Renault Megane Sport Tourer 1.5 dCi

"Un break special gandit pentru familie"
PUNCTAJ
4TUNING
92
PRIZA LA PUBLIC
70
NOTA CITITORULUI
69
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 7000
  • Km. efectuati: 350
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Megane Sport Tourer este o masina break destinata unui public bine stabilit. Si aici vorbim de cei care au familie, care isi doresc spatiu generos, costuri mici, fiabilitate si confort. Si cum in Romania nu ducem lipsa de asemenea public tinta, nu e de mirare ca acest model si-a gasit multi cumparatori.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant motorina
  • Cilindree 1461 cmc
  • Putere 110 cp
  • Cuplu 240 Nm
  • 0 - 100 km/h 12,1 s
  • Viteza maxima 190 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1289 kg
  • Consum mixt 6,1 l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 486 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 18.800 Euro
  • Pret model testat 20.800 Euro
  • Impozit anual 58 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Acest Megane ST face parte din generatia ce tocmai a fost inlocuita de viitorul Megane 2013. Si in acest caz vorbim de un facelift la vechiul Megane care se apropia vertiginos de o varsta redutabila in piata. Despre aspectul exterior nu o sa va spun mare lucru, pentru ca modelul Megane, in special varianta hatchback, este o masina aproape... nationala. Adica este o masina de succes care si-a gasit multi cumparatori. Si prin urmare, nu mai emotioneaza pe nimeni cu aspectul sau elegant, dar cunoscut. Insa aceasta caroserie ST are ceva interesant, mai ales daca privim din spate si linia laterala spate. Cred ca Megane ST are o eleganta aparte si este una dintre cele mai reusite caroserii break.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Interiorul lui Megane ST nu difera cu nimic fata de ceea ce ne-a oferit pana in prezent gama Renault. Noi am testat o varianta dotata din plin, asa ca nu am dus lipsa de nimic. Ne-a placut interiorul tapitat cu piele in doua culori, la fel si volanul imbracat in piele, dar si simplitatea bordului.

In ceea ce priveste ceasurile de bord, vitezometrul clasic a fost inlocuit cu unul digital, mare si central, parca extras dintr-o masina de curse. Am apreciat si panoul central dominat numai de doua elemente simple: controlul pentru clima si cateva comenzi audio. Ecranul sistemului de navigatie este instalat acolo unde trebuie, vizibil, fara sa incomodeze soferul, la fel si joystick-ul impreuna cu butoanele de langa cotiera. Megane ST exprima simplitate si eficienta.
 

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Gama Megane a exceleta intotodeauna la capitolul spatiu. Avem aici o masina in 5 usi, in care toti cei 5 pasageri stau confortabil. In spate este loc destul pentru genunchi si cap, iar cei doi ocupanti ai locurilor din fata sunt cu adevarat rasfatati. Insa cel mai forte punct al lui ST este reprezentat de portbagajul urias. Acesta are o capacitate de 486 de litri, putandu-se extinde odata ce bancheta este rabatata. Tot la acest capitol mai mentionez si spatiile pentru depozitare care sunt numeroase, dar si infinitele posibilitati de organizare si impartire a portbagajului (separare cu plasa, capac, etc.)

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Daca ultimul propulsor pe motorina, cel Energy de pe Megane GT Line ne-a placut la nebunie, pentru ca imbina excelent puterea mare cu un consum infim, acum am putut sa ne bucuram doar de un consum redus. Si asta pentru ca acest Megane ST era dotat cu un motor de 1.5 litri dCi care produce 110 cp, un motor destul de raspandit si la alte modele din grupul Renault. Puterea vine la 4000 rpm, si cuplul de 240 Nm este simtit de la 1750 rpm. Motorul este unul fiabil si economic, dar destul de zgomotos si lipsit de putere cand este montat pe o caroserie ceva mai grea cum este aceasta.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noutatea acestei masini a fost insa transmisia EDC. Numele vine de la Efficent Dual Clutch, adica o cutie cu dublu ambreiaj. Este o transmisie automata in 6 trepte, care se simte exact ca una manuala. Sau cel putin, asta este senzatia pe care ti-o da atunci cand cutia schimba vitezele. Turatia nu oscileaza ca de obicei, cand auzi pe strada o masina care se da de gol ca are cutie automata, ci isi schimba treptele exact ca o cutie manuala. Si acest lucru este o veste buna, mai ales pentru cei speriati de cutiile automate, dar care vor gasi de acum pe Megane confortul dat de transmisia hidramata si un "feeling" cel putin auditiv de... lucru manual. Evident, daca cineva nu este adept al schimbarilor decise de cutie, poate schimba treptele si manuala, cu ajutorul levierului. Pe volan nu sunt padele de schimbare a treptelor, insa nici nu este nevoie de un astfel de sistem ce doar ar complica simplitatea lui Megane ST.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Accelerare: masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 12,1 secunde si poate atinge 190 de km/h. Sunt niste cifre complet inutile si care nu pot fi luate in seama, pentru ca nu trebuie sa uitam targetul acestei masini care isi doreste confort si siguranta, nu viteze extreme.

Franare: Megane franeaza excelent, mai ales pentru ca masina vine in standard cu sistem ESP, ABS si asistenta la franarea de urgenta, dar si discuri pe toate cele 4 roti.

Suspensii: orice masina de familie are nevoie de confort si stabilitate la drum intins, iar suspensiile pe care Renault le-a montat pe acest model respecta intocmai acest lucru.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Este un lucru dovedit ca masinile care au caroserie break sunt mai stabile la viteze mari fata de cele sedan sau hatchback. Si asta pentru ca suprafata superioara care actioneaza ca un eleron la viteze mari este mai mare, oferind astfel o forta de apasare superioara. Chiar daca Megane ST nu va fi folosita in regim de curse sau viteze maxime, este bine de stiut ca daca ne grabim, masina va sta bine in curbe si in viraje. Asta cu toate ca suspensiile, directia si toata mecanica este orientata spre confort, nicidecum spre performanta. Cat despre mersul in oras, totul se face usor datorita directiei electrice variabile.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

De obicei, masinile care primesc punctaj mare la capitolul siguranta, au stalpi ai plafonului destul de grosi, care incomodeaza soferul cand e vorba de vizibilitate. Insa Megane ST reuseste sa treaca de acest impediment folosind in partea din spate niste geamuri mici care vin in prelungirea geamurilor laterale. In rest, soferul nu are probleme in a vedea pietonii sau alte obstacole in partea din fata si in laterale, dar nici in luneta. Masina este dotata cu senzori de parcare fata-spate, dar si cu o camera video pentru marsarier, numai buna pentru parcarile inghesuite.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Euro NCAP a testat in 2008, cand acest Megane era model nou, si i-a dat masinii punctaj maxim de siguranta. Megane ST vine cu 4 airbaguri in varianta standard, alaturi de alte cateva sisteme electronice cum ar fi ABS, ESP si senzor de lumina. Tot aici mai bifam si AFU si EBV, adica asistenta la franarea de urgenta si distribuirea fortei de franare, pornirea avariilor in caz de franare urgenta, airbaguri spate optionale si sistem CAR, care inchide automat usile la demaraj.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Modelul testat de noi avea echipare Privilege, la care s-au adaugat si cateva optionale. Masina era dotata cu 4 jante de aluminiu 16", A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta), aer conditionat cu reglare automata bi-zona, afisare temperatura exterioara, airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager, airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata, aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta, bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3-2/3, bare de acoperis cu aspect crom satinat, bare de protectie si oglinzi in ton cu caroseria, C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj), card acces/demaraj "Maini Libere", centuri siguranta fata in 3 puncte, cu pretensionare adaptativa si limitator de efort, centuri siguranta spate in 3 puncte, cu limitator de efort, computer de bord, cotiera (spatiu de depozitare inchis intre locurile fata), cotiera spate, directie asistata electric variabila, ESP - Control dinamic al traiectoriei, faruri cu halogen, faruri zi LED, functia "Follow me home", functia HSA, asistenta urcare panta, geamuri electrice fata si spate cu impuls si sitem anti prindere, imobilizator electronic codat, inchidere centralizata si demaraj cu card, oglinda retrovizoare interioara electrocrom, oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, asferica pe partea soferului, oglinzi retrovizoare rabatabile electric, pachet "Drumuri dificile", pack Siguranta: Airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate + SBR pasager fata si spate (atentionare necuplare centura siguranta), proiectoare de ceata, radio CD 4X20 W cu MP3, satelit comanda volan, Bluetooth, USB, scaun pasager cu reglare pe inaltime, scaun pasager fata cu spatar rabatabil, scaun sofer cu reglaj lombar, scaune fata cu reglare longitudinal/inclinare, reglaj pe inaltime pentru scaunul sofer, senzor lumina si ploaie, sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locurile laterale spate, stergatoare parbriz cu 2 viteze si cadenta variabila, stergator luneta spate, tapiterie material textil/piele ecologica de culoare "gri carbon", tempomat si limitator viteza, tetiere fata reglabile pe inaltime si 3 tetiere spate, VISIO SYSTEM, sistem avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii blocurilor optice faza scurta/lunga, volan imbracat in piele, volan reglabil pe inaltime si in profunzime.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familieTest Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Megane ST, modelul testat de noi, mai avea pe langa aceste dotari si sistemem de asistenta la parcarea spate, fileu retinere bagaje, sistem de asistenta la parcarea fata si spate si camera video pentru parcarea spate, radio CD MP3 "Bose" 10 boxe, amplificator digital, Bluetooth si Audio Connexion-Box, Pack XENON:Faruri cu Xenon cu inaltime adaptabila si sistem de spalare, frana de parcare asistata Aeratoare spate in consola centrala Functia HSA ( Hill Start Assist, asistenta urcare panta), Pack Confort :Tapiterie din piele Alcantara gri carbon+Scaune fata cu incalzire si reglaj electric pentru sofer, trapa panoramica cu actionare electrica, sistem de navigatie "Carminat TomTom" cu ecran color 5.8" integrat in bord si joystick de comanda Cartografia Full Europe (softul nu include cartografia Romaniei), tapiterie piele in 2 culori.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Chiar daca nu am regasit performantele intalnite la motorizarea Energy, am gasit insa un consum la fel de redus. Si aici vorbim de un mixt de doar 6,1 litri la suta de kilometri. Asta in conditiile in care in mediul urban Megane ST consuma in jur de 7 litri, iar in afara orasului consuma cam 5,5.

