Top 10 masini care au incercat fara succes sa fie BMW M5 killers

  • Cel mai puternic BMW M5 este editia limitata 30 Jahre de 600 cp
  • Urmatoarea generatie ar putea avea si tractiune 4x4
  • Tesla Model S, un rival pe masura
Distribuie pe Facebook

BMW M5 a fost mereu etalonul suprem in segmentul sedan-urilor premium din clasa medie. De-a lungul timpului au existat diversi producatori care au incercat sa faca un rival direct pentru M5, capabil de performante similare si aspect la fel de agresiv. Insa putini sunt cei care au reusit sa ii dea emotii vreodata unui M5...

Audi RS6

BMW M5 Killers WannabeLa fel ca si cei de la Mercedes-Benz, Audi a incercat mereu sa tina pasul in segmentul premium al limuzinelor medii cu BMW. In ceea ce priveste varianta cea mai performanta numita RS6, Audi a ales sa faca un rival pentru M5 cu totul special. Generatia C6 fabricata intre 2008 si 2010 era dotata cu un motor V10 bi-turbo de 579 cp si 5000 cmc care impingea aceasta masina, indiferent de tipul caroseriei, pana la o viteza maxima fara limitare de 274 km/h. In timp ce tractiunea Quattro ajuta masina destul de grea sa atinga 100 km/h in 4.6 secunde, un M5 din aceeasi generatie cu doar 507 cp reusea un timp similar. Cat despre comportamentul in viraje, tractiunea spate reusea sa fie mereu mai distractiva decat cea integrala, motiv pentru care cei mai puristi iubitori ai performantei au preferat mereu limuzina bavareza.

Cadillac CTS-V

BMW M5 Killers WannabeAmericanii au incercat si ei sa tina pasul in segmentul premium al limuzinelor medii cu performante sportive datorita modelului CTS-V. A doua generatie fabricata din 2009 pana in prezent era dotata cu un motor V8 de 6.2 litri, acelasi motor ca si pe Chevrolet Corvette, care oferea 556 cp si un cuplu de 747 Nm. Timpul oficial de acceleratie de la 0 la 100 km/h al acestui automobil cu tractiune spate era de 3.9 secunde, insa BMW M5 F10 din generatia actuala, o masina cu ceva mai multa putere, adica 560 cp, atinge 100 km/h in 4.2 secunde. Chiar si asa, numai in cadrul unei curse de drag-race iese in fata masina americana, pe un traseu virajat experienta inginerilor de la divizia Motorsport spunandu-si cuvantul.

Mercedes-Benz E63 AMG

BMW M5 Killers WannabeIn 2007, Mercedes a tinut sa ramana competitiv in segmentul premium si a inlocuit vechiul E55 AMG cu un model mai performant. Acesta s-a numit E63 AMG si s-a fabricat doar intre 2007 si 2009, avand sub capota un motor V8 de 6.2 litri care producea 514 cp, oferind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in numai 4.5 secunde, mai bine decat timpul oficial al lui M5 E60, adica 4.7 secunde. Insa testele jurnalistilor din toata lumea au demonstrat ca in ceea ce priveste dinamica si comportamentul pe circuit, Mercedes E63 AMG, in ciuda puterii superioare, nu reusea sa tina pasul cu M5-ul bavarez.

Jaguar XFR-S

BMW M5 Killers WannabeJaguar a realizat o varianta mai performanta a modelului XFR pe care a numit-o XFR-S. Acest Jaguar avea sub capota acelasi motor V8 supraalimentat de 550 cp si un cuplu de 680 Nm care impingea limuzina britanica pana la un top speed limitat electronic de 300 km/h si o acceleratie de 4.4 secunde pana la 100 km/h. Din pacate, in ciuda imbunatatirilor estetice si a pretului urias, Jaguar nu reusea sa tina pasul nici cu un M5 de serie la niciun capitol. In timp ce acest Jaguar avea nevoie de 4.4 secunde, BMW M5 F10 atingea 100 km/h in 4.2 secunde fara emotii. Si nici pe circuit lucrurile nu stateau prea bine pentru masina englezeasca, in ciuda eleronului urias din carbon, a jantelor pe 20 de toli incaltate cu pneuri performante sau a diferentialului autoblocant.

Lexus GS-F

BMW M5 Killers WannabeO masina foarte interesanta si performanta, Lexus GS-F 2016 nu este neaparat un "BMW Killer". Pentru ca nici nu are cum, tinand cont ca are o putere mai mica cu aproximativ 100 cp fata de un M5 de fabrica. Mai degraba, Lexus vrea sa rivalizeze cu BMW 550i M Sport, Audi S6 sau Cadillac CTS Vsport, adica... aproape la varful gamei. Si asta pentru ca GS-F are o putere de 467 cp obtinuti dintr-un motor V8, destul de mult daca ne gandim ca vorbim de un sedan pentru familie, dar destul de putin daca ne uitam la concurenta... Mai ales la viitoarea generatie de Cadillac CTS-V de 640 cp ce promite sa dea nastere cu adevarat unui BMW M5 Killer!

Porsche Panamera Turbo S

BMW M5 Killers WannabePorsche Panamera Turbo S, o masina de 550 cp, a fost cu adevarat un BMW M5 Killer. Asta pana cand observi diferenta la pret si iti dai seama ca diferenta in acceleratie pana la 100 km/h de numai 0.4 secunde nu merita investitia. Datorita motorului de 4.8 litri V8 twin turbo, masina accelereaza pana la 100 km/h in doar 3.0 secunde si atinge un top speed de 306 km/h. In schimb, la capitolul "viteza maxima", BMW-ul M5 din generatia F10 statea mult mai bine: 330 km/h cu limitarea scoasa. Oricum, Porsche Panamera Turbo S este cu adevarat o masina senzationala care tine pasul cu M5-ul pe circuit si, cel putin pe hartie, este mai rapida. Insa gama de pret e putin diferita.

Infiniti Q50

BMW M5 Killers WannabeCum poti face un Nissan sa bata un M5? Nimic mai simplu: pui un motor de GT-R, singura masina careia nu-i face fata niciun BMW de serie fabricat vreodata. Asa a luat nastere Infiniti-ul Q50 Eau Rouge, prezentat initial ca un concept in 2014 cu motor de 3.8 litri twin-turbo de 560, model ce promite sa intre in varianta de serie in cursul anului curent. Transmisia automata cu 7 rapoarte si tractiunea 4x4 Intelligent AWD de pe Infiniti Q70 fac din aceasta masina un concurent redutabil pentru limuzinele europene. Nu este clar daca varianta de serie va avea acelasi motor si aceeasi transmisie, dar, cu siguranta, pragul celor 550 cp va fi pastrat. Insa nu credem ca generatia actuala de M5 trebuie sa-si faca griji, pentru ca niciodata nu s-a intamplat ca un model nou sa detroneze o istorie indelungata de performanta in forma sedan, marca M.

Maserati Quattroporte GTS

BMW M5 Killers WannabeReplica italienilor la sedanurile premium germane s-a numit Maserati Quattroporte. Iar pentru acele putine modele cu adevarat performante, cu sigla M, AMG sau S, italienii au produs modelul GTS. O masina cu motor V8 twin-turbo de 3.8 litri care ofera 530 cp si o viteza maxima de 307 km/h. Chiar daca designul acestui model este unul elegant, iar misterul masinilor cu trident in frunte nu poate fi contestat, Maserati nu a reusit niciodata sa atinga performanta unui M5. Si asta pentru ca timpul de accelerare pana la 100 km/h era de 4.7 secunde, in timp ce BMW-ul avea nevoie de un timp cu o jumatate de secunda mai scurt. Iar pe circuit, in viraje si in testele comparative, masina italiana a evitat mereu prima pozitie in top.

Tesla Model S

BMW M5 Killers WannabeCel mai puternic model 100% electric produs de Tesla se numeste Model S P85D. Si are, datorita unei perechi de motoare electrice uriasa putere de 691 cp si un cuplu de 931 Nm. Cifre care se traduc printr-o acceleratie care face de rusine orice supercar: 3.1 secunde pana la 100 km/h. O acceleratie fenomenala cu care nu poate concura niciun automobil cu motor termic, insa dincolo de linia dreapta, asemanarile se cam opresc. In ceea ce priveste pretul, Tesla castiga in fata BMW-ului, insa daca ne uitam la autonomie, in mod ideal, masina electrica face cu o incarcare de curent 480 km, iar in viteza mai mare, doar vreo 200. Iar pe circuit si pe orice traseu virajat, masina germana castiga detasat. Chiar si asa, Tesla Model S nu este un killer veritabil, pentru ca sunt diverse capitole la care iese castigatoare in fata M5-ului.

Dodge Charger SRT Hellcat

BMW M5 Killers WannabeCel mai puternic sedan din segmentul mediu la nivel mondial este in prezent Dodge Charger SRT Hellcat. Cu al sau motor V8 de 6.2 litri supra-alimentat, Hellcat se bucura de 707 cp si un cuplu motor urias de 880 Nm. Destul incat masina americana cu tractiune spate sa atinga 100 km/h in doar 3.7 secunde si sfertul de mila termina in numai 11 secunde. Niste cifre care par a face de ras atat BMW-ul M5, cat si pe oricare alt model european care se crede performant. Ce-i drept, acest Charger Hellcat este un veritabil M5 Killer in linie dreapta, insa greutatea superioara si tehnologia tipic americana fac din acest Charger un fel de muscle-car cu 4 usi, puternic, dar greoi si stangaci. In schimb, rafinamentul ultimului M5 de pe piata, dar si suspensia adaptiva si sistemul inteligent de tractiune fac ca pe circuit si in viata de zi cu zi modelul european sa iasa castigator.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze BMW M5 Killers Wannabe
mai multe