Peugeot 308 1.6 BLUEHDI 6MT Allure

"308 este pentru cei care nu vor sa epateze si sa fie aratati cu degetul"
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
82
NOTA CITITORULUI
88
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 2200
  • Km. efectuati: 190
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: NU
  • Stil de condus: legal
Pe o piata atat de concurentiala cum este segmentul automobilelor hatchback, trebuie sa vii mereu cu ceva nou, ceva nemaivazut, daca vrei sa iesi in evidenta. In timp ce japonezii si coreenii prind tot mai mult teren, unii europeni aleg sa ramana cuminti si indiferenti.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1560 cmc
  • Putere 120 cp
  • Cuplu 300 Nm
  • 0 - 100 km/h 11.6 s
  • Viteza maxima 196 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1185 kg
  • Consum mixt 4.2 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 470 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 14.295 Euro
  • Pret model testat 21.156 Euro
  • Impozit anual 62 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Sunt cateva automobile compacte pe piata romaneasca ce duc o adevarata lupta pe partea de design exterior. Si aici ne referim la modele precum Honda Civic, Hyundai i30, Kia Cee'd sau Toyota Auris, ale caror ultime generatii arata intr-un mare fel. Nu te mai saturi de a privi detalii, tot felul de unghiuri, prize de aer, ornamente si linii ciudate, toate gandite sa fie atragatoare.

Europenii sunt ceva mai cuminti pe partea de design la masinile compacte. VW Golf pare aceeasi masina de vreo 10 ani, la fel si Ford Focus sau Opel Astra. Dar probabil campioana "cuminteniei estetice" si cea mai putin strigatoare masina pe care o poti cumpara acum este Peugeot 308. Care, desi acum a primit un facelift, transmite tot un mesaj de automobil mai mult practic decat de imagine. Total opus fata de fratele mai mare 3008 care a reusit prin design sa fie cel mai atragator SUV al momentului.

Peugeot 308 facelift 2018

Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018

Dar poate ca nu este, neaparat, un lucru rau. Poate ca sunt multi clienti care nu vor ca masina lor noua sa intoarca priviri si sa iasa in evidenta. Noul facelift al lui 308 vine cu niste faruri noi echipate cu LED-uri, stopuri cu LED, o grila noua, o capota noua si alte cateva elemente. Dar, per total, pare mult mai docila fata de modelul pre-facelift. Si orice mic detaliu exterior este special facut ca sa nu epateze: de la jantele din aliaj cu design simplu care are 10 spite, pana la oglinzile laterale, proiectoare, spoiler si asa mai departe. Nu multi vor intoarce capul dupa un 308 facelift...

Peugeot 308 facelift 2018

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La interior m-am uitat indelung dupa niste schimbari venite odata cu faceliftul. Dar nu am gasit... Poate pentru ca majoritatea clientilor au spus ca interiorul este unul reusit si nu doresc imbunatatiri. Ce-i drept, habitaclul lui 308 este asa cum trebuie. In primul rand, este simplu ca exteriorul. Nu sunt multe butoane si tot ce inseamna control climatizare, multimedia, navigatie si asa mai departe se face numai prin intermediul ecranului tactil de pe consola centrala.

Peugeot 308 facelift 2018

Soferul vede dincolo de volanul mic imbracat in piele niste ceasuri de bord banale, formate din doua ceasuri clasice pentru vitezometru si turometru care au la mijloc un display digital. Aici apar informatiile computerului de bord, semnele de circulatie pe langa care treci, informatii despre navigatie, radio si altele.

Dar pe cat este de anost interiorul, cu ale sale nuante predominante de gri, pe atat este de confortabil si ergonomic. Ecranul LCD este usor indreptat spre sofer ca sa vada mai bine informatiile afisate, volanul este mic dar gros si se simte bine in palme, ai pe volan butoane ca sa controlezi sistemul audio si computerul de bord iar scaunele sunt surprinzator de confortabile, avand o sustinere laterala exceptionala.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Peugeot 308 are un portbagaj cu o capacitate de 470 de litri fiind foarte incapator pentru nevoile unei familii. Spatiul din habitaclu este si el unul generos pentru 5 pasageri, cei din spate neavand probleme cu locul picioarelor in zona genunchilor sau cu atingerea plafonului. Nu este cel mai generos spatiu oferit de o bancheta spate pentru 3 persoane din segment, dar este satisfacator. Sunt si destule spatii pentru depozitare, cotiere fata-spate, suporturi pentru bauturi si niste buzunare uriase in portiere, capabile sa gazduiasca intreg continutul unui ghiozdan.

Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018

Peugeot 308 facelift 2018

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul 1.6 BLUEHDI de 120 cp nu este o noutate pentru fanii PSA, dar se pare ca va fi inlocuit in 2018 de o versiune cu 130 cp. Noi am testat varianta actuala care este pe piata deja de ani buni. Un motor extrem de economic si destul de silentios la viteze mici. Propulsorul 1.6 BLUEHDI se simte mai puternic decat este, masina reusind sa accelereze bine imediat dupa 1500 rpm. Singura critica pe care i-o aducem motorizarii este ca atunci cand porneste datorita sistemului Start/Stop vibreaza cam puternic, dupa care redevine unitatea rafinata pe care o laudam mai sus.

Peugeot 308 facelift 2018

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu prea ai ce spune despre o cutie manuala cu 6 rapoarte. Poate doar ca ultimele doua trepte sunt extrem de lungi, gandite pentru autostrada, asa ca nu trebuie sa te mire daca circuli la o viteza de 150 km/h si turometrul iti arata doar 2000 rpm, pastrand un consum mic. In rest, o cutie cinstita buna pentru orice, inclusiv pentru mersul in oras.

Peugeot 308 facelift 2018

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: 11,6 s are nevoie masina ca sa atinga 100 km/h si reuseste sa aiba o viteza maxima de 196 km/h;

Franare: sunt cu disc de toate rotile, asistate de ABS, ESP, Hill Assist;

Suspensii: foarte confortabile, absorb cu usurinta obstacole urbane precum sine de tramvai, gropi sau piatra cubica.

Peugeot 308 facelift 2018

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Modelul testat de noi nu are nicio treaba in afara de nume cu fratele dopat, 308 GTI. Adica nu este o masina de performanta, care sa ia virajele in mare viteza. Asadar, tinuta de drum a masinii testate de noi se limiteaza la un condus normal, atat in oras, cat si extraurban. Oricat de confortabile ar fi suspensiile, acestea reusesc cu brio sa tina masina dreapta si fara sa-i confere o tendinta de ruliu chiar si miscari bruste de volan.

Peugeot 308 facelift 2018

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pozitia la volan in 308 nu este foarte inalta, insa poti avea parte de o vizibilitate buna. Luneta este destul de mare, montantii A sunt de o grosime redusa si permit asigurarea in fata si laterale, iar pentru parcare ai senzori atat in fata, cat si in spate, plus camera de marsarier.

Peugeot 308 facelift 2018

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat in 2013 acest model si i-a acordat punctaj maxim de 5 stele la siguranta. Masina are airbaguri fata, laterale fata si cortina fata-spate, sistem Isofix, senzor presiune roti, asistenta la franarea de urgenta si sisteme electronice ABS, ESP si Hill Assist.

Peugeot 308 facelift 2018

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Versiunea testata de noi este Allure si vine in varianta standard cu urmatoarele dotari: avertizor sonor faruri aprinse sau cheie uitata in contact, bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, computer de bord, geamuri fata actionate electric, secventiale, imobilizator electronic motor, lampi semnalizare laterale, luneta cu stergator si degivrare, martor necuplare centura de siguranta sofer si pasager fata, oglinzi retrovizoare exterioare reglabil electric si incalzite, reglaj electric inaltime faruri, scaun sofer + pasager reglabil pe inaltime, servodirectie electrica, sistem recirculare aer, volan sport de dimensiuni reduse, reglabil pe inaltime si adancime, ecran tactil + 6 Boxe + Comenzi audio pe volan +USB/jack + Bluetooth, oglinda interioara electrocromica, scaun sofer cu reglaj lombar, regulator + limitator viteza programabil, cotiera spate + trapa ski, oglinzi rabatabile electric + Iluminare zona acces in masina, proiectoare ceata, faruri diurne cu LED, schimbator de viteze imbracat in piele, volan imbracat in piele, jante aliaj 16“ ZYRCON + Roata de rezerva utilizare temporara, aer conditionat automat BI-ZONA cu comenzi integrate in ecranul tactil + filtru carbon activ, faruri cu aprindere automata + Follow me home + Stergatoare parbriz automate.

Optional, modelul testat mai avea vopseaua metalizata, scaunele fata incalzite si camera video de marsarier "panoramic view 180 de grade", optiuni care costa 897 Euro peste pretul de baza al versiunii Allure.

Peugeot 308 facelift 2018

Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Nu am condus niciodata o masina mai economica ca acest Peugeot 308. Punct. Cifrele anuntate de producator sunt unele spectaculoase: 3,6 in oras si 3,2 litri in afara orasului. Nu sunt reale in traficul Bucurestiului, dar, chiar si asa, consumul acestui Peugeot este unul fenomenal. Am reusit sa obtinem 5,4 litri in aglomeratia capitalei si undeva sub 4 litri la mers intins. Asadar, oricum ai da-o, parca merita toti banii un autoturism care are o medie a consumului de numai 4,5 litri, nu? Bravo!

Peugeot 308 facelift 2018

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Peugeot 308 facelift are un pret care incepe de la 14.295 Euro cu TVA. La acesti bani primesti insa o motorizare de 1.2 litri aspirat cu doar 82 cp. Noi am testat versiunea de varf Allure, diesel, manuala cu 6 rapoarte, care incepe de la 21.272 Euro pentru motorizarea de 120 cp. Cu toate dotarile enumerate mai sus, pretul final al masinii cu discount de la importator de aproape 2000 de Euro ajunge la 21.156 Euro.

Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018Peugeot 308 facelift 2018

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

DIESEL. Daca privim in trecut, un lucru e clar: Peugeot le are cu motorizarile diesel. De fapt, conform istoriei, Peugeot este marca auto care a dat startul motorizarilor diesel moderne pe autoturisme. Asadar, daca vrei sfatul nostru, cand iti cumperi un 308, sau un 3008 sau oricare alt model, alege o motorizare diesel. Chiar daca se anunta zile grele pentru motoarele care merg pe motorina, se pare ca toti producatorii inca le ofera, mai "verzi", mai economice si mai performante ca oricand. Abia asteptam motorul de 130 cp care, va fi similar si cresterea de 10 cp va fi, cel mai probabil, doar din soft.

Peugeot 308 facelift 2018

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Daca esti genul care crede ca nu masina il face pe om, atunci te poti gandi sa-ti cumperi un Peugeot 308. Daca nu vrei sa transmiti niciun mesaj prin intermediul a ceea ce conduci, iti iei masina asta. Daca vrei sa fii "miez", sa se uite toata lumea la tine, sa spui cat de mare si tare esti tu, iti iei un hatchback de la concurenta. Dar daca vrei sa fii cuminte, sa mergi "pe sub radar" si sa te pierzi in multime, ia-ti masina asta. Nu primesti doar o masina simpla, cu design banal. Ci primesti o masina simpla cu un consum extrem de simplu si cu o functionalitate totala, care are sub capota un motor diesel menit sa te tina o viata.

Peugeot 308 facelift 2018

 
  • design exterior anost
  • sistem audio
  • spatiu
  • peformante
  • consum
  • motorizarea diesel

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
88 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (30) Poze Peugeot 308 facelift 2018
[+] mai multe