Cele mai bune 10 motoare diesel pe care sa le alegi pentru masina ta second-hand

Daca vrei sa-ti cumperi o masina diesel la mana a doua si din cauza careia nu vrei sa-ti blestemi zilele, ai face bine sa-ti cumperi una din aceste motorizari. Evident, asta dupa ce vizitezi si un service care sa-ti spuna daca motorul este sau nu in mintile lui. Conform specialistilor dintr-un service mare din Bucuresti, aceste motorizari au cele mai putine probleme grave la o masina care depaseste 150.000 de kilometri la bord.
Distribuie pe Facebook

10. Renault 1.6 dCi Energy

Locul 10 il primeste un motor ceva mai nou de la Renault, 1.6 dCi Energy de 130 cp. Un motor foarte robust, care pare sa fie mai puternic decat puterea declarata, silentios si fiabil. Acest motor ne-am fi dorit sa-l intalnim si pe noua generatie de Dacia Duster, insa, aparent, clientii din Europa nu doresc sa plateasca in plus pentru o motorizare mai rafinata. Acest motor se compota excelent pe Renault Megane.

Motoare diesel

9. Mercedes-Benz 3.0 diesel

Mai demult, in anii '90 si chiar pana in anii 2000, Mercedes-Benz avea modele pe care scria 300D, 320D sau 350D. Motorul era unul cu 6 pistoane pe motorina, echipat cu turbo-compresor, foarte fiabil si performant pentru acea vreme. De fapt, era cea mai populara motorizare pentru Clasa S, clasa de lux care mai circula si astazi pe strazi, stand dovada pentru aceste motoare reusite.

Motoare diesel

8. Opel 1.7 DTi

Modelele mai vechi de Opel Astra G aveau motorizari Isuzu de 1.7 litri care nu depaseau 80 cp. Aceste motoare turbo-diesel s-au dovedit a fi mult mai fiabile ca motoarele produse intern de uzina germana, dar care, din pacate, astazi nu se mai gasesc sub capotele modelelor mai noi. Motorul Isuzu era facut foarte bine si rezista peste 500.000 de kilometri fara probleme.

Motoare diesel

7. BMW 2.5D

Poate cel mai bun motor diesel de la BMW a fost si a ramas celebrul 2.5 diesel. Un motor cu 6 pistoane in linie echipat cu o turbina. In functie de modelul pe care a fost montat, motorul producea pana la 163 cp, destul daca ne gandim ca vorbim de modele fabricate pana in anul 2004. Poate ca nu era cel mai silentios motor, dar cu siguranta era capabil sa ingroape multe motorizari noi cu 2 sau 3 turbine si cu multe anexe predispuse la defectiuni.

Motoare diesel

6. Volkswagen 2.0 SDI

Un motor foarte fiabil din grupul VAG a fost cel de 2.0 SDI. Un motor care producea undeva sub 80 cp, aspirat, cu pompa-injector, care nu se strica indiferent de felul in care era intretinut. Motorul era simplu, fara multi senzori sau valve ciudate, fara filtru de particule si alte minuni. Motorul mergea chiar si daca uleiul ramas in el nu mai atingea varful jojei.

Motoare diesel

5. Hyundai 1.5 CRDi

Coreenii au invatat in cele din urma cum sta treaba cu dieselul si se descurca de minune. Un bun exemplu dateaza deja de 10 ani si a fost montat pe Hyundai Accent, una din cele mai vandute masini asiatice. Motorul 1.5 CRDi de 110 cp era foarte fiabil si extrem de puternic daca ne gandim ca este vechi de 10 ani si merge fara probleme la turbo-compresor, EGR, pompa de injectie si alte elemente.

Motoare diesel

4. Peugeot 2.2 HDi

Francezii se descurca excelent la un capitol: motoare diesel. De fapt, nu toti francezii, ci grupul PSA. Motorul 2.2 HDi a avut mai multe variante de putere si a fost instalat atat pe masini de pasageri, cat si pe vehicule utilitare, de la Peugeot 407 la Citroen Jumpy. Nu debordeaza de putere, la ce capacitate mare are, insa s-a dovedit ca elementele folosite, injectoare, pompe si asa mai departe au fost de calitate si nu s-au stricat nici dupa 300.000 de kilometri parcursi. Ceea ce este mare lucru la un diesel.

Motoare diesel

3. Volkswagen 1.9 TDI PD

Un motor care nu mai are nevoie de nicio prezentare este 1.9 TDI cu pompe-duse, adica pompa-injector. Aceste motoare au fost la vremea lor foarte eficiente si performante, existand chiar si cu puteri de pana la 150 cp, insa nu straluceau la poluare. Acesta a si fost motivul care a dus la disparitia motoarelor cu pompa-injector si la aparitia celor de tip common-rail. Fiabilitatea a scazut, dar macar nu mai poluam natura.

Motoare diesel

2. Mercedes-Benz 2.0D

Unul din cele mai bune motoare diesel fabricat vreodata nu tinea cont de noxe, de filtre, de copaci verzi sau de economia de pret. Ci era un motor gandit cu un singur scop: sa reziste la infinit pe masina. Asa au aparut mai multe motorizari diesel de Mercedes, fara turbo, cu injectie mecanica, capabile sa faca peste 1 milion de kilometri doar cu ulei schimbat. Evident, astfel de motorizari montat in trecut pe variante de W123 sau W124, nu se mai fabrica...

Motoare diesel

1. Citroen 2.0 HDi

Revenind cu picioarele pe pamant, in zilele noastre, cel mai bun motor diesel modern cu injectie common-rail se pare ca este facut de Citroen. Sau Peugeot? Oricum, se gaseste pe ambele marci si este cel de 2.0 HDi care produce 136 cp si este dotat cu filtru de particule. Motorul acesta a fost pus pe mai toate modelele, de la clasa compacta la cea de lux si datorita pieselor de calitate, adica a anexelor de motor, rezista cu stoicism la peste 500.000 de kilometri fara interventii majore. In acelasi timp, pastrand si noxele joase. Evident, daca este intretinut...

Motoare diesel

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Motoare diesel
mai multe