Dacia mai primeste o lovitura: autostrada Pitesti-Sibiu, abandonata oficial

- Oficialii planifica autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu
- Intre Pitesti si Sibiu va fi realizat un drum expres
- Soseaua Pitesti-Sibiu este inclusa in TEN-T
Dacia este cea mai mare companie din Romania, peste cele petroliere, peste orice altceva. Ofera peste 10.000 de locuri de munca direct si probabil peste 50.000 indirect, de la colaboratorii din tara. Cu alte cuvinte, Dacia este tot ce mai avem. Dar asta nu inseamna nimic pentru guvernul Ponta.
Va mai amintiti grevele angajatilor Dacia si protestele lucratorilor care isi aratau nemultumirea si temerile ca Dacia ar putea pleca din Romania daca nu se face o autostrada Pitesti-Sibiu care sa faciliteze exporturile spre vest? Va mai amintiti semnele de alarma trase de oficialii Dacia conform carora orice masina trimisa pe platforme aduce o pierdere de 50 de Euro pentru Dacia? Va mai amintiti cand Dacia spunea ca isi micsoreaza productia de la Mioveni, ca uzina din Tanger, cu deschidere la mare, este in continua dezvoltare? Va mai amintiti cand si noi, umar la umar cu Dacia si cu toata presa auto din Romania, aratam cu degetul spre guvernul Ponta care nu face nimic sa sustina cel mai mare brand si platitor de taxe din Romania? S-a schimbat ceva? Nimic.
Dimpotriva, bataia de jos a devenit oficiala. Conform celor de la economica.ro, in proiectul numit Masterplan General de Transport prezentat de guvernul Romaniei Comisiei Europene, nu exista planificata o autostrada intre Pitesti si Sibiu. Promisiunile lui Victor Ponta din luna martie 2014, in care spunea clar si raspicat ca "lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti vor incepe in 2015" s-au dus pe apa sambetei, asa cum deja ne-a obisnuit cu minciunile zilnice. In schimb, din autostrada, portiunea dintre Pitesti si Sibiu s-a transformat pe hartie in "drum expres".
Pe acest proiect, Masterplan, ce te duce cu gandul la ceva fezabil si care iti da sperante ca ne transformam si noi in tara europeana, apare insa o noua autostrada. E vorba despre autostrada Ploiesti-Brasov-Sibiu. De la Sibiu, soseaua de mare viteza ar trebui sa se lege cu autostrada A1, aflata acum in constructie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac, pana la granita cu Ungaria.
De ce autostrada prin Brasov si nu de la Pitesti? Pentru ca "bani". Adica, in limbaj oficial, raportul cost-beneficiu este de doua ori mai bun, valoarea actualizata neta a proiectului este de peste doua ori mai mare (6 milarde de euro fata de 2,79 miliarde), rata interna de rentabilitate este de 18%, fata de doar 12% pentru Pitesti-Sibiu, costul investitiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arata un impact pozitiv de 1,8 miliarde de euro fata de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doar moderat in cazul Vaii Prahovei fata de "foarte mare" in caziul Vaii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, fata de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Pitesti.
Ati inteles ceva? Nici noi. In schimb, am inteles care sunt si motivele pentru care o eventuala autostrada Pitesti-Sibiu este o solutie mai buna. Pe langa factorul legat de uzina Dacia si exporturile de automobile, atat de la Dacia, cat si de la Ford Craiova, o astfel de autostrada ar creste viteza de deplasare cu 40 de procente. In prezent, se circula la o capacitate de sub 60% fata de o autostrada, in timp ce pe portiunea Ploiesti-Brasov-Sibiu, masinile circula deja la 80% din capacitatea unei autostrazi, adica foarte mult timp nu vor castiga soferii de pe Brasov, in schimb cei de la Pitesti ar putea injumatati durata drumului.
Mai mult, pentru ca in zona sunt investitii majore, precum cele doua uzine de automobile Ford si Dacia, drumul Pitesti-Sibiu face parte din coridorul IV transeuropean, inclus in nucleul de baza TEN-T, adica Trans-European Transport Networks, o retea de drumuri care se stabileste la nivel UE ca sa faciliteze transportul in zona. Un amanunt neinteresant pentru guvernul Ponta care a decis ca un drum, asa cum este cel Ploiest-Brasov-Sibiu, ce nu este inclus in reteaua europeana TEN-T, sa devina autostrada, nu unul de importanta majora la nivel european cum este Valea Oltului...
Ca sa incheiem, lucrurile sunt cat se poate de clare: totul tine de bani. Alegem cea mai scumpa varianta, cea mai complicata, cea care nu schimba cu mult viteza de deplasare, cea care NU este in reteaua europeana, cea care trece prin judetele baronilor PSD care compun poezii pentru Ponta (Mircea Cosma, CJ Prahova), cea care poate produce cei mai multi bani pentru mafiotii care sunt la putere. Nicidecum o sosea care afecteaza direct singurele uzine auto din Romania, o ruta de importanta la nivel european, care ar creste viteza de deplasare cu 40-50%. Neinteresant pentru alesii nostri.
Asadar, acum ca disparitia autostrazii Pitesti-Sibiu este oficiala, asteptam sa auzim parerea celor de la Renault. Noi, oamenii de rand, ne-am obisnuit cu minciunile actualului prim-ministru Victor Viorel Ponta, asa ca nu ne mira ca in martie spunea ca lucrarile la autostrada Pitesti-Sibiu incep anul viitor, iar acum orice plan despre acest sector a disparut ca prin minune. Insa nu oricine poate fi prostit de jocurile de cuvinte si ciubucurile marca Mickey Mouse: francezii vor lasa curand florile si cuvintele frumoase si se vor inarma cu niste muschete si vor folosi cuvinte grele. Desi, la cat de "miserupist" este dl. Ponta, care cu putin ghinion va ajunge presedinte, nu se va lasa miscat nici de proteste, nici de amenintari si nici de cascade de argumente... El stie una si buna, unde's banii, facem treaba!
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei


