Top 15 masini care au incercat sa fie BMW M3 Killers

  • Mercedes-Benz si Audi, principalii rivali ai lui BMW M3
  • Au existat chiar si masini FWD care atentau la suprematia M3
  • Numai cateva modele au fost mai performante decat BMW M3
Distribuie pe Facebook

De cand BMW a scos pe piata M3-ul, lucrurile au inceput sa o ia razna. De atunci, in continuare si fara oprire, chiar si in prezent, o sumedenie de producatori au incercat sa tina pasul cu M3 si sa faca diversi competitori la fel de puternici si performanti. Se implinesc in curand 30 de ani de cand restul lumii incearca sa faca un M3 Killer. Dar oare a reusit? Evident ca nu, insa iata care sunt masinile care au sperat ca o pot face.

Alfa Romeo 75 3.0 V6

BMW M3 KillersPasionatii de marci italiene spun ca modelul 75 a fost ultima Alfa Romeo adevarata realizata vreodata. A fost o masina foarte reusita, dar deloc populara in Romania. Alfa 75 avea tractiune spate, cutia de viteze montata pe puntea spate de tip De Dion pentru o echilibrare perfecta, dar si niste motoare foarte puternice. In 1987, pentru a-i tine piept lui M3, Alfa Romeo a dotat modelul 75 cu un motor de 3.0 litri V6 care producea 188 cp. Chiar si in competitiile de DTM ale vremii, Alfa Romeo, alaturi de Mercedes-Benz, era singura marca ce reusea sa puna la punct M3-ul bavarez.

Ford Sierra RS Cosworth

BMW M3 KillersIn 1985, Ford a lansat pe piata modelul Sierra RS Cosworth. O masina cu tractiune spate, motor special modificat de Cosworth de 2 litri supra-alimentat care producea 204 cp, dar si cu o multime de elemente aerodinamice care au definit-o de-a lungul vremii. In special uriasul eleron care, aparent, contribuia la o stabilitate buna atunci cand viteza masinii depasea 150 km/h. Din pacate, nici versiunea de strada, dar nici in varianta de curse, ce lua startul alaturi de BMW M3 in WTCC, nu au reusit sa fie mai bune decat produsele BMW. Ulterior, Ford si-a indreptat atentia catre raliuri, acolo unde nemtii nu participau.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16V

BMW M3 KillersPoate cel mai cunoscut rival al lui BMW M3 a fost Mercedes-ul Benz 190E 2.5-16V, realizat pentru omologarea FIA. Insa versiunea de strada a fost strict gandita ca sa-i tina piept lui M3. De fapt, chiar si motorizarea era una asemanatoare: un propulsor cu 4 pistoane de 2.5 litri cu 16 supape care producea 204 cp. La fel ca si M3, si 190E 2.5-16V avea un kit aerodinamic agresiv, cu arcadele rotilor uriase si un eleron masiv. Mercedes si echipe private au concurat cu acest model atat in DTM cat si in cursele de turisme impotriva lui M3, insa fara sa aiba mult succes. Se pare ca toata lumea ii critica transmisia "agatatoare" care tragea in jos masina, fata de un M3.

Maserati Biturbo

BMW M3 KillersChiar daca Maserati a facut modelul Biturbo din 1981 pana in 1994, abia dupa ce nemtii de la BMW au lansat in 1986 M3-ul, si italienii au putut invata cum se face un sedan sport ca la carte. De exemplu, in 1986, Maserati a pus pentru prima oara injectia electronica pe Biturbo. Masina avea un motor de 2 litri cu 220 cp si tractiune spate, insa la capitolul fiabilitate nu statea deloc bine. Chiar daca acest model era mai ieftin decat un BMW M3, clientii se pare ca nu s-au aratat interesati de sportiva italiana. Din pacate, multe publicatii ale vremii au introdus modelul Biturbo in topul celor mai proaste masini facute vreodata.

Lotus Carlton Omega

BMW M3 KillersPoate singura masina din acest top care a putut sa-i tina piept unui BMW M3 a fost Lotus Omega. Masina, realizata intre 1990 si 1992 in doar 950 de exemplare. Acest sedan era de fapt si un M5 Killer, dar si un M3 Killer. Si asta pentru ca la acea vreme era cea mai puternica si performanta masina din lume ce reusea sa aiba acceleratia si viteza maxima a unui Supercar. Motorul L6 de 3.6 litri dotat cu doua turbine producea 382 cp si impingea masina pana la o viteza maxima de aproape 290 km/h, acceleratia pana la 100 km/h facandu-se in doar 5.2 secunde. Pretul urias, dar si taxele mari care veneau odata cu aceasta masina au facut ca Lotus Omega sa nu fie foarte populara in randul pasionatilor de viteza la acea vreme. In schimb, astazi, aceasta masina este o adevarata comoara.

Audi RS2

BMW M3 KillersPentru a rivaliza cu BMW M3 E36, o masina care producea 321 cp, Audi s-a gandit sa duca totul la un nou nivel. Un vehicul 4x4 cu motor turbo si o caroserie... break. Audi RS2 a fost primul model de la Audi care a primit sigla RS. Avea un motor de 2.2 litri cu 20 de valve supra-alimentat care oferea 315 cp, tractiune Quattro si doar 4.8 secunde pana la 100 km/h, dar si o viteza de top de 265 km/h. Interesant este ca Audi RS2 a fost asamblat in uzina Porsche Rossle-Bau, acolo unde se fabrica si Porsche 959. Numai 2891 de Audi RS2 au fost realizate, insa importanta acestui model este una uriasa: a urmat o intreaga avalansa de modele semnate RS care pana in ziua de azi au fost un "ghimpe in coastele" celor de la BMW Motorsport.

Mercedes-Benz C36 AMG

BMW M3 KillersIn momentul in care BMW lansa noul M3 E36 cu motorul de 3.2 litri si 321 cp, Mercedes-Benz a simtit nevoia sa faca ceva. Asa a luat nastere modelul C36 AMG in 1995. Motorul cu 6 pistoane de 3600 cmc producea 280 cp si un cuplu de 385 Nm, destul incat masina cu tractiune spate sa atinga 100 km/h in 5.8 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Numai 5200 de modele C36 AMG au fost fabricate pana in 1997, cand acest model a fost inlocuit de C43 AMG, o masina cu motor V8. Mercedes-Benz si BMW M3 nu s-au intalnit insa doar pe drumurile publice cu aceste variante de strada, ci si pe circuitul de DTM, unde producatori ca Opel, Alfa Romeo, sau Mercedes incercau sa se lupte cu BMW.

Volkswagen Passat VR6 Syncro

BMW M3 KillersVolkswagen a incercat sa intre putin pe piata masinilor puternice cu Passat B3 dotat cu motorul VR6. Insa nu discutam aici despre masina cu tractiune fata, care nu poate fi un rival pentru M3, ci de varianta Syncro, adica 4x4. Motorul de 2.8 litri si 174 cp impingea sedanul sau breakul spre o viteza maxima de 228 km/h, destul incat sa tina pasul cu orice masina de familie a perioadei. Chiar daca la acea vreme, orice masina VR6 era una considerata puternica, niciun Volkswagen nu a fost realizat cu gandul sa bata un M3. De fapt, este ca si in ziua de azi: nu exista vreun produs Volkswagen mai bun ca M3 la capitolul performanta.

Volvo 850 T-5R

BMW M3 KillersNici suedezii nu au putut sta departe de realizarea unui model sedan puternic. In 1995, dupa o colaborare cu Porsche, au lansat modelul 850 T-5R, o masina cu motor de 2.3 litri turbo care oferea peste 240 cp si un cuplu de 340 Nm. Cu aceasta putere, Volvo 850 T-5R atingea o viteza maxima de 250 km/h si o acceleratie pana la 100 km/h in doar 5.8 secunde. Interesant este ca acest model a fost primul de serie care venea in varianta standard dotat cu 4 airbaguri. Adica suedezii se gandeau la siguranta chiar si la masinile puternice. Dupa T-5R a urmat Volvo 850 R care oferea 250 cp, insa performantele erau mai slabe din cauza greutatii ridicate.

Audi RS4

BMW M3 KillersFabricat intre 2000 si 2001, primul RS4 a fost realizat cu gandul sa fie un concurent pentru BMW M3 E46. De fapt, nemtii de la Audi voiau sa realizeze o masina mai puternica, mai spatioasa si mai performanta. Produs in 6030 de exemplare, primul RS4 era dotat cu un motor 2.7 bi-turbo de 375 cp si atingea o viteza maxima de 262 km/h si o acceleratie pana la 100 km/h in doar 4.9 secunde, ceva mai rapid decat cele 5.1 secunde de care avea nevoie M3-ul. Insa pe circuit sau pe un drum virajat, se pare ca M3-ul era net superior lui RS4. Chiar si viteza maxima a lui M3, care avea numai RWD, era mai mare decat in cazul lui RS4, limitat se pare de tractiunea 4x4: BMW M3 E46 atingea peste 275 km/h daca limitarea era scoasa.

Mercedes-Benz C32 AMG

BMW M3 KillersCa sa tina pasul cu BMW M3 E46, Mercedes-Benz a apelat la un motor de aceeasi capacitate ca si BMW-ul, dar dotat cu un compresor mecanic Twin-Screw. Puterea masinii era de 354 cp, cam cu 10 cp mai mult decat motorul aspirat de pe M3, si un cuplu de 450 Nm. Transmisia era automata cu 5 rapoarte si cu ajutorul ei, C32 AMG atingea 100 km/h in 5.2 secunde. Acest model a fost realizat numai vreme de un an, in 2003, iar numarul automobilelor vandute este incert, pentru ca majoritatea se vindeau pe comanda speciala. Se stie insa ca majoritatea masinilor vandute aveau caroserie sedan, insa a existat si o serie limitata de versiuni Station Wagon, adica break.

Lexus IS-F

BMW M3 KillersPentru a rivaliza direct cu BMW M3 E90, Lexus a lansat in 2007 modelul IS-F. Un sedan dotat cu motor V8 de 5 litri care oferea 423 cp, o putere foarte apropiata de cea a lui M3, adica 420, transmisie automata cu 8 rapoarte si diferential central blocant pe puntea spate. Lexus IS-F era o masina extrem de avansata, avand un motor V8 care putea atinge turatii de peste 7500 rpm, realizat in colaborare cu inginerii din Formula 1, dar care avea performante demne de invidiat. IS-F atingea peste 270 km/h, insa in ciuda aspectului modern si futurist, dar si a unui consum mai mic decat M3-ul, nu a avut deloc succes in Europa.

Mercedes-Benz C55 AMG

BMW M3 KillersMercedes-Benz a apelat la un motor V8 ca sa-i faca fata lui M3. Pe C Class W203, divizia AMG a instalat un motor de 5.4 litri aspirat, acelasi motor de pe E Class dar mai performant. Puterea era acum de 367 cp si un cuplu de 510 Nm, ceva mai mult decat oferea motorul cu 6 pistoane de la M3 E46. C55 AMG accelera in doar 4.7 secunde pana la 100 km/h si viteza maxima, fara limitare, ajungea la 285 km/h. Transmisia era exclusiv automata, cu 5 rapoarte, realizata de AMG, numita Speedshift. Ulterior, si BMW a montat un motor V8 pe M3, odata cu generatia E90, dar de o capacitate mai mica. Oricum, atat modelul C32 AMG cast si C55 AMG sunt exemplare foarte rare in ziua de azi. De exemplu, la fiecare Mercedes de acest gen vandut, se vindeau cate 10 M3-uri. Ceea ce, de fapt inseamna, ca BMW avea mai mare succes, nu?

Cadillac ATS-V

BMW M3 KillersIata ca am ajuns in cele din urma si in zilele noastre. Pentru a rivaliza atat cu M3 si cu M4, americanii de la Cadillac au anuntat modelul ATS-V. Un sedan vandut in varianta cu 2 sau 4 portiere, avand un motor twin-turbo de 3.6 litri cu o putere de 455 cp, se doreste a fi rivalul direct al masinilor germane. Cadillac a anuntat deja masina ca fiind disponibila incepand de anul viitor, insa este clar ca masinile americane nu au reusit niciodata sa tina pasul cu cele nemtesti. Chiar daca a luat "meniul" de la BMW, cu motor in 6 pistoane si doua turbine, Cadillac are sanse foarte mici sa devina cu adevarat un rival pentru M3.

Mercedes-Benz C63 AMG

BMW M3 KillersIncepand cu 2008, Mercedes-Benz a venit cu un nou rival pentru BMW M3. C63 AMG avea un motor urias V8 de 6.2 litri aspirat care producea 451 cp si 487 in versiunea ulterioara, cu un cuplu de 600 Nm. Datorita acestui propulsor colosal, masina cu tractiune spate atingea 100 km/h in doar 4.4 secunde si o viteza maxima de 267 km/h. Insa in ciuda puterii mai mari decat al rivalului direct BMW M3, care avea numai 420 cp, Mercedes-Benz C63 AMG nu putea tine pasul cu bavarezul din cauza unei directii proaste si a unei tendinte de subvirare. Pe circuit, puterea mai mare nu reusea sa faca diferenta si BMW M3 iesea mereu castigator. Au fost realizate si versiunile mai agresive Black Series, cu acelasi motor dar care producea 517 cp, masini orientate mai mult spre functionarea pe circuit.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze BMW M3 Killers
mai multe