cata fiabilitate sa mai aibe motorul ala de 1.2 si 105cp?motorul ala in 10-15 ani o sa fie vai de el...niciodata nu mi-au placut motoarele de genul asta,foarte mici dar cu putere destul de mare pt ele.acelasi exemplu il pot da si la logan 0.9tce cu 90 cp,cat o sa reziste si motorul ala fara sa umbli in el...?
tu iti cumperi masina pe viata? Durata medie de viata la orice automobil modern este de 8 ani. Dar masinile astea sunt gandite pentru oameni care si le permit de noi si nu le iau alergate cu 200k de km si vechi de 20 de ani. Se numeste consumerism si daca nu iti permiti sa ti pasul, poti merge cu bicicleta sau cu o "pisicuta" de 30 de ani.
fiecare are parerea lui.ca producator auto renumit nu cred ca iti doresti sa faci o masina buna,fiabila numai 8 ani.totusi in 8 ani masina aia cred ca o sa aibe ceva probleme fortand motorul ala,nu sunt inginer si imi dau cu parerea,ramane de vazut daca e asa sau nu.
Cred si sper sa fie destul de fiabil cat sa o utilizezti ca prim proprietar 4-5ani,apoi o vinzi si nu te mai intereseaza.Masinile moderne sunt facute ca in decursul vietii sa se mai investeasca in ele cel putin 30% din pretul platit de nou(lucru afirmat de constructori).
Perfect corect...unul din primele lucruri pe care le inveti de exemplu la un intership Renault este despre viata calculata a produsului: produsul NU trebuie sa reziste mai mult de "x" timp, dupa care trebuie fie ca firma sa faca bani din piese si manopera in reprezentante fie sa vanda un produs nou.
Este valabil pentru aproape toate firmele, nu numai auto, cu foarte mici exceptii( ex: producatori de produse premium, luxury sau care isi bazeaza reputatia strict pe calitate si rezistenta )
1. Cam toti constructorii au imbunatatit calitatea interiorului.
2. Golful este cel mai scump din gama. La motorizare si echipeare echivalenta, este cu ~15% mai ieftin decat un A3, BMW 1, Mercedes A-Class (clasa premium in categorie).
3.Cinstit, inca nu "m-am jucat" in interiorul unui Golf VII, asa ca nu stiu daca merita 8 sau mai mult (mai putin sigur nu).
Aici este vorba nu de fiabilitate, ca nu ai cum sa-ti dai seama de fiabilitate intr-un test ca cel de mai sus:)). Este vorba de calitatea materialelor (la atingere, aspect, etc.), imbinari, functionalitate, ergonomie...
Pentru GTR. Nu cred ca te-ai mai uitat la preturile masinilor noi de mult timp, un amarat de A180 (parca 122 de cai) de la Merc pleaca de la 25000 si in pretul asta ai roti de tabla, vopsea nemetalizata (doar vopseaua metalizata este 700 de euro) deci cel mai ieftin. Deci nu ne lua cu 15% mai ieftin ca esti f departe de adevar, chiar si cu echipari echivalente un golf este pe la 18000 si un A de la Merc vreo 26-27000 asta inseamna cam 50% in plus, nicidecum 15%. Pana si un 114i este vreo 24000 coaja (adica 1.6 benzina aspirat de 102 cai)
Eu zic sa mai studiezi odata problema ca aberezi. Golful 1.4 tsi 122cp este mai coaja ca A180 (lipsesc volan multifunctional, senzor faruri, clima (a nu se confuna cu climatronic), nu are cotiera fata, are o singura culoare gratuita (A-class are 4), si este un VW nu un Mercedes (si cel mai frumos din gama).
VW 1.4 TSI in varianta asta este 18400 euro, A-Class care este deja mai dotat este 25048 euro, deci diferenta reala este de ~25%.
Nu mai are rost sa comparam cu concurenta directa (Civic, Focus, Astra), toate mai ieftine in aceeasi configuratie.
