Masinile germane fac legea in segmentul second-hand din Romania

Masinile germane fac legea in segmentul second-hand din Romania
  • Masinile germane fac in continuare legea in segmentul second-hand din Romania
  • Compacta Volkswagen Golf ocupa primul loc in topul preferintelor clientilor
  • Modelele Astra de la Opel si Focus de la Ford completeaza podiumul in cauza
Distribuie pe Facebook

Soferii romani sunt in continuare fideli marcilor auto germane atunci cand vine vorba sa isi cumpere o masina la mana a doua.

Piata auto second-hand din Romania a inregistrat o scadere semnificativa in acest an, care s-a accentuat spre finalul lui 2014. Cumparatorii de masini second-hand de la noi inca se arata zgarciti la punga cand vine vorba de achizitia unor modele superioare de fabricatie recenta.

In topul autoturisme rulate tranzactionate in tara noastra, majoritatea exemplarelor de import au o vechime de cel putin 9 ani. Iata si care a fost lista de "cumparaturi" cu care soferii romani au pasit in targurile de masini anul acesta.

VW Golf, etalon pentru masina nemteasca

Modelele Volkswagen Golf cu un deceniu vechime sunt etalonul folosit de cumparatori pentru a-si face o idee despre piata auto second-hand si, totodata, cel mai bine vandute masini la mana a doua din Romania.

Automobilul german a bifat peste 35.000 de exemplare second hand vandute in primele 11 luni ale anului, detinand o cota de piata pe segmentul autoturismelor rulate de peste 18%, in crestere cu aproape 5 procente fata de numarul masinilor vandute in 2013.

Modelele VW Golf sunt preferate in detrimentul unor marci mai performante si datorita pretului mic de vanzare, dar si a costurilor relativ reduse de intretinere, piata pieselor de schimb din tara fiind intesata cu piese din dezmembrari.

Opel Astra, a doua preferinta in top

Dupa Golf, o alta masina nemteasca vine in topul preferintelor clientilor din targurile auto. Modelele Opel Astra 2004 - 2005 sunt aproape la fel de cautate ca si compacta de la Volkswagen, avand un numar de aproximativ 30.000 masini vandute pana la sfarsitul lui noiembrie 2014.

In ciuda diferentei dintre pretul benzinei si al motorinei, cumparatorii de Opel opteaza in proportie de 65% pentru variante cu motor diesel. Preturile din piata pentru versiunile 2004 - 2005 ale Astra variaza intre 3.300 de euro si 4.300 de euro.

Ford Focus completeaza podiumul

Ford-ul Focus completeaza Topul 3 in preferintele soferilor romani, acestia alegand motorizarile pe benzina ale masinii americane, in multe cazuri anul de fabricatie inscris in talonul masinii avand o data mai recenta: 2008 - 2009.

Preturile se incadreaza in valori cuprinse intre 5.000 - 6.000 de euro, usor negociabile. Modelele Ford Focus au sansa sa atinga 17.000 de exemplare la mana a doua inmatriculate in Romania pana la sfarsitul anului.

Kilometraj mare, pret exagerat

Peste 80% din masinile second hand vandute in acest an in Romania au in comun kilometrajul mare inregistrat la bord. Majoritatea automobilelor la mana a doua puse in vanzare pe piata autohtona au rulaje medii de 120.000 - 130.000 de kilometri si un grad de uzura destul de avansat.

Aceasta si pentru ca in cazul unor modele premium, cum ar fi Audi A4 sau BMW Seria 3, exemplarele achizitionate de romani au peste 12 - 13 ani vechime, cele de data mai recenta dovedindu-se prea scumpe pentru cumparatorii obisnuiti.

Vanzarea masinilor second-hand in traditionalele targuri auto inregistreaza de asemenea un declin resimtit de multi dintre carausii de automobile la mana a doua.

"In targ nu se mai vinde! Cel mai bine este sa ai client care iti da comanda de o masina sau doua, pleci cu inca un sofer dupa tine, iei masina din Germania si revii cat mai rapid in tara. Daca ai reusit sa scoti un profit de 450 - 500 de euro la masina, esti deja fericit", spune Nicolae Dumitru, unul dintre samsarii auto din Popesti-Leordeni.

Pe de alta parte, analizele de piata arata ca pretul masinilor second-hand expuse in targuri auto este in medie cu 1.000 de euro mai ridicat fata de valoarea reala.

Lipsa unei evaluari profesionale a automobilului rulat si neindicarea kilometrajului corect in anunturile de vanzare postate online sunt printre cauzele care umfla artificial pretul autoturismelor second-hand din Romania.

Dacia Duster devine atractiva

La patru ani de la lansarea sa pe piata, Dacia Duster incepe sa devina atractiva pentru soferii aflati in cautarea unei masini de teren rulate, dovedindu-se mai interesanta decat modelele VW Touareg / Tiguan sau BMW X3.

Variantele cu tractiune 4 x 2, o vechime de trei ani si numar de kilometri sub 100.000 au preturi de 7.000-7.500 de euro. Pentru o versiune 4 x 4 produsa in 2012 poti plati intre 11.000 si 12.000 de euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe