Dacia mai primeste o lovitura: autostrada Pitesti-Sibiu, abandonata oficial

- Oficialii planifica autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu
- Intre Pitesti si Sibiu va fi realizat un drum expres
- Soseaua Pitesti-Sibiu este inclusa in TEN-T
Dacia este cea mai mare companie din Romania, peste cele petroliere, peste orice altceva. Ofera peste 10.000 de locuri de munca direct si probabil peste 50.000 indirect, de la colaboratorii din tara. Cu alte cuvinte, Dacia este tot ce mai avem. Dar asta nu inseamna nimic pentru guvernul Ponta.
Va mai amintiti grevele angajatilor Dacia si protestele lucratorilor care isi aratau nemultumirea si temerile ca Dacia ar putea pleca din Romania daca nu se face o autostrada Pitesti-Sibiu care sa faciliteze exporturile spre vest? Va mai amintiti semnele de alarma trase de oficialii Dacia conform carora orice masina trimisa pe platforme aduce o pierdere de 50 de Euro pentru Dacia? Va mai amintiti cand Dacia spunea ca isi micsoreaza productia de la Mioveni, ca uzina din Tanger, cu deschidere la mare, este in continua dezvoltare? Va mai amintiti cand si noi, umar la umar cu Dacia si cu toata presa auto din Romania, aratam cu degetul spre guvernul Ponta care nu face nimic sa sustina cel mai mare brand si platitor de taxe din Romania? S-a schimbat ceva? Nimic.
Dimpotriva, bataia de jos a devenit oficiala. Conform celor de la economica.ro, in proiectul numit Masterplan General de Transport prezentat de guvernul Romaniei Comisiei Europene, nu exista planificata o autostrada intre Pitesti si Sibiu. Promisiunile lui Victor Ponta din luna martie 2014, in care spunea clar si raspicat ca "lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti vor incepe in 2015" s-au dus pe apa sambetei, asa cum deja ne-a obisnuit cu minciunile zilnice. In schimb, din autostrada, portiunea dintre Pitesti si Sibiu s-a transformat pe hartie in "drum expres".
Pe acest proiect, Masterplan, ce te duce cu gandul la ceva fezabil si care iti da sperante ca ne transformam si noi in tara europeana, apare insa o noua autostrada. E vorba despre autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu. De la Sibiu, soseaua de mare viteza ar trebui sa se lege cu autostrada A1, aflata acum in constructie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac, pana la granita cu Ungaria.
De ce autostrada prin Brasov si nu de la Pitesti? Pentru ca "bani". Adica, in limbaj oficial, raportul cost-beneficiu este de doua ori mai bun, valoarea actualizata neta a proiectului este de peste doua ori mai mare (6 milarde de euro fata de 2,79 miliarde), rata interna de rentabilitate este de 18%, fata de doar 12% pentru Pitesti-Sibiu, costul investitiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arata un impact pozitiv de 1,8 miliarde de euro fata de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doar moderat in cazul Vaii Prahovei fata de "foarte mare" in caziul Vaii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, fata de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Pitesti.
Ati inteles ceva? Nici noi. In schimb, am inteles care sunt si motivele pentru care o eventuala autostrada Pitesti-Sibiu este o solutie mai buna. Pe langa factorul legat de uzina Dacia si exporturile de automobile, atat de la Dacia, cat si de la Ford Craiova, o astfel de autostrada ar creste viteza de deplasare cu 40 de procente. In prezent, se circula la o capacitate de sub 60% fata de o autostrada, in timp ce pe portiunea Ploiesti-Brasov-Sibiu, masinile circula deja la 80% din capacitatea unei autostrazi, adica foarte mult timp nu vor castiga soferii de pe Brasov, in schimb cei de la Pitesti ar putea injumatati durata drumului.
Mai mult, pentru ca in zona sunt investitii majore, precum cele doua uzine de automobile Ford si Dacia, drumul Pitesti-Sibiu face parte din coridorul IV transeuropean, inclus in nucleul de baza TEN-T, adica Trans-European Transport Networks, o retea de drumuri care se stabileste la nivel UE ca sa faciliteze transportul in zona. Un amanunt neinteresant pentru guvernul Ponta care a decis ca un drum, asa cum este cel Ploiest-Brasov-Sibiu, ce nu este inclus in reteaua europeana TEN-T, sa devina autostrada, nu unul de importanta majora la nivel european cum este Valea Oltului...
Ca sa incheiem, lucrurile sunt cat se poate de clare: totul tine de bani. Alegem cea mai scumpa varianta, cea mai complicata, cea care nu schimba cu mult viteza de deplasare, cea care NU este in reteaua europeana, cea care trece prin judetele baronilor PSD care compun poezii pentru Ponta (Mircea Cosma, CJ Prahova), cea care poate produce cei mai multi bani pentru mafiotii care sunt la putere. Nicidecum o sosea care afecteaza direct singurele uzine auto din Romania, o ruta de importanta la nivel european, care ar creste viteza de deplasare cu 40-50%. Neinteresant pentru alesii nostri.
Asadar, acum ca disparitia autostrazii Pitesti-Sibiu este oficiala, asteptam sa auzim parerea celor de la Renault. Noi, oamenii de rand, ne-am obisnuit cu minciunile actualului prim-ministru Victor Viorel Ponta, asa ca nu ne mira ca in martie spunea ca lucrarile la autostrada Pitesti-Sibiu incep anul viitor, iar acum orice plan despre acest sector a disparut ca prin minune. Insa nu oricine poate fi prostit de jocurile de cuvinte si ciubucurile marca Mickey Mouse: francezii vor lasa curand florile si cuvintele frumoase si se vor inarma cu niste muschete si vor folosi cuvinte grele. Desi, la cat de "miserupist" este dl. Ponta, care cu putin ghinion va ajunge presedinte, nu se va lasa miscat nici de proteste, nici de amenintari si nici de cascade de argumente... El stie una si buna, unde's banii, facem treaba!
-
Jante aliaj 17 zoll marca oxigin, gama vw, audi, seat, skoda,... 2900 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
-
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
-
Punte spate fiat panda 169 704 Lei
166007885r 1660000q2d a6220700087 0445110546 bosch injector... 500 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
-
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
-
Radiator apa - chevrolet lacetti 2003 , 96553424 264.13 Lei
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
0445120054 504091504 2855491 0986435545 injector iveco... 130 €
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
-
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €


