Renault Koleos 2.0 dCi 177 cp Intens Automata CVT

"Cea mai spatioasa masina cu romb in frunte, acum cu aroma Premium"
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
53
NOTA CITITORULUI
86
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 12400
  • Km. efectuati: 600
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti - Constanta - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: da
  • Stil de condus: legal
Renault si-a extins atat de mult gama de autoturisme, incat oricine poate gasi ceva pe placul lui. Talisman este o limuzina confortabila, Captur este un SUV compact, in timp ce Clio ramane cea mai economica varianta, iar un Megane RS e visul oricarui impatimit de performanta. Cei care insa vor mai mult spatiu, dar si un vehicul plurivalent, pot opta pentru Koleos: cel mai mare SUV al marcii si chiar dintre concurentii francezi.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant
    motorina
  • Cilindree
    1995 cmc
  • Putere
    175 cp
  • Cuplu
    380 Nm
  • 0 - 100 km/h
    9.3 s
  • Viteza maxima
    196 km/h
  • Tractiune
    4WD
  • Greutate
    1643 KG
  • Consum mixt
    6.4 l/100km
  • Nr. locuri
    5
  • Nr. usi
    5
  • Volum portbagaj
    538 L
  • Euro NCAP
    5*
  • Pret de pornire
    32.200 Euro
  • Pret model testat
    39.200 Euro
  • Impozit anual
    180 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Renault trebuia sa aiba ceva peste Captur si Kadjar, asa ca a revenit la vehicul nume Koleos si a lansat pe piata in 2016 un SUV de mari dimensiuni. Foarte mari dimensiuni... Iar designul exterior a fost facut in asa fel incat toata masina sa para masiva si dominanta. De exemplu, partea din fata se remarca printr-o capota a motorului absolut masiva, ce poate fi usor folosita drept masa pentru 10 persoane. Din fericire, cele 4 striatii ii dau si un aer de sportivitate si mai domolesc putin din liniile agresive. Farurile in forma unor clesti de crab nu sunt ceva nou pentru Renault: le-am vazut si pe Megane, fiind un element de identitate vizuala. La fel si stopurile inguste si lungi, cu un design nemailintalnit nicaieri, ci doar in ograda Renault pe mai multe modele.

Renault Koleos

Per total, nu exista elemente de design exterior care sa iasa in evidenta intr-un mod negativ. Masina arata bine, iar singura diferenta fata de modelul testat de noi cu doi ani in urma o reprezinta setul de jante. Cu siguranta, nicio asemanare cu prima generatie de Koleos, un model controversat deloc apreciat, iar acest lucru este de bine.

Renault Koleos

Renault KoleosRenault Koleos

Renault Koleos

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Koleos este la interior o masina destul de conventionala, cu aeratoarele puse acolo unde te-ai astepta, culori inchise, finisaje sobre si un bord perfect egal: ce e in stanga este si in dreapta. Imaginea pe care doreste masina sa o transmita este una luxoasa, nu una vesela. Acum materialele sunt de o calitate inalta, avem piele pe bord, pe portiere, ornamente care imita lemnul, putine zone glossy pe consola si bord, din nou piele si cusaturi peste tot.

Bordul are in centru tableta sistemului multimedia R-Link 2 care seamana cu un Mickey Mouse. Butoane putine, asa cum este acum trendul interioarelor auto, ca totul sa se faca numai prin atingerea ecranului tactil. Nu e cel mai intuitiv, e nevoie de timp sa te inveti cu el, dar nu e grav. Mai multe butoane gasim pe volan decat pe centrul consolei...

Renault Koleos

Ceasurile de bord sunt dominate de un ecran cu multe functii care isi poate schimba aspectul iar soferul poate alege daca sa vada viteza, turatia sau alte informatii, avand diverse tematice si culori. O chestie mai mult de personalizare, decat practica.

Scaunele sunt acum imbracate intr-o piele calitativa de culoare maro, asa cum gasim si pe cotierele portierelor sau pe cea din centru. Sunt confortabile si spatioase ca niste fotolii, avand reglaje electrice.

Dupa parerea noastra, interiorul lui Koleos este ca forma unul conventional, dar cu ajutorul ceasului central de bord digital si al tabletei din mijloc, mare cat un televizor, este si modern in acelasi timp.

Renault Koleos

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Portbagajul de 538 de litri, spatiul generos pentru pasagerii din spate, inaltimea habitaclului, multiplele spatii pentru depozitare, inclusiv buzunarele portierelor care pot gazdui sticle mari de 1,5 litri, torpedoul in care incape un caine si posibilitatea de rabatare a banchetei fac din Koleos un adevarat autobuz. Este printre cele mai mari masini testate de noi. Pasagerii nu se pot plange de niciun loc, incap in spate toate bagajele pentru o vacanta lunga, motive destule ca aceasta masina sa fie o varianta pentru cei care cauta loc din belsug.

Renault Koleos

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Motorul de 2 litri dCi produce 175 cp si este unicul disponibil pentru aceasta masina. Este un motor destul de silentios la viteze mari, are un cuplu generos chiar si in primele secunde de plecare de pe loc, fiind un produs care a consacrat marca Renault. Nimic de zis despre motor, pentru ca este ideal pentru acest SUV, dar din cauza ca masina vine disponibila si cu o singura cutie de viteze, motorul nu poate arata ce stie.

Renault Koleos

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Motorul este excelent. Pacat ca este cuplat cu o transmisie XTronic de tip CVT. Singura cutie de viteze disponibila pe Koleos este un CVT care simuleaza 7 trepte. Dar ramane un CVT cu care te obisnuiesti greu. Motorul sta mereu turat, ceea ce face si motorul sa fie cam zgomotos la viteze mici, mai ales in oras, dar si gurmand. Cand bagi piciorul in acceleratie, raspunsul cutiei nu este intarziat, dar parca taie din elanul motorului, pur si simplu acceleratia nu se simte puternica. Nu stim de ce nu se mai folosesc cutiile hidramate clasice, cu 5-8 trepte de viteza, poate ca sunt mai scumpe... Dar cert este ca un CVT pare un compromis cu care ai nevoie de timp sa te obisnuiesti.

Renault Koleos

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Acceleratie: 9.3 secunde face masina de la 0 la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 196 km/h;

Franare: frane cu discuri ventilate pe toate rotile, asistate de ESP, ABS, EBD, BA, oferind o franare excelenta;

Suspensii: avem suspensii conventionale fara reglaj, putin cam zgomotoase pe denivelari si gropi.

Renault Koleos

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Chiar daca masina este mare, tinuta de drum este in general buna, fara prea mari tendinte de ruliu. La viteze crescute iti dai seama ca cele 1,6 tone se simt, mai ales cand treci de pe o banda pe alta mai brusc pe autostrada, dar in oras si la mers normal, nu vei avea aceasta senzatie. Directia nu e cea mai precisa, dar nici nu ai nevoie, ca doar nu este o masina sport, iar in oras dimensiunea mare isi spune cuvantul. Mai greu cu intoarcerile dintr-o singura miscare pe strazile mici, mai greu cu parcarea pe orice loc...

Renault Koleos

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Montantii din fata sunt destul de mari, probabil din motive de siguranta. Daca iti reglezi scaunul de la sofer sa fie mai sus, abia atunci poti avea o vizibilitate mai buna in laterale la trecerile de pietoni. Oglinzile sunt mari, iar in retrovizoare poti sa vezi tot ce se intampla in spate, mai ales daca scoti tetiera scaunului central care blocheaza toata luneta. Pentru parcare beneficiezi de senzori fata-spate, dar si camera de marsarier, insa exista acolo si un sistem care iti parcheaza masina singur, sa nu mai ai grija acestei manevre, pentru unii, extrem de dificila.

Renault Koleos

Renault KoleosRenault Koleos

Renault Koleos

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat noua generatie de Renault Koleos si i-a acordat punctaj maxim de 5 stele la testele de impact. Masina s-a comportat excelent la toate capitolele, atat la protectia pasagerilor adulti, cat si la protectia copiilor, pietonilor, dar si pe partea de sisteme electronice de siguranta. Pe langa sistemele clasice de tip ESP, ABS, 8 airbaguri, Isofix, tetiere active si altele, Koleos are si un sistem Active Brake Assist cu sistem de avertizare la coliziunea frontala si protectie pietoni, asistent pentru detectarea oboselii la volan, alerta de unghi mort si Cruise Control adaptiv.

Renault Koleos

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Koleos in varianta Intens pe care noi am tesata-o e cea mai dotata versiune disponibila in Romania. Vine cu interior piele, volan si schimbator imbracate in piele neagra, comenzi volan, clima automata dubla, sistem multimedia R-Link 2, frana de mana electronica, limitator de viteza, 4 geamuri electrica, scaune incalzite, bancheta incalzita, faruri cu LED, faza lunga automata, proiectoare ceata, sistem Start/Stop, functie ECO, sistem audio BOSE (optional), jante de aliaj pe 19 inch, deschidere automata portbagaj, volan incalzit, parbriz incalzit, spalator faruri.

Renault Koleos

Renault KoleosRenault KoleosRenault Koleos

Renault KoleosRenault Koleos

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Desi producatorul anunta un consum de 6.4 l in regim mixt conform noilor standarde WLTP, realitatea este putin diferita. Chiar si cu modul ECO activat, consumul mixt obtinut de noi a fost de 10 litri / 100 km parcursi. In oras, consumul ajunge chiar si la 12. Nu stim cum am putea sa ne apropiem de valoarea anuntata de producator, poate doar circuland cu 60 km/h constant, ceea ce este imposibil. Chiar daca cifrele producatorului sunt rupte de realitate, daca ne gandim ca avem o cutie CVT care tine motorul turat, tractiune 4x4 si ditamai caroseria, nu este excesiv un consum de 12 in oras. Daca am avea o cutie automata hidraulica sau una manuala, cu siguranta consumul ar scadea drastic.

Renault Koleos

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Din segment, Koleos este cel mai accesibil SUV de dimensiuni mari. Skoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe sau Ford Edge sunt mai scumpe. Asadar, daca te uiti la pret, aceasta este alegerea ta. Pretul incepe de la 32.200 Euro cu TVA inclus, iar daca prinzi o oferta, poti lua un Koleos chiar si cu 30.000. Varianta testata de noi, Intens, costa 39.200 Euro.

Renault Koleos

Renault Koleos

Special

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sistemul 4x4. Masina testata de noi avea tractiune de tip 4WD. Adica nu o tractiune 4x4 permanenta, ci selectabila la buton. Modul de functionare are 3 pozitii: 2WD, cand trag numai rotile fata, modul Auto, cand ponderea tractiunii este impartita intre puntea fata si spate in functie de nevoie si modul 4x4 Lock, cand avem 50% tractiune fata si 50% tractiune spate. Este recomandat sa circulam doar in modul Auto, moment in care 90% din timp masina va avea oricum cuplata doar puntea fata. Cand demaram puternic, cand urcam o rampa, cand fortam putin motorul ca sa iesim din zapada, modul auto transmite putere si spre puntea din spate. Pe bord este un mic semn care ne arata ce procentaj din tractiune se duce spre punti. Cand vrem sa mergem pe drum accidentat, e bine sa cuplam modul Lock. Nu este un sistem orientat spre off-road, ci mai degraba pe siguranta, aderenta si stabilitate pe asfalt, in orice conditii. Dar e suficient incat sa te scoata din noroi.

Renault Koleos

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Koleos nu este masina perfecta. E nevoie de un public bine ales care sa dea banii pe ea. De exemplu, daca vrei cel mai mare SUV la cel mai mic pret din segment si daca vrei un spatiu urias. Are dotari multe, arata bine, este confortabila, are un motor excelent dar care ar merita o alta cutie de viteze. Este o masina ideala de facut vacante, de mers la drum intins, in siguranta si confort, ocazional chiar buna de iesiri in natura. Poate in curand vom vedea disponibila si o alta transmisie, moment in care acest SUV urias va deveni o alegere perfecta.

Renault Koleos

 
  • cutia CVT
  • suspensia zgomotoasa
  • design exterior
  • dotari
  • motorizare
  • spatiu interior
  • sistem audio
  • calitatea materialelor

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
86 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook