Volkswagen Golf 1.2 TSI 105 cp BlueMotion

"Doar o alta generatie de masina buna, fiabila si plina de traditie."
PUNCTAJ
4TUNING
89
PRIZA LA PUBLIC
91
NOTA CITITORULUI
77
DESPRE TEST SI SUMAR PUNCTAJ
Testat de: Valentin Mănuș
  • Km. la bord: 3100
  • Km. efectuati: 355
  • Tipul drumului: asfalt
  • Mediul de condus: extraurban
  • Conditii meteo: uscat / ploaie
  • Traseu: Bucuresti - Curtea de Arges - retur
  • Numar de pasageri: 3
  • Bagaje: nu
  • Stil de condus: legal
Poate doar sarcina lui Kim Kardashian a fost evenimentul international mai asteptat decat iesirea de sub cortina a noului Volkswagen Golf 7. Cu toate astea, cel mai mare site auto din Romania, acesta pe care te afli acum, este fara indoiala printre ultimele care a reusit, din presa autohtona de profil, sa testeze acest hatchback cu un nume suprasaturat de istorie si traditie. Insa, in cele din urma, dealerul Volkswagen MIDOCAR este cel care ne-a pus la dispozitie masina pentru un week-end intreg, cu scopul de a descoperi singuri ce se ascunde sub tabla unui model care implineste 7 generatii.

Specificatii tehnice

TINERI Cel mai probabil sa o conduca:
TINERI
URBAN / EXTRAURBAN Conceputa sa fie condusa:
URBAN / EXTRAURBAN
INVIZIBILA Sex-Appeal:
INVIZIBILA
  • Carburant benzina
  • Cilindree 1197 cmc
  • Putere 105 cp
  • Cuplu 175 Nm
  • 0 - 100 km/h 10,2 s
  • Viteza maxima 192 km/h
  • Tractiune fata
  • Greutate 1210 kg
  • Consum mixt 7,5l/100km
  • Nr. locuri 5
  • Nr. usi 5
  • Volum portbagaj 380 l
  • Euro NCAP 5*
  • Pret de pornire 16.267 Euro
  • Pret model testat 17.254 Euro
  • Impozit anual 48 lei

Exterior

PUNCTAJ 4TUNING
7 /10

Golf este masina care, prin "cumintenia" sa traditionala se potriveste cu orice client. Extrem de putine sunt masinile atat de echilibrate din punct de vedere vizual, mai ales din gama hatchback. Oricat te-ai uita, nu gasesti ceva gresit, in niciun colt, in nicio curba sau linie trasata de designerii germani. Insa noul Volkswagen Golf se poate mandri doar cu atat. O imagine globala pozitiva, care se potriveste atat unui public tanar, cat si unei familii numeroase, sau chiar unor soferi iesiti la pensie si care au ramas fideli numelui Golf. Volkswagen Golf a fost intotdeauna o masina universala, buna pentru toata lumea, si asa a ramas si la generatia cu numarul 7. Insa, tocmai pentru ca au vrut sa se adreseze publicului larg, fara a targeta un interval de varsta anume, nemtii de la VW au dat-o in bara cu personalitatea si atitudinea. Golf Mk7, cel putin din punctul de vedere al designului exterior, duce o lipsa acuta de individualitate si nu reuseste sa transmita niciun mesaj precis care sa exprime atitudinea celui care o cumpara.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Dar si acest lucru este o strategie in randul masinilor de volum. Si anume sa ramai cu un design conservator, fara sa apelezi la diverse tertipuri strigatoare sau care sa faca o masina sa iasa in prim-plan din multime, asa cum se intampla la modelele scumpe sau cele sportive. Si in cazul Volkswagen, cam toate autoturismele care au acum o identitate vizuala similara transmit acelasi lucru: masini obisnuite, pentru oameni obisnuiti. Un fel de intoarcere la originile din 1938, cand a luat nastere numele de Volkswagen, adica masina poporului.

