Soarta Ford Craiova, tot mai nesigura. Nu este exclusa inca o perioada de productie oprita
- Ford va stopa toate operatiunile sale din Japonia si Indonezia
- Nu vor exista cresteri salariale pana in 2017
- La Ford se produc 270 de unitati in fiecare zi
Uzina Ford din Craiova trece printr-o perioada neagra dupa ce modelul produs in Oltenia, B-Max, a avut vanzari extrem de mici. Dupa un 2015 in care angajatii au fost trimisi de doua ori in somaj tehnic, nici anul acesta nu pare unul mai bun pentru salariatii de aici. Salvarea ar putea veni daca se introduc proiecte noi.
Nu vor exista cresteri salariale pana in 2017
Negocierile dintre angajati si Ford s-au incheiat astazi, iar noul Contract Colectiv de Munca pentru perioada 2016-2107 a fost inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca. Conform acestuia, nivelul veniturilor salariale totale va fi aproape la nivelul celor de anul trecut, ceea ce inseamna ca nu exista cresteri de venituri pentru angajati.
Acest lucru a creat o nemultumire generala in randul celor care lucreaza aici, insa avand in vedere cererile scazute ale modelului produs in Banie, decizia conducerii nu a fost una surprinzatoare. De altfel, varianta aceasta este una mai imbucuratoare decat prima vehiculata la finalul lunii ianuarie, potrivit careia conducerea dorea scaderi de 2 pana la 10% la salarii.
Varianta unor noi opriri ale productiei nu este exclusa de conducere, care insa asteapta o directiva din partea companiei mama, in privinta construirii la Craiova a unui model nou, mai popular.
Sunt deja discutii in desfasurare legate de oportunitati noi in 2016. Este vorba despre noua generatie a modelului EcoSport, dar si noi motoare si componente pentru S-MAX si Galaxy. Totusi, nimic nu a fost inca anuntat oficial.
La Ford se produc 270 de unitati in fiecare zi
Incepand din anul 2012, la Craiova s-a asamblat monovolumul B-Max, care a avut vanzari total neperformante. In 2015 s-au vandut doar 45.500 de unitati, cu 15% mai putin decat in 2014, iar in 2014 vanzarile au fost mai mici cu 20% decat in 2013. Acest model este produs doar in Romania, asa ca vanzarile lui slabe au un impact puternic asupra uzinei de aici.
Pe parcursul anului trecut la uzina Ford se asamblau 270 de unitati pe zi, in conditiile in care liniile sunt facute pentru a realiza 700 de unitati. Pentru a-i tine ocupati pe angajati s-au introdus la productie aici si elemente de caroserie pentru alte modele ale Ford.
Problemele la Ford nu sunt doar cele legate de cererea scazuta, ci si de faptul ca infrastructura din tara noastra nu ofera acestui producator o cale mai usoara de a-si scoate masinile catre export. Insusi ambasadorul american la Bucuresti explica in urma cu cateva luni ca, pentru a investi, Ford are nevoie de o autostrada care sa lege Craiova de Europa.
O alta problema ridicata de Ford o reprezinta maniera in care se fac licitatiile la flotele auto pentru institutiile publice. Conducerea companiei arata, voalat, ca ele sunt croite astfel incat doar o singura companie sa se poata inscrie, in speta Dacia.
Ford va stopa toate operatiunile sale din Japonia si Indonezia
La finalul lunii trecute, se aflase, in mod neoficial, ca Ford Motor va iesi din toate domeniile de activitate de pe pietele din Japonia si Indonezia. Vor fi inchise pe parcursul anului showroomurile si se vor opri importurilor si vanzarilor de vehicule Ford si Lincoln. Motivul din spatele acestei decizii radicale este faptul ca nu se intrevad sanse viabile de a creste profitabilitatea.
Dupa aceasta veste ingrijoratoare, un nou anunt a ridicat semne de intrebare legate de viitorul companiei. Conducerea a anuntat ca 10.000 de salariati europeni vor fi disponibilizati in urmatoarele luni. Fabrica din tara noastra nu va fi vizata insa de aceste taieri de personal, decizia afectand uzine din Marea Britanie si Germania.
Anul trecut, Ford a obtinut 19% din profituri din Europa, fiind prima data din 2012 pana in prezent cand reuseste sa inregistreze un plus. Intre 2012 si 2014 a pierdut peste 3 miliarde de dolari in regiune, iar anul trecut a inregistrat profit inainte de taxe de 259 de milioane de dolari. In 2016 are in plan sa economiseasca peste 200 de milioane de dolari din afacerile europene prin reducerea angajatilor, dar si prin scoaterea din productie a modelelelor cu cerere scazuta.
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Vw touran diesel 2011 5790 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €