Ai un Logan? Top 10 piese care se strica primele la Dacia Logan

Ai un Logan? Top 10 piese care se strica primele la Dacia Logan
Nu e niciun secret pentru nimeni ca Dacia Logan este printre cele mai populare masini din Romania. Este ieftina, spatioasa, robusta si fiabila. Are insa niste puncte slabe, de care trebuie sa stie orice doritor de Logan. Iata 10 elemente care cedeaza primele.
Distribuie pe Facebook

Macara electrica de geam

La majoritatea masinilor, macaraua de geam este metalica. Nu si la Logan, unde este de plastic. Ciudat este ca se strica doar la masinile dotate cu geamuri electrice, in timp ce la variantele ieftine cu macara manuala tine toata viata. Materialul este unul care se coace la caldura si devine casant in timp.

Probleme Logan

Senzor arbore cotit

Fiecare motor are senzor de vilbrochen care masoara mereu pozitia acestuia pentru sincronizarea aprinderii. La Logan, aceasta piesa este de calitate slaba si cedeaza si la modele cu 20.000 de kilometri la bord. Asta inseamna ca motorul nu mai merge rotund, consuma mult sau, in cel mai rau caz, nu mai porneste deloc.

Motoras pas cu pas clapeta acceleratie

Acceleratia este electronica, nu pe cablu, ca pe vremuri, cum avea Dacia 1300. Clapeta are un motoras pas cu pas care cedeaza in timp, fiind si el, la fel ca altele, o piesa de calitate slaba montata pe Logan. Cand motorasul da semne ca se strica, masina trepidaza la ralanti, moare cand decelerezi si nu se mai accelereaza cum trebuie.

Bielete de directie

Din cauza gropilor, toate masinile din Romania au probleme cu elementele directiei. Insa la Logan au fost niste piese subdimensionate. De exemplu, bieleta de directie care se strica si fara sa dai in gropi, chiar si la modele mai noi. Este printre cele mai cumparate consumabile ale directiei de catre posesorii de Logan din prima si a doua generatie.

Probleme Logan

Termostat

O veche meteahna a Daciilor batranesti se pare ca a ramas termostatul. La batranele Dacii pe carburator acesta se strica destul de des si ramanea de cele mai multe ori deschis, iar caldura se lasa asteptata. La Logan termostatul cedeaza si el destul de des, asa ca trebuie sa fii cu ochii pe ceasul de temperatura, ca daca ai ghinionul sa se blocheze pe inchis, nu mai circula antigelul si motorul poate fierbe.

Faruri

Farurile la Logan nu se strica. Dar sunt fabricate dintr-o sticla de plastic extrem de proasta care se matuieste dupa doar 2-3 ani de utilizare. Farurile functioneaza, insa eficienta fasciculului de lumina scade dramatic, iar pe timp de noapte este un chin sa circuli cu asemenea faruri. Aparent, a fost doar un lot de faruri care sufera de problema asta, la generatia de Logan cu numarul 2 fiind rezolvata problema plasticului matuit.

Senzor viteza

Putine sunt Loganele la care mai merge senzorul de viteza cum trebuie. Adica acel senzor din cutia de viteze care masoara turatia si transmite ceasului de bord viteza de deplasare. Loganele au pe partea asta o viata proprie, adica la 90 arata de fapt 45 iar la 120 arata ca mergi cu 170. Ideea este ca acel senzor e pozitionat intr-o locatie proasta si se strica des. Din fericire, este o piesa ieftina.

Probleme Logan

Tabla

Tabla de la Logan nu este cea mai groasa. Dar nici una care sa cedeze repede si sa rugineasca asa cum faceau Daciile acum 30 de ani. Exista insa un numar mare de masini care au probleme cu rugina la aripile spate si la portiere. La fel cum sunt altele, din alt lot, construite cu o alta tabla, care ruginesc la capota fata si la praguri, dar nu fac rugina niciodata la usi. Cert este ca trebuie sa te astepti la rugina de la prima generatie a Loganului.

Bielete antiruliu

La fel ca bieleta de directie, si cea antiruliu cedeaza. Nu se stie cum sunt fabricate, daca este de vina articulatia cu bila si cauciuc, dar cert este ca posesorii de Logan inlocuiesc bielete pe banda rulanta. Nu cedeaza pivotii, bucsaraia, basculele, amortizoarele, insa bieletele antiruliu se strica de parca ar da cineva invizibil cu ciocanul in ele.

Vopsea

Au existat cateva nuante de Logan cu probleme la vopsea. Majoritatea sunt cele vopsite in albastru si visiniu. Se pare ca acea vopsea avea in compozitie un fel de acid care, in timp, lucra si umfla vopseaua. O sa vezi destul de multe modele cu vopseaua matuita si umflata, fara rugina, doar matuita, de pe care s-a desprins si lacul original. E vorba doar de probleme de fabricatie pe partea de vopsea, dar, din fericire, sunt probleme usor de identificat chiar si de catre un necunoscator care poate vedea daca vopseaua nu este uniforma si lucioada.

Probleme Logan

Distribuie pe Facebook
mai multe