GM publica primul raport de sustenabilitate in calitate de companie noua

GM publica primul raport de sustenabilitate in calitate de companie noua
Producatorul auto integreaza sustenabilitatea in planul sau de afaceri. Compania General Motors a publicat primul sau sustainability report (raport de sustenabilitate) global, sporind increderea in atingerea obiectivelor sustenabilitatii integrate in planul sau de afaceri.
Distribuie pe Facebook
"Sustenabilitatea este conceptul dupa care ne ghidam, iar sustinerea unei afaceri profitabile este cea mai mare responsabilitate a noastra", a declarat Dan Akerson, presedintele si directorul general al GM. "Profiturile ofera posibilitatea reinvestirii in domeniul cercetarii si dezvoltarii, pentru a redefini caracteristicile esentiale ale unui autovehicul, in domeniul tehnologiei pentru reducerea consumului de carburant si pentru reducerea emisiilor poluante, in fabrici care sa conserve mai bine resursele, pentru sporirea nivelului de siguranta al autovehiculelor, pentru a crea noi locuri de munca si stabilitate si pentru comunitatile in care traim si muncim."
Raportul prezinta detaliat, in patru sectiuni, progresul in domeniul sustenabilitatii:

Design (Design): Intarirea pozitiei de lideri in domeniul cercetarii si dezvoltarii tehnologiilor avansate, pentru reducerea dependentei de petrol, imbunatatirea consumului de carburant si reducerea emisiilor.

Productie (Build): Maximizarea rentabilitatii fabricilor noastre in mod responsabil din punct de vedere social si al protectiei mediului.

Vanzari (Sell): Oferirea unei game sustenabile de autovehicule pentru clientii din toata lumea.
Reinvestire (Reinvest): Asigurarea viabilitatii economice a companiei, fiind un angajator preferat de potentialii angajati, si sporirea calitatii vietii in cadrul comunitatilor sale.
Conform raportului, modalitatea de dezvoltare a companiei GM (grow its business) se realizeaza conform nevoilor societatii, si anume utilizand sursele de energie alternativa si tehnologiile avansate care permit reducerea dependentei de petrol, imbunatatesc eficienta carburantului (fuel efficiency), reduc emisiile si anticipeaza in mod curajos mobilitatea personala a secolului 21(personal mobility in the 21st century).
"Succesul GM depinde partial de oferirea unor autovehicule si servicii care sa ofere un raspuns la aceste provocari, satisfacand in acelasi timp cerintele clientilor", a declarat Akerson. "Modelul Chevrolet Volt este un exemplu excelent in acest sens. In timpul unei perioade in care am luptat pentru salvarea companiei si am trecut printr-un regres economic global, am reusit totusi sa lansam unul dintre cele mai ecologice si mai inovatoare autovehicule din istorie."
Raportul consolideaza angajamentul GM in dezvoltarea unei culturi deschise si bazate pe colaborare. Compania este adepta principiului colaborarii cu toate partile implicate, de la factorii de decizie, cum ar fi cei din Statele Unite ale Americii, alaturi de care a stabilit noi standarde in privinta consumului de carburant, la partenerii de afaceri precum compania LG din Coreea de Sud, cu care colaboreaza intens pentru dezvoltarea in domeniul autovehiculelor electrice (electric).
Realizarile globale in domeniul sustenabilitatii in anii 2010 si 2011includ:
Produse recunoscute pentru tehnologii avansate, eficienta carburantilor (advanced technology, fuel efficiency) si pentru aspecte legate de sustenabilitate per ansamblu.
Depasirea obiectivului stabilit pentru jumatate din operatiunile globale de fabricare fara deseuri (landfill-free) pana la sfarsitul anului 2010 prin reciclare, reutilizand sau transformand in energie toate deseurile rezultate in urma proceselor de productie zilnice. Pana in prezent, 81 de fabrici au atins acest obiectiv.
Reciclarea a (Recycling) 92% din deseurile generate de toate fabricile companiei la nivel global.
Reutilizarea barierelor oil-soaked booms folosite pentru a contracara scurgerile de petrol de la platforma Deepwater Horizon in anul 2010, pentru fabricarea deflectoarelor de aer pentru modelul Chevrolet Volt.
Instruirea unui numar de 8.700 de studenti (Mentoring 8.700 students) in Statele Unite ale Americii in domeniul calitatii apei si al impactului activitatilor zilnice asupra rezervelor locale de apa.
Obtinerea titlului de lider in domeniul patentelor pentru tehnologii ecologice (clean-tech patent leader) pentru anul 2010 acordat de Clean Energy Patent Growth Index pentru autovehiculele cu celule de carburant, electrice hibride, care functioneaza cu energie solara (fuel cells, hybrid electric, solar energy) si pentru imbunatatirile in domeniul tehnologiilor avansate (advanced technology).
Extinderea initiativei sale "Lantul de aprovizionare cu produse ecologice" (Greening Supply Chain Initiative) pentru furnizorii suplimentari si societatile mixte din China.
Progresele inregistrate in domeniul conservarii rezervelor de apa (water conservation), al utilizarii energiei regenerabile (renewable energy) , precum si al protectiei habitatelor salbatice (wildlife habitat preservation) la nivel global.
"Aceasta companie a inregistrat multe realizari intr-un timp scurt, dar suntem constienti ca ne aflam doar la inceput", a declarat Akerson. "Trebuie sa realizam si mai multe si vom reusi acest lucru. Aceasta este provocarea pentru noua companie GM: asigurarea unei cresteri profitabile, care ne va permite sa imbunatatim produsele noastre, modul in care le fabricam, precum si viata comunitatilor din zonele in care avem amplasate fabricile."
De asemenea, GM anunta in cadrul acestui raport angajamentul sau pentru respectarea unui nou set de obiective pentru gestionarea activitatii in domeniul protectiei mediului (environmental stewardship goals) in decursul urmatoarei decade:
1. Reducerea consumului energetic al fabricilor cu 20%.
2. Utilizarea unei cantitati de energie regenerabila de 125 MW pana in anul 2020.
3. Reducerea emisiilor cu continut de carbon ale fabricilor cu 20%.
4. Reducerea emisiilor volatile de componente organice in cadrul operatiilor de vopsire cu 10% per kg, per autovehicul.
5. Protejarea calitatii apei si reducerea consumului de apa cu 15%.
6. Reducerea deseurilor produse de fabrici cu 10%.
7. Promovarea fabricilor care functioneaza fara deseuri si in acelasi timp crearea unui numar de 100 de centre de productie si 25 de centre de alt profil, fara deseuri.
7. Promovarea si antrenarea comunitatii in probleme legate de energie si de protectia mediului inconjurator, prin realizarea unei activitati anuale in acest sens in fiecare fabrica.
9. Obtinerea certificarii Wildlife Habitat (sau a unui echivalent) pentru fiecare fabrica GM acolo unde este posibil, pana in anul 2020.
De asemenea, raportul include un dialog (conversation) cu Mike Robinson vicepresedinte GM pentru sustenabilitate si reglementari globale, referitor la provocarile industriei auto, schimbarile climatice, disponibilitatea tehnologiilor avansate si la reglementarile din domeniul protectiei mediului.
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) si partenerii sai produc autovehicule in 30 de tari, compania detinand o pozitie de lider pe cele mai mari si mai active piete auto din lume. Marcile GM includ Chevrolet si Cadillac, precum si Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall si Wuling. Puteti gasi mai multe informatii despre companie si filialele sale, inclusiv OnStar, lider la nivel mondial in domeniul sigurantei auto si al serviciilor de securitate si informatii la http://www.gm.com.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie DATA PUBLICĂRII: 13 Ianuarie 2012