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Pretul cerut de Renault pe varianta Megane ST incepe de la 13.900 Euro, cu TVA. Dar la acesti bani primesti o motorizare pe benzina. Daca doresti o masina diesel, pretul incepe de la 15.700, iar daca vrei un motor 1.5 dCi cu transmisie EDC, platesti 18.800 Euro. Varianta testata de noi, suprasaturata de dotari si optionale costa 20.800, un pret cu mult mai mic decat competitia care propune tot masini break. Insa in prezent, Renault ofera un discount de 2000 de Euro pentru cei care cumpara masina fara tichete Rabla si de 1400 de Euro pentru cei care apeleaza la programul Remat. Deci nu e deloc rau!

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

VISIO SYSTEM si FAZA LUNGA. Sistemul Visio de la Renault face mai multe lucruri interesante, in special legate de siguranta auto. Insa ceea ce am constatat si am apreciat peste masura a fost faptul ca sistemul acesta il ajuta mai mult decat este nevoie pe sofer. Dupa ce ca odata intrat in acest Megane totul se face automat: faruri, stergatoare, transmisie, etc, pana si schimbarea fazei lungi cu cea scurte se face de acum automat. Pe un drum national sau mai intunecos, atunci cand folosesti faza lunga, nu mai trebuie sa ai grija ca s-o opresti daca vine cineva pe contra-sens, ca sa nu-l orbesti. Sistemul vede farurile care se apropie si comuta pe faza scurta. Cum treci de masina care vine din fata, faza lunga se activeaza singura. Excelent!

Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
92 / 100

Renault Megane ST facelift este o masina... cu de toate. Daca planuiesti sa iti cumperi o masina care tine cu casa, daca te pregatesti sa cumperi un scaun pentru copil si o masina in care sa-l instalezi, vrei spatiu mare, consum redus si o masina confortabila, Megane ST este ceea ce cauti. Poate ca nu este cea mai frumoasa masina de pe strada, poate ca nu este cea mai rapida, insa inglobeaza exact ceea ce conteaza pentru o plimbare in familie. Si de ce nu, o plimbare de zi cu zi, multi ani de acum inainte.

 
  • design exterior
  • design interior
  • modularitate
  • motor
  • spatiu
  • confort
  • siguranta
  • consum

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
69 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (22) Poze Test Drive Renault Megane ST: plimbare in familie
[+] mai multe