Test drive de vara: cabriolete pentru fete Parisiene

Test drive de vara: cabriolete pentru fete Parisiene
Daca ai de gand sa te bronzezi in timp ce conduci, cea mai buna varianta este sa ai un cabriolet. Iar daca ai de gand sa cumperi o masina frantuzeasca, acum le poti vedea la treaba prin acest material. Pentru prima oara, va prezentam un test comparativ dintre cele doua masini cabrio frantuzesti - Renault Megane 3 CC si Peugeot 308 CC.
Distribuie pe Facebook

Termometrele au luat-o razna odata cu venirea verii, asa ca cine nu are cabrio, da drumul la clima. Dar e pacat sa te plimbi in aglomeratia din Mamaia la bordul unei masini inchise, nu? Asadar, daca te-ai gandit sa-ti tragi o decapotabila accesibila la bani, nu vreun Mercedes SL sau un Aston Martin Roadster, probabil printre optiunile tale se numara si masinile frantuzesti. Iata-le aici, intr-un test comparativ pe doua dintre ele - Megane CC si 308 CC.

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Exterioare la egalitate

Cand vezi cele doua masini CC prezentate in acest test, nu te duci prea departe cu gandul. Liniile noi sunt putine si, in ambele cazuri, privite din spate, nu sunt cele mai frumoase masini. Global, Megane castiga cu un pas in fata lui 308 la aspectul exterior, datorita partii posterioare mai frumos aranjate si mai joase. Pentru a da impresia unui profil mai jos, inginerii de la Renault au apelat la jocuri de culori si materiale. De exemplu, stalpii plafonului sunt negri si in jurul parbrizului este folosit mult aluminiu. La Peugeot 308 CC este si o impresie de "deja-vu", cauzata de priza uriasa de aer din spoilerul frontal. Cat mai au de gand francezii cu leul sa mai supradimensioneze grila fata?

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare? Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Portbagajul - o bila alba pentru 308!

Megane are o lungime de 4.49 m, mai lung decat 308. Chiar si asa, la interior, spatiul este mai mic decat cel oferit de 308. Mai ales cand vine vorba de spatiu pentru genunchi! In plus, 308 sta mai bine si la portbagaj - 226 de litri fata de 211 oferiti de Renault Megane CC. De vina sunt sistemele de decapotare si plafonul rigid. In ceea ce priveste timpul de decapotare/capotare, acesta este egal la ambele masini - 20 de secunde. Oricum nu ne grabeste nimeni, decat daca incepe o ploaie torentiala...

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare? Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Batalie cot la cot la interior

La interior, nimic special in ambele cazuri. Bordurile sunt luate de la modelele berline, deci si aici vom avea o senzatie de "deja-vu". Insa vom observa scaunele ceva mai joase si parbrizul coborat cu 6 cm la Megane, pentru a facilita intrarea pasagerilor. Insa si aici, bila alba in ceea ce priveste interiorul se duce tot la Peugeot 308. Materiale mai bune pentru plansa de bord si o imagine de ansamblu mai placuta. In plus, la confort tot 308 sta mai bine - cabrioletul francez de la Peugeot ofera sistemul Airwave, care te racoreste si te incalzeste la ceafa, un sistem care de obicei este pe cele mai scumpe modele, precum Audi A8 sau Mercedes S-Klasse. Asta ne place! De partea lui Megane sunt pornirea cu cartela si demarajul de tip "hands free", sisteme foarte practice dar vechi la Renault. Si tot Megane iese putin in evidenta si cu plafonul panoramic de sticla, un mare plus pentru luminozitatea din habitaclu. In concluzie, la interior, cele doua masini stau cam pe picior de egalitate.

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare? Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Dinamism versus confort

In ceea ce priveste tinuta de drum, ambele masini sunt impinse de motoare destul de slabute, de aproximativ 110 cp. Insa tinutele de drum sunt foarte diferite. Peugeot propune un 1.6 HDi ce produce un cuplu de 270 Nm la 1750 rpm. Reprizele sunt mai bune si schimbarea vitezelor se face mai bine decat la Megane. Megane vine cu un motor 1.5 dCi de 110 cp cu un cuplu de 240 Nm. Aceasta face din Megane o masina ceva mai confortabila, mai cuminte, in schimb de 308 este mai sportiva, are o directie mai precisa si trenul de rulare este impecabil. Despre consumul celor doua masini putem spune ca este unul decent, dar nu foarte mic, din cauza greutatii mari a masinilor - aproximativ 1600 kg. De exemplu, Peugeot 308 a scos un consum mixt de 7,7 litri, ceva mai mult decat Megane - 7,4 litri la 100 km.

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Chiar daca Megane castiga la capitolul confort, 308 are avantajul noutatii dar si cel al dinamicii mai bune. In plus, cu un pret de 28.050 Euro, Peugeot castiga lupta finala, fiind si mai ieftin decat Megane - 29.100 Euro.

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

Peugeot castiga si la viteza maxima testata - 192 km/h fata de 190 scosi de Megane, dar pierde la demaraj - 11,8 secunde Megane si 12,2 secunde 308, pentru 0-100 km/h.

Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare? Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?

In concluzie, Peugeot 308 este o masina mai buna, mai dinamica, facuta mai bine si cu un pret ceva mai accesibil. Deci daca vrei sa mergi vara asta la mare cu un cabriolet frantuzesc, alege Peugeot 308!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (19) Poze Test drive de vara: cu ce cabriolet frantuzesc pleci la mare?
mai multe