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Interior

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Materiale de calitate, imbinari perfecte si un echilibru vizual si ergonomic bun. Asa este interiorul lui Golf 7. Chiar daca modificarile nu sunt atat de radicale fata de generatia anterioara, imbunatatirile sunt destule si sunt acolo unde trebuie. Scaunele sunt confortabile si pozitia la volan este destul de inalta, ceea ce contribuie simtitor la vizibilitate. Dar, ca si la exterior, Golf sufera de "sex-appeall", de ceva elemente care sa te faca sa oftezi cand te asezi pe scaunul pasagerului, ceva care sa te faca sa zici "Uau!". Ei bine, nimic din interiorul acestei masini nu te va determina sa ai astfel de reactii. Pentru ca dam de aceeasi problema: se vrea un interior practic si curat. Atat. Gata sa-i satisfaca in egala masura pe un tanar de 18 ani care isi cumpara prima masina, cat si pe o doamna trecuta de a 2-a tinerete, de 75 de ani, care vrea sa mearga linistita la piata sau la Baile Herculane.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Interiorul noului Golf se caracterizeaza printr-un bord clasic, cu prize de aer obisnuite, ceasuri la locul lor, mari si vizibile, o consola centrala ce domina partea frontala si un volan sport in 3 spite. Fara elemente ce se lasa descoperite, fara butoane incerte sau functii neclare despre care trebuie sa citesti in brosura de utilizare. Nimic de genul asta. Noul Golf se arata si se ofera pe tava, imediat, mai ceva ca o domnisoara ce sta sub un felinar rosu, fara sa pastreze secrete.

Spatiu

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Golf 7 vine cu un spatiu de bagaje care are un volum de 380 de litri, destul de bine pentru segmentul compact cu o caroserie hatchback. Evident, daca doresti sa cari noile termopane pentru casa, bancheta se rabateaza si le poti transporta fara probleme. In plus, interiorul ofera multe spatii pentru depozitare in portiere, pe consola centrala, cotiera si in portbagaj, in diferite compartimente ascunse.

Cei 5 pasageri pot calatori confortabil in habitaclu, avand loc suficient pentru picioare si cap. Insa portbagajul limitat face imposibila transportarea a 5 pasageri cu tot cu bagaje, asadar, cel mai probabil, maximum 4 oameni se vor bucura de mersul la drum intins cu noul Golf, numar perfect pentru o armonie deplina. Si fara atingeri incomode. Adica 5 oameni vor merge cu Golf, insa 4 se vor bucura ca merg cu Golf.

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Motor

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Sunt destui cei care nu prea inteleg cum de unele masini, chiar si din clasa medie sau accesibila, cum sunt cele de productie autohtona, primesc note mari la motorizare. Explicatia este prin modul in care noi dam punctajul, adica prin comparatie cu alte modele similare sau chiar comparand datele de pe hartie cu realitatea, pretul, puterea si asteptarile.

Ca sa va dau un exemplu, o masina de 200 cp poate avea un punctaj mic, daca nu se simte puterea sau daca pretul cerut este exagerat de mare. La fel cum un motor de mica capacitate, dar care iti transmite senzatia de putere la un pret decent, poate avea puncte mai multe. Asa este si cazul noului Golf. Daca la interior si exterior nu exceleaza, avand multe "sechele" de la vechiile generatii, la motorizare sta foarte bine. Am mai condus turisme din grupul VAG cu acelasi propulsor de 1,2 litri si 105 cp. Insa acum avem sub capota un motor de generatie noua. Si chiar daca puterea este aceeasi, se simte diferit.

Golful testat de noi avea cel mai mic motor din oferta, cel de 1200 cmc, dar nu cel de 85 de cp care este cel mai ieftin, ci urmatorul, de 105 cp. Un motor foarte echilibrat, care trage de la turatie mica, cu reprize bune in orice treapta, ce te lasa cu gura cascata de fiecare data cand iti amintesti ca esti tras de un motoras cu o capacitate cat o Cola XXL de la un McDonald's american. Si, dupa ce eram sceptic la inceput, asteptandu-ma la o putere slaba si necesitatea unei acceleratii mai puternice, ca sa intre in ture micul propulsor turbo, dupa ce am mers destul de mult cu masina, atat in oras cat si pe autostrada, m-am convins ca motorul 1.2 TSI este punctul forte al acestui autoturism. E bine de tot. Si il recomand cu caldura. Mai ales ca "tine cu casa" si nu este deloc gurmand.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Transmisie

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Aici, nimic nou. O cutie manuala in 6 trepte, bine etajata si precisa, cu primele trepte scurte si ultimele lungi, de croaziera. Timoneria este silentioasa si nu da rateuri niciodata, incat sa te oblige sa debreiezi pentru a intra inca o data in marsarier, de exemplu.

Performante

PUNCTAJ 4TUNING
9 /10

Accelerare: Golf are nevoie de 10,2 secunde pana la 100 km/h si atinge o viteza maxima de 192 km/h.

Franare: nu mai exista Golfuri cu tamburi pe spate, inca de acum 2 generatii, avand acum discuri asistate de ESC, ASR, EDL si EDTC si asistenta la urcarea in panta, motiv pentru care franarea in Golf este foarte eficienta.

Suspensii: confortul este una din trasaturile masinii. Silentioasa si bine antifonata, nu va deranja pasagerii nici din punct de vedere auditiv, dar nici la rinichi, pentru ca in orice conditii de drum masina este permisiva si transmite senzatia de liniste chiar si pe piatra cubica sau peste linii de tramvai si gropi.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Tinuta de drum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Asa cum era de asteptat, noul Golf are o tinuta de drum impecabila. Nu da semne de ruliu nici la viteza mare sau in viraje agresive, iar in oras este o placere. Desi nu are vreun sistem pretentios de suspensii, pe care sa il poti regla dupa bunul plac in functie de mediul de condus, in oras si la viteza mica masina este extrem de confortabila, cu suspensii destul de moi, iar la drum intins se asaza bine pe asfalt, dandu-ti senzatia de siguranta si precizie.

Vizibilitate

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Noul Golf ii ofera soferului un camp de vizibilitate larg, atat in laterale cat si in fata, datorita stalpilor subtiri ai parbrizului. Nici in spate vizibilitatea nu este rea, luneta fiind destul de mare, permitandu-i soferului sa faca parcari fara probleme. Si o luneta generoasa este bine-venita, mai ales daca esti la volanul unei masini fara senzori de parcare sau camera de marsarier, asa cum am condus noi.

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Siguranta

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Siguranta este un capitol la care Volkswagen sta impecabil, indiferent de modelul vandut. Noul Golf nu putea sa iasa pe piata decat cu un "palmares" de 5 stele, adica punctaj maxim, la testele Euro NCAP. Masina vine cu o sumedenie de airbaguri, sisteme electronice precum ABS, ESP si multe alte inovatii cum ar fi frana de urgenta City, franarea Multi Collision Brake sau sistemul proactiv de protejare a pasagerilor in caz de impact.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Dotari

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Varianta testata de noi este Trendline, cea mai accesibila din oferta MIDOCAR. Golf vine in aceasta varianta cu aer conditionat automat Climatronic, carcase oglinzi exterioare si manere usi in culoarea carosriei, cotiera centrala fata cu spatiu de depozitare si 2 guri de ventilatie spate, faruri de ceata cu iluminare statica la virare, Radio CD Composition Media 4X20 Watt, 8 difuzoare, display TFT touch-screen capacitiv color, cu diagonala de 14,7 cm si senzor de proximitate cu functia MP3, Bluetooth, USB, culoarea alba Pure White Uni si tapiterie din stofa. Plus dotarile standard care sunt 6 airbaguri, imobilizator, computer de bord, detector oboseala, frana electronica, sistem start/stop, geamuri electrice, oglinzi electrice si volan reglabil.

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Consum

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

Cu un stil de condus destul de sportiv, am reusit sa scoatem din micul benzinar de 1.2 litri un consum destul de decent. Mai precis, un consum mediu de 6,1 litri la 100 km. Daca in regim de condus urban, noul Golf consuma cam 7,2 litri cu functia Start/Stop activata, la drum intins acest consum scade pe la 5,2 litri. Si dupa un drum pana la Curtea de Arge si inapoi, plus mai multi kilometri in oras la ore de varf, computerul de bord ne arata 6,1 litri. Ceea ce nu este deloc rau, daca ne gandim ca avem un motor turbo pe benzina, instalat pe o caroserie... deloc mica.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Pret

PUNCTAJ 4TUNING
8 /10

Cel mai ieftin Golf costa 15578 Euro cu TVA, fiind varianta Trendline cu motorul 1.2 TSI de 85 cp si cutie manuala in 5 trepte. Urmatoarea varianta este cea testata de noi care incepe de la 16267 Euro cu TVA, la care dotarile adaugate au ridicat pretul la 17254 Euro cu tot cu TVA. Nu este un pret deloc rau pentru o masina noua, foarte sigura si cu un "pedigree" plin de traditie si recunostinta din partea a milioane de clienti.

Test Drive Volkswagen Golf 7

Special

PUNCTAJ 4TUNING
10 /10

ZILNIC. Pentru asta e facut Golful. Sa te urci in el ca sa mergi la serviciu in fiecare zi, cu un consum decent in oras, sa te duci la cumparaturi, seara la film, dimineata sa duci copilul la gradinita sau in week-end ca sa mergi la munte sau la mare cu prietenii. Si, in egala masura, Golful este masina ideala de petrecut vacante oriunde in Romania, oriunde in lume. Este genul de masina bine realizata, fara defecte de fabricatie, in care te urci, o pornesti si te opresti acolo unde ai nevoie. Este masina fara un scop anume altul decat satisfacerea oricaror cerinte, ale oricui. Ce alta masina mai poate face asta?

Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7Test Drive Volkswagen Golf 7

Concluzii

PUNCTAJ TOTAL
89 / 100

Chiar daca noul Golf cu numarul 7 nu este o masina care va intoarce zeci de priviri sau va lasa privitorii fara suflare, este fara indoiala o masina practica si foarte bine fabricata. Daca ii avem ceva de reprosat lui Golf 7 este numai faptul ca e prea cuminte si nu vrea sa iasa in evidenta. Dar daca ne gandim mai bine, poate chiar acest lucru il face special. Familia Golf nu a fost gandita pentru cineva care doreste sa fie special, exclusivist sau sa fie mai presus de altii. Totusi, ca sa acopere si acel public tanar doritor de viteza, vor urma variantele GTI si R. Insa Golful in general, asa cum se vinde el in 99% din cazuri, este masina obisnuita, normala si docila. Buna la tot si indragita de toti. Si, asa cum vedem azi destule Golfuri din generatiile 1, 2 sau 3 circuland pe strazi, si acest model este aici ca sa ramana mult timp de acum printre noi.

Test Drive Volkswagen Golf 7

 
  • aspect conservator
  • pret
  • confort
  • spatiu
  • motorizare
  • siguranta

SPUNE-TI PAREREA!

NOTA CITITORULUI
77 / 100
Browser-ul tau nu suporta javascript. Te rugam sa-l actualizezi.
Acordă o notă maşinii
Salvează
Punctajul dat de 4Tuning este cat se poate de obiectiv, fiind rezultatul propriei experiente acumulata conducand mai multe masini similare. Punctajul 4Tuning al fiecarei masini este si ca urmare a comparatiei cu alte modele din acelasi segment, niciodata cu masini din alte categorii. Popularitatea unei masini este calculata in functie de numarul de citiri ale articolului, impactul in mediul social online si comentarii. Nota cititorului este media notelor date de vizitatori, in functie de propriile preferinte. Spune-ti si tu parerea despre aceasta masina mai jos.
Da o nota masinii testate

Distribuie pe Facebook


Vezi toate pozele (33) Poze Test Drive Volkswagen Golf 7
[+] mai multe