Au toate motivele sa le fie frica de ei. Cehii de la Skoda au incheiat anul 2017 cu record absolut de vanzari

  • Skoda a incheiat cel mai bun an din istoria sa
  • Cehii au vandut peste 1,2 milioane de vehicule
  • Cea mai importanta piata de desfacere ramane China
Distribuie pe Facebook

Potrivit celor mai recente date, constructorul din Mlada Boleslav a incheiat anul 2017 cu record absolut de vanzari, dupa ce a comercializat peste 1,2 milioane de vehicule la nivel mondial. Cea mai importanta piata de desfacere ramane China.

Ascensiunea Skoda a continuat si in 2017, dovada stau cele 1.200.500 de vehicule comercializate la nivel mondial. Noul rezultat, care este dealtfel un record absolut, reprezinta o crestere de 6,6% fata de 2016.

Modele Skoda

Deloc surprinzator, China ramane cea mai importanta piata de desfacere pentru brand-ul din Mlada Boleslav, in contextul in care 325.000 de unitati au ajuns anul trecut in tara asiatica. Pe locul secund se afla Germania cu 173.300 de exemplare, iar podiumul este completat de Cehia cu 95.000 de vehicule.

Modele Skoda

La capatul celalalt avem Turcia cu 25.000 de masini, Italia cu 24.700 si Austria, tara in care anul trecut au ajuns 24.300 de modele Skoda.

Majoritatea clientilor, mai exact 418.800, au optat pentru Octavia, ceea ce inseamna ca acesta ramane cel mai popular model al cehilor si in 2017. Desi pare un numar impresionant, acesta reprezinta de fapt o scadere cu 3,9% fata de 2016.

Modele Skoda

Pe locul secund in preferintele publicului s-a aflat Rapid, cu 211.500 de exemplare comercializate anul trecut, cu 0,6% mai putine decat in 2016. Locul trei este ocupat de Fabia, cu 206.500 de exemplare (+2,1%). Urmeaza apoi nava amiral Superb (150.900 de unitati), primul SUV din istoria Skoda (100.000 de exemplare) si ultimul, dar cu siguranta nu cel din urma, modelul Karoq, care a fost comercializat in 6.300 de exemplare.

Modele Skoda

Asadar, ceilalti producatori de automobile au toate motivele sa le fie frica de Skoda, avand in vedere ca popularitatea cehilor creste in continuare. Acest lucru i-a deranjat la un moment dat chiar si pe unii manageri din cadrul parintelui Volkswagen, care vedeau ascensiunea brand-ului din Mlada Boleslav ca pe o amenintare.

Modele Skoda

Anul trecut, acestia au cerut mai multe masuri care nu erau deloc benefice pentru Skoda, inclusiv mutarea unei parti din productie la uzinele Volkswagen din Germania, sau plata unor taxe de licentiere mai mari. Desigur, guvernul ceh a intervenit si a calmat spiritele, declarand la acel moment ca "Are un interes clar, si anume ca toate investitiile Volkswagen si Skoda din Cehia sa fie continuate, iar productia sa nu fie mutata in afara tarii."

Modele Skoda

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Modele Skoda
mai multe