Test drive de vara: cabriolete pentru fete Parisiene

Termometrele au luat-o razna odata cu venirea verii, asa ca cine nu are cabrio, da drumul la clima. Dar e pacat sa te plimbi in aglomeratia din Mamaia la bordul unei masini inchise, nu? Asadar, daca te-ai gandit sa-ti tragi o decapotabila accesibila la bani, nu vreun Mercedes SL sau un Aston Martin Roadster, probabil printre optiunile tale se numara si masinile frantuzesti. Iata-le aici, intr-un test comparativ pe doua dintre ele - Megane CC si 308 CC.
Exterioare la egalitate
Cand vezi cele doua masini CC prezentate in acest test, nu te duci prea departe cu gandul. Liniile noi sunt putine si, in ambele cazuri, privite din spate, nu sunt cele mai frumoase masini. Global, Megane castiga cu un pas in fata lui 308 la aspectul exterior, datorita partii posterioare mai frumos aranjate si mai joase. Pentru a da impresia unui profil mai jos, inginerii de la Renault au apelat la jocuri de culori si materiale. De exemplu, stalpii plafonului sunt negri si in jurul parbrizului este folosit mult aluminiu. La Peugeot 308 CC este si o impresie de "deja-vu", cauzata de priza uriasa de aer din spoilerul frontal. Cat mai au de gand francezii cu leul sa mai supradimensioneze grila fata?
Portbagajul - o bila alba pentru 308!
Megane are o lungime de 4.49 m, mai lung decat 308. Chiar si asa, la interior, spatiul este mai mic decat cel oferit de 308. Mai ales cand vine vorba de spatiu pentru genunchi! In plus, 308 sta mai bine si la portbagaj - 226 de litri fata de 211 oferiti de Renault Megane CC. De vina sunt sistemele de decapotare si plafonul rigid. In ceea ce priveste timpul de decapotare/capotare, acesta este egal la ambele masini - 20 de secunde. Oricum nu ne grabeste nimeni, decat daca incepe o ploaie torentiala...
Batalie cot la cot la interior
La interior, nimic special in ambele cazuri. Bordurile sunt luate de la modelele berline, deci si aici vom avea o senzatie de "deja-vu". Insa vom observa scaunele ceva mai joase si parbrizul coborat cu 6 cm la Megane, pentru a facilita intrarea pasagerilor. Insa si aici, bila alba in ceea ce priveste interiorul se duce tot la Peugeot 308. Materiale mai bune pentru plansa de bord si o imagine de ansamblu mai placuta. In plus, la confort tot 308 sta mai bine - cabrioletul francez de la Peugeot ofera sistemul Airwave, care te racoreste si te incalzeste la ceafa, un sistem care de obicei este pe cele mai scumpe modele, precum Audi A8 sau Mercedes S-Klasse. Asta ne place! De partea lui Megane sunt pornirea cu cartela si demarajul de tip "hands free", sisteme foarte practice dar vechi la Renault. Si tot Megane iese putin in evidenta si cu plafonul panoramic de sticla, un mare plus pentru luminozitatea din habitaclu. In concluzie, la interior, cele doua masini stau cam pe picior de egalitate.
Dinamism versus confort
In ceea ce priveste tinuta de drum, ambele masini sunt impinse de motoare destul de slabute, de aproximativ 110 cp. Insa tinutele de drum sunt foarte diferite. Peugeot propune un 1.6 HDi ce produce un cuplu de 270 Nm la 1750 rpm. Reprizele sunt mai bune si schimbarea vitezelor se face mai bine decat la Megane. Megane vine cu un motor 1.5 dCi de 110 cp cu un cuplu de 240 Nm. Aceasta face din Megane o masina ceva mai confortabila, mai cuminte, in schimb de 308 este mai sportiva, are o directie mai precisa si trenul de rulare este impecabil. Despre consumul celor doua masini putem spune ca este unul decent, dar nu foarte mic, din cauza greutatii mari a masinilor - aproximativ 1600 kg. De exemplu, Peugeot 308 a scos un consum mixt de 7,7 litri, ceva mai mult decat Megane - 7,4 litri la 100 km.
Chiar daca Megane castiga la capitolul confort, 308 are avantajul noutatii dar si cel al dinamicii mai bune. In plus, cu un pret de 28.050 Euro, Peugeot castiga lupta finala, fiind si mai ieftin decat Megane - 29.100 Euro.
Peugeot castiga si la viteza maxima testata - 192 km/h fata de 190 scosi de Megane, dar pierde la demaraj - 11,8 secunde Megane si 12,2 secunde 308, pentru 0-100 km/h.
In concluzie, Peugeot 308 este o masina mai buna, mai dinamica, facuta mai bine si cu un pret ceva mai accesibil. Deci daca vrei sa mergi vara asta la mare cu un cabriolet frantuzesc, alege Peugeot 308!
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei


