Dacia mai primeste o lovitura: autostrada Pitesti-Sibiu, abandonata oficial

- Oficialii planifica autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu
- Intre Pitesti si Sibiu va fi realizat un drum expres
- Soseaua Pitesti-Sibiu este inclusa in TEN-T
Dacia este cea mai mare companie din Romania, peste cele petroliere, peste orice altceva. Ofera peste 10.000 de locuri de munca direct si probabil peste 50.000 indirect, de la colaboratorii din tara. Cu alte cuvinte, Dacia este tot ce mai avem. Dar asta nu inseamna nimic pentru guvernul Ponta.
Va mai amintiti grevele angajatilor Dacia si protestele lucratorilor care isi aratau nemultumirea si temerile ca Dacia ar putea pleca din Romania daca nu se face o autostrada Pitesti-Sibiu care sa faciliteze exporturile spre vest? Va mai amintiti semnele de alarma trase de oficialii Dacia conform carora orice masina trimisa pe platforme aduce o pierdere de 50 de Euro pentru Dacia? Va mai amintiti cand Dacia spunea ca isi micsoreaza productia de la Mioveni, ca uzina din Tanger, cu deschidere la mare, este in continua dezvoltare? Va mai amintiti cand si noi, umar la umar cu Dacia si cu toata presa auto din Romania, aratam cu degetul spre guvernul Ponta care nu face nimic sa sustina cel mai mare brand si platitor de taxe din Romania? S-a schimbat ceva? Nimic.
Dimpotriva, bataia de jos a devenit oficiala. Conform celor de la economica.ro, in proiectul numit Masterplan General de Transport prezentat de guvernul Romaniei Comisiei Europene, nu exista planificata o autostrada intre Pitesti si Sibiu. Promisiunile lui Victor Ponta din luna martie 2014, in care spunea clar si raspicat ca "lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti vor incepe in 2015" s-au dus pe apa sambetei, asa cum deja ne-a obisnuit cu minciunile zilnice. In schimb, din autostrada, portiunea dintre Pitesti si Sibiu s-a transformat pe hartie in "drum expres".
Pe acest proiect, Masterplan, ce te duce cu gandul la ceva fezabil si care iti da sperante ca ne transformam si noi in tara europeana, apare insa o noua autostrada. E vorba despre autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu. De la Sibiu, soseaua de mare viteza ar trebui sa se lege cu autostrada A1, aflata acum in constructie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac, pana la granita cu Ungaria.
De ce autostrada prin Brasov si nu de la Pitesti? Pentru ca "bani". Adica, in limbaj oficial, raportul cost-beneficiu este de doua ori mai bun, valoarea actualizata neta a proiectului este de peste doua ori mai mare (6 milarde de euro fata de 2,79 miliarde), rata interna de rentabilitate este de 18%, fata de doar 12% pentru Pitesti-Sibiu, costul investitiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arata un impact pozitiv de 1,8 miliarde de euro fata de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doar moderat in cazul Vaii Prahovei fata de "foarte mare" in caziul Vaii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, fata de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Pitesti.
Ati inteles ceva? Nici noi. In schimb, am inteles care sunt si motivele pentru care o eventuala autostrada Pitesti-Sibiu este o solutie mai buna. Pe langa factorul legat de uzina Dacia si exporturile de automobile, atat de la Dacia, cat si de la Ford Craiova, o astfel de autostrada ar creste viteza de deplasare cu 40 de procente. In prezent, se circula la o capacitate de sub 60% fata de o autostrada, in timp ce pe portiunea Ploiesti-Brasov-Sibiu, masinile circula deja la 80% din capacitatea unei autostrazi, adica foarte mult timp nu vor castiga soferii de pe Brasov, in schimb cei de la Pitesti ar putea injumatati durata drumului.
Mai mult, pentru ca in zona sunt investitii majore, precum cele doua uzine de automobile Ford si Dacia, drumul Pitesti-Sibiu face parte din coridorul IV transeuropean, inclus in nucleul de baza TEN-T, adica Trans-European Transport Networks, o retea de drumuri care se stabileste la nivel UE ca sa faciliteze transportul in zona. Un amanunt neinteresant pentru guvernul Ponta care a decis ca un drum, asa cum este cel Ploiest-Brasov-Sibiu, ce nu este inclus in reteaua europeana TEN-T, sa devina autostrada, nu unul de importanta majora la nivel european cum este Valea Oltului...
Ca sa incheiem, lucrurile sunt cat se poate de clare: totul tine de bani. Alegem cea mai scumpa varianta, cea mai complicata, cea care nu schimba cu mult viteza de deplasare, cea care NU este in reteaua europeana, cea care trece prin judetele baronilor PSD care compun poezii pentru Ponta (Mircea Cosma, CJ Prahova), cea care poate produce cei mai multi bani pentru mafiotii care sunt la putere. Nicidecum o sosea care afecteaza direct singurele uzine auto din Romania, o ruta de importanta la nivel european, care ar creste viteza de deplasare cu 40-50%. Neinteresant pentru alesii nostri.
Asadar, acum ca disparitia autostrazii Pitesti-Sibiu este oficiala, asteptam sa auzim parerea celor de la Renault. Noi, oamenii de rand, ne-am obisnuit cu minciunile actualului prim-ministru Victor Viorel Ponta, asa ca nu ne mira ca in martie spunea ca lucrarile la autostrada Pitesti-Sibiu incep anul viitor, iar acum orice plan despre acest sector a disparut ca prin minune. Insa nu oricine poate fi prostit de jocurile de cuvinte si ciubucurile marca Mickey Mouse: francezii vor lasa curand florile si cuvintele frumoase si se vor inarma cu niste muschete si vor folosi cuvinte grele. Desi, la cat de "miserupist" este dl. Ponta, care cu putin ghinion va ajunge presedinte, nu se va lasa miscat nici de proteste, nici de amenintari si nici de cascade de argumente... El stie una si buna, unde's banii, facem treaba!
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8470 €
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei


