Test Drive Skoda Octavia 3: dincolo de asteptari Test Drive 21 Mai Test Drive Skoda Octavia 3: dincolo de asteptari
Toate comentariile (38):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Masinile din acelasi segment se compara intre ele. Nu compari Octavia cu Porsche. Poate un Porsche ar lua punctaj de 8/10 la tinuta de drum in comparatie cu un Koenigsegg. Intelegi diferenta? Fiecare ia nota in functie de scopul in care a fost fabricat. Despre Subaru, Mazda sau Lexus, ai ramane surprins cat de lipsite de confort sunt, tocmai pentru ca au suspensii ceva mai rigide ca sa fie stabile. Nu este niciun articol sponsorizat, este real. Acum ca sunt cativa ca tine care compara Octavia cu Porsche, na, asta e.
21 mai 2013, 14:32
+13
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Megane , Astra , Auris sunt unele din masiniile testate aici din clasa compacta , si daca nu ma insel au primit punctaje mai mici decat Octavia .
21 mai 2013, 15:49
0
10 comentarii -10 puncte
@Lupes: Megane si astra au testat doar hatchback si break, auris nu este sedan... Deci nu prea intra in aceeasi categorie... sau poate ma insel eu...
21 mai 2013, 16:03
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Fiecare publicatie are stilul ei de a puncta. Unele le baga pe toate intr-o oala si masinile care iau puncte la sportivitate pierd la consum (si asa mai departe), iar altele compara masinile dintr-un segment, fiecare cum vrea.
21 mai 2013, 15:24
+1
10 comentarii -10 puncte
Exact, insa aici cum sunt ? Sunt pe segment, insa nu e nicaieri precizat segmentul... Fiecare trebuie sa deduca de unul singur. Poate ca ar trebui adaugate niste filtre ...
21 mai 2013, 15:44
0
Hondarul
270 comentarii 474 puncte
Sunt filtre, dar pe categorii de caroserie. Nu pe denumirile tehnice gen segment B, D, E, etc pe care nu le intelege lumea. Exista si compacte mari, medii sau mici. Loganul tot compact este. Problema cu aceasta clasificare internationala este ca variaza si este vazuta altfel de fiecare publicatie. Poti filtra masinile sedan daca doresti.
21 mai 2013, 16:57
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
titus15
1181 comentarii 2336 puncte
performante remarcabile si pe hartie, iar daca voi spuneti ca in realitate e si mai bine, inseamna ca e un motor super. sa nu mai spun si de consum.
21 mai 2013, 15:01
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
In varianta Elegance masina pleca de la 19000 si cu cateva optiuni atinge pragul de 20000, un pret decent pentru ceea ce ofera parerea mea. Sunt curios de noul 2.0 diesel de 150 de cai cum se comporta si cat consuma.
21 mai 2013, 15:30
+2
Lupes
541 comentarii 852 puncte
@ga!nusha , Skoda Octavia e in clasa compacta , de cand lumea , alaturi de Astra , Megane , Golf , Focus si restul din clasa respectiva . Faptul ca-i break nu face masina sa sara din clasa respectiva . Auris nu e sedan , ai dreptate , dar Skoda Octavia e ? :))
21 mai 2013, 16:10
+1
10 comentarii -10 puncte
Conform articolului de mai sus(pe care se pare ca nu l-ai citit)skoda octavia e sedan: "Noua Skoda Octavia este sedanul clasic, bine gandit, cu forme echilibrate si dimensiuni perfecte." Si faptul ca e break ii cam schimba utilitatea... Daca tu decizi ce masina iti cumperi in functie de un comparativ intre un Megane break si un Opel astra hatchback inseamna ca nu mai are rost sa continuam discutia... Sunt doua masini cu utilitati diferite... Si loganul (berlina + MCV) si sandero sunt din clasa compacta insa utilizatorii sunt complet diferiti (sau ar trebui sa fie)...
21 mai 2013, 16:27
+1
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Din umilele mele cunostinte , stiu ca daca se deschide portbagajul cu tot cu hayon se numeste hatchback iar daca masina e in 3 volume se numeste sedan .
21 mai 2013, 17:04
+1
10 comentarii -10 puncte
Si eu stiu la fel
21 mai 2013, 17:09
+1
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Ignora faptul ca in articol s-a zis ca Octavia e sedan pentru ca nu e . Stiu si de pe net , si stiu si din realitate pentru ca o lunga perioada de timp am avut Octavia .
21 mai 2013, 17:19
0
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
@Lupes: masina in 3 volume inseamna ca are capota, plafon si portbagaj. Skoda octaivia este un sedan, o masina hatchback este in 2 volume, adica are capota si plafon!
21 mai 2013, 23:26
+1
10 comentarii -10 puncte
@Hondarul: Exact la acele filtre ma refeream... Daca la voi filtrez dupa sedan imi apar si skoda oktavia si mercedes c250 si Bmw 320d. Daca ma uit la punctaje, Skoda si BMW sunt pe acelasi loc... Ori trebuie sa schimbati filtrele ori punctajul...
21 mai 2013, 17:14
-1
29 comentarii 44 puncte
Lăsând deoparte punctaje, clase și alte nimicuri de genul, octavia este o mașină bună și o poți folosi în orice situație.
21 mai 2013, 20:33
+3
104 comentarii 145 puncte
imi place ca au revenit la vechea stema care defineste skoda si e mai de bun gust nefiind colorata. consumul daca chiar e adevarat e super, insa....cam scumpa :P
21 mai 2013, 21:07
+1
16 comentarii 61 puncte
Experienta personala cu noua skoda octavia. am sa incerc sa fiu cat mai la subiect sa nu plictisesc pe nimeni. pro: la prima vedere m-a impresionat silueta si interiorul. foarte confortabila si eleganta. cea pe care am avut privilegiul sa o conduc avea motor 1.6 diesel si pot spune ca se comporta ok desi se simte o scadere foarte mare de putere fata de cel de 1.9 in ciuda faptului ca pe hartie, cifrele spun altceva. Desi e diesel, parca nu are acel cuplu cunoscut ce te baga in scaun. Acestea fiind spuse, recunosc ca este foarte economic si silentios. De asemenea functia start-stop m-a impresionat desi nu stiu in timp cum se va comporta. contra: in ciuda celor spuse mai sus, la caroserie masina lasa de dorit. cea pe care am conduso avea 1376 km in bord, deci practic era noua, de o saptamana a ridicato din reprezentanta. de noua, capota statea stramba si ma refer ca marginile nu erau la aceeasi distanta fata de aripi, diferenta fiind extrem de vizibila. De asemenea bandoul cromat de la baza geamurilor de la usi, nu se imbina deloc bine intre cele doua usi, de parca era dezlipit de o parte. Plasticele de la baza spoilerului si a barii din spate unde se afla si senzorii de parcare de o calitate extrem de scazuta, cotiera din spate extrem de slaba iar printre lamelele grilajului din fata, puteai prinde de fire si sa le smulgi si poate un detaliu dupa care imi pare rau ca lipseste fata de modelul anterior este buzunarelele de la scaunului soferului, absente desigur la acest model. Cam 45 de minute am continuat sa ma invart in jurul masinii descoperind tot felul de detalii de acest gen. totusi cred ca la 18.000 de euro cu tot cu TVA, masina ar trebui sa aiba o calitate mult mai inalta.
21 mai 2013, 22:20
+13
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
motorul 1.6 tdi trage altfel pentru ca este commonrail care este mai liniar, 1.9 era PD si avea senzatie de putere mai mare in jurul valorii de cuplu maxim
22 mai 2013, 09:04
0
LiquidTW
89 comentarii 190 puncte
Iarasi Valy... vorbeste si tu in numele tau. Stiu ca tu zici ca pt. un motor de 1.4 este super 140 cai, dar nu po-ti spune ca are performanta buna ( eu am condus o masina identica direct la reprezentanta ), si pe langa asta consumul ? NU SARE DE 9.2. BAG mana in foc ca iarna iti ia si 11-12, iar vara.... iti ia minim 9. Urban vorbesc. At. ? Mai bine imi iau altcv. cu motor de peste 2.0, iar atunci vorbesti de performante ... nici atunci 9/10... dar hai merge 10/10, iar consumul ? Pariu ca va fi la fel ? Ai facut test drive ? Spunele prietenilor tai. Atata tot. Nu posta pe un site ca 4tuning care este un site foarte bun.... subiecte aiurea. Parerea mea spunele celor de la 4tuning ca te lasi de meserie ! Ai luat ceva banuti pt. testdriveul asta nu ? Mai umpic si spui ca Dacia LOGAN are 9/10 performante, consum 9/10, fiabilitate... etc 9/10.... PE BUNE! ! !
22 mai 2013, 12:08
-2
alehandro69
70 comentarii 7 puncte
Uite un frate bengos care stie ce spune!! Motorul e prea mic,si trebuie sa traga o caroserie destul de grea,si cei 140 cp se obtin doar la peste 4000 ture..dar marea problema e fiabilitatea sistemului Tsi...deoarece inca nimeni nu a facut 500 mii de km ca la generatia de Octavia 1...iar in alta ordine de idei e vorba de furcile pt suspensie,care daca sunt ca la noul Passat,adica din 2006 incoace...atunci avem o mare,mare problema pe drumurile noastre..Stiti ca in fata are doar o singura bucsa si pivot,montate pe telescop?Adica o singura furca,care se schimba cu totul..si sa vb logic....ce iti convine....2 picioare sau sa sari pe un picior tot timpul?Si Duster are pe puntea fata 2 bucse care tin furca suspensiei..iar mult hulita Dacie care e trasa cu furie la rematuri,are 2 furci si 2 pivoti,plus un tirant zdravan,iar pe vremuri cand se fabricau piese de calitate acestea tineau si 10 ani...iar marea surpriza e urmatoarea...masinile de campionat mondial,pt rally...tot pe,roata fata..au suspensia aproape identica cu batrana Dacie.. si pot da exemplu..de la un videoclip gasit usor ...vizionati de la min 2.50 http://www.youtube.com/watch?v=6s8BGSXQriM
09 iun 2013, 03:21
+1
Lupes
541 comentarii 852 puncte
@emy_brabus , dupa o documentare prin actele masinii am ajuns la concluzia ca nu am dreptate . Insa nici tu in totalitate :)) skoda octavia e "AB berlina cu hayon" .
22 mai 2013, 16:20
0
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Asa este, berlina in 3 volume, dar nu hatchback ;)
22 mai 2013, 18:51
+1
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Era de asteptat ca sa fie peste asteptari , doar vorbin de Octavia si de tehnologia Germana :)
26 mai 2013, 13:08
-1
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Unde pune neamtu mana iese o minune :)
26 mai 2013, 13:09
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am vazut modelul la showroom.Calitate slaba a asamblarilor,scaune model vechi,tapiserie de slaba calitate.Un VW mai ieftin.Nu este de laudat asa de mult.Probabil sunt foarte pretentios... Are succes in Romania pentru ca este o masina ieftina.Comparatia cu BMW sau mai mult cu Mercedes este total deplasata.Mercedes clasa C este la ani lumina distanta de Skoda la toate capitolele,inclusiv la pret.
28 mai 2013, 11:27
+3
1 comentarii 1 puncte
As da ca nota medie un 7. Arata destul de bine insa calitativ este foarte slaba. Motorul de 1.4 TSI (122 sau 140, 150 cai) este un esec total la capitolul fiabilitate. Am avut la firma vreo 12 masini cu acest motor (VW). Toate au avut probleme inca de la peste 20-30k km. Ba chiar la unele am inlocuit turbina si alte elemente motor cand masnile nu aveau nici macar 50k km facuti. Ca si pret Skoda (in combinatie cu acest motor) este extrem de scumpa in opinia mea. Adica la acesti bani se poate cumpara o masina serioasa (A4, A6, Seria 3,5, C Class, E Class, Lexus) de cativa ani vechime si cu km putini --- care nu se poate compara in nici un fel cu o simpla Skoda. Respect,
28 mai 2013, 12:18
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
De ce compari masina noua cu masina second, e cel mai prost lucru pe care poti sa il faci. Si chiar daca iti iei la 20000 de euro o masina de care ai zis esti sigur ca poti sa o intretii la fel de bine ? Intr-adevar prima generatie de TSI a fost cu mici probleme, dar acum ei se lauda ca le-au rezolvat si cred ca nu degeaba 1.4 TSI a fost motorul anului la aparitie
29 mai 2013, 08:54
+2
1 comentarii 1 puncte
Am motorul asta pe un golf 5 variant, si nici vorba de consumurile stipulate aici, la 130 km/ora pe A2 imi ia cam 7.2-7.5, consum de 5.2 nu scot nici cu 90 km/ora...am scos cu 90 km/ora 5.6-5.8, daca merg cu 100-110km/h imi ia cam 6.2-6.7. Oare e a mea mai gurmanda? O am de noua, am 44000 km cu ea si deocamdata nici o problema la motor, folosesc doar ulei 0W40.
28 mai 2013, 12:26
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Aceasta varianta este una revizuita si cu treapta a 6-a in cutie mult mai lunga
29 mai 2013, 08:51
0
165 comentarii 142 puncte
In principiu, Skoda incepuse bine, ca un VW mai ieftin. Apoi, in opinia mea, a facut niste masini mai frumoase decat VW (in special Superb, dar exclud cotineata de Fabia...). Acum, din pacate, face masini ceva mai banale, nu atat de aratoase (cica sa nu epateze, si sa nu ridice pretul...), dar mult mai scumpe!!! Modelul de test, atat de plecare, cat si cu dotari, adica de la 17000 la 22000 de euro, mi se pare dement! De banii astia gasesti masini, si vorbesc de noi, nu SH!!! N-am inteles chestia cu "singurul motor pe benzina care consuma cat un diesel"?! La valorile prezentate mai trebuia adaugat ",,, cat un diesel de 3 litri!". Eu am un diesel 1,6 tdci de 90 de cai Ford si am pe bord, acum, zilele astea, cu climatronic (e adevarat ca nu am ajuns la 35 de grade...) 4,1%!!! Pai pana la 6,5, mai e taticule, cam mult... Nu dorm cand merg, dar nici nu zbor la joasa inaltime, asa 60 loco si 110 afara... Deci, mi se pare scumpa si gurmanda, de fapt e ca un 1,6 aspirat de 100 de cai, cu un cuplu mai bun (probabil) din cauza turbinei. Iar sistemul de parcare automat, din descriere, este sub cel de pe Focus, care nu-ti spune ce sa faci, ci face efectiv!!! Iar modelul Rapid e mai scumpa si mai urata decat un Logan, cred ca l-au proiectat cu drujba... Personal, daca as avea un buget de 24000 euro, nu mi-as propune sa vizitez Skoda sau VW...
29 mai 2013, 17:59
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
1.Pai normal tu ti-ai propune sa vizitezi Ford, pentru ca asta ai si vei ramane fidel marcii. 2. Cum sa compari un 1.4 tsi de 140 de cai si 250 de Nm(de la vreo 1500-1600 de ture) cu un amarat de 1.6 benzina de 100 de cai si vreo 160-170 de Nm (pe la 3500 de ture). 3. Cred ca nu te-ai mai uitat la preturile de masini noi. Mama unui prieten de al meu si-a cumparat noul Ford Focus 1.6 benzina,aspirat de 115 cai, coaja cu 15800 de euro. Si un diesel 1.6 de 95 pleaca de la aproape 18000, in varianta standard in care nu ai nici vopsea metalizata. Octavia pleaca de la 14300 si ajunge inspre 20000 de euro o varianta imbracata cu un motor decent, cu jante, cu clima, full electric si asa mai departe, ca sa numai zic cat de spatioasa este masina si de utila. 4. Skoda Rapid a primit numeroase premii pentru felul in care arata, ea si cu Mazda 6 sunt considerate printre cele mai frumoase masini scoase anul asta. 5. 6.5 este consumul mediu, la drum intins au scris ca a consumat 5.2 ceea ce mi se pare super decent. Adica a consumat un litru in plus fata de cat zici tu ca ai avut consum. O diferenta justificata avand in vedere plusul de 50 de cai si faptul ca au mers in regim de autostrada cu 130 km/h.
30 mai 2013, 09:42
0
165 comentarii 142 puncte
@AdrCos 1. Ai dreptate. Cand folosesti o masina de 6 ani si 240000 de km, fara cheltuieli importante, cred ca ai motive. 2. Comparatia am facut-o doar la nivelul consumului. Un motor de 1,6 aspirat consuma 6-6.5 afara si 9,5 in oras. Testul vorbea de niste cifre destul de apropiate. 3. Ai dreptate, nu m-am mai uitat la preturile masinilor noi, pentru ca nu m-au interesat. La Ford nu prea exista notiunea si dotarea de "coaja"; asta exista la gama VW,implicit Skoda, Seat, etc. La Ford sunt de regula cam trei variante de echipare, patru cu "Ghia". Niciuna nu vine fara radio CD si AC, cel putin. 4. Personal nu ma intereseaza premiile si testele EURONCAP, care sunt componente de marketing (adica sunt platite de "castigatori" ca sa mai creasca la vanzari...). Doar intamplator imi voi cumpara vreo masina pentru ca a fost "masina anului xxxx in Europa". Cunosc astfel de modele care nu si-au realizat niciodata nivelul de preofitabilitate. Dupa gustul meu, nu-mi place. Ceea ce nu inseamna ca asta conteaza pentru altii, dar gusturile nu se discuta! Modelul actual de pe piata imi place mai mult, si il consider "peste" echivalentul Jetta. 5. Chestia cu consumurile e delicata. Cand testezi o masina catalogata "de familie", si afirmi ca nu are valente sportive, insa tu faci testul conducand sportiv, sau la viteze superioare celor legale (cand noi avem 230 km de autostrada, si aia cu restrictii...), ce relevanta are asta pentru mine, familistul care vreau s-o cumpar?! Aaaa, si mai e chestia cu "sustinerea laterala insuficienta"... Cu o "familiala" faci drifturi, sau intri in viraje periculoase cu 100, cand ea are suspensia moale?! Ok, daca vorbim despre variante RS, ST, R, care au tenta sportiva, unde nu cred ca cel interesat vrea consum de 4 si suspensie lejera, dar asa, despre ce vorbim?! Si revenind la punctul 1, mai sunt marci interesante la pretul ala... Admir Skoda pentru ce a devenit ea, comparativ cu producea inainte, la fel ca si Dacia! Insa tocmai despre ce ne pla
30 mai 2013, 10:39
0
2 comentarii 4 puncte
Buna ziua. Am citit toate comentariile referitoare la noua Octavia si am inteles ca nu place la toata lumea.Eu personal, dupa 10 ani si 208000 km sunt multumit de vechia octavia 1.9 tdi 90 cv.Vreau sa spun ca am ajuns mereu acasa fara probleme,dupa calatorii de 3400 km cu familie si bagaj, iarna si vara,2/3 pe an. Iar in primavara asta am hotarat sa cumpar noua Octavia,cam peste o saptamana trebuie sa apara daca nu fost luata de ape in Cehia. Pot sa scriu ce comanda am dat : Ambition 2.0 tdi 150 cv. Sper sa fie cel putin la nivelul celei vechi.Cand o sa am mai multe detalii o sa revin.
09 iun 2013, 12:44
+3
neymar
423 comentarii 244 puncte
Prea asemanatoare cu VW Passat. Sa fabrice si astia de la Skoda Seat propriile masini de la 0 independenti de VW ,nu sa le faca 90 la suta din modelele de la VW doar pun sigla de skoda si seat pe ele restu e vw motor caroserie asemanatoare etc....ce prostie nu inteleg de ce mai exista marcile astea fara identitate.
15 iun 2013, 18:13
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »