Dacia mai primeste o lovitura: autostrada Pitesti-Sibiu, abandonata oficial

- Oficialii planifica autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu
- Intre Pitesti si Sibiu va fi realizat un drum expres
- Soseaua Pitesti-Sibiu este inclusa in TEN-T
Dacia este cea mai mare companie din Romania, peste cele petroliere, peste orice altceva. Ofera peste 10.000 de locuri de munca direct si probabil peste 50.000 indirect, de la colaboratorii din tara. Cu alte cuvinte, Dacia este tot ce mai avem. Dar asta nu inseamna nimic pentru guvernul Ponta.
Va mai amintiti grevele angajatilor Dacia si protestele lucratorilor care isi aratau nemultumirea si temerile ca Dacia ar putea pleca din Romania daca nu se face o autostrada Pitesti-Sibiu care sa faciliteze exporturile spre vest? Va mai amintiti semnele de alarma trase de oficialii Dacia conform carora orice masina trimisa pe platforme aduce o pierdere de 50 de Euro pentru Dacia? Va mai amintiti cand Dacia spunea ca isi micsoreaza productia de la Mioveni, ca uzina din Tanger, cu deschidere la mare, este in continua dezvoltare? Va mai amintiti cand si noi, umar la umar cu Dacia si cu toata presa auto din Romania, aratam cu degetul spre guvernul Ponta care nu face nimic sa sustina cel mai mare brand si platitor de taxe din Romania? S-a schimbat ceva? Nimic.
Dimpotriva, bataia de jos a devenit oficiala. Conform celor de la economica.ro, in proiectul numit Masterplan General de Transport prezentat de guvernul Romaniei Comisiei Europene, nu exista planificata o autostrada intre Pitesti si Sibiu. Promisiunile lui Victor Ponta din luna martie 2014, in care spunea clar si raspicat ca "lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti vor incepe in 2015" s-au dus pe apa sambetei, asa cum deja ne-a obisnuit cu minciunile zilnice. In schimb, din autostrada, portiunea dintre Pitesti si Sibiu s-a transformat pe hartie in "drum expres".
Pe acest proiect, Masterplan, ce te duce cu gandul la ceva fezabil si care iti da sperante ca ne transformam si noi in tara europeana, apare insa o noua autostrada. E vorba despre autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu. De la Sibiu, soseaua de mare viteza ar trebui sa se lege cu autostrada A1, aflata acum in constructie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac, pana la granita cu Ungaria.
De ce autostrada prin Brasov si nu de la Pitesti? Pentru ca "bani". Adica, in limbaj oficial, raportul cost-beneficiu este de doua ori mai bun, valoarea actualizata neta a proiectului este de peste doua ori mai mare (6 milarde de euro fata de 2,79 miliarde), rata interna de rentabilitate este de 18%, fata de doar 12% pentru Pitesti-Sibiu, costul investitiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arata un impact pozitiv de 1,8 miliarde de euro fata de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doar moderat in cazul Vaii Prahovei fata de "foarte mare" in caziul Vaii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, fata de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Pitesti.
Ati inteles ceva? Nici noi. In schimb, am inteles care sunt si motivele pentru care o eventuala autostrada Pitesti-Sibiu este o solutie mai buna. Pe langa factorul legat de uzina Dacia si exporturile de automobile, atat de la Dacia, cat si de la Ford Craiova, o astfel de autostrada ar creste viteza de deplasare cu 40 de procente. In prezent, se circula la o capacitate de sub 60% fata de o autostrada, in timp ce pe portiunea Ploiesti-Brasov-Sibiu, masinile circula deja la 80% din capacitatea unei autostrazi, adica foarte mult timp nu vor castiga soferii de pe Brasov, in schimb cei de la Pitesti ar putea injumatati durata drumului.
Mai mult, pentru ca in zona sunt investitii majore, precum cele doua uzine de automobile Ford si Dacia, drumul Pitesti-Sibiu face parte din coridorul IV transeuropean, inclus in nucleul de baza TEN-T, adica Trans-European Transport Networks, o retea de drumuri care se stabileste la nivel UE ca sa faciliteze transportul in zona. Un amanunt neinteresant pentru guvernul Ponta care a decis ca un drum, asa cum este cel Ploiest-Brasov-Sibiu, ce nu este inclus in reteaua europeana TEN-T, sa devina autostrada, nu unul de importanta majora la nivel european cum este Valea Oltului...
Ca sa incheiem, lucrurile sunt cat se poate de clare: totul tine de bani. Alegem cea mai scumpa varianta, cea mai complicata, cea care nu schimba cu mult viteza de deplasare, cea care NU este in reteaua europeana, cea care trece prin judetele baronilor PSD care compun poezii pentru Ponta (Mircea Cosma, CJ Prahova), cea care poate produce cei mai multi bani pentru mafiotii care sunt la putere. Nicidecum o sosea care afecteaza direct singurele uzine auto din Romania, o ruta de importanta la nivel european, care ar creste viteza de deplasare cu 40-50%. Neinteresant pentru alesii nostri.
Asadar, acum ca disparitia autostrazii Pitesti-Sibiu este oficiala, asteptam sa auzim parerea celor de la Renault. Noi, oamenii de rand, ne-am obisnuit cu minciunile actualului prim-ministru Victor Viorel Ponta, asa ca nu ne mira ca in martie spunea ca lucrarile la autostrada Pitesti-Sibiu incep anul viitor, iar acum orice plan despre acest sector a disparut ca prin minune. Insa nu oricine poate fi prostit de jocurile de cuvinte si ciubucurile marca Mickey Mouse: francezii vor lasa curand florile si cuvintele frumoase si se vor inarma cu niste muschete si vor folosi cuvinte grele. Desi, la cat de "miserupist" este dl. Ponta, care cu putin ghinion va ajunge presedinte, nu se va lasa miscat nici de proteste, nici de amenintari si nici de cascade de argumente... El stie una si buna, unde's banii, facem treaba!
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
-
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Fiat punto 1.9 multijet 2006 899 €
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
-
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
-
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Bara spate - honda civic h/b1980 1981, 141.17 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei


