Renault Clio RS Gordini 2.0 203cp

"Un Pocket-rocket al zilelor noastre. Doar aspirat."
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
64
NOTA CITITORULUI
74
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 22.000
  • Km. efectuati: 535
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: sportiv
Este un lucru stiut: oricui ii plac masinile care au si o versiune puternica si speciala. Asa cum este si Megane RS, sau Clio RS. Noi suntem mereu incantati cand vine vorba de o masina care iese din rand si este performanta, dar pe care o poti totodata gasi la dealer si in varianta "cuminte", de familie. Ultimul Renault testat de noi a fost modelul Clio RS, editie Gordini. Un curajos mititel, dar pus pe fapte mari.

Specificatii tehnice

BURLACI Cel mai probabil sa o conduca:
BURLACI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
CHIAR TARE Sex-Appeal:
CHIAR TARE
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1998 cmc
  • Putere 203 cp
  • Cuplu 215 Nm
  • 0 - 100 km/h 6,9 s
  • Viteza maxima 225 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1279 kg
  • Consum mixt 10l/100km
  • Nr. locuri 4
  • Nr. usi 3
  • Volum portbagaj 288 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 22.300 Euro
  • Pret model testat 22.858 Euro
  • Impozit anual 180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiO plaja pustie cu nisip tare te cam imbie sa vezi ce stie micul Clio RS...

Asa cum spuneam si la alte teste cu masini "parisiene", trebuie sa le dam francezilor ce este al francezilor. Si in domeniul auto, este cu siguranta latura estetica la care se pricep. Micul Clio nu face nici el exceptie, in special generatia ce tocmai si-a incheiat existenta odata cu aparitia modelului 2013. Masina testata de noi este un model aparut in 2009, dar care a avut ce arata timp de 3 ani. Modelul Clio se caracterizeaza printr-un design simplu, dar de efect. Farurile uriase care domina toata partea frontala au fost emblema acestei generatii. Si sunt foarte reusite. Insa modelul RS vine cu ceva mai mult si mai agresiv, ca sa fie clar pentru toata lumea ca e vorba de un Clio pe care nu trebuie sa-l provoci: prize de aer laterale, arcadele rotilor mai umflate, kit exterior aerodinamic si evacuare dubla. Dar versiunea Gordini mai aduce in plus si un eleron, jante pe 17 inch si cateva elemente vizuale (stripping si embleme).

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Simplu si eficient. Asa este interiorul lui Clio RS. Nu sunt mari diferentele fata de un Clio de serie, mai ales la bord, usi sau ceasuri. Pentru ca avem un model sport, scaunele cu tapiterie din piele de culoare negru/albastru poarta semnatura Gordini, la fel si schimbatorul de viteze si presurile de plus. Volanul este si el sport, imbracat in piele, si se simte excelent la condus. Pedalele de aluminiu completeaza tabloul sport, impreuna cu ceasurile de bord care ne indica o viteza maxima de 260 km/h. Totul este acolo unde trebuie, simplu si la obiect, insa am simtit lipsa unei cotiere, chiar daca primeaza performanta, nu confortul. O mica placuta lipita pe consola, intre scaune, ne arata ce numar poarta masina condusa, din cele cateva construite in aceasta editie limitata.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Micul Clio este surprinzator de spatios pentru dimensiunile sale. Pasagerii, 4 la numar, vor sta lejer si fara probleme. Insa accesul pe bancheta din spate este destul de anevoios, motiv pentru care nu i-am dat punctajul maxim. Si la capitolul portbagaj sta bine pentru clasa in care se afla: 288 litri sau 1028 litri cand e bancheta rabatata. Cei care merg la bordul masinii vor avea spatii pentru depozitare sau suporti de pahare, dar si un torpedou generos.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ultimul motor aspirat de pe o varianta RS de Clio este acesta. Un 2.0 aspirat realizat si dezvoltat de divizia Renault Sport. Este un propulsor celebru, care a facut multa istorie. Si a ajuns astazi sa aiba 203 cp la 7100 rpm si un cuplu de 215 Nm la 5400 rpm. Este fara indoiala un motor de turatie, care atinge si 8000 rpm. Si se simte cel mai bine atunci cand treci de 5000 rpm. Prin urmare, motorul turat face ca masina sa fie una destul de zgomotoasa si nu tocmai economica. Dar asta este tot farmecul. Si partea interesanta este ca in ultima treapta de viteza, cele doua ace ale ceasurilor de bord merg la unison, in paralel: adica la 3000 rpm, masina merge cu 100 km/h. La 200 de km/h, masina ajunge la o turatie de 6000 rpm.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Mi-a placut cutia de pe acest Clio mai mult decat orice altceva. Precisa, cu trepte scurte, facute special pentru demaraje. Nu conta ca dupa ce bagai treapta a 6-a, ultima, iti mai venea sa schimbi inca 2 trepte in plus, din cauza zgomotului produs de motor la viteza mare. Dar mi-am repetat in gand mereu ca este o masina de turatie, care se simte perfect la peste 3000 rpm, si ca nu vrea sa sta undeva la 1500, precum o masina pe motorina.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: desi nu pare, pentru ca nu primesti acel "sut in dos" clasic motoarelor turbo, Clio RS ajunge de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde si atinge o viteza maxima de 225 km/h. Masina se simte rapida, mai ales in treptele 3 si 4, atunci cand o turezi cu incredere.

Franare: etrierele discurilor fata poarta un nume celebru: Brembo. Asa ca asta spune tot. Discuri cu disc pe toate rotile, asistate de sisteme ESP (decuplabil la buton) si ABS.

Suspensii: nu, nu este o masina cu care trebuie sa mergi zilnic la serviciu sau la cumparaturi. Si nu, nu are cum sa fie o masina extrem de confortabila, in care sa poata dormi linistit un copil pe bancheta din spate. Insa suspensiile sunt asa cum trebuie pentru o masina sport. Adica precise, rigide si stabile.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ma voi referi la tinuta de drum pentru care a fost construit acest Clio RS. Adica nu a fost facut pentru mersul pe drum accidentat, prin gropi, prin trafic urias sau peste sine de tramvai. Daca la alte masini primeaza confortul, la Clio RS domina nevoia de performanta. Si pentru asta, te ancorezi bine cu centura in scaunul sport, strangi tare volanul si te astepti la senzatii tari. Clio RS are o tinuta de drum impecabila, dar si o directie exacta, prin care simti chiar si daca ai calcat pe o gargarita. Indiferent de viteza, simti ca esti la volanul unui kart mic, ce asculta cuminte orice comanda ii dai.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un domeniu deloc strain unui Clio, la care de altfel sta foarte bine. Luneta mare, oglinzile mari, o suprafata vitrata destul de generoasa. Stalpii plafonului nu te incurca nici sa te asiguri, si nici sa parchezi sau sa iesi din parcare. Clio RS vine si cu senzori de parcare pe spate (optional), ceea ce te ajuta mult cand vrei sa pui masina sa se odihneasca pe dreapta.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EuroNCAP a testat ultimele modele de Clio in 2005 si 2012. Desi nu e vorba de generatia cu facelift prezentata aici, celelalte teste au dovedit ca modelul Clio este o masina sigura, obtinand punctaj maxim. Masina vine cu 8 airbaguri standard, sisteme ESP, ASR si CSV, destul incat sa fii in deplina siguranta.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Modelul testat de noi, RS editie Gordini, vine cu jante de aluminiu 17", aer conditionat cu reglare automata + filtru praf / polen + torpedou cu racire, airbag-uri anti-alunecare fata, airbag-uri frontale pentru sofer si pasager (cu posibilitate de dezactivare a airbag-ului pentru pasager), airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata, airbag-uri pentru cap pentru locurile fata-spate, bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3-2/3 + 2 tetiere spate reglabile pe inaltime, bare de protectie spate in ton cu caroseria, blocarea automata a usilor la demaraj, centuri fata cu reglare pe inaltime, cu pretensionare, centuri spate in 3 puncte, cheie de contact cu insert rabatabil, computer de bord, directie asistata electric, E.S.P (controlul dinamic al traiectoriei) + ASR (sistem anti-patinaj) +CSV (controlul sub-virarii), follow me home, geamuri electrice fata, cu impuls pe partea soferului, geamuri laterale spate cu tenta accentuata, imobilizator electronic codat, oglinda retrovizoare asferica pe partea soferului, oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, proiectoare adaptative de viraj, proiectoare de ceata, radio mono CD MP3 4X20W Line-in, cu afisaj separat si satelit de comanda, SBR (avertizor sonor de cuplare a centurii la sofer), scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombar, scaune fata tip sport, senzor de lumina si de ploaie, stergatoare parbriz cu cadenta variabila, tempomat-limitator de viteza, tetiere fata de noua generatie, volan piele, volan reglabil pe inaltime, elemente specifice Gordini: badging lateral ''Gordini Series'', bagde RS, carcasa oglinzilor retrovizoare alb glacier, jante aluminiu 17'' Beebop negru, eleron spate, Stripping Gordini (capota,hayon, acoperis), tapiterie piele negru/albastru, animatie volan - bleu & benzi albe, covorase fata.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Desi lista de dotari este una generoasa, Renault mai ofera optional si senzor de parcare spate, scaune fata cu incalzire, Audio-connection box + Radio mono CD MP3 cu afisaj separat si satelit de comanda, Line-in, Bluetooth, sistem de navigatie "Carminat TomTom" cu ecran color 5.8" integrat in bord si telecomanda Cartografia Full Europe, vopsea metaliza si o serie de jante performante pe 17 inch. Insa lipsesc destule elemente de confort intalnite pe alte modele Renault. Dar exista o scuza: Clio RS este o masina de performanta, nu una de confort. Asa ca cei mai pretentiosi vor afla ca este o masina de condus, nu una in care sa te lasi condus.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

Cei 203 cp ai lui Clio RS vin de la o turatie mare. Iar turatia mare e clar ca vine in urma unui consum de combustibil mai... crescut. Poti sa mergi incet cu masina, ca si cu una normala, la 2000 rpm, dar... nu vei vrea sa faci asta. La drum intins, atunci cand mergi sa zicem cu 130 de km/h, masina consuma peste 10 litri la 100 de km. Interesant este ca in mediul urban vei consuma la fel. Si asta pentru ca nu trebuie sa turezi masina excesiv. Daca insa vei face abuz de puterea RS si de sunetul evacuarii pe care il canta la turatie mare, sa te astepti si la 12 litri / 100 km.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Renault Clio RS incepe de la 20.800 de Euro, iar un RS Gordini de la 22.300 Euro, cu TVA. Modelul testat de noi mai avea dotari optionale in plus de 558 de Euro, asadar ajungem la un pret final de 22.858 Euro. Insa in aceasta luna, cei de la Renault fac reduceri semnificative de pret, si vei putea lua un Clio RS cu 1500 de Euro discount!

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

FEELING GENERAL. De fiecare data cand conduc o masina care ma face sa ma simt special, ma vad nevoit sa apreciez acest amanunt. Clio RS este o masina care exceleaza la mai multe capitole. Intoarce multe priviri, pentru ca orice pasionat isi da seama ca este un Clio rar si special. Te face sa te simti tanar, pentru ca iti pune la incercare concentrarea si te imbie sa alergi mai tare si mai agresiv cu ea. Nu iti ofera nimic in plus fata de ce ai nevoie, ca sa nu cumva sa iti strice placerea de a conduce. Te face sa-ti dai seama ca are un pret mic, fata de senzatiile pe care ti le ofera. Renault Clio RS este o masina completa, strict pentru cei pasionati de performanta.

Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiuniiTest Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Desi epoca motoarelor aspirate este pe cale de disparitie, Clio RS a stiut cum sa predea stafeta noii generatii turbo. Si a facut-o in stil mare. Probabil ca vom mai vedea astfel de motoare multi ani de acum inainte, in competitiile sportive. Dar pe strada, traditia RS isi va face simtita dorul. Daca esti pasionat cu adevarat de performanta si de masini hatchback mici, Clio RS este solutia. O masina care iti va ocupa tot timpul si te va face remarcat. Dar partea cea mai interesanta din toata povestea este ca nu vei mai sti cum sa te intorci inapoi... la volanul sau.

 
  • pret
  • consum
  • design exterior
  • sunet evacuare
  • design interior
  • tinuta de drum
  • sistem de franare
  • scaune
  • feeling

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
74 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (28) Poze Test Drive Renault Clio RS Gordini: culoarea pasiunii
[+] mai multe