Renault Captur 1.5 dCi 90 cp

"Un autoturism care emana tinerete si chef de joaca prin fiecare piesa"
PUNCTAJ
4TUNING
88
PRIZA LA PUBLIC
77
NOTA CITITORULUI
76
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5200
  • Km. efectuati: 280
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: ploaie
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Putem numi crossover si un autoturism care nu este 4x4? Sau doar un hatchback mai inaltat, asa cum este si cea mai apropiata ruda a lui Captur, Sandero Stepway? Segmentul B a vazut o dezvoltare rapida, inceputa cu Nissan Juke, pe partea asta de "mini-SUVuri". Insa nu ajunge o garda la sol ceva mai mare si cateva elemente vizuale aparent de protectie in conditii de drum accidentat, pentru a numi o masina crossover. Renault Captur este rezultatul vointei francezilor de a intra pe un segment nou. Insa, in ciuda faptului ca acest model nou este unul foarte reusit, segmentul in care se incadreaza este destul de incert.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1461 cmc
  • Putere
    90 cp
  • Cuplu
    220 Nm
  • 0 - 100 km/h
    13,1 s
  • Viteza maxima
    171 km/h
  • Tractiune
    fata
  • Greutate
    1170 kg
  • Consum mixt
    5,2 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    377 l
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    12.750 Euro
  • Pret model testat
    16.450 Euro
  • Impozit anual
    58 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca nu s-ar folosit de combinatiile de culori, Captur ar fi monoton, cuminte si nu are cu ce sa iasa in evidenta Mokka, Trax si Juke sunt doar 3 nume din acelasi segment ca si Renault Captur. Insa exista un motiv pentru care eu o consider ca unica rivala a lui Captur pe Dacia Sandero Stepway. Cele trei modele mentionate mai sus au, chiar daca optional, tractiune 4x4. Nu si Captur, care pesemne ca si-a dorit intentionat sa nu intre in conflict direct cu micul, simpaticul si "foarte de succesul" Nissan Juke. In schimb, pune unul langa celalalt un Captur si un Stepway si vei avea doi frati fericiti, parca nascuti de aceeasi mama. Dovada este si reteta folosita: elemente nebunesti, tinere, moderne, culoare, distractie si un strop de libertate indusa de aspectul "soft-road".

Aspectul exterior al lui Captur are cateva elemente cheie care il scot bine in evidenta. Si nu putini sunt cei care intorc privirile dupa el. Renault a ales o gama de culori atragatoare pentru acest model, dar si combinatii fericite, cum a fost si modelul de test, cu echipare Dynamique. Albastru cu elemente albe (Ivoire) si caroseria in doua nuante: Bleu Pacifique in partea de jos si pavilionul in culoarea Ivoire. Mai avem ornamente in jurul proiectoarelor fata, oglinzile, inca un ornament la grila frontala, la praguri si la haionul portbagajului. Practic, aceasta masina se face bine vazuta prin combinatia fericita de elemente si culori.

In rest, micul Captur este un automobil destul de cuminte. Cu aceeasi fata indrazneata si moderna impusa in familia Renault de generatia Clio 2012, faruri si stopuri normale, fara sa iasa in evidenta cu nimic spectaculos, linii sportive si o garda la sol mare. Tot aspectul exterior este unul cuminte. Dar odata ce comanzi un Captur cu o combinatie de culori la exterior, totul se schimba. Si nu arata deloc rau.

Test Drive Renault Captur

Test Drive Renault CapturTest Drive Renault Captur

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Nimic nu imi place mai mult decat un interior extrem de simplu. Renault Captur are asa ceva. Cel putin, din prisma butoanelor si controalelor. Consola centrala are un ecran si doar cateva butoane care controleaza clima. Atat. Adio 50 de butoane doar pentru sistemul audio, cum este la Opel. Si daca un producator reuseste sa faca un interior simplist, care sa nu-ti ia toata ziua doar ca sa inveti cum este pozitionat fiecare buton, e mare lucru. Problema la Captur, ca si la alte modele ale producatorului francez, este ca face abuz de plastice cu finisaj lucios. Avem negru "glossy" pe volan, pe consola centrala in jurul sistemului multimedia, la gurile de aer si la bord, la torpedou. De ce? Nu inteleg de ce. Poate ca arata bine la prima vedere, dar este al naibii de pretentios. In special pe volan, loc foarte expus la degetele femeilor cu multe inele si unghii proaspat facute. Pe scurt, este un material ce arata bine ca si finisaj, dar se zgarie extrem de usor. Nu ar strica niste finisaje ce imita aluminiu, o culoare mata sau un altfel de plastic. Am spus ce nu prea mi-a placut. Insa ceea ce am apreciat la Captur, simplitatea si buna organizare a spatiului interior conteaza mai mult.

Test Drive Renault Captur

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul lui Captur este surprinzator de spatios. Cel putin pentru pasageri, care pot fi si 5 la numar fara probleme. Habitaclul este inalt, asadar pasagerii vor avea loc suficient pentru cap. Iar cei care vor sta pe bancheta spate nu se vor plange de lipsa spatiului in zona genunchilor. Spatiile de depozitare sunt insa punctele forte ale lui Captur. Avem ditamai torpedoul ce seamana cu un mic frigider, in care poti depozita orice. Este foarte mare si la prima vedere, fiind din plastic, pare usor de curatat. Avem un loc si pe bord, in consola centrala dintre scaune, in portiere si in special in portbagaj. Portbagajul este un fel de "Cutia Pandorei" plina de surprize. Avem un capac ce se poate monta pe ambele fete: mochetata si plastificata. Asta in caz ca de Craciun doresti sa transporti ceva patrupede pentru carnati si nu doresti sa faci murdarie. Insa mai este ceva: bancheta se rabateaza si te poti bucura de un spatiu mare cand se strange de tot. In special daca renunti si la podeaua portbagajului (capacul). Insa in conditii normale, Captur ofera un portbagaj cu o capacitate de 377 de litri. Nu este urias, dar este suficient. Imi place ca acest model iti ofera si sansa de a retrage complet bancheta spate in caz ca ai nevoie sa cari, de exemplu, o masina de spalat. Este modular, un lucru destul de rar intalnit in segment.

Test Drive Renault Captur

Test Drive Renault CapturTest Drive Renault CapturTest Drive Renault Captur

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat un Renault Captur diesel, cu motorul Energy 1.5 dCi de 90 cp cu sistem Start/Stop. Este un motor bine cunoscut si care si-a demonstrat si in trecut eficienta. Fiind o masina usoara, cei 90 de cp sunt suficienti pentru orice conditii de drum. Chiar daca este diesel, propulsorul este silentios si nu are trepidatii mari, nici macar in turatie crescuta. Cuplul este si el destul de zdravan, motorul avand 220 Nm la 1750 rpm, lucru excelent daca vrei sa iesi cu aceasta masina intr-un soft-road fara pretentii, dar dai de situatii in care trebuie sa urci vreo panta mai abrupta. Din pacate insa, cea mai puternica motorizare, de 120 cp, este pe benzina. E vorba de propulsorul 1.2 TCe combinat cu o transmisie automta EDC cu dublu-ambreiaj. Sincer, as prefera oricand dCi-ul: cuplu, consum redus si fiabilitate sporita.

Test Drive Renault Captur

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

A trecut ceva vreme de cand nu am mai dat punctaj maxim unei cutiie de viteze manuale. Insa la Captur am observat ceva nou. Chiar daca, cel mai probabil, cutia in 5 trepte manuala este de generatie mai veche, intalnita atat pe gama Dacia, cat si pe alte modele Renault. Cu motorizarea aceasta Energy dCi insa, se potrivea de minune. Si mi-am dat seama ca daca ai o astfel de cutie in 5 trepte, de ce ai avea nevoie de 6 viteze? Spun asta pentru ca, desi cursa timoneriei era una destul de lunga, normala pentru orice masina care nu este sport, transmisia era etajata impecabil. Cel mai mult mi-a placut ultima treapta de viteza care avea un raport special pentru mersul la drum intins. Nu trebuie sa te mire ca, desi are 5 trepte, Renault Captur are o turatie de 2000 rpm la peste 100 de kilometri la ora.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: cu aceasta motorizare de 90 cp, Captur are nevoie de 13,1 secunde ca sa atinga 100 km/h si poate prinde 171 km/h, acolo unde permite legea.

Franare: la fel ca si modelele Dacia, Captur nu are discuri pe puntea spate, ci are tamburi. Insa nu este o problema la aceasta masina usoara. Franarea este asistata de ABS si EBD.

Suspensii: nici prea rigide, nici prea confortabile. Este o masina ca oricare alta. Ai crede ca daca este ceva mai inalta, are niste suspensii mai moi, pentru a permite mersul in teren accidentat. Nicidecum. Sunt suspensii bine reglate pentru un condus preponderent urban, cu un confort decent.

Test Drive Renault Captur

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Chiar daca nu am reusit sa iesim la drum intins pe distante mari cu acest model, ne-am dat usor seama de comportamentul lui Captur in orice situatie. Avand suspensii confortabile pentru mediul urban, nicidecum pentru a merge pe altfel de teren decat asfaltul, acest hatchback se comporta bine in orice situatie. Nici la drum intins nu sta rau, insa aici garda la sol crescuta contribuie nitel la o tentativa de ruliu in viraje ceva mai sesizabila. E clar ca francezii nu au facut acest Renault ca sa rivalizeze cu celelalte autoturisme care au tractiune 4x4. Pentru ca nu este nevoie de asa ceva in 99% din situatiile intalnite de un om normal. Captur nu este facut sa strabati drumuri forestiere pline de noroaie si pietroaie. La acest model conteaza mai mult atitudinea de libertate pe care o transmite, decat libertatea oferita de o masina de off-road care nu cunoste limite. Dar acesta este si motivul pentru care Captur se comporta bine in oras, mai bine fata de alti concurenti care ofera 4x4 si te indeamna sa iesi de pe asfalt.

Test Drive Renault Captur

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Pozitia la volan in Captur este destul de inalta. E bine ca vezi tot ce se petrece in jurul tau, de la o inaltime mai mare decat alti participanti la trafic. Si cine are acest avantaj, e clar ca se poate asigura mai bine in orice situatie. Suprafata vitrata este mare, chiar si luneta este spatioasa si ii permite soferului sa vada in oglinda retrovizoare masinile din spate. Oglinzile laterale sunt de dimensiuni corecte, iar pentru cei mai putin indemanatici, niste senzori in spate sunt acolo ca sa ajute la parcare. Ba chiar avem si o camera de marsarier cu o rezolutie destul de buna pe ecranul sistemului R-Link.

Test Drive Renault Captur

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP i-ad at punctaj maxim lui Captur, in urma testelor de impact. Adica 5 stele din 5. Asadar, nu prea mai avem ce comenta la acest capitol. Renault Captur vine in dotarea standard cu ABS + EBD (repartitie electronica de franare) + AFU (asistare la franarea de urgenta), ESP (sistem de stabilitate electronica a autovehiculului), HSA (sistem de asistenta a pornirii in panta), airbag-uri frontale si laterale (cap si torace - sistem cortina) pentru sofer si pasager fata, sistem de prindere ISOFIX pentru locurile laterale spate si scaun pasager si 3 tetiere spate reglabile pe inaltime.

Test Drive Renault CapturTest Drive Renault CapturTest Drive Renault Captur

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Modelul testat de noi, cel mai dotat din oferta Renault, avea echiparea Dynamique. Acesta vine in varianta standard cu buton ECO MODE, computer de bord, directie asistata electric, faruri de zi LED, geamuri fata si spate electrice cu impuls pentru cel de la sofer, kit de reparare pneuri, oglinzi reglabile electric si degivrante, ornamente interioare de culoare bleu-turquoise, sistem MediaNav, scaun sofer cu reglaj pe inaltime, spatar bancheta spate rabatabil 1/3-2/3 cu 3 tetiere reglabile in inaltime, sistem Stop & Start, tempomat regulator de viteza (Cruise Control) si limitator de viteza, carcase oglinzi exterioare si manere portiere in ton cu caroseria, card de acces si demaraj cu functia "Maini Libere", compartiment de depozitare "Easy Life" iluminat, jante de aliaj 16" cu pneuri 205/60 R16, ornamente interioare negru lucios, ornamente exterioare cromate (ornament calandru si haion, contur proiectoare de ceata si baghete laterale), tapiterie textila bicolora gri inchis si ambianta inchisa, volan imbracat in piele, ambianta specifica Dynamique, caroserie biton (vopseaua se plateste separat), climatizare automata cu senzor de toxicitate, croiectoare de ceata cu functia "Cornering Light", senzor de ploaie si lumina si tapiterie textila detasabila "Zip Collection" gri inchis-beige si ambianta inchisa.

Test Drive Renault CapturTest Drive Renault Captur

Pe langa aceste dotari, modelul condus de noi mai avea sistemul R-Link. O platforma noua oferita de Renault care iti permite acces la internet (gratuit doar primul an) si la o sumedenie de aplicatii. Pretul pentru acest sistem este modic, de numai 323 de Euro. Insa este amuzant si distractiv, daca esti pasionat de astfel de gadgeturi. Poti, de exemplu, sa folosesti o aplicatie care imita sunetul diverselor motoare Renault (V6, moto, Clio RS, etc.) sincronizate cu acceleratia masinii. Adica daca vrei sa te crezi intr-o masina puternica, activezi optiunea si vei auzi numai sunet de V6, sunet care nu va influenta muzica sau ce asculti tu in difuzoare. Mai ai aplicatii de stiri, de meteo sau de e-mail. Poti chiar sa vizionezi filme, insa, la fel ca majoritatea aplicatiilor, acestea sunt accesibile in totalitate numai cand masina stationeaza, pentru a oferi siguranta soferului. Este si o optiune de citire a mailurilor sau a stirilor de catre o voce digitala, in timp ce mergi, ca sa nu te uiti la ecran. Insa "nenea" care se apuca sa citeasca stie doar engleza... motiv pentru care in loc sa fii atent la stire, mai mult vei rade. Este un sistem interesant, usor de folosit si care este ieftin. Trebuie doar sa iti placa astfel de jucarii high-tech. Eu insa, as lasa sistemul MediNav standard pe varianta Dynamique.

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

In mediul urban, fara sa activez functia ECO, Renault Captur dCi consuma 6,5 litri la 100 de kilometri parcursi. In exterior, consumul scade in jurul valorii de 4,6 litri. Este un consum decent, ce poate fi usor micsorat daca renunti la putina putere activand functia ECO. Insa era un lucru asteptat de la aceasta motorizare care si-a demonstrat si in trecut aptitudinile de mare economist.

Test Drive Renault CapturConsum realizat in aglomeratie, numai in oras

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Renault Captur incepe de la 12.750 de Euro pentru versiunea entry-level cu motorizare 0.9 TCe pe benzina de 90 cp. Insa din pacate, la aceasta versiune Authentique, nu primesti nici macar aer conditionat. Noi am testat "polul opus", varianta cea mai bine dotata, numita Dynamique. Aceasta are un pret de pornire cu motorizarea 1.5 dCi de 16.450 Euro, la care se mai adauga o lista destul de scurta de optionale.

Special

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

R-Link. Un sistem interesant, cu multe aplicatii interesante si care te lasa sa faci o sumedenie de chestii interactive. Exista o singura problema: trebuie sa iti placa joaca cu telefoanele Smart si sa stai mult timp in trafic pentru a te folosit de aplicatiile pe care le ofera acest sistem. Nu inteleg un lucru: de ce te-ar lasa sa vezi filme de pe stick, insa doar cand masina sta pe loc. Probabil ca ar fi un gadget excelent pentru taxmetristi, care asteapta mult o comanda. Insa pentru un sofer obisnuit, nu prea. Nu este buna nici pentru cineva care circula zi de zi, chiar si in trafic aglomerat. Nu te poti uita, cand stai pe loc, la ecran, citind stirile. Se face verde si te trezesti imediat cu claxoane peste tine. Se pare ca R-Link este de fapt o dotare optionala pentru pasageri, nu pentru sofer. Asadar, daca tu mergi mai mult singur cu aceasta masina, nu da banii pe R-Link. Daca insa ai copii sau esti mereu cu cineva, poate ca atunci merita.

Test Drive Renault Captur

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
88 / 100

Pe vremuri, lucrurile erau clare: masinile de oras sau croaziera aveau forme normale, cu o garda la sol decenta, iar cele de teren erau mari, 4x4 si ajungeau oriunde isi propuneau proprietarii lor. A urmat epoca SUV-urilor, adica un compromis cu punti mobile in locul celor rigide, o garda la sol mai mica, roti de asfalt si confort sporit. Dupa care, au venit si crossoverele, adica niste SUV-uri mai mici, dedicate orasului. Au urmat niste crossovere care nici macar tractiunea integrala nu o mai aveau. Adica evolutia a ocupat absolut fiecare nisa posibila in industria auto. Unii s-au dus in sus, dand nastere unor masini de teren din ce in ce mai mari, altii au luat-o in directia opusa. Renault Captur este exact la granita dintre un subcompact de oras, dedicat femeilor, si la limita inferioara a ceea ce inseamna vehicul tot-teren. Nu imi este clar de unde nevoia de un asemenea autoturism. Poate ca Nissan Juke si-a castigat succesul mai degraba prin aspectul sau futurist, nu neaparat prin ceea ce stie in teren, de oricare fel ar fi acesta. Insa Captur... Sa zicem doar ca are ceva mai mult de furca in domeniul promovarii. Deoarece, momentan, este doar un model din segmentul B cu aspect de crossover. Si daca reuseste sa ajunga la inima tinerilor europeni nonconformisti si plini de viata, depinde numai de ea.

 
  • pret ridicat
  • nu ofera AC standard
  • design monoton
  • design interior
  • spatii de depozitare
  • modularitate
  • motorizare si transmisie
  • siguranta
  • consum
  • dotari si conectivitate

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
76 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (21) Poze Test Drive Renault Captur
[+] mai multe