Ai un Logan? Top 10 piese care se strica primele la Dacia Logan
Macara electrica de geam
La majoritatea masinilor, macaraua de geam este metalica. Nu si la Logan, unde este de plastic. Ciudat este ca se strica doar la masinile dotate cu geamuri electrice, in timp ce la variantele ieftine cu macara manuala tine toata viata. Materialul este unul care se coace la caldura si devine casant in timp.
Senzor arbore cotit
Fiecare motor are senzor de vilbrochen care masoara mereu pozitia acestuia pentru sincronizarea aprinderii. La Logan, aceasta piesa este de calitate slaba si cedeaza si la modele cu 20.000 de kilometri la bord. Asta inseamna ca motorul nu mai merge rotund, consuma mult sau, in cel mai rau caz, nu mai porneste deloc.
Motoras pas cu pas clapeta acceleratie
Acceleratia este electronica, nu pe cablu, ca pe vremuri, cum avea Dacia 1300. Clapeta are un motoras pas cu pas care cedeaza in timp, fiind si el, la fel ca altele, o piesa de calitate slaba montata pe Logan. Cand motorasul da semne ca se strica, masina trepidaza la ralanti, moare cand decelerezi si nu se mai accelereaza cum trebuie.
Bielete de directie
Din cauza gropilor, toate masinile din Romania au probleme cu elementele directiei. Insa la Logan au fost niste piese subdimensionate. De exemplu, bieleta de directie care se strica si fara sa dai in gropi, chiar si la modele mai noi. Este printre cele mai cumparate consumabile ale directiei de catre posesorii de Logan din prima si a doua generatie.
Termostat
O veche meteahna a Daciilor batranesti se pare ca a ramas termostatul. La batranele Dacii pe carburator acesta se strica destul de des si ramanea de cele mai multe ori deschis, iar caldura se lasa asteptata. La Logan termostatul cedeaza si el destul de des, asa ca trebuie sa fii cu ochii pe ceasul de temperatura, ca daca ai ghinionul sa se blocheze pe inchis, nu mai circula antigelul si motorul poate fierbe.
Faruri
Farurile la Logan nu se strica. Dar sunt fabricate dintr-o sticla de plastic extrem de proasta care se matuieste dupa doar 2-3 ani de utilizare. Farurile functioneaza, insa eficienta fasciculului de lumina scade dramatic, iar pe timp de noapte este un chin sa circuli cu asemenea faruri. Aparent, a fost doar un lot de faruri care sufera de problema asta, la generatia de Logan cu numarul 2 fiind rezolvata problema plasticului matuit.
Senzor viteza
Putine sunt Loganele la care mai merge senzorul de viteza cum trebuie. Adica acel senzor din cutia de viteze care masoara turatia si transmite ceasului de bord viteza de deplasare. Loganele au pe partea asta o viata proprie, adica la 90 arata de fapt 45 iar la 120 arata ca mergi cu 170. Ideea este ca acel senzor e pozitionat intr-o locatie proasta si se strica des. Din fericire, este o piesa ieftina.
Tabla
Tabla de la Logan nu este cea mai groasa. Dar nici una care sa cedeze repede si sa rugineasca asa cum faceau Daciile acum 30 de ani. Exista insa un numar mare de masini care au probleme cu rugina la aripile spate si la portiere. La fel cum sunt altele, din alt lot, construite cu o alta tabla, care ruginesc la capota fata si la praguri, dar nu fac rugina niciodata la usi. Cert este ca trebuie sa te astepti la rugina de la prima generatie a Loganului.
Bielete antiruliu
La fel ca bieleta de directie, si cea antiruliu cedeaza. Nu se stie cum sunt fabricate, daca este de vina articulatia cu bila si cauciuc, dar cert este ca posesorii de Logan inlocuiesc bielete pe banda rulanta. Nu cedeaza pivotii, bucsaraia, basculele, amortizoarele, insa bieletele antiruliu se strica de parca ar da cineva invizibil cu ciocanul in ele.
Vopsea
Au existat cateva nuante de Logan cu probleme la vopsea. Majoritatea sunt cele vopsite in albastru si visiniu. Se pare ca acea vopsea avea in compozitie un fel de acid care, in timp, lucra si umfla vopseaua. O sa vezi destul de multe modele cu vopseaua matuita si umflata, fara rugina, doar matuita, de pe care s-a desprins si lacul original. E vorba doar de probleme de fabricatie pe partea de vopsea, dar, din fericire, sunt probleme usor de identificat chiar si de catre un necunoscator care poate vedea daca vopseaua nu este uniforma si lucioada.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €