Analiza Auto: Ce masini au cumparat romanii in primele luni ale anului 2015

Analiza Auto: Ce masini au cumparat romanii in primele luni ale anului 2015
  • Duster, Sandero si Logan s-au vandut cel mai bine pana acum pe piata din Romania
  • La mare cautare s-au aflat si modelele Skoda Octavia, respectiv Rapid
  • Romanii prefera masinile de provenienta autohtona, urmate de cele germane
Distribuie pe Facebook

Modelele Duster, Sandero si Logan s-au vandut cel mai bine anul acesta pe piata din Romania, arata datele statistice ale APIA. Cifrele publicate marti de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile mai scot in evidenta si ca productia nationala de masini a inregistrat o crestere de un procent in primele patru luni ale lui 2015, in timp ce vanzarile au crescut cu 16%.

Cele mai fabricate

Dacia este cea mai mare companie din Romania, asa ca aparitia sa pe primul loc in ceea ce priveste productia nationala de automobile nu ar trebui sa reprezinte chiar o surpriza majora.

Nici macar Ford-ul craiovean nu poate tine pasul cu uzina de la Mioveni, diferentele dintre cele doua companii in perioada ianuarie - aprilie 2015 fiind mai mult decat evidente: 124.675 unitati au iesit de pe liniile de fabricatie de la Mioveni, in timp ce americanii au construit doar 18.815 masini.

Cele mai mari volume s-au inregistrat la Dacia Duster - 57.228 unitati (cu 12.7% mai mult decat anul trecut), Dacia Logan - 31.342 unitati (cu 19.4% mai putin decat anul trecut), Dacia Sandero - 21.361 unitati (cu 27.6% mai mult decat anul tercut), Ford B-MAX - 18.815 unitati (cu 15.4% mai putin decat anul trecut) si Dacia Logan MCV - 14.744 unitati (cu 9.3% mai mult decat anul trecut).

In acelasi timp, datele arata ca exportul a scazut cu 2.1% in perioada analizata, astfel ca majoritatea autoturismelor produse la Mioveni, respectiv Craiova au ramas in tara.

Cele mai cumparate

Cele mai cumparate masini de clientii romani au fost Dacia Logan - 4.224 unitati, Dacia Duster - 2.228 unitati, Dacia Sandero - 1.575 unitati, Skoda Octavia - 1.112 unitati si Skoda Rapid - 882 unitati.

Intr-un top al marcilor, pe primul loc regasim Dacia (cu 9.343 unitati si 36.5% din total), urmata de Skoda (2.522 unitati / 9.9%), Volkswagen (2.312 unitati / 9%), Ford (1.867 unitati / 7.3%), Renault (1.519 unitati / 5.9%) si Opel (847 unitati / 3.3%).

Romanii prefera masinile de provenienta autohtona, peste 34% dintre unitatile cumparate fiind produse la noi in tara. Clasamentul vanzarilor este completat de cele de origine germana (16.9%), ceha (10.4%), spaniola (8.3%) si, intr-un final, franceza (6.9%).

Daca vine vorba despre tipul de combustibil folosit, autoturismele diesel domina piata in continuare, insa este interesant de observat cum au inceput sa creasca vanzarile la modelele cu propulie hibrida sau electrica - de la 72 unitati anul trecut la 92 anul acesta.

Referitor la norma de poluare, din totalul masinilor comercializate in primele patru luni ale lui 2015, 14.22% au motoare Euro 6 - o crestere de peste 11 procente comparativ cu aceeasi perioada a lui 2014.

In Romania, inmatricularile de autoturisme noi au urcat de la inceputul anului si pana in luna aprilie cu 9% comparativ cu primele patru luni ale anului trecut. Cea mai mare crestere a avut loc in luna martie si a fost de 11.2%.

Masinile romanesti pe piata europeana

In cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, inmatricularile la autoturismele Dacia au crescut in perioada ianuarie - aprilie 2015 cu 7.6 procente, producatorul de la Mioveni comercializand 133.718 unitati - avand astfel o cota de piata de 2.8%.

In aprilie 2015, Dacia a vandut in UE cu 14,5% mai mult fata de aceeasi luna a anului precedent. De altfel, compania de la Mioveni a fost in 2014 brandul cu cea mai rapida crestere pe piata auto europeana.

Vesti bune pentru Dacia, insa nu si pentru uzina Ford de la Craiova. Modelul B-Max produs exclusiv in Banie nu are deloc succes pe piata. In primele patru luni ale anului in curs, vanzarile monovolumului compact au scazut cu 19 procente.

In aprilie 2015, inmatricularile autoturismelor produse de Renault, al treilea producator la nivel european, au crescut cu 14.9%, grupul francez detinand o cota de piata de 10.6% - fata de 9.9%, cat avea anul trecut.

Cel mai mare producator de pe Batranul Continent ramane Volkswagen, cu vanzari ce au inregistrat o crestere de 8.3%, respectiv o cota de piata de 24.7%.

In intervalul ianuarie - aprilie 2015, pe piata europeana au fost comercializate 4.695.058 de masini, toate marile piete reusind sa inregistreze cresteri - Spania, Italia, Marea Britanie, Germania si Franta. Toate exceptand Austria, care a anuntat un declin de 5.3 procente.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 19 Mai 2015