Romanii nu mai vor masini diesel, prefera motorizarile mici pe benzina

Romanii nu mai vor masini diesel, prefera motorizarile mici pe benzina
  • Dacia Logan, lider al vanzarilor in Romania cu 13.379 de masini vandute
  • Skoda Octavia, cel mai bine vandut model strain
  • Dieselgate, motiv de scadere a popularitatii motoarelor pe motorina
Distribuie pe Facebook

Sa fie de vina scandalul Dieselgate, sa fie de vina aparitia motoarelor mici pe benzina, mai ieftine ca cele diesel, cert este ca in Romania, numarul celor care au cumparat in 2015 autoturisme noi pe motorina a scazut simtitor.

APIA, adica Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme, a publicat un raport referitor la numarul de masini noi vandute in primele 10 luni la nivel national. Si chiar daca pana acum, romanul visa numai la masini pe motorina, economice, se pare ca in 2015 lucrurile s-au schimbat. Mai precis, in acest an cota de piata a motorizarilor diesel a fost de 53% din totalul de vehicule vandute, in scadere fata de 2014, cand tot in aceeasi perioada ocupau 55.3% din piata.

Scaderea aceasta a numarului de masini diesel este cauzata, fara indoiala, de aparitia propulsoarelor mici pe benzina, de 0.9 litri, de 1.0 litri sau de 1.2 litri, motoare care au si pret mai mic de achizitie, dar si taxe reduse pe o perioada lunga de utilizare. Mai mult, cu ajutorul unor tehnologii de optimizare a motorului, cum sunt butoanele ECO de la Dacia, consumul unui autoturism pe benzina ajunge sa fie similar cu cel al unuia pe motorina.

Chiar daca marca autohtona Dacia inca detine suprematia in vanzarile la nivel national, avand in primele 10 luni nu mai putin de 23.671 de unitati vandute, modelele Logan, Duster si Sandero, nici masinile straine nu au fost ocolite de clientii romani. Skoda Octavia s-a vandut in 3298 de unitati, clasamentul fiind completat de modele Volkswagen si Opel.

In plus, pe langa aparitia motoarelor pe benzina de capacitati mici, economice si puternice, datorita supra-alimentarii, si scandalul Dieselgate in care au fost implicate brandurile grupului VAG a dus la o depopularizare a motoarelor pe motorina. Acestea nu mai prezinta incredere, ci, dimpotriva, nesiguranta pe termen lung.

Distribuie pe Facebook
mai multe