Comenzile pentru Ford B-Max au inceput

Comenzile pentru Ford B-Max au inceput
Distribuie pe Facebook
Primul produs exclusiv al uzinei Ford de la Craiova a fost prezentat romanilor si are deja o lista de preturi "speciala" pentru clientii care lanseaza comenzi pana in septembrie, cand vor fi livrate primele masini. Preturile pornesc de la 13.400 de euro.
Noul B-Max este "masina compacta moderna", si-a inceput discursul tinut cu ocazia prezentarii modelului B-Max, Henrik Nenzen, directorul general al Ford Romania. Oficialul a mentionat ca vehiculul va fi comercializat in trei variante de echipare - Ambiente, Trend si Titanium - si va putea fi echipat cu unul dintre cele trei tipuri de propulsoare alimentate cu benzina sau dintre cele doua dieseluri.
Cel mai important aspect din prezentarea lui Nenzen, lista de preturi, a fost pentru multi o surpriza. Pentru ca cel mai ieftin B-Max poate fi achizitionat cu doar 13.400 de euro, suma foarte apropiata de cea anuntata de Capital inca de acum un an, cand Roelant de Waard, vicepresedinte al Ford Europa pe probleme de marketing si vanzari, ne-a declarat exclusiv ca "pentru pret ar trebui cautata media dintre Fiesta si C-Max". Cum Ford Fiesta costa intre 11.950 si 15.750 de euro, iar C-Max intre 17.750 si 24.500 de euro, parea inca de atunci limpede ca pretul de baza trebuia cautat in jurul sumei de 14.000 de euro.
Revenind la varianta de baza a lui B-Max pentru piata autohtona, aceasta include, printre altele, un motor alimentat cu benzina de 1.4 litri care dezvolta 90 CP, cutie de viteze manuala cu cinci trepte, jante din otel de 15 inchi, geamuri actionate electric in fata si in spate, ABS, sistem electronic de stabilitate, sase airbaguri, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, grila radiatorului si manerele usilor de culoare neagra, volan ajustabil si indicator de schimbare optima a treptei de viteza. Oficialul Ford a tinut sa faca si o adnotare extrem de importanta: clientii care vor comanda masina pana in septembrie - momentul in care vor incepe livrarile - pot beneficia, in acelasi pret, si de aer conditionat si radio-CD cu MP3. Dupa incheierea promotiei "First Edition", aceste doua echipamente optionale, dar extrem de utile, vor costa 1.000 de euro. Clientii care doresc linia de echipare Ambiente nu pot opta pentru alte variante de propulsie.
Linii de echipare mai complete

Daca cel mai ieftin B-Max nu va satisface dorintele, puteti opta pentru una dintre cele doua linii de echipare superioare. E adevarat ca, in acest caz, va trebui sa majorati si suma platita. Varianta medie, Trend, va permite sa alegeti unul dintre cele doua propulsoare alimentate cu benzina, 1.4 - 90 CP, respectiv, 1.0 EcoBoost - 100 CP, sau dieselul 1.5 TDCi, care dezvolta 75 CP. Echipamentele suplimentare fata de nivelul Trend includ inchidere centralizata, computer de bord, manere pentru usi in culoarea caroseriei, oglinzi exterioare actionate electric si incalzite, jante de 16 inchi din aliaj si volan imbracat in piele. Preturile acestei variante de echipare sunt cuprinse intre 14.150 euro si 15.650 euro. Si aici, oficialii Ford au anuntat un pachet special "First Edition", care adauga gratuit dotarilor de serie aer conditionat , radio-CD si senzori pentre parcare. Acest pachet gratuit este disponibil doar pana in septembrie si este atasat variantei cu propulsor de 1.4 litri si 90 CP. Cea mai completa linie de echipare, Titanium, va pemite sa optati, pe langa propulsoarele mentionate pana acum, si pentru dieselul TDCi de 1.6 litri si 95 CP sau pentru motorul EcoBoost de 1.0 litri, care dezvolta 120 CP, completat de un sistem Start-Stop. Preturile pentru "Titanium" incep de la 16.150 de euro si pot ajunge pana la 17.650 de euro, iar doritorii au la dispozitie, in plus fata de varianta Ambiente, proiectoare cu tehnologie LED, pilot automat, aer conditionat manual, insertii laterale cromate, scaun sofer cu suport lombar, schimbator de viteze imbracat in piele, iluminare podea, cotiera centrala in fata si rabatabila in spate. Pachetul de lansare "First Edition" include, in cazul Titanium, radio-CD Sony si asistenta de urgenta, sistemul Active City Stop, parbriz cu degivrare si geamuri opace.
Trebuie mentionat si ca lista optionalelor include costuri suplimentare pentru vopsea metalizata (450-700 euro), plafon panoramic (700 euro), jante de 17 inchi din aliaj (250 euro). De asemenea, laudatul sistem SYNC poate fi comandat doar in doua pachete de optiuni si, alaturi de alte dotari, poate costa intre 1.600 de euro si 2.300 de euro. Printre cei mai puternici concurenti ai modelului Ford B-Max disponibili pe piata autohtona se afla Hyundai ix20, Honda Jazz, KIA Venga, Nissan Note.
Henrik Nenzen, director Ford: <>
Capital: Care sunt principalii concurenti ai lui B-Max?

Henrik Nenzen: Concurenta pentru B-Max este reprezentata de masinile compacte. Noi avem o masina ingenioasa cu dotari pe care nu le are niciun alt vehicul. Aici pot fi enumerate sistemul de usi glisante - cu pilonul B inglobat - numit Ford Easy Access, modulul SYNC, control vocal, Bluetooth si Emergency Assist. Acesta este primul vehicul care inglobeaza atat de multa tehnologie. Are, de asemenea, cel mai redus consum de carburant din clasa sa. In plus, unul dintre motoarele cu care este dotat B-Max - cu un cuplu foarte bun si puternic - va fi produs la Craiova.
Capital: Pretul noului model nu este deloc asemanator bestsellerului autohton Dacia Logan. De ce credeti ca romanii ar cumpara B-Max?

Henrik Nenzen: Cred ca romanii vor achizitiona B-Max pentru ca este o masina complet noua, ingenioasa si sigura. In opinia noastra, este cea mai moderna masina compacta de pe piata.
Capital: Cum ati gandit campaniile de marketing si publicitate pentru atragerea clientilor?

Henrik Nenzen: Am dezvoltat o prima editie speciala, alternativa, care include un pachet unic de optiuni.
Capital: Razboiul preturilor este in plina desfasurare in Europa. Credeti ca in viitor pretul lui B-Max ar putea fi redus?

Henrik Nenzen: Pretul anuntat astazi este foarte atractiv si nu va fi redus in viitor.
Capital: Conform oficialilor Ford de la Koln, principalii clienti vor fi familiile tinere, cu copii, care isi doresc un vehicul atractiv si sportiv. Credeti ca acest profil se va pastra si in Romania?

Henrik Nenzen: Aceasta masina nu este destinata doar celor mentionati de dumneavoastra, ci tuturor celor care isi doresc sa detina cea mai moderna masina compacta pe care o pot gasi pe piata. B-Max este, cu siguranta, cea mai "conectata" masina, si acesta este principalul motiv pentru care ar trebui achizitionata.

"Estimam comercializarea a 2.000 de unitati B-Max pe piata din Romania in 2013. Tot atunci productia de la Craiova va depasi 100.000 de vehicule" Henrik Nenzen, director general, Ford Romania

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2012