De la prima pana la ultima. Au testat toate generatiile CIVIC TYPE R, iar concluziile sunt aici

De la prima pana la ultima. Au testat toate generatiile CIVIC TYPE R, iar concluziile sunt aici
  • Au testat toate generatiile Civic Type R
  • Hot-hatch-ul a debutat in 1997
  • Actuala iteratie a fost lansata in 2017
Distribuie pe Facebook

Cei de la Lovecars, unde "activeaza" in prezent celebrul pilot si fost prezentator al emisiunii Fifth Gear, Tiff Needell, au testat toate generatiile Honda Civic Type R.

Honda Civic Type R este din 1997 o alternativa pentru hot-hatch-urile germane. Prima generatie a fost bazata pe Civic-ul EK9 si avea sub capota un propulsor de 1.6 litri, aspirat natural, care livra puntii fata 185 de cai putere.

A doua iteratie a modelului japonez a debutat in 2001, capacitatea motorului crescand la 2.0 litri si puterea la 200 de cai putere pentru versiunea europeana.

A treia generatie Civic Type R a fost prezentata cinci ani mai tarziu, in doua versiuni de caroserie: sedan cu patru usi pentru Japonia si hatchback pentru Europa. Capacitatea motorului a ramas neschimbata, insa puterea a crescut...cu 1 CP comparativ cu vechea iteratie.

Honda Civic Type R Mk4 a debutat in 2012 cu ocazia Salonului Auto de la Paris cu un design mai agresiv ca niciodata. Pentru prima data in istoria acestui model, propulsorul de 2.0 litri a primit un turbocompresor, astfel ca putera a crescut considerabil: 310 cai putere si 400 Nm cuplu.

A cincea, si actuala, iteratie Civic Type R a fost lansata in urma cu doi ani la Geneva, o luna mai tarziu doborand recordul mondial pentru masinile cu tractiune fata de pe Nurburging Nordschleife. Hot-hatch-ul japonez are un motor de 2.0 litri turbo cu 320 de cai putere si 400 Nm cuplu, suficient pentru o acceleratie de la 0 la 100 de km/h in 5.2 secunde si o viteza maxima de 272 km/h.

Distribuie pe Facebook
mai multe