Skoda Octavia 1.4 TSI 140cp

"Singura masina testata pe benzina care consuma cat un diesel."
PUNCTAJ
4TUNING
93
PRIZA LA PUBLIC
99
NOTA CITITORULUI
85
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 5380
  • Km. efectuati: 100
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: urban
  • Conditii meteo: uscat
  • Traseu: Bucuresti
  • Numar de pasageri: 2
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: sportiv
In sfarsit, am avut si noi ocazia sa testam un model de la Skoda. E vorba de noua Octavia 3, una dintre cele mai populare masini in randul romanilor si fara indoiala un viitor succes al marcii venite din Cehia. Octavia, un etalon in segmentul mediu din 1996 si pana azi, s-a bucurat de o evolutie extraordinara. Si ultima generatie care a vazut lumina zilei undeva pe la finele anului trecut "risca" sa devina una dintre cel mai bine vandute masini din segment. Noi am testat-o de curand si am ramas cu o impresie ciudata.

Specificatii tehnice

FAMILISTI Cel mai probabil sa o conduca:
FAMILISTI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
RIDICA O SPRANCEANA Sex-Appeal:
RIDICA O SPRANCEANA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1359 cmc
  • Putere 140 cp
  • Cuplu 250 Nm
  • 0 - 100 km/h 8,4 s
  • Viteza maxima 215 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1255 kg
  • Consum mixt 6,8l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 590 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 14.256 Euro
  • Pret model testat 22.968 Euro
  • Impozit anual 54 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Test Drive Skoda OctaviaSkoda Octavia testata de noi tocmai participase la un eveniment dedicat bicicletelor.
Noua Skoda Octavia este sedanul clasic, bine gandit, cu forme echilibrate si dimensiuni perfecte.

Echilibru. Cam asta este cuvantul ce defineste instantaneu noua Skoda Octavia. Cel putin la designul exterior. Masina este una atragatoare, careia nu-i poti gasi defecte clare in forme, curburi sau spatiu. Designerii au respectat aceleasi reguli ca si la primele 2 generatii: o masina spatioasa, care sa nu epateze prin design sau forme futuriste si tipatoare, cu forme placute care sa fie unanim placute, indiferent de clientul care o vede. Si au reusit. Noua Skoda Octavia este sedanul clasic, bine gandit, cu forme echilibrate si dimensiuni perfecte. La cei peste 4,6 metri lungime, Octavia nu este deloc o masina mica. Dar vom vedea ca aceste numere se reflecta in special atunci cand vom ajunge la interior.

La exterior remarcam indrazneala care este prezenta in partea din fata, unde avem faruri destul de mici si timide, care se prelungesc cu o grila la fel de redusa in dimensiuni. Daca alti producatori apeleaza la o fata cat mai agresiva, violenta, cu logo gigant si grila gata sa te inghita, Skoda a vrut sa fie mai decenta. Si bine a facut. Sportivitatea este si ea prezenta, in partea din fata datorita buzei de la spoiler, in laterale datorita jantelor cu 10 spite pe 17 inch, si in spate datorita unui difuzor de aer care, involuntar, ne duce cu gandul la o evacuare zdravana ce ne asteapta pe varianta RS.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Noi am testat un model de Octavia cu haion intreg, in genul masinilor hatchback. Lucru absolut imposibil de observat de la exterior. Dar practic pe partea de spatiu si depozitare. Vor fi cel mai probabil si alte variante de caroserie, inclusiv break, gata sa satisfaca gusturile tuturor familiilor, de toate varstele.

Ca sa concluzionam cu exteriorul, Skoda Octavia este o masina echilibrata, cu ceva accente sportive timide, ce-ti transmite impresia de robustete si spatiu, cum greu o pot face alte masini concurente. Chiar daca are un design conservator, acest lucru nu poate atrage puncte negative: clientii asta isi doresc, asa ca asta primesc.

Test Drive Skoda OctaviaEchilibru in forma pura, cam asa se poate descrie noua Octavia.

Test Drive Skoda OctaviaSedan hatchback. Mai precis, liftback.Test Drive Skoda OctaviaDin fata, Octavia da dovada de sportivitate.

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

La interiorul Octaviei, ai un sentiment "deja-vu". Dar unul ridicat la un nou nivel. Ca si la exterior, Octavia se remarca si in cazul interiorului prin absenta totala a factorului extravagant. Si asta pentru ca targeteaza familia, nicidecum tinerii care isi doresc sa fie remarcati sau sa aiba parte de individualizare. Bordul are forme clasice, cu prize de aer conventionale, fara exces de materiale "glossy", crom sau imitatii de lemne rare. La fel si ceasurile de bord, care sunt la locul lor, bine definite si vizibile, dar si consola centrala sau aranjamentul butoanelor.

Consola centrala este simpla, dominata de ecranul LCD cu butoanele aferente, si de controlul climei duble. Traditia se pastreaza si la interior, in fiecare colt in care privim: bord, ceasuri, controale, scaune, cotiera, usi, etc. Totul este asa cum il stim de la generatiile anterioare, dar imbunatatit si mai eficient.

Ne-a placut foarte mult volanul si calitatea lui, simplitatea si ergonomia butoanelor, vizibilitatea ceasurilor si a ecranului Maxi-DOT color, dar si permanenta impresia de "deja-vu" adusa la un nou nivel ridicat, mult mai calitativ si intuitiv.

Test Drive Skoda OctaviaUn interior la fel de echilibrat si cuminte ca si exteriorul.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

590. Da, ai citit bine. Si nu vorbim de vreo duba sau masina pick-up. Ci de un sedan destinat familiei. Da, 590 de litri este capacitatea pe care o are portbagajul. Imens. Colosal. Gigant. Asta inainte sa rabatam bancheta spate! Si chiar daca volumul destinat bagajelor este punctul forte la acest capitol, nici cei 5 pasageri nu sunt neglijati. Loc destul pentru picioare si cap, indiferent de inaltimea pasagerului, fara exceptie. Octavia este fara indoiala cea mai spatioasa masina din segment. Si masina castiga puncte si in cazul spatiilor de depozitare: torpedou incapator, buzunare in scaune, spatii in toate cele 4 portiere si in ambele cotiere, pentru diverse lucruri, de la telefoane la sticle sau reviste. Bravo Skoda!

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Am avut multe critici in cazul unor alti producatori de masini cu propulsoare turbo de cilindree redusa. Pentru ca mai mereu, un motor turbo de 1.4 litri si, chipurile, 140 cp pe hartie, se simtea mult mai slab. In cazul Skodei testate de noi lucrurile au stat tocmai invers. Motorul TSI de 140 cp obtinuti din micul propulsor de doar 1359 cmc se simtea extrem de puternic. Nici urma de lag, putere si cuplu de la turatie mica, performante excelente in orice treapta de viteza.

Test Drive Skoda OctaviaUnul dintre foarte putinele motoare de pe piata care te pacalesc ca ar fi mai puternice decat pe hartie. Un lucru bun.

Eu am ramas surprins de acest motor, pe aceasta masina. Sincer, as fi jurat ca sub capota se ascunde un benzinar de cel putin 170-180 cp, la cum tragea masina dincolo de 2000 rpm. Si da, recunosc, Octavia este printre putinele masini pe care le-am testat in regim ceva mai sportiv. Pentru ca motorul imi permitea sa ma joc, sa depasesc, sa accelerez fara emotii. Pe scurt, performantele acestei masini, cu acest motor, sunt dincolo de asteptari. Cu mult.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

In cazul cutiei de viteze, modelul testat de noi avea motorul cuplat la una in 6 trepte, manuala. Precisa, cu o cursa scurta si bine etajata, atat pentru mersul in oras, cat si pentru mers la drum intins. Faptul ca ultima treapta de viteza era parca din alta masina, coborand cu mult turatia de croaziera, nu poate insemna decat un lucru pozitiv: consum foarte redus la viteza mare.

Test Drive Skoda Octavia

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Acceleratie: noua Skoda Octavia are nevoie de 8,4 secunde pentru a atinge 100 km/h si poate ajunge chiar si la 215 km/h. Sunt niste cifre care surprind, fiind vorba de o limuzina de familie cu motor destul de mic si un volum mare. In realitate insa, impresia pe care ti-o da masina este chiar mai... performanta.

Franare: daca prima generatie de Skoda mai avea inca frane cu tambur pe puntea spate la motorizarile mici, noua Octavia nu mai stie ce sunt aia sabotii. Sistem de franare cu discuri pe toate cele 4 roti, asistate de ABS, ESP, ASR, un combo ce duce la o franare eficienta si rapida.

Suspensii: o masina de familie trebuie sa fie si confortabila. Si de acest lucru se ocupa suspensiile care isi fac treaba cu prisosinta. Masina este foarte silentioasa cand trece peste diferite obstacole, amortizoarele reusind sa absoarba cu succes denivelarile transmise de vreun drum cu piatra cubica, sine de tramvai sau gropi traditional-romanesti.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Desi am iesit din oras doar pentru o scurta plimbare pe A2 pentru a vedea cum se comporta masina la viteza mare, ne-am dat seama ca Octavia se comporta exemplar in orice conditii. Daca in oras exceleaza si impresioneaza prin confort si stabilitate la viteza normala, la mersul intins cu 130 km/h, masina devine nitel mai "naravasa". Avand suspensiile moi, orientate spre confort, Octavia a pierdut ceva pe partea de precizie in viraje la viteza mare, dand dovada de o tendinta redusa de ruliu. Insa masina este destinata unui public ce nu cauta performanta si alergatura la maximum, deci nu avem ce sa-i reprosam. Pentru ca atunci cand va aparea varianta sportiva RS, vom spune altceva: masina sta impecabil pe viraje, directie si nu are nici urma de ruliu, insa in oras iti cam rupe rinichii, avand suspensii foarte rigide.

Test Drive Skoda Octavia

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Parbriz mare, luneta mare, geamuri laterale mari. Oglinzi laterale sanatoase, la fel si cea retrovizoare. Plus sistem de asistenta la parcare cu senzori fata/spate. Scurt si la obiect: daca nu cumva esti vreun pigmeu sau un anume cantaret de muzica lautareasca ce umbla cu perna dupa el, vei vedea perfect in orice unghi de la volanul noii Octavia.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Noua Skoda a primit punctaj maxim din partea celor de la EuroNCAP. Un rezultat asteptat, mai precis. Masina vine dotata cu 9 airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii soferului si laterale speciale pentru pasagerii din spate. In plus, o sumedenie de sisteme electronice menite sa te tina in siguranta la volan: sistem de asistenta inteligenta pentru lumini (faza lunga automata), sistem Hill Hold Control, TPM - monitorizarea presiunii in anvelope, detector al oboselii soferului (schimbare nesemnalizata a benzii), sistem Isofix, proiectoare de ceata.

Test Drive Skoda Octavia

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

In afara de dotarile de bun-simt cu care vine echiparea Elegance, adica clima automata dubla, geamuri electrice, oglinzi electrice, pilot automat, volan si schimbator imbracate in piele, ecran tactil, senzori de ploaie si lumina, inchidere centralizata, senzorii de parcare si sistem start/stop,masina mai avea si o lista destul de zdravana de dotari optionale.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Culoarea era una speciala, albastru Denim, interior cu stofa Onyx, TPM - monitorizarea presiunii in pneuri, Parking Assistant, Intelligent Light Assistant, stergator luneta, afisaj Maxi-DOT color, priza 220 V, KESSY - sistem access keyless, jante aliaj usor Teron 7x17", roata de rezerva de uz temporar, faruri Bi-Xenon, sistem Simply Clever, detectare oboseala sofer, volan multifunctional, pregatire GSM Confort cu Bluetooth, scaune fata incalzite, proiectoare de ceata, oglinzi exterioare pliabile electric, radio-CD & MP3-player Bolero MIB, Hill Hold Control.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Din peisaj lipsesc toate acele dotari care se regasesc pe variantele mai scumpe, cum ar fi pielea, ornamentele din lemn si finisaje exclusiviste, sistemul de navigatie si alte optionale care incarca zdravan factura finala.

