Renault Kadjar 1.2 TCe 130 cp 6MT

"O masina pe care acest motor benzinar de 1.2 nu prea are ce sa caute"
PUNCTAJ
4TUNING
79
PRIZA LA PUBLIC
97
NOTA CITITORULUI
73
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 1350
  • Km. efectuati: 590
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: mixt
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Vama Veche - retur
  • Numar de pasageri: 4
  • Bagaje: DA
  • Stil de condus: legal
Ma amuza jurnalistii care, atunci cand prezinta o masina avuta la test-drive, se iau dupa consumul declarat de producator... Daca tot au facut test-drive, de ce nu prezinta realitatea, ca din date oficiale poate face oricine un review fara sa se urce la volan? Asta apropo de consumul acestui Kadjar, care e doar unul din lucrurile care a dezamagit.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1199 cmc
  • Putere 130 cp
  • Cuplu 205 Nm
  • 0 - 100 km/h 10,1 s
  • Viteza maxima 192 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1381 KG
  • Consum mixt 9 L/100 KM
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 472 l
  • Euro NCAP -
  • Pret de pornire 18.200 Euro
  • Pret model testat 23.300 Euro
  • Impozit anual 48 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Nu poate spune nimeni ca acest Renault cu un nume exotic pe care il avea unul din cei 40 de hoti ai lui Ali Baba este urat. Pentru ca nu este. Are forme moderne, curbe interesante si elemente care te duc cu gandul la un viitor plin de tehnologie si siguranta. Chiar daca elementele partii frontale aduc cu restul modelelor din gama, inclusiv Clio sau Captur, per total, masina este una reusita. Cu faruri mici, o grila mare dominata de logo-ul companiei franceze, o parte laterala definita de jantele mari pe 19 toli si un spate care iese in evidenta datorita stopurilor incruntate, de parca ar fi o masina italiana, Kadjar inglobeaza un peisaj care te incanta. Mici elemente, cum sunt farurile cu tehnologie LED Pure Vision, jantele bicolore sportive si ornamentele cromate si polisate ii acorda un plus de agresivitate, dar si o personalitate aparte ce il diferentiaza pe acest SUV compact in segment.

Renault Kadjar 2015

Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca cineva te leaga la ochi si te baga in masina asta cu logo-ul de pe volan acoperit, nu vei ghici niciodata ca este un Renault. Pentru ca tot ce tine de interior a fost schimbat complet fata de orice alt Renault, a fost dus la extrem, a fost imbunatatit. Finisaje mai calitative, scaune semi-sport cu sustinere laterale imbracate in material textil si piele, volan sport imbracat in piele, ceasuri de bord complet digitale, guri de aer cu ornamente polisate, consola dominata de un ecran LCD cu touchscreen si cusaturi albe pana si pe fetele de usi sau bord.

Renault Kadjar 2015

Doua lucruri ar merita imbunatatite: pozitia butoanelor de la incalzirea in scaune, butoane care erau ascunse sub cotiera, si... clemele care tin fetele de usa. Cel din urma lucrur fiind extrem de enervant, pentru ca la o masina noua, cu putin peste 1000 km la bord, sa te zapaceasca la cap tot timpul niste "soricei" ascunsi in usa soferului, parca nu este tocmai bine. Pai daca acum se aud zgomote din usa, peste 50.000 de kilometri ce se va intampla?

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pentru un SUV compact, cei 472 de litri ai portbagajului sunt suficienti, dar nu il fac pe Kadjar lider in segment. Podeaua portbagajului are un capac sub care se mai pot depozita diverse lucruri la nevoie, scaunele au buzunare, iar pasagerii au destule locuri de depozitare in portiere, pe consola centrala care are o cotiera cu capac si doua suporturi de pahare. Si daca la capitolul spatii pentru depozitare masina sta decent, la cel referitor la spatiul pasagerilor sta foarte bine. Am mers si 4 persoane, dar si 5, fara emotii si fara sa aud vreo plangere legata de spatiul pentru cap sau genunchi. Asadar, daca 5 persoane merg linistit, fara sa fie o calatorie obosita si inghesuita, e clar ca 4 oameni vor fi cu adevarat rasfatati.

Renault Kadjar 2015

Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
5 /10

Nu este primul Renault condus de mine, echipat cu motorul benzinar 1.2 TCe de 130 cp. Este un motor foarte bun, silentios, economic, destul de puternic si sprintar, fiind turbo cu 4 pistoane, ideal pentru mersul zilnic in oras sau la viteze mari. Dar nu pe aceasta masina. Pentru ca instalarea acestui propulsor de 1.2 litri pe Kadjar, care in cele din urma este un SUV, nu vreun Clio oarecare, vine cu niste dezavantaje. Adica o performanta extrem de slaba, un consum ridicat si o dinamica generala a masinii... dezamagitoare. Altceva nu cred ca mai e de spus despre acest motor foarte reusit, dar montat pe masina gresita. In schimb, chiar daca vorbim de sume mai mari de bani la achizitie, un Kadjar cu motorul 1.6 dCi de 130 cp am convingerea ca este senzational!

Renault Kadjar 2015

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

O transmisie manuala cu 6 rapoarte bine etajate, care se comporta excelent in traficul urban, dar care iti ofera in treapta a 6-a la o viteza de 140 km/h o turatie destul de ridicata, este cuplata la motorul 1.2 TCe. Schimbarea treptelor de viteza se face usor, ambreiajul este usor ca fulgul de rata-mandarin, asa ca orice femeie se va simti in largul sau conducand aceasta masina in traficul aglomerat.

Renault Kadjar 2015

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: Renault Kadjar 1.2 TCe atinge 100 km/h in 10.1 secunde si accelereaza pana la 192 km/h;

Franare: sistemul de franare are discuri pe toate rotile si este asistat de ABS + EBD (repartitie electronica de franare) + AFU (asistare la franarea de urgenta), dar si ESP (sistem de stabilitate electronica a autovehiculului) + ASR (functie antipatinaj) si HSA ( sistem de asistenta a pornirii in panta );

Suspensii: pe partea de confort, Kadjar sta bine, suspensiile sunt destul de indulgente cu orice tip de carosabil, in ciuda jantelor pe 19 toli incaltate cu anvelope cu talon mic. Nu va ganditi insa vreo secunda ca in soft-road, nu off-road, masina are ce sa caute.

Renault Kadjar 2015

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Pentru un SUV compact, Kadjar se comporta asa cum trebuie, adica multumitor. Nu are rost sa aducem aminte de o usoara tentativa de ruliu la un SUV, lucru absolut normal. Si nici de directia destul de imprecisa si de lenta, ca doar nu vorbim de un Megane RS la care conteaza abordarea virajului cu maxima precizie. Vom mentiona in schimb de faptul ca masina asta se comporta normal pentru ceea ce se vrea a fi, mai mult seamana cu un turism decat cu un SUV, iar pe asfalt stie sa ofere confort mai mult decat sportivitate. Cat despre aventurile in teren accidentat, in afara de o garda la sol ceva mai mare decat a unui sedan obisnuit, alt avantaj nu exista la acest model. Nu avem nici anvelope de teren accidentat, nici vreun sistem 4x4, nici unghiuri de atacat pante abrupte... Cu alte cuvinte, in afara de vreun drum pietruit si plin de praf, nu avem ce sa cautam cu masina asta.

Renault Kadjar 2015

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca pozitia la volan nu este cea intalnita in mod normal la un SUV, adica ceva mai ridicata, soferul nu va avea probleme semnificative cu vizibilitatea. Luneta este destul de mare, la fel si oglinzile laterale. Cat despre parcarile de orice fel, Renault a echipat masina cu senzori de parcare fata-spate si chiar in laterale, pentru a fi sigur ca cel care "tine covrigul" nu isi propteste spoilerul in vreun stalp. Mai mult, pe ecraul sistemului R-Link poti vedea imagini de calitate aratate de camera de marsarier care are si niste linii de ghidaj menite sa te asiste la parcare.

Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Renault inca nu a dat pe mana celor de la Euro NCAP modelul Kadjar, asa ca in mod oficial e greu sa spunem cat de sigura este masina asta. Dar putem sa ne uitam pe lista de echipamente de siguranta si sa ne facem o parere clara. Si asta pentru ca modelul testat de noi venea cu sistemele mentionate mai sus ABS, EBD, AFU, ESP, HSA, 6 airbaguri inclusiv cortina, limitator de viteza si pilot automat, senzori de presiune anvelope, frana de mana electronica, sistem ISOFIX, proiectoare cu iluminare in viraje - toate acestea venind standard pe Kadjar. In plus, masina testata de noi mai avea pachet securitate (Avertizare unghi mort + Camera marsarier + Senzori laterali + Oglinzi retrovizoare pliabile electric), pachet sistenta utiera (Schimbare automata lumini + Sistem de recunoastere automata indicatoare viteza + Asistenta la depasirea benzii de rulare) si sistem automat de asistenta franare in caz de urgenta, toate acestea fiind optionale.

Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Automobilul testat de noi, varianta Intens, de altfel si cea mai bine dotata in varianta standard, venea cu jante din aliaj pe 19 toli incaltate cu anvelope Continental, senzor de ploaie si lumina, sistem de avertizare automata la depasirea benzii de rulare, asistenta la parcare cu senzori si camera marsarier, avertizare de unghi mort, parcare automata de tip "maini libere", adica masina parcheaza singura lateral, sistem de recunoastere automata a semnelor de circulatie cu alerta de depasire viteza limita, sistem multimedia Renault R-Link 2 cu ecran tactil, navigatie Birdview, oglinzi retrovizoare rabatabile electric, aer conditionat automat cu reglare bi-zona, scaun sofer cu reglaj lombar, volan imbracat in piele neagra,  reglabil inaltime/adancime, tapiterie piele mixta si, in plus, o dotare optionala care costa in plus 150 de Euro, incalzirea in scaune.

Renault Kadjar 2015

Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015Renault Kadjar 2015

Renault Kadjar 2015

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
6 /10

Manualul celor de la Renault spune ca aceasta masina cu acest motor, adica un Kadjar cu propulsorul pe benzina 1.2 TCe Energy de 130 cp consuma in mediul urban 6.8 litri la fiecare suta de kilometri parcursi si in mediul extraurban va consuma doar 4.9 litri. Adica masina are un consum mixt de 5.6 litri. In schimb, dupa un drum Bucuresti-Vama Veche predominat de autostrada, fara mare aglomeratie, plus cativa kilometri in Bucuresti, am returnat masina cu un consum aratat de computerul de bord de 9.5 l/100 km. Nu am mers mai tare de 130-140 pe autostrada, viteza de croaziera fiind in jur de 110-120. Ce-i drept, am mers cu aerul conditionat pornit, insa daca la drum intins pe autostrada autoturismul consuma peste 9 litri, oare cat o consuma intr-un Bucuresti aglomerat?

Renault Kadjar 2015

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Kadjar incepe de la 18.200 de Euro cu TVA, bani la care primesti masina cu acest motor pe benzina si echipare Life. Asta inseamna ca ai jante de aliaj pe 17 toli, aer conditionat manual si destul de multe alte dotari in varianta standard. Noi am testat versiunea Intens care incepe de la 23.300 de Euro. Masina este mai scumpa decat concurenta asiatica, cum ar fi Hyundai ix35, dar este mai ieftina decat Volkswagen Tiguan sau Ford Kuga. Cu alte cuvinte, in segmentul de SUV-uri compacte, Kadjar se pozitioneaza undeva la mijloc.

Renault Kadjar 2015

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

MOTOR DIESEL. Desi noi am testat masina cu propulsorul pe benzina de 130 cp, tare am fi vrut sa ne bucuram de masina cu unul din cele doua motoare diesel disponibile in oferta celor de la Renault. Pentru ca in afara de acest benzinar, Kadjar mai poate fi comandat cu motorul 1.5 dCi de 110 cp sau cu motorul 1.6 dCi de 130 cp, ambele motoare regasite si pe alte modele ale grupului Renault-Nissan-Dacia.

Din pacate, cea mai ieftina varianta diesel de 110 cp cu echiparea entry-level numita Life, incepe de la 20.000 de Euro. Iar motorizarea de 130 cp incepe de la 22.750 de Euro. Mai mult cine doreste un Kadhar cu tractiune integrala, trebuie sa mai umble la portofel. Masina vine cu tractiune 4x4 doar impreuna cu motorul de 130 cp la pretul de 24.250 de Euro cu echiparea de mijloc numita Zen.

Renault Kadjar 2015

Oricum, daca am dori sa cumparam acest model, cu siguranta am alege motorizarea diesel. Chiar si pe cea de 110 cp, acelasi motor ca pe Duster, varianta care incepe de la 20.000 de Euro. Nu recomandam motorizarea pe benzina, pentru ca motorul pur si simplu nu se potriveste cu masina si nu ofera nici dinamica, nici vreun consum redus. Si diferenta pana la cea mai ieftina varianta diesel merita toti banii.

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
79 / 100

Nu am fost impresionati de Kadjar. Din cauza motorului pe benzina lipsit de viata si foarte gurmand, desi am mers normal. In plus, au existat cateva... anomalii, care nu prea sunt permise la un automobil nou. De exemplu, zgomotul din portiera soferului pe care nu l-am putut identifica sub nicio forma si, probabil, se aude si in ziua de azi. In plus, la asemenea bani, ne-am fi asteptat ca macar geamurile electrice sa aiba functie confort, adica sa coboare si sa urce singure. Dar nu a fost cazul. Mai mult, sistemul R-Link la un moment dat s-a blocat in mers si dupa cateva minute s-a restartat, iar stick-ul meu de muzica introdus in mufa USB a decedat mortal si o eroare a sters toata muzica, de parca era virusat... Mici probleme care insa conteaza. Si, fara indoiala, un proprietar de masina care ar fi platit mai bine de 25.000 de Euro, ar fi fost dezamagit sa aiba parte de asa ceva dupa doar 1000 de kilometri...

Insa motorul pe benzina a fost "oaia neagra". Adica daca vrei un Kadjar, un automobil deloc urat la exterior si interior, foarte confortabil, cu multe dotari chiar si la cea mai ieftina varianta, spatioasa si cu multa tehnologie, alege neaparat motorizarea diesel, oricare ar fi ea.

 
  • motorul prea slab
  • consum
  • zgomote portiera
  • lipsa functiei confort la geamuri
  • design exterior
  • confort
  • spatiu
  • finisaje interioare
  • sistem audio
  • jantele pe 19 toli

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
73 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (37) Poze Renault Kadjar 2015
[+] mai multe