Duel in familia hot-hatch: Alfa Romeo Giulietta vs. VW Golf VI

Doua stiluri diferite, cu un pedigree diferit pentru ambele modele. Giulietta este o masina noua, cu multe inovatii tehnice si de confort, pe cand VW Golf are tendinta nefericita de a fi doar... un alt Golf. Probabil seria Golf va urma numaratoarea pana la infinit, acum ajungadu-se la generatia cu numarul VI, insa Giulietta, putin mai conservatoare, preia numele unui model mai vechi. Chiar si asa, prima reactie este: sportivitate si pasiune (Giulietta) versu fiabilitate si simt practic (Golf).
Exterior
Alfa Romeo Giulietta este o masina ceva mai mare, cu o lungime de 4,35 m, fata de cea a Golfului, care este de doar 4,21 m. La acest capitol castiga Golful, fiind mai practic in oras. Giulietta depaseste cu mult la toate capitolele modelul 147, dar ia ceva elemente si de la MiTo, si de la 8C Competizione, ceea ce o face o masina mult mai atragatoare. Ca si design exterior si impresie la public, Giulietta castiga de departe aceasta confruntare. La Golf trebuie sa te chinui destul de mult sa vezi diferentele intre aceasta generatie si Golful 5. Ele exista, insa masina, vazuta cu niste ochelari de soare, este cam aceeasi, fara pic de carisma si prezenta in peisaj. In schimb la masina italieneasca, munca celor din departamentul de design se vede bine de tot. Giulietta se pare ca isi arata cel mai bine partea senzuala in culorile alb-perlat si in albastru de noapte.
Volkswagen Golf VI are un exterior foarte cunoscut, usor de confundat cu generatie precedenta
Exteriorul lui Giulietta este unul reusit datorita si portierelor spate "shaved"
Interiorul lui Giulietta este o capodopera
Habitaclul masinii din Italia este o surpriza placuta. Un amestec de eleganta si sportivitate, la care se mai adauga si materiale mai bune, dar si o asamblare mai riguroasa. Se pare ca Alfa Romeo vrea sa scape de acel urias dezavantaj, adica perceptia oamenilor de a fi o masina prost facuta si nu tocmai fiabila. Cert este ca la capitolul interior, in aceasta gama de masini, Giulietta nu are rival, cu atat mai putin faimosul Golf. Ambele masini au volan sport in 3 spite si o consola pentru climatizare cu 3 butoane centrale, ca sa numim cateva dintre asemanari.
Pe cealalta parte, Golf afiseaza ceea ce trebuie - seriozitate si simt practic. Aici spatiul este mai bine organizat si optimizat. De exemplu, chiar daca Giulietta este mai mare ca si dimensiuni exterioare, la interior spatiul este mai generos in Golf, pentru ocupantii scaunelor fata, dar si pentru cei din spate. Iar portbagajul celor doua masini din test este, surprinzator, perfect egal - 350 de litri.
Motorizari
Asa cum e de asteptat, si in Romania cele mai bine vandute masini sunt cele diesel. Masinile din acest test au motoare mici, diesel, foarte economice, am putea spune chiar... de criza. Golful are un motor de 1.6 TDI de 105 cp, iar Giulietta are un 1.6 JTDM de 105 cp. Motorul de pe Golf sufera insa la capitolul putere la turatii mici, o bila neagra pentru o masina de oras, loc in care ai nevoie de putere la turatie mica. Giulietta cu al sau MultiJet de ultima generatie este o masina ceva mai zgomotoasa, fata de TDI-ul german, insa mai omogena si mai sportiva. Alfa are o cutie cu 6 trepte manuala, iar Golful are numai 5 trepte de viteza.
Tinuta de drum
Sistemul DNA al masinii italienesti vine de serie la toate versiunile. Este vorba de un sistem ce permite soferului sa selecteze 3 tipuri de condus - Dynamic, Normal si All Weather. Prin reglarea butonului pozitionat pe consola centrala, masina isi schimba parametrii motorului, cutiei de viteze, directiei asistate, a diferentialului electronic si a sistemului de stabilitate (VDC). Este un sistem inovativ si foarte practic, usor de folosit, in functie de conditiile de mers.
Golful echivaleaza si el prin cutia DSG si reglajele sasiului Pilot DCC cu 3 moduri de reglaj. Din pacate insa, aceste sisteme sunt optionale si costa multi bani la o varianta de baza. Ceea ce o face pe Giulietta castigatoare la capitolul tinuta de drum si confort.
Alfa este mai sportiva, si iti dai seama de asta imediat. Este o masina dinamica, ce raspunde bine la comenzile volanului si a cutiei de viteze. Trenul de rulare este foarte precis, de ordinul milimetrilor odata selectat modul Sport. Per total, este o masina mai echilibrata decat Golful, ceea ce o face una dintre cele mai bune masini compacte din Europa.
Pretul
Din pacate, Giulietta pierde la capitolul pret de achizitie si costuri de intretinere. Alfa Romeo Giulietta in versiunea prezentata, cu motor 1.6 JTDM costa 28.000 de Euro, iar Golful cu motorul 1.6 TDI costa 25.690 Euro.
Concluzia testului
La aspect, tinuta de drum si motor castiga Giulietta. La capitolele echipament, practicabilitate, spatiu si pret castiga Golful.
Alfa Romeo este o masina pe care o cumperi cu sufletul, este o masina pe care o cumperi daca te indragostesti de ea. In Giulietta nu te vei simti niciodata doar un alt participant la trafic, multi ochi se vor intoarce dupa tine. Golful este o masina pe care o cumperi cu capul. O cumperi ca alte 6 generatii au confirmat fiabilitatea si faptul ca este un model reusit si bun. Chiar daca nimeni nu va intoarce capul dupa tine pentru ca e plin de alte masini ca a ta, o cumperi pentru ca germanii stiu sa faca masini. Insa, pe astfel de vremuri destul de gri, cu aroma de criza, Golful VI este o masina care tine cu casa si este si castigatoarea testului de azi. Cand criza va deveni o amintire, probabil ca factorul pretului nu va mai fi unul decisiv si Giulietta va iesi castigatoare.
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Skoda roomster benzina 2010 3640 €


