este o masina urata, dar nici spectaculoasa. Este o masina bine echilibrata, cu faruri noi destul de mici, care nu ocupa mult loc, proiectoare cu lumini de zi pe LED incorporate, o grila frontala cromata si un set de jante cu aspect sportiv. Din lateral, linia capotei este aproape continua cu cea a parbrizului si se continua ulterior in spate, pe haion, formand o forma aerodinamica si placuta. In spate, noul 308 are stopuri noi elegante si un difuzor pe bara care sare in evidenta.

Peugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDI

Peugeot 308 e-HDI

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Tare mi-era dor de o masina cu interior clasic, lipsit de extravaganta si stralucire in exces. Atunci cand am pus cuvantul "simplitate", m-am dus cu gandul la interior. Acesta este simplist. Dar vreau sa va zic ceva: tare mi-era dor de o masina cu interior clasic, lipsit de extravaganta si stralucire in exces. Peugeot 308 exprima simplitate prin lipsa unui sistem de navigatie cu ecran mare si colorat, ceasurile de bord sunt acolo unde trebuie, prizele de aerisire au forma clasica, volanul este lipsit de butoane si comenzi, consola centrala are doar butoane pentru muzica si clima, totul asa cum trebuie sa fie, scurt si la obiect.

Materialele folosite la dotarea interiorului sunt calitative si bine finisate, chiar daca nu avem de-a face cu piele sau materiale scumpe.

Per total, spatiul din interior este cald si primitor, tocmai prin lipsa multor elemente care isi fac viata mai usoara, dar... complicata in acelasi timp. Cine isi doreste o masina cu strictul necesar, poate incepe de la o versiune de baza. Daca cineva isi doreste optionale pretentioase, poate bifa lista de dotari.

In plus, plafonul panoramic urias, impreuna cu suprafata vitrata mare, formeaza o imagine luminoasa si aerisita. Nu multe sunt masinile care iti dau impresia de spatiu generos si libertate absoluta. Si foarte putine sunt masinile care chiar sunt spatioase, nu doar iti lasa aceasta impresie.

Peugeot 308 e-HDIPlafonul panoramic... este ce trebuie!

Peugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDI

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Peugeot 308 este probabil cel mai spatios hatchback din segment. Cu siguranta este cel mai spatios testat de noi. Pasagerii de pe locurile din fata sunt cu adevarat rasfatati si se bucura de un spatiu enorm. Nici cei care vor sta pe bancheta nu trebuie sa se simta neglijati, pentru ca nu sunt. 5 persoane pot calatori in voie la bordul lui 308, cu tot cu bagaje. Portbagajul are o capacitate de 348 de litri si se poate mari pana la 1201 litri cand e bancheta rabatata. In rest, la bord gasesti multe spatii de depozitare, foarte practice si incapatoare.

Peugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDI

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul testat de noi a fost unul pe motorina. Sub capota avea un propulsor diesel de 1.6 litri e-HDI ce produce112 cp si un cuplu de 270 Nm. Poate ca cei 112 cp nu par multi, dar ca la orice motor diesel de generatie nou, acestia se simt de la cea mai mica turatie. Motorul este silentios chiar si la turatie mare, dar mai mult de atat, complet lipsir de vibratii. Modelul e-HDI vine cu sistem de oprire automata a motorului cand masina stationeaza, asadar in traficul din Bucuresti va fi folosit in nenumarate randuri. Dar de fiecare data cand motorul porneste la apasarea pedalei de ambreiaj, nu se simte nimic. Bravo!

Peugeot 308 e-HDI

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Despre cutia manuala in 6 trepte de pe 308 nu voi povesti mare lucru. Si asta pentru ca mi-a placut. Nu este o cutie sportiva si scurta, ci este una orientata clar catre un consum redus. Schimbarea se face precis si silentios, iar in ultima treapta poti merge pe autostrada cu viteza chiar si de 140 km/h, adica legal, in deplina liniste, la o turatie mica.

