Marcile Dacia si Skoda, mana cereasca pe timp de criza
Directorul general de la Skoda vrea sa faca din constructorul ceh marca cu cel mai puternic ritm de crestere din Europa, intr-un moment in care majoritatea competitorilor se chinuie sa ramana profitabili, informeaza un articol publicat in Financial Times.
"Suntem un jucator de volum si vrem sa fim un jucator important", a declarat Winfried Vahland, potrivit caruia Skoda ar putea sa-si atinga mai devreme de 2018 obiectivul de a vinde 1,5 milioane de vehicule global.
Skoda vrea sa faca acest lucru prin cucerirea clientilor tineri si a celor care isi cumpara pentru prima data o masina, prin modele precum Citigo, o varianta mai ieftina a modelului Up! dezvoltat de grupul mama VW, care va fi dezvaluit la Salonul auto de la Geneva. In plus, dupa succesul modelului Yei, Winfried Vahland a declarat ca Skoda are de gand sa dezvolte un SUV mai mare.
De asemenea, Dacia, marca entry-level a grupului francez Renault, are de gand sa se extinda la nivel global. La Geneva, Dacia va prezenta Lodgy, un monovolum prin care spera sa devanseze produsele similare oferite de rivali precum Ford Motor si Citroen.
Faptul ca masinile ieftine se vand bine intr-un context economic volatil nu este o surpriza. Insa marcile de autovehicule ieftine sunt cel mai profitabil segment al industriei auto globale. In 2010, Skoda a realizat o marja de profit operational de 5%, iar Dacia a realizat o marja de peste 6%.
"Gama entry este cu siguranta cea mai profitabila din industria auto", a declarat luna trecuta directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.
De ce sunt modelele ieftine afaceri atat de bune pentru constructori auto, se intreaba FT. In primul rand, atat Skoda cat si Dacia nu au intrat in razboiul preturilor care are loc in prezent in Europa. Skoda vinde majoritatea masinilor sale catre cumparatorii privati si nu flotelor sau companiilor de inchirieri, segmente unde reducerile de pret sunt mai agresive. La randul sau, Dacia refuza sa ofere discounturi, o raritate in industria auto. 'Dealerul nu isi iroseste timpul incercand sa negocieze, astfel incat constructorul economiseste de doua ori bani atat cu clientul cat si cu dealerul', a explicat Arnaud Deboeuf, cel care conduce programul de vehicule entry-level al Renault.
"Suntem un jucator de volum si vrem sa fim un jucator important", a declarat Winfried Vahland, potrivit caruia Skoda ar putea sa-si atinga mai devreme de 2018 obiectivul de a vinde 1,5 milioane de vehicule global.
Skoda vrea sa faca acest lucru prin cucerirea clientilor tineri si a celor care isi cumpara pentru prima data o masina, prin modele precum Citigo, o varianta mai ieftina a modelului Up! dezvoltat de grupul mama VW, care va fi dezvaluit la Salonul auto de la Geneva. In plus, dupa succesul modelului Yei, Winfried Vahland a declarat ca Skoda are de gand sa dezvolte un SUV mai mare.
De asemenea, Dacia, marca entry-level a grupului francez Renault, are de gand sa se extinda la nivel global. La Geneva, Dacia va prezenta Lodgy, un monovolum prin care spera sa devanseze produsele similare oferite de rivali precum Ford Motor si Citroen.
Faptul ca masinile ieftine se vand bine intr-un context economic volatil nu este o surpriza. Insa marcile de autovehicule ieftine sunt cel mai profitabil segment al industriei auto globale. In 2010, Skoda a realizat o marja de profit operational de 5%, iar Dacia a realizat o marja de peste 6%.
"Gama entry este cu siguranta cea mai profitabila din industria auto", a declarat luna trecuta directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.
De ce sunt modelele ieftine afaceri atat de bune pentru constructori auto, se intreaba FT. In primul rand, atat Skoda cat si Dacia nu au intrat in razboiul preturilor care are loc in prezent in Europa. Skoda vinde majoritatea masinilor sale catre cumparatorii privati si nu flotelor sau companiilor de inchirieri, segmente unde reducerile de pret sunt mai agresive. La randul sau, Dacia refuza sa ofere discounturi, o raritate in industria auto. 'Dealerul nu isi iroseste timpul incercand sa negocieze, astfel incat constructorul economiseste de doua ori bani atat cu clientul cat si cu dealerul', a explicat Arnaud Deboeuf, cel care conduce programul de vehicule entry-level al Renault.
In plus, ambele marci au lanturi de aprovizionare scurte si costuri reduse cu mana de lucru. De asemenea, atat Skoda cat si Dacia isi planifica produsele in mod conservator, evitand vehiculele de nisa riscante de genul decapotabilelor, unde risca sa piarda bani.
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw passat gmo 2017 11900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
StiriPeSurse.ro
Alertă în Marea Roșie: rebelii houthi revendică o lovitură directă cu rachete asupra unei nave...
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
mai multe
Publicat în categoria: Vanzari / Economie
DATA PUBLICĂRII: 6 Martie 2012