Dacia a atins un record istoric in 2015: peste 550.000 de unitati vandute in lume

Dacia a atins un record istoric in 2015: peste 550.000 de unitati vandute in lume
  • Sandero a fost cel mai vandut model in 2015
  • Valoarea vanzarilor Dacia este de aprope 5 miliarde de euro
  • Scadalul emisiilor de la Renault nu va afecta Dacia
Distribuie pe Facebook

Dacia a atins anul trecut un record istoric, depasind 550.000 de unitati vandute la nivel mondial. Cresterea inregistrata in 2015 a fost de 7.7 procente, pe fondul unei piete aflata pe o panta ascendenta, care si-a revenit aproape complet dupa criza suferita in 2008.

Sandero a fost cel mai vandut model in 2015

Dupa ce in 2014 sarbatorea faptul comercializarea a peste jumatate de milion de masini, 2015 a adus un record absolut pentru Dacia, totalul unitati vandute de marca de la Mioveni fiind de 550.920.

Cel mai popular model a fost Sandero, acesta cunoscand o popularitate imensa in ultimul an in Europa de Vest. 184.358 de exemplare au fost comercializate in 2015.

Pe locul al doilea urmeaza Dacia Duster, cu 162.338 de unitati, in timp ce Logan-ul se situeaza pe locul 3, cu 99.081 masini vandute.

In Franta, Dacia Sandero se situeaza pe locul 9 in topul celor mai bine vandute modele, iar in Spania chiar a reusit sa prinda podiumul, fiind ocupand pozitia cu numarul 3.

In 2015, cele mai importante piete externe au fost Franta – 100.035 unitati, Spania – 55.168 unitati
Germania – 47.453 unitati, Italia – 46.792 unitati, Turcia – 44.812 unitati, Algeria – 40688 unitati, Maroc – 37.392 unitati, Marea Britanie – 26.267 unitati, Belgia – 17.000 unitati, respectiv Polonia – 14.906 unitati.

Tara noastra se situeaza pe locul 8 in ceea ce priveste destinatia masinilor produse de Dacia. In schimb, cota de piata se ridica la 33,1%, Romania concurand cu Maroc (28%) si Algeria (16,4%) din acest punct de vedere.

Romanii au cumparat anul trecut 36.946 de automobile Dacia, dintre care 11.500 exemplare prin Programul Rabla. Cel mai comercializat model a fost Logan-ul Sedan, cu 16.119 unitati, urmat de Duster, cu 7.271 unitati, si de Sandero.

Vanzarile marcii de la Mioveni au crescut cu 24,7 procente in 2015.

Valoarea vanzarilor Dacia este de aprope 5 miliarde de euro

Automobile Dacia a devenit in 2013 cea mai mare companie din Romania, reusind sa devanseze OMV Petrom. In prezent, producatorul de la Mioveni isi consolideaza pozitia de lider cu o cifra de afaceri mult peste cea a companiei petroliere, de aproape 5 miliarde de euro.

Anul trecut, producatorul de la Mioveni a devenit pentru prima oara si cea mai mare companie din Europa de Sud-Est intr-o analiza care cuprindea 10 tari din aceasta zona. De altfel, intreaga industrie auto din tara noastra, cuprinzand cei doi constructori de masini (Daci si Ford) si fabricile de piese auto, aduc sume importante in PIB-ul Romaniei.

La nivelul Uniunii Europene, vanzarile Dacia au crescut cu 5%, cota de piata a acestei marci fiind de 2,8 procente. Chiar daca trendul general este unul de crestere, pe marile piete, cea din Germania si Franta, numarul unitatilor livrate a cunoscut un declin, in conditiile in care tendinta pietei auto este pozitiva in toate tarile europene.

Scaderea cererii din Germania si Franta a fost insa compensata de o crestere de 20% in Spania.

Scadalul emisiilor de la Renault nu va afecta Dacia

Saptamana trecuta, un nou scandal legat de emisii poluante izbucnea in lumea auto. De data aceasta a fost vorba despre marca Renault.

Agenti de la directia antifrauda a ministerului francez al Economiei au vizitat birourile Renault si au pus sechestru pe mai multe computere care ar fi continut date legate de standardele de emisii si omologare ale motoarelor.

Aceste controale au determinat si scaderi de 20% pe Bursa din Paris. Renault este grupul care detine si Automobile Dacia, astfel ca un scandal asemanator cu cel care vizeaza Volkswagen ar fi in masura sa afecteze grav marca autohtona.

Directorul comercial al Renault Romania a dat insa asigurari ca numele marcii Dacia nu este implicat in acest scandal, dar si ca in cazul Renault problemele nu sunt la fel de grave ca in cazul Volkswagen.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 18 Ianuarie 2016