Soarta Ford Craiova, tot mai nesigura. Nu este exclusa inca o perioada de productie oprita

Soarta Ford Craiova, tot mai nesigura. Nu este exclusa inca o perioada de productie oprita
  • Ford va stopa toate operatiunile sale din Japonia si Indonezia
  • Nu vor exista cresteri salariale pana in 2017
  • La Ford se produc 270 de unitati in fiecare zi
Distribuie pe Facebook

Uzina Ford din Craiova trece printr-o perioada neagra dupa ce modelul produs in Oltenia, B-Max, a avut vanzari extrem de mici. Dupa un 2015 in care angajatii au fost trimisi de doua ori in somaj tehnic, nici anul acesta nu pare unul mai bun pentru salariatii de aici. Salvarea ar putea veni daca se introduc proiecte noi.

Nu vor exista cresteri salariale pana in 2017

Negocierile dintre angajati si Ford s-au incheiat astazi, iar noul Contract Colectiv de Munca pentru perioada 2016-2107 a fost inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca. Conform acestuia, nivelul veniturilor salariale totale va fi aproape la nivelul celor de anul trecut, ceea ce inseamna ca nu exista cresteri de venituri pentru angajati.

Acest lucru a creat o nemultumire generala in randul celor care lucreaza aici, insa avand in vedere cererile scazute ale modelului produs in Banie, decizia conducerii nu a fost una surprinzatoare. De altfel, varianta aceasta este una mai imbucuratoare decat prima vehiculata la finalul lunii ianuarie, potrivit careia conducerea dorea scaderi de 2 pana la 10% la salarii.

Varianta unor noi opriri ale productiei nu este exclusa de conducere, care insa asteapta o directiva din partea companiei mama, in privinta construirii la Craiova a unui model nou, mai popular.

Sunt deja discutii in desfasurare legate de oportunitati noi in 2016. Este vorba despre noua generatie a modelului EcoSport, dar si noi motoare si componente pentru S-MAX si Galaxy. Totusi, nimic nu a fost inca anuntat oficial.

Ford Craiova

La Ford se produc 270 de unitati in fiecare zi

Incepand din anul 2012, la Craiova s-a asamblat monovolumul B-Max, care a avut vanzari total neperformante. In 2015 s-au vandut doar 45.500 de unitati, cu 15% mai putin decat in 2014, iar in 2014 vanzarile au fost mai mici cu 20% decat in 2013. Acest model este produs doar in Romania, asa ca vanzarile lui slabe au un impact puternic asupra uzinei de aici.

Pe parcursul anului trecut la uzina Ford se asamblau 270 de unitati pe zi, in conditiile in care liniile sunt facute pentru a realiza 700 de unitati. Pentru a-i tine ocupati pe angajati s-au introdus la productie aici si elemente de caroserie pentru alte modele ale Ford.

Problemele la Ford nu sunt doar cele legate de cererea scazuta, ci si de faptul ca infrastructura din tara noastra nu ofera acestui producator o cale mai usoara de a-si scoate masinile catre export. Insusi ambasadorul american la Bucuresti explica in urma cu cateva luni ca, pentru a investi, Ford are nevoie de o autostrada care sa lege Craiova de Europa.

O alta problema ridicata de Ford o reprezinta maniera in care se fac licitatiile la flotele auto pentru institutiile publice. Conducerea companiei arata, voalat, ca ele sunt croite astfel incat doar o singura companie sa se poata inscrie, in speta Dacia.

Ford Craiova

Ford va stopa toate operatiunile sale din Japonia si Indonezia

La finalul lunii trecute, se aflase, in mod neoficial, ca Ford Motor va iesi din toate domeniile de activitate de pe pietele din Japonia si Indonezia. Vor fi inchise pe parcursul anului showroomurile si se vor opri importurilor si vanzarilor de vehicule Ford si Lincoln. Motivul din spatele acestei decizii radicale este faptul ca nu se intrevad sanse viabile de a creste profitabilitatea.

Dupa aceasta veste ingrijoratoare, un nou anunt a ridicat semne de intrebare legate de viitorul companiei. Conducerea a anuntat ca 10.000 de salariati europeni vor fi disponibilizati in urmatoarele luni. Fabrica din tara noastra nu va fi vizata insa de aceste taieri de personal, decizia afectand uzine din Marea Britanie si Germania.

Anul trecut, Ford a obtinut 19% din profituri din Europa, fiind prima data din 2012 pana in prezent cand reuseste sa inregistreze un plus. Intre 2012 si 2014 a pierdut peste 3 miliarde de dolari in regiune, iar anul trecut a inregistrat profit inainte de taxe de 259 de milioane de dolari. In 2016 are in plan sa economiseasca peste 200 de milioane de dolari din afacerile europene prin reducerea angajatilor, dar si prin scoaterea din productie a modelelelor cu cerere scazuta.

Distribuie pe Facebook
mai multe