Marcile Dacia si Skoda, mana cereasca pe timp de criza

Marcile Dacia si Skoda, mana cereasca pe timp de criza
Distribuie pe Facebook
Directorul general de la Skoda vrea sa faca din constructorul ceh marca cu cel mai puternic ritm de crestere din Europa, intr-un moment in care majoritatea competitorilor se chinuie sa ramana profitabili, informeaza un articol publicat in Financial Times.
"Suntem un jucator de volum si vrem sa fim un jucator important", a declarat Winfried Vahland, potrivit caruia Skoda ar putea sa-si atinga mai devreme de 2018 obiectivul de a vinde 1,5 milioane de vehicule global.
Skoda vrea sa faca acest lucru prin cucerirea clientilor tineri si a celor care isi cumpara pentru prima data o masina, prin modele precum Citigo, o varianta mai ieftina a modelului Up! dezvoltat de grupul mama VW, care va fi dezvaluit la Salonul auto de la Geneva. In plus, dupa succesul modelului Yei, Winfried Vahland a declarat ca Skoda are de gand sa dezvolte un SUV mai mare.


De asemenea, Dacia, marca entry-level a grupului francez Renault, are de gand sa se extinda la nivel global. La Geneva, Dacia va prezenta Lodgy, un monovolum prin care spera sa devanseze produsele similare oferite de rivali precum Ford Motor si Citroen.

Faptul ca masinile ieftine se vand bine intr-un context economic volatil nu este o surpriza. Insa marcile de autovehicule ieftine sunt cel mai profitabil segment al industriei auto globale. In 2010, Skoda a realizat o marja de profit operational de 5%, iar Dacia a realizat o marja de peste 6%.
"Gama entry este cu siguranta cea mai profitabila din industria auto", a declarat luna trecuta directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.
De ce sunt modelele ieftine afaceri atat de bune pentru constructori auto, se intreaba FT. In primul rand, atat Skoda cat si Dacia nu au intrat in razboiul preturilor care are loc in prezent in Europa. Skoda vinde majoritatea masinilor sale catre cumparatorii privati si nu flotelor sau companiilor de inchirieri, segmente unde reducerile de pret sunt mai agresive. La randul sau, Dacia refuza sa ofere discounturi, o raritate in industria auto. 'Dealerul nu isi iroseste timpul incercand sa negocieze, astfel incat constructorul economiseste de doua ori bani atat cu clientul cat si cu dealerul', a explicat Arnaud Deboeuf, cel care conduce programul de vehicule entry-level al Renault.

In plus, ambele marci au lanturi de aprovizionare scurte si costuri reduse cu mana de lucru. De asemenea, atat Skoda cat si Dacia isi planifica produsele in mod conservator, evitand vehiculele de nisa riscante de genul decapotabilelor, unde risca sa piarda bani.

Distribuie pe Facebook
mai multe