Pentru GTR 1.4 TSI vine cu Aer conditionat
ESP Sistem de franare automata "Multi Collision Brake" 9 Airbag-uri Geamuri fata si spate actionate electric Inchidere centralizata cu telecomanda Computer de bord
RadioCD "Composition Colour" cu touch screen color de 12,7cm, 8 incinte acustice si cititor carduri SD Frana de stationare electronica
Detector de oboseala Sistem Start / Stop
Sistem de recuperare a energiei pierdute la franare Jante aliaj usor "Lyon" 6.5J X 15
Cruise Control Cotiera centrala fata
Faruri de ceata cu iluminare statica la virare
Computer de bord "Plus" la care clima si vopseaua metalizata te mai costa vreo 600 de euro. Adica in total vreo 19000. La Merc A 180 te costa 25000 la care mai adaugi vopsea metalizata 700 de euro, proiectoare de ceata 230 de euro, pe tempomat inca 300 de euro (vw are cruise control, pana si extinctorul te costa 136 de euro la Merc (pachetul legislativ venind moca la golf). Nu zic ca sunt lucruri pe care le are in plus Mercedesul, dar pe mine 2 optiuni in plus nu ma incanta cu nimic atata timp cat motorul este unul mediocru si nu imi ofera mare lucru in plus. Nu vad sa se acopere diferenta de 8000 de euro cu ceva foarte folositor. Cat despre Focus si Astra iti pot spune ca mama celui mai bun prieten al meu si-a cumparat anul trecut Ford Focus nou 1.6 benzina aspirat a fost 16000 standard si cu vopsea metalizata. Acum nici nu se mai face acest motor. Si un 1.0 T de 100 de cai pleaca de la 16400 coaja. Astra pleaca de la 16000 cu 1.4 16 valve de 100 de cai. Pentru ce sa platesti atatia bani pentru un motor clasic cu cuplul in tavan ca sa numai zic ca la Astra un 1.3 diesel pleaca de la 18500. Chiar vorbeam cu un user de aici de pe site care a dat pe un Opel Astra 1.7 diesel de 130 de cai 25000 de euro.
In conluzie cred ca Golful este plasat cam pe aceiasi treapta cu concurenta si inca departe ca si pret de cele premium care in varianta standard nu ofera mare lucru si cand spun asta ma refer in primul rand la motori
Pentru AdrCOS
1.ESP daca cumva nu stiai este deja obligatoriu prin lege. Este ca si cum imi spui ca are centuri de siguranta! :)
2. 9 Airbag-uri Geamuri fata si spate actionate electric Inchidere centralizata cu telecomanda Computer de bord - astea exista si pe A-Clas, etc...
Eu m-am rezumat la diferente, cum ai mai pus cateva.
3. La vopsea, sa zicem ca nu vreau gri si nu metalizata. La Golf platesti si pentr simpla Neagra, alba sau rosie, este un cretinsism.
4. De motoare nu are rost sa vorbim, ca 1.4 TSi deocamdata este cel ami prost motor din categorie asta de putere, atat ca fiabilitate (mii de plangeri si reparatii pe garantie) cat si la consum (aberant de mare in realitate)- le agsesti pe forum VW si Google.
Ai sa observi ca, cu cat iei varianta mai performanta cu atat este mai apropiata la pret.
Ce poti sa mai faci, sa iei un TDI de 150CP 4Motion si ai sa vezi ca, cu absolut toate optiunile trece de 39000 de euro. Este aberant.
O zi buna!
Cum adica interiorul nu tine de pret!? Pai atunci merita 5 in comparatie cu interioarele de la RS3, A45 AMG, 135M.
La pret clar este o greseala, sigur nu are cum sa fie 0, mai ales ca apare si comenatriul "Nu este un pret deloc rau pentru o masina noua, foarte sigura si cu un "pedigree" plin de traditie si recunostinta din partea a milioane de clienti."
Normal ca mi se pare cinstit sa ia 8, pentru ca seamana prea mult cu anteriorul (prea conservator) si pantru ca notele se dau comparativ, nu este un test grila de la scoala. Comaprativ cu alte interioare merita 8. Cum sa nu raportezi la pret, despre ce vorbim, orice oferta este raportata la pret si la concurenta, altfel avea nota 6 fata de un interior de Mercedes, BMW sau Audi!? Referitor la exterior, in varianta de baza fix 7 merita. In cazul de fata tu esti heater-ul articolului, care de altfel este detul de ok. Eu referitor la masina asta am doar acteva reprosuri: nu-mi plac motorizarile mici (cu multe probleme de fiabilitate si consumuri reale mult mai mari), nu-mi place aspectul la variantele chele, pretul este speculativ (tipic VAG). Imi plac modelele mai dotate, imi plac unele motoare din oferta, imi place upgradeul de design (chiar daca seamana cu modelul anterior destul de mult), imi plac sasiul, confortul, upgrade-ul facut in general. Este o masina OK. Acum nu inteleg ce-ai fi vrut tu, sa aiba 10 pe linie!? Ti se pare cumva etalonul de frumusete!? Pe langa asta designul este o chestie de gust, destul de discutabila.
Eu personal n-as cumpara golf 7 (6 facelift, vorba colegilor) decat cu motor diesel pentru naveta si concedii aka facut treaba cu ea deci sa fie cea mai buna oferta de piata pentru utilizarea asta. Nu ma atrage cu nimic.
"Cel mai probabil sa o conduca:TINERI"
Esti sigur ca ei nu vor hot-hatch-uri sau cel putin masini cu un design mai de anii 2013? Gen veloster, giulietta etc.
Cred ca media de varsta a posesorilor de golf e de 35 de ani.
PS. La sex-appeal ai nimerit dar se bat in cap astea doua.
cati tineri cu veloster , giulietta , seria1 sau alte automobile cu ''personalitate'' ati vazut in comparatie cu tineri care conduc golf , focus , octavia sau chiar logan? ma refer la tara noastra...;)) parerea mea este ca golful are foarte multi adepti din randul tinerilor pt o masina de nivelul ei
Ai spus bine cand ai scris "tara noastra"...piata auto din Romania are total alte target-uri la toate catedoriile de masini, comparativ cu ce piata vrei tu, inclusiv Germania(mamica golfului)...iar Golful , desi clar este o masina FOARTE buna NU are "sex apeal" si este considerat relativ anost si "de facut treaba cu el" in alte tari. Astfel acolo tinerii prefera mult mai mult masini cu personalitate si design aparte, chiar in ciuda unui pret mai mare sau a unei fiabilitati mai scazute. Mai pe romaneste o tipa chic(sa spunem arhitecta/designer/doctorita etc) de 20-30 de ani, nu o sa cumpere un golf in Franta, Germania, Belgia etc, cand poate sa cumpere o masina mult mai "speciala" precum o Alfa sau un DS3/DS4, Civic,Smart FourFour etc...in schimb contabilul de la firma unde lucreaza "gagica" mai sus mentionata o sa cumpere Golf.
Repet este o masina foarte buna care personal IMI PLACE mult(calitate,performante,fiabilitate), dar nu consider(si nu sunt singurul) ca are acel "ceva" care sa ma faca sa o cumpar daca as cauta ceva din clasa ei de masini, ci as alege un Citroen DS care se bate cu hatchback-urile premium la calitate si design de ultima ora, sau un Civic interesant, sportiv si mega fiabil etc
Adica a-ti renunta la un Ford Focus Titanium 2008-2010, pentru un volsVAGIN 2013 cu motor de 1,2?
17.000?
Hm...
Nici nu a invatat sa stea pe curbe ca Jeta care a luat sistemul tot de la FORD.
Adica suspensie independenta spate.
Poate gresesc, poate nu!
Asta decide fiecare.
Bafta!
04dco,iti iei sub 17.000 euro un renault megane sport 265 rs de stai in cap. :) Sau alte masini ,la 7000 iti iei masini second cu putini km din 2010 cele mai vechi,si nu sunt rable. :)
pai masina noua daca stai si te gandesti logic nu are rost sa-ti iei doar daca e de la 60-70 de mii de euro in sus pt k la banii aia nu mai gasesti ceva second mai bun
Esti liber sa dai ce note iti doreste inima. Insa pana atunci, hai sa incercam sa scriem cat de cat corect, nu cu trebuiesc... Cat despre note... Daca tu ai zice ca Loganul merita 5 la cati bani costa si cat s-a investit in crearea sa, e parerea ta. Noroc!
notele se acorda pe o singura scara... relativa la design; nu am vazut ca in diferitele teste/review-uri facute de reviste consacrate sa zica nota 10 pt buget pana in 1000$.
Iar pana la urma daca te uiti pese marketing-ul facut si in detaliu, "the new logan" este vechiul logan cu carcasa schimbata si interiorul restilizat.
