Dieselgate: Angajatii Volkswagen care spun tot ce stiu despre softul mincinos vor fi iertati

Dieselgate: Angajatii Volkswagen care spun tot ce stiu despre softul mincinos vor fi iertati
  • "Oferta" este valabila doar pana la sfarsitul lunii
  • Inginerii dau vina pe tintele greu de atins impuse de conducere
  • Audi, vizata de procurori
Distribuie pe Facebook

Dupa izbucnirea scandalului noxelor poluante, la Volkswagen se merge pe dictonul "greseala marturisita este iertata". Conducerea companiei vrea sa afle cat mai repede cine se face vinovat de Dieselgate asa ca ofera o amnistie pentru angajatii care spun tot ce stiu despre asta.

"Oferta" este valabila doar pana la sfarsitul lunii

Presata de autoritatile germane si de cele americane sa gaseasca in cel mai scurt timp responsabilii pentru softul mincinos, conducerea Volkswagen este dispusa sa ierte angajatii care isi recunosc vina. Cei care au insa informatii despre aceste lucruri ar trebui sa marturiseasca pana cel tarziu la finalul lunii noimebrie, deoarece dupa aceea nu vor mai avea parte de clementa.

O comisie de la Volkswagen a demarat o ancheta interna pentru a da de cap acestui scandal si pentru a-i trage la raspundere pe vinovati. Pana acum insa, investigatia nu a scos la iveala niciun fapt sau nume concret, asa ca prin aceasta masura spera sa ajunga la adevaratii responsabili.

Herbert Diess, director executiv la Volkswagen, le-a transmis angajatilor intr-o notificare ca cei care vor da orice informatie folositoare anchetei, nu vor fi obligati sa plateasca daune si nici nu vor fi concediati, indiferent de datele pe care le vor dezvalui. Numai angajatii din functiile de executie vor beneficia de iertare, nu si cei din management, a transmis purtatorul de cuvant al companiei, Eric Felber.

Exista totusi si consecinte in functie de gravitatea faptelor. Cei care au date despre softul manipulator si le-au ascuns pana acum nu-si vor pierde jobul, insa ar putea fi transferati in alte departamente. Oficialii au mai subliniat si faptul ca daca faptele sunt grave si de natura penala, angajatii vor suporta rigorile legii.

Volkswagen aplica un model similar cu cel de la Siemens AG din 2008, cand compania a fost implicata intr-un scandal legat de mita. In cazul Siemens, strategia a functionat foarte bine, peste 40 de persoane au dat informatii pretioase atunci despre spagile date pentru a obtine contracte cu firme publice. In cazul Volkswagen ar putea avea aceleasi rezultate, deoarece unii dintre salariati au inceput deja sa vorbeasca.

Inginerii dau vina pe tintele greu de atins impuse de conducere

Majoritatea angajatilor dau vina pe conducere pentru acest scandal. Inginerii il acuza pe fostul CEO, Martin Winterkorn ca a impus tinte imposibil de atins si ca i-a fortat in acest fel sa recurga la metode incorecte.

Nu numai ca a impus gasirea unei solutii ca motoarele diesel sa fie mai putin poluante, dar a si anuntat public ca inginerii sai pot sa ajunga la astfel de rezultate. Presiunea aceasta i-ar fi determinat pe ingineri sa apeleze la diverse tertipuri atat pentru determinarea un

i consum mai scazut, cat si pentru mascarea motoarelor diesel foarte poluante in unele prietenoase cu mediul inconjurator.

Din informatiile neoficiale aflate de ziaristii din Germania, circa 20 de persoane din managementul companiei s-ar face vinovate pentru instalarea softului care manipula testele.

Audi, vizata de procurori

Nu doar cei din companie vor sa afle vinovatii, ci si procurorii, asa ca in Germania s-a deschis o noua ancheta in cazul Dieselgate, vizata de data aceasta fiind marca Audi.

Din cele 11 milioane de masini care au softul problema, peste 2 milioane sunt Audi, asa ca procuratura din Ingolstadt, orasul in care isi are sediul producatorul auto, a demarat o investigatie si la aceasta divizie a grupului VAG.

Pana acum au fost perchezitionate mai multe sedii ale Volkswagen din intreaga Europa. Si sediile Porsche si Lamborghini au fost vizitate de anchetatori, iar fostul CEO, care a declarat ca nu stie nimic despre acest soft, este anchetat pentru frauda

Intre timp, autoritatile germane cer retestarea tuturor modelelor produse de grup, indiferent de motorizare, deoarece in urma cu o saptamana acestia au recunoscut ca exista probleme si la emisiile de CO2, nu numai la cele de azot. Vizate de noile dezvaluiri ar fi si motoarele pe benzina nu doar cele diesel si inca 800.000 de automobile din Europa.

Distribuie pe Facebook
mai multe