Contractele lui Victor Ponta cu lumea raliurilor din Romania. Dubioase sau corecte?

- Ponta a investit 7 milioane de lei in promovarea brandului turistic romanesc
- Mihai Marinescu a fost sustinut cu 2,65 de milioane de lei
- Peste 1 milion de lei s-au investit in promovarea Raliurilor Sibiului si Deltei
Mai toata lumea stie ca actualul prim-ministru, injurat de mai toata lumea, pe numele sau Victor Ponta, a cochetat o perioada cu lumea sporturilor cu motor. Chiar daca nu de pe scaunul pilotului, macar din stanga, de unde dadea indicatii ca si co-pilot. Dupa ce a parasit masinile cu roll-cage, Ponta nu a lasat complet lumea evacuarilor zgomotoase. Ci a sustinut-o in mod constant cu bani publici. Acum, daca sunt bani aruncati pe fereastra sau nu, voi decideti.
Poate ca singurul pilot roman care face performanta in motorsportul international este Mihai Marinescu. De el se ocupa Asociatia Sportiva Club Sportiv District Racing Team. Acestei asociatii i-a fost incredintat in aprilie un contract in valoare de 2,65 de milioane de lei. Scopul este unul clar: promovarea brandului turistic romanesc, adica frunza realizata de Elena Udrea. In caz ca nu stiati, realizarea grafica si promovarea initiala a frunzei a costat "doar" 20 de milioane de Euro in 2010.
Banii oferiti de Ministerul Turismului pentru echipa lui Mihai Marinescu au fost pentru promovarea brandului turistic national prin intermediul "vectorului de imagine", adica pilotul roman din Formula 2, "World Series by Renault 2013".
Pana aici, nimic suspect. Pentru ca, pana la urma, daca nu il sustinem pe cel mai de succes pilot de masini al Romaniei, pe cine sa mai sustinem? Asadar, dupa parerea noastra, mai ales pentru ca e vorba de un campionat international care are etape in mai multe tari, a fost o investitie desteapta. Tari straine, multi spectatori, e bine ca lumea sa vada "frunza" romaneasca si poate ca in viitor se vor gandi sa treaca si pe noi prin tara.
Cateva semne de intrebare ridica insa sustinerea a doua evenimente din Romania. Primul, cu oarecare tenta internationala, a fost Raliul Sibiului din luna iulie 2013. A fost o etapa nationala din Campionatul National de Raliuri, dar si o etapa din Campionatul European de Raliuri. Astfel, Asociatia Club Sportiv Scorpion Rally Team a obtinut un contract in valoare de 976.000 de lei, tot pentru promovarea brandului turistic national.
Intrebarea se pune astfel: de ce am vrea sa promovam Romania, la un eveniment... din Romania? Pentru ca etapa a fost transmisa pe Eurosport? Pentru ca am avut participare din strainatate? Pai chiar si asa, nu are nicio logica. Deoarece la televizor ne-am promovat mai bine prin peisajele spectaculoase in care s-au desfasurat probele de concurs, dar si prin montajele realizate din materielele filmate din elicopter, tipice celor de la Eurosport.
Banii pentru Raliul Sibiului veniti de la Ministerul Turismului se regasesc si in logo-ul evenimentului, care nu este altul, decat... frunza lui Udrea. Normal, logo-ul turistic romanesc a fost pe materiale, pe bannere, afise, masini si asa mai departe. Problema ramane una singura: pe logo scrie Romania, iar evenimentul a fost in Romania. Adica, dupa opinia noastra, a fost o promovare inutila.
Un alt contract a vizat Raliul Deltei, o etapa nationala din CNR. Aici, a fost semnat un contract in valoare de 174.449 lei cu Club Sportiv Nautic Motorsport - DBV Media House. Raliul Deltei "Dupa 20 de ani" a fost un eveniment cu adevarat reusit. Si merita, la fel ca si etapa de la Sibiu, tot sprijinul posibil. Dar nu din partea Ministerului Turismului. Si nu pentru promovarea brandului turistic. In cazul etapei de la Tulcea, transmisa doar la nivel national, cu puncte doar in campionatul romanesc, brandul turistic, adica frunza, a fost promovata doar la nivel national. De ce ai vrea sa le arati conationalilor tai logo-ul pe care scrie Romania? Poate daca avea vreo influenta straina, ca sa poti spune ca atragi turisti din afara, ar fi avut o logica. Dar nu sa promovezi Romania, la un eveniment din Romania, doar cu spectatori din Romania. Este penibil.
Care este problema investitiilor in Motorsport?
Absolut niciuna, daca se fac cu cap. Daca banii erau investiti pur si simplu pentru sponsorizarea evenimentelor, nu avea nimeni nimic de comentat. Dar sa promovezi brandul turistic romanesc la tine in tara, cand scopul sau este acela de a atrage turistii straini, este jenant.
Ce-i drept, banii au fost obtinuti si prin finantare europeana, prin intermediul programelor de dezvoltare regionala europeana. Dar asta nu face decat sa arate un lucru negativ. Si anume, ca atunci cand se vrea, se poate. Se pare ca cei din Guvern nu sunt in stare sa obtina fonduri pentru spitale, pentru drumuri, pentru educatie, pentru scoli, pentru cultura, pentru salarii sau pensii. Dar se pot obtine bani europeni pentru promovarea complet inutila a brandului romanesc, in Romania.
Evenimentele auto de mare importanta din Romania merita sustinere totala din partea autoritatilor. Dar sa fie sustinere pe fata, corecta si care sa aiba o logica. Daca cineva doreste sa sustina o etapa de raliuri, o poate face fara sa se ascunda in spatele unei "frunze". O primarie sau un minister poate sustine lumea motorsportului din Romania si fara sa minta poporul cu televizorul. Mai corect era daca pe afise aparea scris: "Eveniment realizat cu sprijinul Primariei Tulcea", decat sa vedem o frunza. Este, repet, penibil, sa vedem mesajul "Romania, explore the carpathian garden" in cadrul unui eveniment national... Pai noi o tot exploram de cand ne-am nascut, nu?
Tie cum ti se par investitiile Ministerului Turismului in motorsport?
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei


