Renault, victima colaterala in scandalul Dieselgate: actiunile au scazut cu 20%

Renault, victima colaterala in scandalul Dieselgate: actiunile au scazut cu 20%
  • Actiunile au scazut cu 18-20%
  • Peugeot, Citroen si Renault, testate de autoritatea pentru mediu
  • Scandalul a pornit de la un control al politiei antifrauda
Distribuie pe Facebook

Dupa ce s-a confirmat ca Volkswagen a vandut masini cu softuri mincinoase, autoritati din toata lumea au inceput sa ii ia la bani marunti pe diversi producatori, in cautarea unor probleme similare cu cele ale grupului VAG. Se pare ca primii care au cazut victima repercursiunilor produse de Volkswagen sunt francezii de la Renault.

Daca cei de la Volkswagen ar fi mintit mai putin sau nu ar fi dus frauda la un nivel colosal, in urma caruia a fost denumit samsarul auto al Terrei, probabil ca nu ar fi avut de suferit nici alti producatori. Dar dupa ce a fost prins cu musca pe caciule, producatorul german a dat startul unor investigatii la nivel mondial, inclusiv in Franta. Acolo unde, se pare, ca debuteaza un nou Dieselgate cu romb in frunte.

Astazi, actiunile Renault au scazut cu pana la 20%, dupa ce un reprezentant al sindicatului CGT a anuntat ca oficiali ai biroului antifrauda din Ministerului Economiei din Franta au confiscat computere de la birourile companiei, in cadrul unei posibile investigatii privind testele pentru emisiile automobilelor. Chiar daca aceasta este singura informatie confirmata si publicata atat de AFP cat si de Reuters, a fost de ajuns acest zvon Pentru ca actiunile sa scada.

Pana la urma, nu prea mai vrea nimeni sa aiba de a face cu un grup asociat cu minciuna si frauda, asa cum a facut Volkswagen, nu? Dar momentan, lucrurile nu sunt prea clare. Cert este ca agenti ai biroului antifrauda au vizitat unele sedii ale companiei Renault care au legatura cu standardele de testare si certificare a motoarelor. Acest lucru a fost spus de Florent Grimaldi, reprezentant al CGT la uzina Renault din Lardy, confirmand spusele presei.

Speram doar ca acest raid al autoritatilor in birourile Renault sa fie doar o chestie de rutina si sa nu confirme nimic legat de frauda in stilul Dieselgate. Pentru ca altfel, ar insemna sa ia nastere un scandal urias, ce va implica marcile Renault, Nissan si Dacia. Oricum, autoritatea franceza pentru mediu a demarat si ea, inca de anul trecut, testarea aleatorie a unor automobile Renault, Citroen sau Peugeot, pentru a remarca daca sunt diferente dintre cifrele reale de poluare si cele anuntate de producatori. Ramane insa sa vedem ce se va intampla...

Distribuie pe Facebook
mai multe