Test drive de vara: cabriolete pentru fete Parisiene
Termometrele au luat-o razna odata cu venirea verii, asa ca cine nu are cabrio, da drumul la clima. Dar e pacat sa te plimbi in aglomeratia din Mamaia la bordul unei masini inchise, nu? Asadar, daca te-ai gandit sa-ti tragi o decapotabila accesibila la bani, nu vreun Mercedes SL sau un Aston Martin Roadster, probabil printre optiunile tale se numara si masinile frantuzesti. Iata-le aici, intr-un test comparativ pe doua dintre ele - Megane CC si 308 CC.
Exterioare la egalitate
Cand vezi cele doua masini CC prezentate in acest test, nu te duci prea departe cu gandul. Liniile noi sunt putine si, in ambele cazuri, privite din spate, nu sunt cele mai frumoase masini. Global, Megane castiga cu un pas in fata lui 308 la aspectul exterior, datorita partii posterioare mai frumos aranjate si mai joase. Pentru a da impresia unui profil mai jos, inginerii de la Renault au apelat la jocuri de culori si materiale. De exemplu, stalpii plafonului sunt negri si in jurul parbrizului este folosit mult aluminiu. La Peugeot 308 CC este si o impresie de "deja-vu", cauzata de priza uriasa de aer din spoilerul frontal. Cat mai au de gand francezii cu leul sa mai supradimensioneze grila fata?
Portbagajul - o bila alba pentru 308!
Megane are o lungime de 4.49 m, mai lung decat 308. Chiar si asa, la interior, spatiul este mai mic decat cel oferit de 308. Mai ales cand vine vorba de spatiu pentru genunchi! In plus, 308 sta mai bine si la portbagaj - 226 de litri fata de 211 oferiti de Renault Megane CC. De vina sunt sistemele de decapotare si plafonul rigid. In ceea ce priveste timpul de decapotare/capotare, acesta este egal la ambele masini - 20 de secunde. Oricum nu ne grabeste nimeni, decat daca incepe o ploaie torentiala...
Batalie cot la cot la interior
La interior, nimic special in ambele cazuri. Bordurile sunt luate de la modelele berline, deci si aici vom avea o senzatie de "deja-vu". Insa vom observa scaunele ceva mai joase si parbrizul coborat cu 6 cm la Megane, pentru a facilita intrarea pasagerilor. Insa si aici, bila alba in ceea ce priveste interiorul se duce tot la Peugeot 308. Materiale mai bune pentru plansa de bord si o imagine de ansamblu mai placuta. In plus, la confort tot 308 sta mai bine - cabrioletul francez de la Peugeot ofera sistemul Airwave, care te racoreste si te incalzeste la ceafa, un sistem care de obicei este pe cele mai scumpe modele, precum Audi A8 sau Mercedes S-Klasse. Asta ne place! De partea lui Megane sunt pornirea cu cartela si demarajul de tip "hands free", sisteme foarte practice dar vechi la Renault. Si tot Megane iese putin in evidenta si cu plafonul panoramic de sticla, un mare plus pentru luminozitatea din habitaclu. In concluzie, la interior, cele doua masini stau cam pe picior de egalitate.
Dinamism versus confort
In ceea ce priveste tinuta de drum, ambele masini sunt impinse de motoare destul de slabute, de aproximativ 110 cp. Insa tinutele de drum sunt foarte diferite. Peugeot propune un 1.6 HDi ce produce un cuplu de 270 Nm la 1750 rpm. Reprizele sunt mai bune si schimbarea vitezelor se face mai bine decat la Megane. Megane vine cu un motor 1.5 dCi de 110 cp cu un cuplu de 240 Nm. Aceasta face din Megane o masina ceva mai confortabila, mai cuminte, in schimb de 308 este mai sportiva, are o directie mai precisa si trenul de rulare este impecabil. Despre consumul celor doua masini putem spune ca este unul decent, dar nu foarte mic, din cauza greutatii mari a masinilor - aproximativ 1600 kg. De exemplu, Peugeot 308 a scos un consum mixt de 7,7 litri, ceva mai mult decat Megane - 7,4 litri la 100 km.
Chiar daca Megane castiga la capitolul confort, 308 are avantajul noutatii dar si cel al dinamicii mai bune. In plus, cu un pret de 28.050 Euro, Peugeot castiga lupta finala, fiind si mai ieftin decat Megane - 29.100 Euro.
Peugeot castiga si la viteza maxima testata - 192 km/h fata de 190 scosi de Megane, dar pierde la demaraj - 11,8 secunde Megane si 12,2 secunde 308, pentru 0-100 km/h.
In concluzie, Peugeot 308 este o masina mai buna, mai dinamica, facuta mai bine si cu un pret ceva mai accesibil. Deci daca vrei sa mergi vara asta la mare cu un cabriolet frantuzesc, alege Peugeot 308!
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €