Impozitul pentru masinile cu motoare mai mici de 1600cmc se va tripla

Impozitul pentru masinile cu motoare mai mici de 1600cmc se va tripla
  • Impozitul creste de la 8 la 20 de lei/200cmc la masinile cu motoare mai mici de 1600 cmc
  • Impozitul scade de la 250 la 150 de lei/200 cmc la masinile cu motoare mai mari de 3000 cmc
  • Impozitul creste de la 18 la 30 de lei/200 cmc la masinile cu motoare mai mici de 2000 cmc
Distribuie pe Facebook

Aberatii la noi, ca la nimeni. Impozitul masinilor cu motoare mici va creste, in timp ce masinile cu motorizari mari, de peste 2000 cmc, va scadea. O masura complet lipsita de sens si justificare pe care Guvernul Ponta doreste sa o introduca in Codul Fiscal.

UPDATE! Se pare ca normele de mai jos vor fi introduse treptat, chipurile, sa nu afecteze prea mult economia. Dar maririle vor fi introduse oricum, din pacate...

Proiectul noului Cod Fiscal suna cam asa: impozitul pentru masinile cu motoare mari scad, iar cele pentru masinile cu motoare mici trebuie sa creasca. Este o masura care momentan este in aprobare, desi este finalizata pentru dezbatere publica. Dar este o masura complet aberanta si lipsita de logica, in situatia in care Romania are oricum taxe si impozite uriase, puse aiurea.

Impozitul pentru o masina cu motor de 1.8 litri este acum mai mare decat pentru un apartament cu 3 camere in sectorul 1. Este ceva logic in a plati taxe pentru o masina mai mult decat pentru propria casa? Masina a ajuns sa fie considerata asa de luxoasa? Chiar si asa, aberatia completa este noua masura care spune ca daca ai masina cu motor mic, platesti prea putin pentru stat, asa ca e momentul ca Ponta sa te jecmaneasca.

Documentul prevede ca, pentru proprietarii de masini, impozitul va creste de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi (cm3) in cazul autoturismelor cu motoare de pana la 1.600 cm3 inclusiv si de la 18 lei la 30 lei/200 cm3 pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 1.601 cm3 si 2.000 cm3 inclusiv. Sa luam si un exemplu: daca pana acum un posesor de masina cu motor de 1999 cmc platea 179 de lei/an, de cand va intra legea in vigoare va plati 300 de lei.

Un posesor de masina cu motor de 1489 cmc platea pana acum 58 de lei, dar poate plati in curand 149 de lei pe an. In schimb, cei cu motoare mai mari se bucura de reduceri pentru fiecare 200 cmc. Daca pana acum, cei cu motoare care au o capacitate cilindrica intre 2.001 cm3 si 2.600 cm3 inclusiv, plateau 72 lei pentru fiecare 200 cmc, de acum vor plati 60 lei/200 cm3. Scaderea continua si pentru masini cu motoare mai mari, de peste 3.000 cm3, de la 250 la 150 lei/200 cm3. Majorari de impozit vor fi efectuate si pentru masini de marfa, motociclete, barci cu motor, scutere de apa.

Sa recapitulam: romanul si-a cumparat in ultimii ani numai automobile cu motoare mici, ca sa evite plata impozitelor aberante. Insa Guvernul Ponta s-a gandit ca romanul de rand, cu Logan sau masina mica de oras este bun platitor, asa ca se pot scoate mai multi bani de la el pentru buget. In schimb, se pare ca alesii nostri ii favorizeaza pe cei cu motoare uriase care polueaza enorm, reducandu-le impozitele anuale.

Daca cineva vede vreo logica in noile masuri care se vor introduce in Codul Fiscal, sa ne spuna si noua. Pentru ca noi nu am reusit sa gasim ceva pozitiv in aceasta masura. Este o alta masura aberanta, ilogica, total iesita din comun, parca realizata pentru a jecmani omul de rand, in timp ce baronii si smecherii sunt favorizati. De fapt, ceva tipic pentru Romania. Tu ce parere ai?

Impozite marite

Distribuie pe Facebook
mai multe