Ne-am jucat de cateva ori cu asistenta la parcare. Adica un sistem care iti parcheaza masina "in colaborare" cu tine. Odata activat, cauta loc pentru o parcare laterala, si cand gaseste dimensiunea potrivita, iti spune ce trebuie sa faci: sa accelerezi incet in spate, sau sa accelerezi incet inainte. Cat despre volan, nu trebuie sa-l atingi pentru ca este controlat de sistem, soferul controland numai pedalele. Este un sistem bun si amuzant in acelasi timp, pentru ca este greu sa te lasi parcat de un modul electronic care iti invarte volanul dupa bunul plac. Dar este eficient, senzorii nu au dat gres niciodata.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Skoda Octavia 3 consuma in oras in jur de 7,5 litri. Eu am mers tare, sportiv, cu motorul turat in toate treptele, ca sa ma bucur de toti cei 140 de cai ce pareau mult mai multi. Chiar si asa, cu masina chinuita, cu aerul conditionat pornit si cu sistemul start/stop dezactivat, masina nu sarea sub nicio forma de 9,4 litri. La drum intins, in ultima treapta cu o viteza de croaziera constanta de 130 km/h, masina reuseste sa consume 5,2 litri. Prin urmare, nu este deloc rau daca avem din partea acestei Skoda un consum mediu de vreo 6,5 litri la 100 km.

Test Drive Skoda OctaviaUn consum facut pe o distanta de 100 km parcursi sportiv. Foarte sportiv si destul de agresiv.

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Skoda Octavia 3 are un pret ce incepe de la 14.256 Euro pentru motorizarea de 1.2 TSI si 86 cp. Motorizarea testata de noi are un pret de 17.335 Euro cu TVA, iar varianta Elegance testata de noi, cu toate dotarile incluse, ajunge chiar si la 22.968 Euro cu TVA.

Test Drive Skoda Octavia

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

MENIU COMPLET. Asta iti ofera Skoda Octavia 3. Te bucuri de un spatiu urias, atat de depozitare cat si pentru 5 pasageri, motoare mici care nu necesita taxe mari, performante bune si un consum redus. Pentru amatorii de motorizari diesel, Skoda propune un propulsor de 1.6 litri TDI si 105 cp ce incepe de la 17.635 Euro, ceea ce nu este rau. Insa oricum, indiferent de motor sau dotari, masina este aceeasi: te simti bine in ea si chiar ai impresia ca ai cumparat o masina de toti banii.

Test Drive Skoda OctaviaTest Drive Skoda Octavia

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
93 / 100

Noua Octavia, desi ajunsa cu greu pe mana noastra, ne-a placut. Mai ales motorizarea de 1.4 Turbo si 140 cp care te punea sa juri ca ai dat banii pe ceva mult mai performant si cu mai multi cai sub capota. In rest, acelasi meniu de succes ca si in cazul celorlalte 2 generatii: spatiu, confort, siguranta si dotari de bun-simt. Iar faptul ca producatorul reuseste sa urmeze trendul acestui model, de a fi o masina care nu epateaza si nu striga din toate ornamentele "Uita-te la mine, sunt extravaganta!" este ceva de apreciat. In timp ce multi producatori au transformat modele de succes in modele care nu isi mai cunosc foarte bine targetul, familii, tineri sau cautatori de aventura, incercand sa faca masini de tipul 3 in 1, Skoda a pastrat toate trasaturile Octaviei dedicate publicului tinta bine stabilit: familiile cu cel putin 3 membri. Si acest lucru ii va garanta succesul.

 
  • pretul dotarilor cam ridicat
  • confort
  • design exterior
  • design interior
  • sistem audio
  • consum
  • spatiu
  • performante

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
85 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (57) Poze Test Drive Skoda Octavia
[+] mai multe