Renault Megane GT TCe 1.6 205 cp cutie EDC 7 viteze

"Asemenea masini care produc placere vor fi tot mai rare"
PUNCTAJ
4TUNING
90
PRIZA LA PUBLIC
50
NOTA CITITORULUI
95
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 9800
  • Km. efectuati: 300
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban / extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
"Nu se mai fac masini ca pe vremuri" exclamam acum cand vedem un Mercedes Cobra pe strada care merge si dupa 50 de ani. Asa vom spune probabil si despre acest Megane, ultimul din specia sa, cu motor turbo de 205 cp, un fel de RS ceva mai docil. Din cauza normelor de poluare tot mai drastice, aceasta masina a fost scoasa din productie. Ceea ce e un mare pacat.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
PE AUTOSTRADA Conceputa sa fie condusa:
PE AUTOSTRADA
MAGNET ABSOLUT Sex-Appeal:
MAGNET ABSOLUT
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1618 cmc
  • Putere 205 cp
  • Cuplu 280 Nm
  • 0 - 100 km/h 7.4 s
  • Viteza maxima 230 km/h
  • Tractiune FWD
  • Greutate 1392 kg
  • Consum mixt 6 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 521 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 15.850 Euro
  • Pret model testat 30.840 Euro
  • Impozit anual 145 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Ultimele generatii de Megane si Clio au fost niste produse frantuzesti cu adevarat reusite. In cazul lui Megane, ador varianta hatchback dar nu prea o diger pe cea sedan. In schimb, break-ul numit Estate este o reala senzatie, o masina asa cum ar trebui sa fie toate break-urile de familie. Imi place la masina asta tot, de la farurile in forma clestilor unui crab, pana la stopurile lungi care aproape se unesc la mijloc. De la capota umflata si sportiva, pana la plafonul care coboara superb spre spate. De la jantele de 18 inch pana la toba simpla camuflata in difuzorul spate, totul este asa cum trebuie. In departamentul de design, cineva si-a facut treaba cu brio. Culoarea, elementele sportive, nu stiu exact ce, dar face ca acest break sa fie  poate cel mai atragator din Europa. Nu trebuie sa fii de acord cu mine, evident, dar privirile trecatorilor ma bombardau mai ceva ca injuraturile pe Dragnea in Piata Victoriei. Deci place la lume, nu gluma.

Megane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT EstateMegane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT Estate

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Noi am testat un Megane GT dotat cu pachetul Confort Plus GT, adica cu scaune sport imbracate in Alcantara si cu tetiere incorporate, care transmiteau din prima ca vorbim de o masina sport. Volanul este si el unul sport, imbracat in piele, care, in combinatie cu uriasele padele pentru schimbarea treptelor te trimite direct intr-un vehicul de competitie. Pedalele de aluminiu si ornamente albastre completeaza interiorul cu alura sportiva. Mai avem iluminarea interioara care isi poate schimba nuanta, uriasul ecran al sistemului multimedia R-Link 2, dar si ceasurile de bord care acum sunt complet digitale. In functie de modul de condus, sportiv sau confort, ceasurile isi schimba aspectul astfel incat soferul sa nu se plictiseasca de aceeasi priveliste.

Megane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT Estate

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

521 de litri are capacitate portbagajul, adica destul incat sa pleci cu familia la greci fara sa ai vreun bagaj in brate. Pasagerii sunt rasfatati cu locuri generoase, inclusiv pe bancheta spate, exista locuri destule de depozitare, chiar daca in spatele scaunelor nu gasim buzunare. Dar avem suporturi de sticle, cotiera, un compartiment acoperit pe consola centrala, iar in portbagaj, datorita pachetului Easy Shopping, podeaua se poate compartimenta astfel incat sa nu se plimbe cumparaturile de colo-colo.

Megane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT Estate

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Normele WLTP i-au pus capac acestui motor in combinatie cu transmisia automata EDC. Ceea ce este pacat. Deoarece micul motor de 1.6 litri produce 205 cp, o cifra pe care acum 20 de ani o scotea un propulsor V8 de capacitate mare. Un motor silentios, care trage de la turatie mica, fara sa dea mari semne de lag, datorita turbosuflantei cu geometrie variabila. Am vrea sa vedem acest propulsor pe mai multe modele din gama Renault-Nissan, nu doar pe Clio RS. Un motor ce reuseste sa ofere senzatii tari, pastrand in acelasi timp un consum decent si un rafinament imposibil de egalat de catre un diesel.

Megane GT Estate

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Cutia cu dublu ambreiaj EDC nu este o cutie noua. Are 7 viteze si echipeaza foarte multe masini ale grupului, pana nu demult chiar si Dacia Duster, intr-o versiune mai veche. In modul de conducere cel mai economic, transmisia schimba treptele cam sus, la o turatie destul de mare, ceea ce nu ai vrea daca circuli incet. In modul Sport schimba vitezele aproape de limitare, ceea ce e bine, ca asta vrei. De la padele schimbarea se face rapid, dar nu vei folosi foarte des aceasta dotare. Parca tot mai bine merge o cutie clasica hidramata, parca e mai silentioasa si mai economica la mers normal. Insa marele avantaj al cutiei EDC este atunci cand vrei sa mergi sportiv si vrei sa schimbi la turatie inalta. Practic, la mers normal cutia este cam lenesa, dar in modul Sport este extrem de rapida.

Megane GT Estate

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: masina face 7.4 secunde pana la 100 km/h si atinge o viteza de top de 230 km/h;

Franare: Megane GT are frane cu disc pe toate rotile, sustinute de ESP, ABS, AFU, adica asistenta la franarea de urgenta;

Suspensie: asa cum ii sta bine unei masini sport, suspensia este mai rigida, insa nu asa de rigida ca cea a unui RS. Daca vrei o masina sportiva, dar cu care sa mergi zilnic fara sa fii zdruncinat excesiv, aceasta e masina potrivita.

Megane GT Estate

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Orice Megane GT vine in standard cu un sasiu realizat de divizia RS a fabricii frantuzesti. In plus, are directie 4CONTROL, adica toate cele 4 roti sunt viratoare. Directia este si ea intarita si precisa, anvelopele sunt late si cu talon mic, deci toate adunate fac ca Megane GT sa fie o placere in stare pura. Cum este sa conduci un break de familie atat de bine, exact ca o masina de circuit? Virajele sunt o delectare, mereu simti nevoia sa pui ambele maini pe volan si de fiecare data iti vine sa fugi din oras pe un drum virajat de munte. Pentru asta iti iei, de fapt, aceasta masina. Ca sa te poti distra la volan impreuna cu familia.

Megane GT Estate

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Din cauza ca este o masina lunga, Megane Estate nu ofera cea mai buna vizibilitate in oglinda retrovizoare prin luneta. Dar nici cea mai proasta. Insa din acest motiv exista o camera de marsarier pentru parcare, dar si senzori fata-spate. In plus, exista si optiunea unui sistem de parcare autonoma, adica iei mainile de pe volan, masina cauta singura loc si se parcheaza lateral. Macar scapi de o grija...

Megane GT Estate

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

EuroNCAP a testat tocmai prin 2015 noul Megane si atunci i-a acordat punctaj maxim de siguranta. Intre timp, masina a devenit si mai buna, cu si mai multe sisteme de siguranta active si pasive. De exemplu, Megane Estate este dotata in varianta standard cu 6 airbaguri inclusiv cortina, sistem Isofix, senzori de presiune roti, faruri cu LED, proiectoare ceata, plus pachetul optional Drive Safely, compus din franare activa de urgenta, asistenta la depasirea benzii de rulare, recunoastere semnelor de circulatie, alerta de depasire a vitezei legale, faza lunga automata, pilot automat adaptiv, alerta la pastrarea distantei fata de masina din fata si sistemul de avertizare unghi mort.

Megane GT Estate

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noi am avut norocul sa testam un Renault Megane GT Estate dotat cam cu tot ceea ce se poate pune pe o asemenea masina, adica, cum ar spune romanul, full de full cu piele si trapa. Asadar avem geamuri electrice, pilot automat, limitator viteza, clima cu doua zone, volan si schimbator imbracate in piele, keyless Go, sistem R-Link 2, tablou de bord digital, scaune incalzite, sasiu 4CONTROL specific versiunii GT, functie Launch Control, plus o serie de dotari optionale in valoare de 5000 de Euro. Acestea insemnand pachetul de parcare automata, pachetul Drive Safely, head-up Display, trapa panoramica, tapiterie Alcantara, sistem audio Bose, jante pe 18 inch Magny-Cours.

Megane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT Estate

Megane GT EstateMegane GT EstateMegane GT Estate

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cand ai o asemenea masina nu prea te intereseaza consumul, ca altfel ti-ai fi luat cu siguranta un diesel. Oficial, consumul este de 6 litri in regim mixt. In realitate, consumul e ceva mai mare. Cam 12 in oras, indiferent de cat de incet ai merge si vreo 8 la drum intins. Daca incepi sa te dai la ea si sa mergi in modul Sport, trebuie sa te astepti la un consum ce sare de 15 l/100km.

Megane GT Estate

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

25.800 Euro este pretul pentru versiunea GT echipata cu acest motor si aceasta cutie EDC. Modelul testat de noi avea si toate dotarile optionale posibile, iar pretul final de lista era de 30.840 Euro cu TVA. Insa trebuie retinut ca Megane Estate incepe de la numai 15.850 de Euro, asadar pana la pretul masinii noastre ai destula marja in care sa-ti configurezi modelul ideal la bani decenti.

Megane GT Estate

Special

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Sistemul R-Link 2. Toti producatorii se inghesuie acum sa renunte de tot la butoane si sa faca absolut toate comenzile digitale direct pe touch-screen. Unii reusesc, altii nu prea. Renault a atins apogeul tehnologiei cu "tableta" numita R-Link 2 pe care poti instala aplicatii, poti regla sistemul audio, climatizarea, computerul de bord si alte cele. Insa este un sistem destul de complex si greu de utilizat. De exemplu, ca sa dai mai tare sau mai incet aeroterma climatizarii trebuie sa nimeresti un buton mic de pe ecranul tactil care te baga in meniul climatizarii. Dupa care sa apesi ca sa dai mai incet direct pe ecran. Este greu de facut si deloc safe daca esti singurul din masina si circuli cu viteza mai mare. Cu greu iti setezi un "homepage" prietenos, cand vrei sa selectezi un mod de conducere ramane in acea pagina pana cand dai "back", desi tu vrei sa te intorci automat la ecranul cu navigatia. Din pacate este un sistem greu de folosit, deloc ergonomic si care poate fi mult imbunatatit ca sa devina prietenul cel mai bun al soferului.

Megane GT Estate

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
90 / 100

Treci peste faptul ca unele lucruri nu merg tocmai perfect la masina asta. Sau peste faptul ca are consum... mai mare decat un diesel. Sau ca nu e cea mai ieftina. Dar dupa ce dai o tura cu ea nu iti mai vine sa cobori de la volan. Nu te astepti de la un break sa fuga asa de tare si sa aiba o tinuta de drum atat de precisa. Pozitia la volan, in scaun, cum se simte volanul, cum accelereaza, cum schimba treptele la turatie mare, cum se aude evacuarea si cum franeaza. Toate te fac sa vrei sa faci plinul si sa iti vezi mai departe de drum pana faci febra musculara. Nu e cea mai buna masina din lume, nu e perfecta. Dar, la naiba, iti aduce aminte ca traiesti!

Megane GT Estate

 
  • sistemul R-Link 2
  • cutia automata la viteze mici
  • spatiu interior
  • sistem audio
  • dotari
  • tinuta de drum
  • motor
  • siguranta
  • design exterior

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
95 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (38) Poze Megane GT Estate
[+] mai multe