Guvernul se pregateste sa ne ia inca o taxa pe autostrada

Guvernul se pregateste sa ne ia inca o taxa pe autostrada
  • Este de asteptat sa platim 3 Euro/100 km
  • Taxa poate intra in vigoare din vara viitoare
  • Sumele adunate vor fi utilizate la refacerea drumurilor
Distribuie pe Facebook

Pentru ca s-au cheltuit toti banii publici pentru campania europarlamentara, alesii nostri se pregatesc sa mai introduca o taxa. O taxa care ii vizeaza direct pe soferi. E vorba despre un bir pe autostrada, chiar daca aceasta a fost construita din banii nostri.

Nu mai este pentru nimeni un secret ca cei de la putere sunt intr-o gaura uriasa si au o foame greu de stavilit. Dupa ce a fost introdusa acciza Ponta care a facut preturile la carburanti sa explodeze, ajungand chiar si la 7 lei/litru in unele cazuri, iata ca ni se mai pregateste ceva. O taxa noua pe autostrada, chipurile pentru a se strange bani ca sa le repare.

Banii de rovinieta adunati pana acum au disparut in neant

Romanul plateste 2 taxe de drum: una inclusa in pretul carburantului de la pompa si alta sub forma unei roviniete. Paradoxul si dovada crunta ca prostia guvernului Ponta nu are limite este ca pana acum, din absolut toti banii adunati la buget din milioanele de roviniete facute, nu s-a construit niciun centimetru patrat de sosea sau autostrada. Conform ministrului Sova, din banii de rovinieta s-au intretinut si s-au reparat drumurile, inclusiv autostrazile. Un lucru absolut ridicol, greu de crezut, daca ne uitam la starea soselelor si la gropile din asfalt. Insa dovada cea mai mare ca banii au disparut in alte directii, pesemne in buzunarele baronilor si in cele ale regilor asfaltului pe contracte frauduloase, este noua taxa de autostrada, ceruta ca sa... repare autostrazile. Pai daca ati reparat pana acum autostrada A1 si A2 din banii de pe roviniete, de ce ne mai cereti acum bani?

250 de milioane de Euro, reparatiile celor doua autostrazi

Ca statul a facut contracte cu firme dubioase care au luat banul si si-au batut joc de lucrare, implicit de soferi, o stim cu totii. Ca nu au dat garantie cand s-au surpat marginile autostrazii la 2 luni de la darea in folosire si nicio autoritate nu i-a luat la rost, iar e ceva normal in Romania. Cu alte cuvinte, autostrazile sunt o afacere proasta pentru soferi, dar a naibii de banoasa pentru cei de la putere: bani multi, lucrare de mantuiala. Si, chiar daca reparatiile ar fi trebuit realizate fara alte costuri de constructorul care a facut lucrarea proasta, se pare ca tot noi trebuie sa scoatem bani din buzunare. Mai exact, 250 de milioane de Euro, cat costa reabilitarea celor doua sosele de mare viteza. Si cum banii din acciza Ponta nu ajung, impozitele nu ajung, taxele de drum nu ajung, hai sa mai cerem niste bani de la soferi, ca au de unde sa dea!

3 Euro / 100 kilometri, adica 50 de lei un drum dus-intors pana la mare

Un alt paradox este ca in curand vor incepe lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov. Aceea este o constructie in regim privat, asa ca este normal sa ceri bani pentru autostrada. Insa A1 si A2 sunt facute din bani publici, din banii tai si din banii mei. Si, ca si pana acum, e absolut logic sa nu fie nicio taxa. Nu si pentru Victor Ponta si Dan Sova, doi flacai pusi pe strans bani ca doar vine campanie prezidentiala. Ei se gandesc sa ne ceara noua, soferilor, 3 Euro pentru fiecare o suta de kilometri de autostrada. Iar celor cu vehicule comerciale de gabarit mare, chiar si 10 Euro pentru aceeasi distanta. Asadar, un sofer care pleaca cu familia pana la mare, va plati dus-intors aproximativ 50 de lei. Ca doar are de unde, nu?

Taxa de pod de la Fetesti are toate sansele sa ramana

Daca tot platesti o noua taxa la intrarea pe autostrada, te-ai gandi ca e normal sa nu te mai opresti o data ca sa scoti inca 13 lei la pod, la Fetesti. Insa asa cum nu i-a impiedicat nimeni si nimic sa ne scoata in plus 40 de bani pentru fiecare litru de carburant bagat, asa nu ii va opri nimeni ca sa lase si aceasta taxa pe langa cea de autostrada. Adica soferul va plati 63 de lei doar ca sa circule pe un gunoi de autostrada nesigura, plina de gropi si gandita prost. Pe langa benzina, impozitul la masina, RCA, taxa de drum, rovinieta... Ca doar are de unde, nu?

Soferul roman, cel mai bun platitor la bugetul de stat

Asa cum am mai scris, daca cineva are impresia ca banii colectati in urma accizei pe carburant se intorc inapoi catre soferi intr-o forma sau alta, se insala amarnic. Banii din acciza Ponta nu se duc nici la drumuri, nici la reparatii, nici la constructia unor sosele noi. Ci sunt bani repartizati catre alte ministere care sunt conduse de ministri inapti, pusi acolo pe criterii nepotiste si pe spagi grele. Adica noi, soferii, platim pentru alte lucruri de care nu avem nevoie. Si asta pentru ca soferul a demonstrat in repetate randuri ca este un bun platitor si poate fi luat de prost de catre alesii nostri. Soferului roman ii poti scumpi asigurarea obligatorie cu 500 de procente, el tot o va face. Ii poti face litrul de motorina 15 lei, el tot va cumpara. Si ii poti creste impozitul pe masina cat pentru o vila cu 4 etaje, el tot o sa aiba masina. Asadar, soferul roman, din pacate, in loc sa fie sprijinit si indrumat, este jecmanit zilnic si stors de ultima picatura de bani.

Sondaj

Vei plati taxa de autostrada sau o vei lua pe alte drumuri secundare?

Distribuie pe Facebook
mai multe