Daca vrei sa compari activitatea unui constructor similar poti sa te uiti la Skoda cu primul model lansat dupa achizitionarea de catre VW si anume modelul Felicia si cel de-al doilea care este Octavia
@ lectia de ortografie (o greseala, mi-o asum)..... asta se intampla cand cineva nu stiu sa accepte si critici, se leaga de ce gaseste
dismalskin,daca loganu ala era vw ti se parea foarte frumos interiorul. :) Chiar nu mai ai ce sa spui.... dacia la ora actuala e in pas cu restul masinilor. :)
frumos ?! depinde cu ce il compar
dar probabil cu pot sa spun ca e frumos nimic la logan daca il compar cu 95% din masinile lansate incepand cu 2010. Dar pot sa spun ca este ok
de spus am multe, dar din pacate nu am timp si imi e si lene sa scriu, la o cafea as sta cu mare placere sa dezbat subiecte de genul asta...
Are un minus foarte mare: personalitate. Daca la anul apare un golf 7 cu acoperis panoramic il numim golf 8??? Prea putine schimbari pentru o masina laudata de atat de multi... (majoritatea necunoscatori)
TOTI PRODUCATORI DE MASINI MAI NOU FAC IMBUNATATIRI MINORE VIZUAL SI LE DENUMESC ALTFEL(MASINIELE) SAU LE FAC UN FACELIFT ETC - ORICUM CAM TOATE FIRMELE INCEP SA FACA CAM ACELASI FEL DE MAISINI ADICA O UNIFORMIZARE A ASPECTULUI EXTERIOR ! LINIA LA TOTI PRODUCATORI E SPRE ACEASI DIRECTIE LA UN MOMENT DAT NU CRED CA VA MAI CONTA MARCA CI DOAR CE ITI OFERA SI PRETUL RESTUL VA FI LA FEL-MA REFER LA ASPECTUL EXTERIOR AL MASINI !
M-am uitat in paralel la notele luate de masina asta in comparatie cu Loganul dci si nu pot sa-mi dau seama care sunt standardele dupa care se face notarea
Se voteaza ca la eurovizion. Ca si in toate domeniile presupun ca exista o mafie si in lumea auto. Probabil grupul VAG e dispus sa bage mai multi bani in buzunarele celor care dau note
clasa compacta inca e dominata de VW Golf. Vw golf e o masina frumoasa, dar fara personalitate, mai ales ca acum toata gama VW are acelasi design.
eu as alege orican noul Seat Leon,sau Ford Focus, in detrimentul VW Golf
Toate companiile au inceput sa fabrice masini comerciale in ani 1980-2000 se punea acent pe fiabilitate,materiale de buna calitate si o proiectare a masini pt o perioada foarte lunga exemplu bmw e21 , e30 , e36 din gama seriei 3 la bmw e12 e28 e34 ,din gama seriei 5 la bmw si multe alte modele vechi care si acum dupa 20-30 de ani inca le vezi pe strazi in stare buna, cat si alte modele audi 100 etc etc in schimb acum totul a devenit din plastic foarte multa electricitate la o masina de la probleme mecanice acum ajungem la probleme electrice...As vrea sa vad un F60 un audi A4 model 2006 etc masini de generatie noua peste 30 de ani cum vor rezista,acum nu masina este importanta cand o lanseaza ci bani castigati din vanzarea pieselor pentru acel model.Dupa 10 , 15 ani o sa vezi plastice deformate de prea mult soare, bordul ca un pom de craciun ca un anumit senzor de la roata x da erori cate si mai cate :)motoare cu injectie mecanica care nu aveau moarte acum totul e cu caculator as vrea sa vad un golf 7 circuland pe strazi dupa 30 de ani cum vad si la ora actuala mk2iuri prin oras .
Total de acord cu ce zici tu dar gandeste-te ca fara atata electronica masinile moderne NU ar avea cum sa iti ofere confort sporit,siguranta in plus,consum+performante mai bune fata de modelele fabricate pana in 2000.
Arata muuuult mai bine decat mk6, are linii mai agresive. Avantajul Golf-urilor si in general la tot ce poarta sigla VW, este usurinta cu care le poti personaliza prin tuning exterior. De egz eu, la mk4 coupe 1,6 SR '98, am inlocuit piesele stock cu urmatoarele: grila intre faruri fara sigla, cu plasa metalica; eleron haion; stopuri clare; toba sport cu tips dreptunghiular; suspensie sport FK; jante Detroit 18"=>arata *******. Mai urmeaza faruri cu lupa de R32 si daca da Domnu' un bodykit Wizzard. Atunci va fi perfecta.