Top 10 cele mai iconice jante auto din lume

Top 10 cele mai iconice jante auto din lume
  • Cele mai cunoscute jante sunt produse aftermarket
  • Producatorii monteaza jante aftermarket pe masinile de fabrica
  • Majoritatea jantelor au un design copiat
Distribuie pe Facebook

Atunci cand spui despre ceva ca este iconic, te gandesti la ceva reprezentativ, la ceva ce defineste un domeniu sau o activitate. Si atunci cand ne gandim la niste roti iconice, ne vin in cap niste modele populare, care au facut istorie de-a lungul vremii si care au definit anumite modele de masini ce ne-au ramas in minte pana in ziua de azi. Iata care sunt cele mai iconice 10 jante de masina produse vreodata.

SSR Watanabe RS

Jante iconiceCel mai cunoscut model de janta dedicata masinilor JDM se numeste Watanabe RS. O janta din aliaj usor, modulara din 2 sau 3 bucati, dar vanduta si monobloc, cu 8, 9 sau 10 spite. Aceste jante sunt realizate cu buza lata si sunt de obicei pe dimensiuni destul de reduse, de 13-15 inch. Sunt de tip concav, adica spitele sunt iesite mult in exteriorul butucului si arata cel mai bine cand sunt incaltate cu anvelope care au un talon destul de mare.

BMW M3 CSL ZCP

Jante iconiceBMW a vandut foarte multe modele auto dotate din fabrica cu jante produse de compania BBS. Insa modelul realizat in editie limitata numit CSL, a avut niste jante speciale, pe 19 toli, din aliaj usor, produse chiar de catre BMW. Coodul de comanda, pentru cine isi permite un astfel de set, este ZCP. Acum, daca ne uitam in jurul nostru, vedem o multitudine de jante care seamana cu acestea. E vorba de BBS Motorsport sau Rial Nogarro, doar ca sa numim doua exemple. Insa numarul jantelor care in ziua de azi au acest design devenit clasic, cu spite care se bifurca in 'V', este urias. BMW a fost insa primul.

Alfa Romeo GTA Teledial

Jante iconiceNu poate lipsi din acest top superbul design al jantelor care au echipat de-a lungul vremii modelele Alfa Romeo. Aceste roti se numesc Teledial si erau cel mai probabil produse de Speedline, remarcandu-se prin aspectul uniform cu spite rotunde. Aceleasi jante, dar cu mici diferente, au fost montate de-a lungul anilor pe cele mai puternice modele de Alfa, printre care si 147 sau 156 GTA, sau chiar 8C Competizione.

Ronal Turbo

Jante iconiceIubitorii masinilor din grupul VAG sunt foarte buni cunoscatori ai acestor jante deja devenite clasice. Au fost multi producatori care ulterior au incercat sa copieze acest design "plin", cu spite mici. Chiar si OZ a avut o linie asemanatoare, numita OZ Racing Rally, insa cei de la Ronal sunt inovatorii care au adus pe piata acest design la finele anilor '80. Sunt niste roti care se potrivesc de minune si in ziua de azi, mai ales in cazul automobilelor care sunt modificate in stilul Stance.

Speedline Modular Ferrari F40

Jante iconiceSpeedline este un producator de jante care produce acum diferite modele pentru motorsport, insa demult, a echipat si diverse masini de fabrica cu jante din aliaj usor. Ferrari F40 a fost un Supercar ce venea incaltat de Speedline. Jante cu prindere centrala, modulare, realizate dintr-un aliaj foarte rezistent ce reusea sa elimine eficient energia termica de la frane. Acest design a fost insa ulterior copiat in fel si chip. Un alt model celebru de jante intalnit des la BMW-urile E30 sau E36, numit Borbet A, este inspirat de aceste roti: 5 spite groase, triunghiulare si buza ingusta pe fata si mai lata pe puntea spate.

BBS Mahle

Jante iconiceBBS Mahle este unul din cele mai populare modele de janta auto din toate timpurile. Asta pentru ca diversi producatori vindeau modelele de top echipate cu asa ceva inca din reprezentanta. Modelul Mahle era produs in mai multe variante, fie janta turnata dintr-o bucata, fie modulara din doua bucati. Era fie gri, fie neagra sau cu centrul auriu. Cert este ca aceste jante sunt cunoscute drept "jante fagure". Evident, de la designul spitelor impletite care formeaza un fagure.

Lorinser RS 90

Jante iconiceCel mai iconic design de janta din curtea celor de la Mercedes-Benz este fara indoiala cel ce poarta semnatura AMG: cu 5 spite foarte groase si stampila AMG. Insa nu sunt multi cei care stiu ca Lorinser, un tuner specializat pe Mercedes inca din 1976, este cel care a venit cu acest design. In anii '80, Lorinser a echipat primele limuzine Mercedes-Benz cu jante din aliaj usor forjate, monobloc, menite sa transmita o atitudine eleganta si masiva. De-a lungul timpului au existat mai multe variante de Lorinser RS, cea din imagine numindu-se Lorinser RS 90.

Porsche Fuchs

Jante iconiceNimeni nu spune "Porsche 911" mai bine ca o janta Fuchs. Celebra janta care a echipat toate masinile Porsche 911 incepand cu 1963, o janta cu 5 spite negre si design atemporal. Aceleasi jante dar ceva mai slab calitative erau oferite si pentru Volkswagen Beetle de catre nemti, dar si pentru celebrele dubite de "hipioti", T1 si T2. Insa marca Porsche este cea care a facut acest design iconic celebru in toata lumea si pana in ziua de azi.

Alpina Classic

Jante iconiceUn alt design clasic ce a ramas neschimbat vreme de decenii este celebrul model Alpina Classic. Un design de tip "multispoke", cu multe spite subtiri, butuc central foarte mic si exterior curat, fara buza sau suruburi. Primele jante marca Alpina au aparut in 1971 cu BMW 3.0 CSL, insa designul pe care il stim si azi a fost realizat in 1983. Si, pana in ziua de azi, numai diametrul rotilor s-a schimbat. Este fara indoiala unul din cele mai reprezentative modele de roti din toate timpurile si speram sa ramana asa multa vreme de acum inainte.

BBS RS

Jante iconiceBBS RS este modelul de janta cel mai ravnit dintre toate. Jante modulare din 3 bucati, cu spite de tip fagure, miez prins de inel cu zeci de suruburi, ce pot avea in unele cazuri niste buze uriase, numai bune pentru masinile cu tractiune spate. Aceste jante au fost fara indoiala facute celebre de masinile BMW. Si in Romania, cei mai inraiti pasionati de BMW E30, E36 sau E46 au montate pe masini niste jante superbe din acest model, refacute de la zero, reconditionate si extrem de curate. Daca mai pomenim si despre buze polisate, mai ceva ca oglinda, putem spune ca aceasta este janta perfecta.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Jante iconice
mai multe