Renault Fluence 1.6 dCi 130 cp

"Cam asa arata o masina cu de toate. Probabil cel mai bun Renault."
PUNCTAJ
4TUNING
86
PRIZA LA PUBLIC
79
NOTA CITITORULUI
81
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12300
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Mangalia - retur
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
In ultimele zile ale verii am reusit sa testam sedanul spatios si elegant al francezilor de la Renault. Nu va mint: nu eram vreun fan al designului ales de acestia pentru Fluence si Latitude. Ba chiar ma chinuiam sa gasesc ceva atragator in aspectul vechii generatii. Insa cu acest facelift, Renault a reparat imaginea monotona din trecut a lui Fluence. Motiv pentru care am zis sa incerc si sa aflu cum se comporta limuzina fratilor nostri francofoni.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1598 cmc
  • Putere 130 cp
  • Cuplu 320 Nm
  • 0 - 100 km/h 9,8 s
  • Viteza maxima 200 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1349 kg
  • Consum mixt 6 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 4
  • Volum portbagaj 530 l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 14.900 Euro
  • Pret model testat 21.000 Euro
  • Impozit anual 63 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Nu prea intelegeam eu ce a fost in capul designerilor Renault cand au facut modelele Fluence si Latitude, inainte de acest facelift. Erau niste limuzine banale care chiar intrau in sfera celor cu design deranjant si lipsit de proportii echilibrate: de oriunde priveai vechea generatie de Fluence, nu gaseai nimic atragator. Acum insa, totul s-a schimbat. Cel putin in fata. In rest, Fluence a ramas acelasi. Insa din fata si din laterale este acum un automobil care nu deranjeaza si poate fi placut de conservatoristii unui stil cuminte care nu vrea sa epateze. Partea frontala a mostenit aceeasi identitate de imagine Renault ca si modelele Clio si Captur, chiar reusita, cu ornamente cromate in jurul proiectoarelor, faruri elegante si grila subtila cu uriasul logo in centru. In laterale, singurul element ce iese in evidenta este setul de jante din aliaj, destul de mari si vizibile, care completeaza tabloul cuminte. Insa spatele... este acelasi si deloc modificat ca si la generatia precedenta. Si nu m-as putea obisnui niciodata cu el. Stopurile sunt interesante, insa este extrem de masiv si nu se potriveste cu restul caroseriei portbagajul si spoilerul spate. Nu mai zic de asemanarea cu Mondeo sedan. Insa dincolo de faptul ca tradeaza spatiul urias din portbagaj, acest spate nu transmite nimic. Nu este punctul forte al masinii si este indragit doar de cei pe care nu-i prea intereseaza aspectul estetic.

Test Drive Renault Fluence

Test Drive Renault FluenceTest Drive Renault FluenceTest Drive Renault Fluence

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Asa cum era normal, si interiorul a primit cateva imbunatatiri la acest facelift. Totul este preluat de la Megane, cu ceasuri futuriste de bord si sistemul R-Link pe care l-am prezentat si pe Captur. Materialele sunt calitative, insa este din nou exces de negru lucios pe bord, un finisaj pe care nu il apreciez foarte tare. Comenzile sunt acolo unde trebuie, volanul imbracat in piele se simte bine la condus si butoanele sunt exact cate trebuie, fara sa fie prea multe care sa te incurce. Cotiera este confortabila, la fel ca si scaunele, si ii permite soferului croaziere lungi pe autostrada fara sa il oboseasca. Este un interior placut, cuminte, la fel ca si imaginea exterioara. Adica este util fara sa iasa in evidenta cu nimic.

Test Drive Renault Fluence

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Fluence este o limuzina spatioasa. Incap fara probleme la genunchi si la cap 5 persoane, cu tot cu bagaje. Pentru transportul de geamantane si alte obiecte avem la dispozitie un colosal portbagaj de 530 de litri, aceasta capacitate de incarcare fiind totodata si motivul pentru care spatele este asa de anost si lipsit de forme. Avem suficiente spatii de depozitare a diverselor obiecte in consola centrala, in portiere si sub cotiere, pentru cutii de suc, pahare, telefoane si alte maruntisuri. Fara indoiala, Fluence este printre cele mai spatioase autoturisme din clasa.

Test Drive Renault Fluence

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Modelul testat de noi avea un propulsor pe motorina de 1600 cmc care produce 130 cp la 4000 rpm si un cuplu zdravan de 320 Nm la doar 1750 rpm. Motorul se simte puternic si se potriveste cu greutatea lui Fluence, putand face fata oricarei situatii. Este destul de silentios si economic, chiar si la turatie mare: aceste doua avantaje, impreuna cu un cuplu serios fac toti banii. Altceva nu ar fi de spus, decat ca acest motor dCi, cam ca toate din familia Renault, este extrem de reusit.

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Transmisia este manuala in 6 rapoarte, cutia avand o timonier precisa si silentioasa, schimbarea treptelor facandu-se usor. Este o cutie echilibrata, usor de folosit chiar si in oras, iar ambreiajul este chiar moale. Nu avem ce sa criticam la cutie, aceasta avand trepte bine etajate, cu ultima viteza speciala pentru mersul la drum intins cu o turatie scazuta, pentru un consum redus.

Test Drive Renault Fluence

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: Fluence accelereaza la 100 km/h in 9,8 secunde si poate atinge 200 de km/h

Franare: sistemul este cu discuri pe toate cele patru roti, asistat de ABS, AFU si ESP

Suspensii: confortul este primordial la o astfel de masina, motiv pentru care francezii au pus cele mai potrivite suspensii cu gandul la mersul in oras, iar trecerea peste piatra cubica, sine de tramvai sau gropi este o placere.

Test Drive Renault Fluence

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Orice autoturism care nu are suspensii reglabile ci le are orientate catre un anumit scop, va excela doar in acel scop. Adica o masina sport menita sa fie stabila la viteze mari si in viraje nu va fi foarte confortabila. In schimb, o masina confortabila, cu suspensii moi, nu se va descurca bine la viteze mari. Si Fluence nu face exceptie. Chiar daca in oras si la drum intins masina se comporta excelent iar confortul si linistea pasagerilor este deplina, in clipa in care vrei sa testezi limitele de stabilitate la viteza mare, iti dai seama ca esti la volanul unei limuzine voluminoase. Aceasta senzatie iti este intarita de ruliul care apare in virajele stranse si cand vrei sa depasesti pe autostrada, smucind mai violent volanul. Insa in conditii normale, un sofer normal, nu va avea nicio problema cu tinuta de drum.

Test Drive Renault Fluence

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Un automobil asa de voluminos cum este Fluence iti poate pune dificultati la capitolul vizibilitate. Insa nu este asa de grav. Soferul are o pozitie buna la volan, parbrizul este mare si stalpii plafonului din fata sunt destul de subtiri. In laterale, totul este cum trebuie. Singurul minus pe care il primeste acest model este in domeniul asigurarii din spate. Luneta este destul de mica, din pricina portbagajului inalt. Insa la parcari te ajuta senzorii din spate, care sunt, de altfel, unicii de pe toata masina.

Test Drive Renault Fluence

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Euro NCAP nu a testat acest model. De fapt, a testat numai modelul electric Fluence care este o cu totul alta mancare de peste. Nu stim motivele pentru care Fluence nu a cazut inca pe mana inginerilor specializati pe testele de impact. Pentru ca, la prima vedere, automobilul de masina pare destul de sigur. Vine in dotarea standard cu 6 airbaguri si cateva sisteme electronice obligatorii oricui: ABS, AFU si ESP. In plus, avem proiectoare de ceata, sistem Isofix si martor acustic pentru centura de siguranta.

Test Drive Renault Fluence

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Modelul de Fluence testat de noi avea o serie de dotari, insa nu toate de pe lista oferita de Renault. Masina avea oglinzi rabatabile automat, keyless go, sistem R-Link cu navigatie si aplicatii, clima automata cu doua zone, geamuri electrice, inchidere centralizata, senzor de ploaie si de lumina, pilot automat si limitator de viteza, sistem audio cu mufa USB si redare Mp3, volan si schimbator imbracate in piele, scaune cu piele ecologica partiala, jante de aliaj, comenzi pe volan, cotiera fata-spate, bancheta rabatabila si fractionara, sistem Bluetooth si slot de card SD.

Sistemul R-Link este acelasi de pe Renault Captur, prezentat pe indelete in testul cu acest model. Este destul de interesant, iar faptul ca vechiul sistem de navigatie cu acel joystick montat intre scaune si cu un meniu dificil de folosit a disparut, e un lucru exceptional.

Test Drive Renault FluenceTest Drive Renault FluenceTest Drive Renault Fluence

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Un consum mixt de doar 6,4 litri la o suta de kilometri parcursi se traduce intr-un consum urban de 7,2 si un consum de croaziera de numai 5 litri. Aceste valori insa pot sa scada daca nu te grabesti, atat in oras, cat si la drum intins. Consumul real al acestei limuzine destul de mari poate sa ajunga si la 4 litri in mediul extraurban.

Test Drive Renault Fluence

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pretul de 14.900 pentru un Fluence nu e deloc rau ca si pret de pornire in clasa in care se afla. Problema este ca daca selectezi o motorizare diesel si mai bifezi cateva optiuni vei ajunge sa platesti 21.000 de Euro, cat costa exemplarul din acest test. Insa pretul poate creste si mai mult daca doresti piele integrala si alte dotari de confort mai serioase. Chiar si asa, nu este un pret mare pentru o astfel de clasa in care consumul redus, motorul performant, spatiul si dotarile sunt esentiale. Si Renault se pricepe la toate aceste amanunte.

Test Drive Renault Fluence

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Spatele de Fluence. Faceliftul a facut modificari in partea din fata, la interior si sub capota. Nu si in spate, unde nu s-a modificat niciun milimetru patrat. Insa aici era problema cea mai mare din pacate. Nu am gasit ceva demn de discutat in aceasta rubrica la Fluence, pentru ca este o masina cu care sa poti merge in confort, oricand, oriunde, nu este un automobil de expozitie sau dupa care sa intoarca lumea capul si nici nu are veleitati de off-road sau sportive. Asa ca revin din nou la ceea ce trage in jos numele de Fluence: spatele. Este masiv, extras din alt peisaj, total in dezacord vizual cu partea frontala care acum este actuala si umana. Daca impartim masina in doua, nu ai spune niciodata ca fata are ceva de-a face cu spatele. Poate ca nu ar fi stricat un facelift si la spate, poate cu niste stopuri mai mari, niste linii diferite, un difuzor de aer, ceva, orice, care sa mai estompeze din ridicarea sprancenelor in mod negativ atunci cand privesti "dosul" acestui model. Nu ar fi stricat deloc si un "rearlift" alaturi de facelift.

Test Drive Renault Fluence

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
86 / 100

Vrei ceva fiabil, elegant, clasic, cuminte, economic si spatios. Nu te intereseaza ce mesaj transmiti prin intermediul masinii tale. Nu vrei nici sa te afisezi cu plecari in tromba de la semafor. Si nu iti surade nici sa pleci la agatat cu masina din dotare. Esti un familist concentrat pe lucruri practice si care cel mai probabil isi recicleaza gunoiul selectiv. Nu vrei ca masina ta sa fie vedeta parcarii, ba chiar iti doresti sa te pierzi in multime si sa iti faci treaba fara batai de cap, la volanul unui model fiabil care nu iti scoate bani din buzunar fara motiv. Daca mai ai si un copil pe care sa il "parchezi" pe bancheta din spate in scaunul personal, e clar ceea ce vrei. Fluence este pentru tine.

Test Drive Renault Fluence

 
  • design exterior
  • nivel de siguranta netestat
  • dotari
  • transmisie
  • performante
  • sistem audio
  • motor
  • confort
  • spatiu

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
81 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (21) Poze Test Drive Renault Fluence
[+] mai multe