Peugeot 308 e-HDI

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Accelerare: conform datelor oficiale, 308 e-HDI de 1.6 litri prinde 100 km/h in 11,4 secunde si atinge o viteza maxima de 190 km/h. Era de asteptat, pentru ca avem in fata o masina economica, fara pretentii de sportiva, care se preteaza cel mai bine in mediul urban.

Franare: noul 308 are frane cu disc pe toate rotile, iar sistemul este asistat de ESP, ABS si EBD.

Suspensii: masina este una confortabila si bine echilibrata pe partea de articulatii. Nu iese cu nimic in evidenta fata de alte masini, ci are o suspensie corecta si moale cand intalneste obstacole, gropi si borduri.

Peugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDI

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Peugeot 308 nu este nici o masina sport, nici o limuzina business extrem de scumpa. Asadar, trebuie sa impace mai multe nevoi. Si o face satisfacator. Directia este buna, pozitia la volan este comoda, iar soferul are control total in manevrarea masinii pe orice fel de drum. Surprinzator este faptul ca, desi are o suspensie moale, 308 se comporta fara repros si la viteze mari. La polul opus, as mentiona ca in mediul urban la viteze extrem de reduse, apar singurele probleme. Din cauza formei pe care o are in partea din fata, soferul nu vede marginea capotei, ceea ce duce la un plus de dificultate atunci cand ne dorim sa parcam. Niste senzori de parcare in fata ar fi rezolvat aceasta problema.

Peugeot 308 e-HDI

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Singurele probleme ale lui 308 la acest capitol sunt legate de lipsa totala a senzorilor de parcare si a camerei de marsarier. Si asta pentru ca avand o lungime de 4276cm, Peugeot 308 este o masina destul de generoasa, care te poate pacali atunci cand vrei sa parchezi, mai ales in fata, cum spuneam mai sus. Insa in ceea ce priveste vizibilitatea reala din trafic, aici nu exista probleme. Parbrizul este mare, stalpii plafonului atat in fata, cat si in spate, sunt de dimensiuni reduse si il lasa pe sofer sa observe tot ce e nevoie, iar luneta se bucura si ea de o suprafata mare.

Peugeot 308 e-HDIBifeaza neaparat si niste senzori de parcare, pentru vizibilitate fara probleme.

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat modelul 308 atat in 2007, cat si in 2009. Modelul cu facelift nu a fost testat, insa fara indoiala se bucura la fel ca si generatiile trecute, tot de punctaj maxim la testele de impact. Modelul testat de noi vine in varianta standard cu sisteme ABS + EBD, airbag frontal pentru sofer + pasager cu posibilitatea decuplarii airbag-ului pasager, airbag-uri laterale fata, centuri de siguranta in 3 puncte, pretensionate, imobilizator electronic motor, servofrana + sistem asistenta la franarea de urgenta, sistem ISOFIX pentru fixare scaun copii, tetiere fata si spate reglabile in inaltimii, sistem ESP(Controlul stabilitatii).

Peugeot 308 e-HDI

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

Peugeot 308 e-HDIIar plafonul panoramic... Pai daca este interesant si spectaculos??!!

Mai sus spuneam ca titlul era inspirat din interiorul masinii. Tot acolo m-am gandit si cand am vazut dotarile acestui model testat de noi. Peugeot 308 vine in varianta standard cu un set de dotari care ofera pasagerilor strictul necesar: 4 geamuri electrica, oglinzi electrice si incalzite, clima cu doua zone automata, cotiera centrala, volan imbracat in piele, inchidere centralizata, bancheta rabatabila, sistem audio cu CD, MP3 si Bluetooth, computer de bord, oglinda retrovizoare electrocromata, lumini de zi cu LED, senzor de ploaie si lumina. In plus, acest model mai avea jante pe 17 inch model Melbourne si plafon din sticla (vitrat). Lipsesc insa senzorii de parcare, scaunele incalzite, sistem multimedia, interior din piele, faruri cu xenon, comenzi volan, pilot automat si multe altele. Toate aceste dotari sunt optionale si pot fi instalate pe orice model 308, dar costa. Poate nu strica o lista ceva mai lunga de dotari in varianta standard.

Peugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDIPeugeot 308 e-HDI

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Aici vroiam sa ajung, inca de cand am inceput sa scriu. Am condus mai multe masini hatchback, unele chiar si de clasa mica, ce apartin segmentului B sau Mini, insa nu am mai avut la test vreo masina care sa fie atat de economica precum 308. Spun asta pentru ca am mers mai multe zile numai in Bucuresti, prin aglomeratie. Am scos un consum in oras de 5,2 litri la 100/km. Daca m-as fi chinuit nitel, scadeam sub 5. Da, in oras! Asta inseamna ca la drum intins, la o viteza maxima de bun simt, acest 308 consuma... 3 litri si ceva? Nu imi dau seama cum de reuseste sa consume mai putin si decat sora mai mica, 208, dar cert este ca o face.

Peugeot 308 e-HDIRepet: 5.2 numai in mers prin Bucuresti.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pana acum eram obisnuiti ca orice masina de pe piata sa aiba un pret de pornire accesibil, care ni se parea interesant. Numai ca atunci cand te gandeai la dotari ceva mai multe si la o motorizare pe motorina, lucrurile o luau razna si pretul exploda. Peugeot 308 cu echipare Active si motor e-HDI de 112 cp are un pret de pornire de 20.177 Euro cu TVA. Insa cei de la Peugeot ofera acum un discount care face ca pretul masinii sa fie de 17.588 Euro. La acest pret, am adaugat plafonul vitrat si jantele din aliaj de 17 inch si am tras linie la 18.991 Euro cu TVA. Cine doreste un diesel ceva mai ieftin, poate apela la o versiune numita Access care are acelasi motor dar de 92 cp si o cutie in 5 trepte, totalizand putin peste 14.000 de Euro.

Peugeot 308 e-HDI

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

SIMPLU. Apreciez tot mai mult masinile care reusesc sa pastreze ideea de masina cat mai curata si eleganta. Echiparea Active a lui 308 este exact ce trebuie. Fara nimic pretentios si fara nimic in plus care sa te incomodeze, care sa poata insemna lipsa de fiabilitate, dar si care sa te goleasca de bani. Desi initial toata lumea isi doreste piele, masaje, incalziri, touch-screen, senzori si camere video peste tot, iti dai seama ca poti trai la fel de bine si fericit cu strictul necesar. Nu degeaba au facut cei de la Peugeot si variantele de echipare standard. Si cred ca tendinta in viitor asta este: de ce sa platesc in plus cateva sute de euro pentru niste butoane pe volan, cand pot intinde mana ca sa dau mai incet? Insa daca ai bani de cheltuit, pe langa lista lunga de dotari, Peugeot ofera si multe accesorii.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
84 / 100

Da, poate ca 308 nu este cea mai dotata masina pe care am condus-o. Cu siguranta nu este nici cea mai frumoasa sau cea mai eleganta. Insa exceleaza la un capitol mult mai important in ziua de azi: este printre cele mai economice masini pe care le poti cumpara in Romania. Ba mai mult, este o masina cu care nu trebuie sa-ti bati capul si sa incepi sa citesti zeci de pagini de brosuri. Cat despre spatiu, am mai spus-o, dar o repet: este din plin. Peugeot 308 iti da exact ce ai nevoie, fara sa iti goleasca buzunarele, intr-un pachet complet.

 
  • dotari standard putine
  • design exterior
  • design interior
  • tinuta de drum
  • motor
  • consum
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
72 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (27) Poze Peugeot 308 e-HDI
[+] mai multe